Antakalnio galerijoje atidaroma A. Kmieliausko paroda | Diena.lt

ANTAKALNIO GALERIJOJE ATIDAROMA A. KMIELIAUSKO PARODA

  • 0

Lapkričio 7 d., ketvirtadienį, 18 val. Antakalnio galerijoje (Antakalnio g. 86) atidaroma Antano Kmieliausko (1932 -2019) kūrybos paroda „Žinomas–Nežinomas“.

Parodoje bus eksponuojami autoriaus tapybos darbai, eskizai, modeliai.

Antanas Kmieliauskas (1932-2019) – menininkas, kurio šiemet netekome, yra žinomas ir nežinomas kūrėjas kaip ir daugelis tokio masto asmenybių.

Regis, kad kiekvieną dieną matydavome ir jį patį, ir jo kūrinius – Vilniaus gatvėse ir kiemuose, Universiteto skliautuose, bažnyčių altoriuose, daugelyje Lietuvos vietų – Dauguose, Klaipėdoje, Šiluvoje, Guronyse.

Atstovaudamas universaliajai savo talentingųjų dailininkų kartai (čia ir V. Kisarauskas, ir V. Antanavičius, ir V. Valius, ir A. Steponavičius, B. Žilytė bei daugelis kitų.

A. Kmieliauskas buvo daugialypis, daugiaveidis ir daugiabriaunis. Vienoks jis oficialiuose, bažnytiniuose sieninės tapybos ir skulptūrų užsakymuose – labiau barokinis klasicistas, kitoks – grafikoje – čia linijos ir formos ypač vibruoja muzikiniu ritmu, dar kitoks molbertinėje tapyboje. Čia jis tiesiog visoks  – ir jausmingas, ir tragiškas, ir santūrus, ir lyriškas viename asmenyje.

Antakalnio galerijoje atidaromoje A. Kmieliausko parodoje publikai bus pristatomas mažiau žinomas šio menininko kūrybinis segmentas – septintajame ir aštuntajame dešimtmečiais tapytos jo abstrakčios ar pusiau abstrakčios, Vilniaus kraštovaizdžio, lietuvių liaudies skulptūros – „dievukų“, kaimiškų arimų inspiruotos tapybinės kompozicijos.

Laiko dvasia ir kolegiškas artumas su kitais jo bendraamžiais ir bendraminčiais lėmė tai, kad minėtuose paveiksluose ypač ryški yra brutalistinė deformacija, ekspresyvus spalvos pojūtis, medžiaginis asketiškumas. Tokie A. Kmieliausko darbai regisi tartum nebūdingi, netipiški, mažiau žinomi bendrame jo kūrybiniame peizaže.

Kita vertus, būtent čia jis buvo kaip niekada tikras ir atviras sau. Kad jis galėdavo būti ir kitoks, liudija to paties laiko autoportretai ar šeimos narių atvaizdai – intymesni, ne tokie drąstiški, „jaukesni“.

Šalia tapybos artefaktų taip pat išskleidžiamas pluoštas A. Kmieliausko skulptūrinių eskizų ir molinių modelių. Vėlgi – čia autorius ypač jautrus materijos ir dvasinės energijos aspektais.

Paroda veiks nuo lapkričio 7 d. iki gruodžio 4 d.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS