Vairuotojams teks saugotis ne tik greičio matuoklių, bet ir dviratininkų radarų | Diena.lt

VAIRUOTOJAMS TEKS SAUGOTIS NE TIK GREIČIO MATUOKLIŲ, BET IR DVIRATININKŲ RADARŲ

  • 4

Vairuotojams šalies keliuose netrukus reikės saugotis ne tik greičio matuoklių, bet ir dviratininkų radarų, praneša LNK.

Plačiau apie tai papasakojo iniciatyvos „Minam100“ vadovas Jonas Pivoriūnas.

– Kaip manote, kodėl dviratininkams nesaugu kelyje?

– Mūsų iniciatyva susikūrė prieš 7 m. Per tą laiką vairuotojų kultūra pasikeitę į gerąją pusę. Tačiau matome, kad vis dar yra vairuotojų, kurie nepripažįsta dviratininkų kaip kelių eismo dalyvių. Vienas iš pavojingiausių dalykų yra nesaugus atstumas. Yra vairuotojų, kurie lenkia dviratininkus net nepersirikiuodami į priešingą eismo juostą. Būna, kad mašina nuo dviratininko pravažiuoja 30 cm atstumu. Tai nėra saugu nei dviratininkui, nei pačiam automobiliui. Pasitaikius duobei, dviratininkas gali kristi po automobilio ratais.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Manote, kad vairuotojai taip daro tyčia?

– Labai norėtųsi tikėti, kad jie nedaro to specialiai. Bet manau, kad tyčia. Po mūsų pranešimais socialiniuose tinkluose apie radarus, labai daug žmonių netgi grasina. Kai kurie sako, kad pamatę dviratininką, jį prispaus prie kelio krašto. Apima dviprasmiškas jausmas. Iš vienos pusės norisi tikėti, kad žmonės to nedaro tyčia. Bet paskaičius, ką jie rašo socialiniuose tinkluose, supranti, kad tai daroma specialiai. Gal dalis vairuotojų pavydi, kad dviratis yra mobilus, kad jis greitai pravažiuoja kamščius.

Lietuvos dviračių čempionas Venantas Lašinis plačiau papasakojo apie dviratininkų radarus.

– Kuo radaras gali padėti dviratininkui?

– Radaras užtikrina dviratininko saugumą, praneša apie artėjantį automobilį. Pati distancija siekia iki 140 m. Esam turėję tokių situacijų, kai automobilio nesimato, jis yra už posūkio, bet radaras vis tiek praneša.

– O kaip jis parodo?

– Radaras supypsi. Ekrane irgi matome, kad automobilis atvažiuoja ir matome, net kokiu greičiu artėja.

Kai kurie sako, kad pamatę dviratininką, jį prispaus prie kelio krašto.

– Ką jūs ruošiatės daryti su šiais radarais?

– Nebūtina kiekvienam dviratininkui turėti radaro. Radaras leidžia prisijungti visos grupės dalyviams prie vieno radaro ir visi matys aktualią informaciją apie eismą iš paskos. Radarą planuojama duoti visiems sportuojantiems vaikams, kad būtų užtikrintas jų saugumas kelyje. Aš pats jį naudoju jau virš metų laiko ir labai džiaugiuosi juo.

– Ar tėvai turės pirkti vaikams šiuos radarus?

– Iniciatyva „Minam100“ surinko labdaros būdu nemažai pinigų, kuriuos galės skirti vaikams, kurie sportuoja sporto mokyklose, kurie praleidžia daug laiko treniruotėse už miesto.

– Kiek kainuoja vienas radaras?

– Yra kelios opcijos. Galima ir telefone stebėti, jei neturime kompiuteriuko. Pats kompiuteriukas svyruoja nuo 200 eurų, o žibintas iki 300 eurų.

– Tai bendrai 500 eurai. Ką dar šis radaras gali atlikti?

– Galima pasidaryti nuotrauką arba išsisaugoti vaizdinę medžiagą. Jei dviratininkas nugriuvo arba buvo partrenktas, tai radaras automatiškai tai aptinka ir išsaugoja.

Rašyti komentarą
Komentarai (4)

dviratininkas norintis dalivaut eisme gatveje

turi turet galiojancias vairuotojo teises, turet galiojancia sveikatos pazima, turet privaloma transporto priemones draudima, turet galiojanti texnines apziuros talona turet vaistinele , moket keliu naudotojo mokesti, but tinkamai apsirenges ir pasizenklines, but negeres nepasirukes ir neapsinarkasines.... kas negerai ? jus gi norit but pilnaverciai eismo dalyviai ? tai bukit ... ir busim lygus su visais kitais eismo dalyviais...

tai

automobilininkams draudzia kalbeti mobiliu ir tai teisinga, o dviratininkas nuolat maigys ta savo radara tai prisijunginedamas kazkur, tai vepsos i ta radara - tai kas tada ziures i kelia

kaunietis

Visiskas durnizmas. Tai gal jau pagrindiniai eismo dalyviai bus dviratininkai. O automobiliai vazines dviraciu takais?
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS