Amžina investicija
Įsijungėte mėgstamą filmą ar serialą, o jo veiksmas nuolat sukasi apie automobilį. Kartais pagrindiniai filmo herojai net garsiai pamini markę ir modelį. Jei toks pateikimas jums pasirodys nenatūralus, nenustebkite – labai dažnai tai yra užmaskuota ir dosniai apmokėta automobilio reklama.
Angliškai toks produkto pateikimas vadinamas „product placement“. Žinoma, toks reklamos būdas yra paplitęs ir kitose srityse. Panašiai filmuose reklamuojami kompiuteriai, kavinių tinklai, bankai, telefonai, gaivieji gėrimai ar bet kuris kitas daiktas.
Filmuose ir televizijos serialuose naudojami dailūs automobiliai kino kūrėjams duodami nemokamai, o dažnai koncernai dar ir sumoka milijonus dolerių. Tačiau naudą, kartais netikėtai didelę, gauna ir pats automobilių gamintojas. Mat filmas tampa amžina reklama, kartojama vėl ir vėl.
Be to, kuriant automobilio modelio įvaizdį, kartais itin naudinga jį susieti su geru filmu, nes pasinaudojama filmo įvaizdžiu ir ištikimų gerbėjų baze. Puikus tokios produkto integracijos pavyzdys yra „Mini Cooper“ mažyliai populiariame filme „Itališkas apiplėšimas“.
Pradžia – prieš šimtmetį
Automobilių reklamos integravimas kino filmuose nėra naujiena. Jis jau sutinkamas maždaug 1930 m. išleistame „Warner Bros.“ kompanijos miuzikle „Gold Diggers“, kuriame taip buvo reklamuojami „Buick“ automobiliai.
Tačiau naujaisiais laikais reklamos įtraukimas į filmus tapo daug agresyvesnis. Pavyzdžiui, 1990 m. filme „The Rookie“ su Clintu Eastwoodu, kur, pagal siužetą, aktorius išlekia pro langą važiuodamas „Mercedes-Benz 500SL“ kabrioletu. Nusileidęs ant žemės jis tarsi pagal scenarijų ištaria aiškiai reklaminį šūkį: „Sukurtas kaip joks kitas automobilis pasaulyje.“
Pasirinkimas: spalvingąjį „Ford Explorer“ „Jūros periodo parke“ vėliau pakeitė prabangesnis „Mercedes“ (nuotr. dešinėje). Autoasas.lt nuotr.
„Šis rinkodaros triukas atrodo gera idėja ir kartais išties puikiai suveikia, tačiau pernelyg tiesmukas produkto pateikimas gali duoti ir priešingų rezultatų. To paties automobilio ar tos pačios markės brukimas viename filme gali atrodyti ne kaip organiškas filmo kūrėjų pasirinkimas, o kaip neskoninga reklaminė pauzė, kaip nupirktas eterio laikas. Žiūrovams tai gali sukelti atmetimo reakciją – tiek produktui, tiek pačiam filmui“, – teigė atsiliepimų ir skelbimų svetainės Autoasas.lt vadovas Nerijus Paketūras.
Menkino konkurentus
Vienos labiausiai žinomų paslėptų automobilių reklamų yra superagento Jameso Bondo serijos filmai. Jie neatsiejami su britišku pasididžiavimu – „Aston Martin“ prekių ženklu.
Tiesa, devintajame dešimtmetyje Pierce’as Brosnanas, vaidinęs tą patį J. Bondą, vairavo vokiškus BMW: kabrioletą BMW Z3 filme „Auksinė akis“ ir septintos serijos BMW E38 filme „Rytojus niekada nemiršta“, taip pat išskirtinį BMW Z8 filme „Viso pasaulio negana“.
Anot leidinio „The Guardian“, BMW koncernas už teisę vadintis Bondo automobiliu franšizės savininkams sumokėjo kosminę sumą – 80 mln. svarų sterlingų už minėtus tris BMW modelių pasirodymus.
Įdomu, kad filmo kūrėjai įsigudrino ne tik daryti reklamą užsakovams, bet ir antireklamą jų pagrindiniams konkurentams. Yra ne vienas epizodas, kai geruolį Jamesą Bondą ir jo septintos serijos BMW vaikosi blogiukai, kurie tarsi atsitiktinai važiuoja su artimiausiu BMW konkurentu – W126 S klasės „Mercedes-Benz“ bolidu.
Filmuose ir televizijos serialuose naudojami dailūs automobiliai kino kūrėjams duodami nemokamai, o dažnai koncernai dar ir sumoka milijonus dolerių.
Vėlesnėse bondiadose buvo reklamuojami „Ford“ gaminiai. Filme „Kazino Royale“ iš oro uosto į kazino Jamesas Bondas keliavo išsinuomotu „Ford Focus“, vėliau važinėjo „Ford Mondeo“. Scena su Danieliu Craigu prie „Mondeo“ vairo atrodo kaip tipiška automobilių reklama.
1970 m. „Lotus“ bandė kitaip papirkti Jameso Bondo filmų kūrėjus. „Lotus“ kompanijos viešųjų ryšių vadovas Danas McLaughlanas šalia „Eon Productions“ kino studijos „Pinewood Studios“ priparkavo įspūdingą „Lotus Esprit S1“ bolidą. Šis išskirtinis futuristinis automobilis taip sužavėjo filmo prodiuserį Keną Adamsą, kad jis sutarė pasiskolinti jį filmavimui. Šio automobilio pasirodymas filme buvo vienas įspūdingiausių turbūt visoje kino istorijoje.
Perrašė scenarijų
Turbūt daugeliui kinomanų įsiminė ryškūs žaliai geltoni kampuotų formų „Ford Explorer“ visureigiai pirmame „Juros periodo parko“ filme.
Pagal scenarijų, filme „Juros periodo parkas“ turistai aplanko pramogų parką su dinozaurais, kuriuos mokslininkams pavyko prikelti naujam gyvenimui, o „Ford Explorer“ juos vežioja po parką. Įdomu, kad knygoje, pagal kurią buvo pastatytas šis filmas, šis automobilis buvo elektra varomas „Toyota Land Cruiser“.
Kaina: BMW koncernas už teisę vadintis Bondo automobiliu sumokėjo kosminę sumą – 80 mln. svarų sterlingų. Autoasas.lt nuotr.
1997 m. antrame franšižės filme „Dingęs pasaulis: Juros periodo parkas“ parko automobiliai tapo solidesnių tamsiai žalių spalvų ir gerokai prabangesni. Ten parko lankytojai važinėjo M klasės „Mercedes-Benz“, kuris šiaip jau visai netinka važiuoti bekele. Tačiau tai buvo pirmasis kompanijos „Mercedes-Benz“ visureigis, neskaitant pasiskolintų klasikinių formų nuo seno gaminamo „Mercedes-Benz G“ klasės visureigio.
Vėlesnėse „Juros periodo parko“ serijose galime pamatyti kitų „Mercedes-Benz“ modelių. Į akis krinta „Mercedes-Benz GLE AMG“ su kupė kėbulu, taip pat „Mercedes-Benz Unimog“ sunkvežimis, kuris yra dinozaurų greitosios pagalbos automobilis.
Ten pat rieda įspūdingas šešiaratis G klasės 63AMG visureigis ir įvairūs „Mercedes-Benz Sprinter“ modeliai. Galbūt jie visai neblogai tinka, tik ar ne per daug mersedesų viename filme?
Taisyklės griežtėja
„Sandoriai su automobilių gamintojais yra dideli pinigai“, – pripažino LeeAnne Stables. Ji – kino kompanijos „Paramount Pictures” rinkodaros projektų vadovė, dirbusi su serijos „Geležinis žmogus“ filmais.
Jos žodžiais, dabar automobilių pramonė padengia didelę dalį filmų gamybos išlaidų, noriai skolina studijoms automobilius, net atlieka taksi vaidmenį pristatydama kino žvaigždes į filmų premjeras.
„Nebėra taip, kad duodama 50 tūkst. JAV dolerių ir sakoma: parodykite mūsų automobilį kur nors kadre. Dabar automobilių kompanijos rimtai derasi dėl viso reklamos paketo – kiek laiko bus skirta automobiliui filme, kaip jis bus pateiktas, koks įvaizdis bus kuriamas, kiek vietos gaus reklamuojamas modelis interneto svetainėse ir pan.“, – aiškino L. Stables.
Serija „Geležinis žmogus“ pagarsėjo kaip „Audi“ koncerno teritorija – čia rasite visą „Audi“ automobilių parką. Pagrindinis herojus Tony Starkas vairuoja įspūdingą „Audi R8“, garsiosios Holivudo žvaigždės Gwyneth Paltrow personažas – kuklesnį „Audi A5“ modelį, o prabangusis „Audi Q7“ pasirodė įspūdingoje scenoje, kurioje šiuo visureigiu, tarsi vėzdu, aplinkinius baugina blogasis filmo personažas.
Gudrybė: „Lotus Esprit S1“ gamintojai tyčia statė bolidą prie Holivudo studijos, kol galiausiai sužavėjo „Bondiados“ kūrėjus. Autoasas.lt nuotr.
Panaudojo konceptą
Kitoje itin populiarioje superherojų franšizėje „Keršytojai“ gausiai ir gana akivaizdžiai naudojami „product placement“ produktai iš tokių kompanijų kaip „General Motors“, „Audi“ ir „Chrysler“.
„Acura“ bendradarbiavo su „Marvel“ pirmame filme „Keršytojai“. Todėl jame galima pastebėti daugybę tuo metu naujausių „Acura“ modelių – MDX, ZDX ir TL.
„Įsimintiniausia scena, kai Tony Starko ir Bruce’o Bannerio personažai filmo pabaigoje sėdo į raudonojo vyno spalvos kabrioletą „Acura NSX“. Kiek keista ten matyti Tony Starką, nes esame įpratę, kad jis vairuoja labai panašų „Audi R8“. Tačiau „Acura NSX“ taip pat atrodė tiesiog puikiai. Beje, filme parodytas automobilis nebuvo serijinis modelis, nes oficialiai jis dar nebuvo pristatytas. Tai buvo koncepcinis automobilis, sukurtas senesniojo „Acura NSX“ pagrindu“, – aiškino N. Paketūras.
Nesnaudžia ir japonai
Serijoje „Keršytojai: Altrono amžius“ dominuoja kompanija „Audi“ – be kabrioleto „Audi A3“, čia matome „Audi R8“, trumpam galima pamatyti ir „Audi TTS“ modelį.
Roberto Downey personažas Tony Starkas šiame filme vėl sėda į automobilį, kuris turbūt visada asocijuosis su „Geležiniu žmogumi“ – tai „Audi R8“.
Integruoti dar vieno gamintojo – „Infiniti“ markės automobilį filme „Keršytojai. Begalybės karas“ buvo protinga japonų kompanijos „Nissan“ rinkodaros taktika. Filmo pabaigos scenoje matomas Nickas Fury, vairuojantis 2019 m. „Infiniti QX50“.
Na, o japoniškoji kompanija „Lexus“ išsikovojo vietą išskirtiniam „Lexus LC“ modeliui triuškinančios sėkmės sulaukusiame filme „Black Panther“. Gaudynių scenoje matomas ne tik „Lexus LC“, bet ir keletas kitų kompanijos modelių – didysis sedanas „Lexus LS“ ir daugybė juodų visureigių „Toyota“.
Ar tai padidino „Lexus“ pardavimą ir prekių ženklo žinomumą? Tikriausiai, tačiau kai vienoje scenoje visi personažai važinėja naujais, išblizgintais vieno gamintojo automobiliais, o ekrane nuolat šmėžuoja to paties gamintojo logotipai, žiūrovai nenorom grįžta prie minties, kad filmai pirmiausia yra pinigų uždirbimo priemonė.
Naujausi komentarai