Sąskrydyje „Senas motociklas“ – istoriniai ir vis dar važiuojantys | Diena.lt

SĄSKRYDYJE „SENAS MOTOCIKLAS“ – ISTORINIAI IR VIS DAR VAŽIUOJANTYS

  • 0

Sodeliškių dvaro sodyboje šalia Biržų tradiciniame, jau aštuntame, sąskrydyje "Senas motociklas" buvo susitikę daugiau nei 100 istorinės technikos entuziastų iš Lietuvos bei Latvijos.

Šeimos pomėgis

Pagrindinis renginio akcentas – Biržuose, Nepriklausomybės aikštėje, surengta istorinių motociklų paroda.

Iš Šakių atvykęs 85-erių Algirdas Gicevičius vairavo 1971 m. "Jawa 360" su priekaba, jo 51-ų sūnus Aidas – BMW R35, o vaikaičiai Liepa ir Juozas – DKW SB350 ir "Jawa 354".

"Dirbame skirtingus darbus, tačiau meilė motociklams – bendra", – sakė Algirdas Gricevičius.

Pasak jo, dar gerai prisimenantis laikus, kai benzinas buvo pigesnis nei vanduo, bet dabar jau tiksliai nebežinantis, kiek bendrame šeimos garaže yra motociklų.

Apgailėtinai atrodžiusį motociklą įsigijau iš Danijos. Garaže prabėgo ketveri metai jį prikeliant antram gyvenimui.

"30 – tai tikrai. Kur čia besuskaičiuosi – perkame, parduodame, keičiame, vis ieškodami, ko dar neturime", – kalbėjo šakietis.

Vairavo retenybes

"1972-aisiais pirmieji Baltijos šalyse įkūrėme antikvarinių automobilių klubą, kurio pastangomis 1989 m. Rygoje atvėrė duris irgi pirmas toks ne tik Baltijos šalyse "Mūsa Motors" muziejus", – tvirtino Guntis Brunsas, sąskrydžio dalyvis iš Ventspilio, atvairavęs 1936 m. laidos BMW R4.

Smalsuoliams: sąskrydyje akį traukė anglų gamybos "Royal Enfield", vokiečių NSU, BMW ir DKW, legendinis čekų "Jawa" bei elegantiškas italų "Cagiva". / bstkekipazas.lt nuotr.

Jo kolega Andrejus Kivliniekas iš Kegumo miestelio į Lietuvą atvažiavo 1942-ųjų "Harley Davidson".

Žinomas antikvarinės technikos kolekcininkas, Rinkuškių alaus daryklos vadovas Rimantas Čygas sąskrydyje pademonstravo 1950 m. IŽ, renginio organizatorius, biržiečių klubo "Ekipažas" prezidentas Voldemaras Aišporas – 1955 m. IŽ49 su itin originalia priekaba, vilnietis Valentinas Karalius – 1939 m. gamybos DKW NZ350, klaipėdietis Mindaugas Mozūras – 1936 m. itin retą NSU 501 OSL, Tautvydas Šalavijus – 1937 m. BMW R35.

"Apgailėtinai atrodžiusį motociklą įsigijau iš Danijos. Garaže prabėgo ištisi ketveri metai jį prikeliant antram gyvenimui, o dabar – pirmas sezonas, lyg gaivaus oro gurkšnis, kai galiu juo mėgautis ir parodyti kitiems", – sakė M.Mozūras.

Ištakos – 1921–1922 m.

Lietuvos centrinio valstybės archyvo duomenimis, pirmi motociklai mūsų šalyje įregistruoti 1921–1922 m., o 1926 m. jų buvo jau 201.

Tačiau 1928-aisiais, kai Lietuvoje įsteigtas Motociklininkų klubas, dar buvo miestų, kuriuose neužregistruotas nė vienas motociklas. Populiariausi tuo metu – "Harley Davidson", "Douglas", "Indian", NSU, DKW, "Triumph".

Rikiuotė: renginio dalyviai vairavo ir galingus, prabangius motociklus. / bstkekipazas.lt nuotr.

1934 m. Lietuvos motociklininkų klubas buvo priimtas į Tarptautinę motociklininkų klubų asociaciją (FICM), kuri vėliau tapo Tarptautine motociklų sporto federacija (FIM).

Pirmos Lietuvoje motociklų sporto varžybos surengtos 1927-aisiais Kaune.

1960 m. įkurta Lietuvos motociklų sporto federacija (LMSF), ji FIM nare tapo 1991 m.

GALERIJA

  • Sąskrydyje „Senas motociklas“ – istoriniai ir vis dar važiuojantys
  • Sąskrydyje „Senas motociklas“ – istoriniai ir vis dar važiuojantys
  • Sąskrydyje „Senas motociklas“ – istoriniai ir vis dar važiuojantys
  • Sąskrydyje „Senas motociklas“ – istoriniai ir vis dar važiuojantys
  • Sąskrydyje „Senas motociklas“ – istoriniai ir vis dar važiuojantys
  • Sąskrydyje „Senas motociklas“ – istoriniai ir vis dar važiuojantys
  • Sąskrydyje „Senas motociklas“ – istoriniai ir vis dar važiuojantys
bstkekipazas.lt nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS