Žiemos pėdsakai – ir ant automobilio kėbulo | Diena.lt

ŽIEMOS PĖDSAKAI – IR ANT AUTOMOBILIO KĖBULO

  • 0

Permaininga žiema šiemet vairuotojams žarsto išbandymų. Vienas įkyriausių rūpesčių – rūdys ant automobilio. Jos atsiranda metalui kontaktuojant su aplinka – drėgme, šalčio ir šilumos šuoliais. Tačiau koroziją galima sustabdyti tinkamai rūpinantis automobilio išore.

Graužia druska

Sekiant išvengti korozijos automobilių kėbulai paprastai padengiami net keletu viršutinių sluoksnių – dažais, laku ir kitomis apsauginėmis dangomis. Jeigu šie sluoksniai neturi mechaninių pažeidimų ir klimatas idealus, korozijai atsirasti galimybių nėra. Tačiau transporto priemones eksploatuojant lietuviškomis oro sąlygomis ši rizika išauga.

„Žiemos metu ledui ir sniegui tirpdyti ant kelio dangos pilama druskos ir smėlio mišinių, kitų agresyvių elementų, keliuose atsiranda atskilusių dangos gabaliukų, kurie gali mechaniškai pažeisti automobilio apsauginius sluoksnius“, – aiškino automobilių švaros centrų tinklo „Švaros broliai“ vadovas Algirdas Plečkaitis.

Klimato ar temperatūros pokyčiai, reguliarus lietus, šlapdriba ar sniegas sudaro palankias sąlygas atsirasti drėgmei ir oksiduotis su automobilio metalais, o druska ir jos mišiniai pagreitina korozijos procesą.

Garaže – blogai

„Prie kėbulo prilipusios sankaupos pavojingiausios, kai automobilis nakčiai paliekamas požeminėje aikštelėje ar garaže. Priešingai nei mano daugelis, žiemos metu, kai ant kėbulo ir vidinėse dalyse yra sniego su druskomis, automobilį laikant teigiamoje temperatūroje šis mišinys tirpsta ir suaktyvėja, tad metalines dalis gali pažeisti kur kas greičiau nei jam stovint ten, kur temperatūra neigiama“, – atkreipė dėmesį specialistas.

Koroziją gali paskatinti transporto priemonės amžius, medžiagos ir net vairavimo ypatumai. Senesni automobiliai anksčiau buvo gaminami be kai kurių apsauginių dangų, o laikui bėgant šie sluoksniai dėvisi ir plonėja.

Korozijos galima išvengti reguliariai plaunant tiek kėbulą, tiek apačią – tai itin svarbu žiemos metu siekiant išvengti druskos sankaupų.

Plauti būtina

„Svarbu ne tik nuplauti automobilį, bet ir jį nusausinti, kad ertmėse liktų kuo mažiau drėgmės. Tačiau vienas paprasčiausių korozijos prevencijos būdų – automobilį reguliariai patikrinti. Tiems, kurie nori dar efektyvesnės apsaugos, verta apsvarstyti, ar verta, ir naudoti specialias antikorozines dangas“, – patarė A.Plečkaitis.

Dažniausiai koroziją galima aptikti atidžiai apžiūrint daugiausia kontakto su aplinka turinčias automobilio vietas. Anot specialisto, korozija gali atsirasti bet kurioje kėbulo vietoje. Rūdys dažniausiai būna paviršinės ir jei jų nepašalinsime, gali prasiskverbti kiaurai, tad, reguliariai tikrindami, greitai ir efektyviai užkirsime kelią korozijai plisti.


Pažeidžiamiausios vietos

1. Kėbulas – patikrinkite, ar nepažeistas automobilio lako ar dažų sluoksnis; bet koks išorinis dažų pūslėtumas yra ankstyvas rūdžių požymis.

2. Durys – ši automobilio dalis nuolat kontaktuoja su drėgme, todėl svarbu apžiūrėti tiek vidines, tiek išorines konstrukcijas.

3. Slenksčiai po automobilio durimis – juos reikėtų apžiūrėti ir iš apačios, nes ten paprastai prilimpa sniego ir gali kauptis drėgmė.

4. Ratų arkos – šie virš padangų esantys išlenkimai linkę rūdyti, ypač senesnių automobilių, kuriuose paprastai nėra arkų įdėklų.

5. Visa apatinė automobilio apsauga – ji saugo pagrindines vidines konstrukcijas. Svarbu įsitikinti, ar eksploatuojant automobilį nėra nulūžusių šios apsaugos vietų; jas reikėtų nedelsiant sutvarkyti, kad nepradėtų rūdyti transporto priemonės svarbios dalys.

6. Bagažinės grindys – būtinai pakelkite kilimėlį ir patikrinkite, ar nėra rūdžių požymių.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS