Penkios ekologinės taisyklės keičiant padangas | Diena.lt

PENKIOS EKOLOGINĖS TAISYKLĖS KEIČIANT PADANGAS

  • 4

Atėjus padangų keitimo metui, vieni jas keičia namuose, kiti – transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto įmonėse. Kur dėti senas padangas, kai jos netinkamos tolesniam naudojimui?

Pirma taisyklė. Keičiant padangas autoservisuose ar jų keitimo vietose (mažose dirbtuvėse), senosios turi būti priimamos nemokamai. Autoservisai privalo iš automobilio vairuotojo priimti tiek senų padangų, kiek jų keičia. Transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto įmonėms draudžiama senas padangas atiduoti jų naudotojui, servisai, kaip ir padangų gamintojai bei importuotojai, privalo pasirūpinti, kad netinkamos naudoti padangos būtų utilizuotos ar perdirbtos.

Antra taisyklė. Keičiant padangas namuose, netinkamos tolesniam naudojimui neturėtų dūlėti garaže ar sandėliuke – jos turi patekti pas atliekų tvarkytojus. Jei nuspręsite išsikviesti į namus atliekų tvarkytoją naudotoms padangoms išvežti, už jų išvežimo paslaugą tektų mokėti.

Trečia taisyklė. Jei vis dėlto padangų atliekos susikaupė namuose, senas galite nuvežti į savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles. Šios aikštelės, priklausomai nuo savivaldybių patvirtintų priėmimo sąlygų, iš vieno gyventojo nemokamai priima iki keturių ar penkių naudoti netinkamų padangų per metus. Šiuo metu Lietuvoje yra 98 didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelės.

Ketvirta taisyklė. Dar vienas būdas, kuriuo galite pasinaudoti, – senas padangas atiduoti jų platintojams. Pardavėjai privalo iš kliento nemokamai priimti senas padangas, jeigu jos skirtos to paties tipo transporto priemonei ir jų atiduodama tiek, kiek perkama. Ne vietoje paliktų ar garažuose bei kituose pastatuose dūlančių padangų vis dar yra apstu. Pas atliekų tvarkytojus patekusios naudotos padangos perdirbamos: atskiriama tekstilė, metalai ir guma. Metalai ir guma panaudojami naujiems gaminiams, o tekstilė deginama energijai išgauti.


Skaičiuojama tūkstančiais

Kasmet Lietuvoje parduodama mažiausiai 27 tūkst. tonų padangų, dar apie 9 tūkst. tonų padangų kiekvienais metais į šalį įvažiuoja su transporto priemonėmis, o apie 4 tūkst. tonų padangų importuojama nelegaliai. Teisės aktai numato, kad Lietuvoje turi būti surinkta ir perdirbta 80 proc. atskirai vidaus rinkai patiekto padangų kiekio.

Rašyti komentarą
Komentarai (4)

Anonimui Pydarui

deginti

Klaipedietis

Servise praso 1e uz viena padanga kad palikti

laiku

Straipsnis pačiu laiku - kai absoliuti dauguma jau pasikeitė padangas, nes nuo rytojaus nebegalima važinėti su vasarinėmis.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS