Autobusas be vairuotojo: kada, kaip ir kiek keleivių galės juo vykti | Diena.lt

AUTOBUSAS BE VAIRUOTOJO: KADA, KAIP IR KIEK KELEIVIŲ GALĖS JUO VYKTI

  • 6

Vilniaus Užupio rajone rudenį reguliariai kursuos autonominis autobusas be vairuotojo.

Apie šią naujovę plačiau kalbėjo „Judu“ atstovė Solveiga Stankevičienė.

– Sakykite, kiek laiko kursuos autobusas? Ar visi norintys galės jį išbandyti?

– Visi norintys galės jį išbandyti, paslauga nemokama. Autobusas kursuos iki dviejų mėnesių. Tai yra pilotinis bandymo objektas, kai dalyvaudami tautiniame projekte esame įpareigoti išbandyti tokią transporto priemonę mieste.

 

 

– Koks bus maršrutas? Kiek keleiviai galės keliauti?

– Pagrindinis projekto tikslas – privežti keleivius prie artimiausių viešojo transporto stotelių. Autobusas kursuos Užupyje. Konkrečių gatvių įvardinti negalime, nes vyksta pirkimas ir dar neturime gatvių skenavimo. Pagrindinės ašys – Baltasis skersgatvis, Aukštaičių ir Paupio gatvės.

– Kiek keleivių galės važiuoti?

– Transporto priemonėje galės važiuoti iki dvylikos keleivių.

– Kaip vyks sistema? Kas užtikrins, kad skaičius neviršytų numatytų dvylikos keleivių?

– Bandymo metu bus vairuotojas-operatorius, kuris prižiūrės sklandžią autonominę autobuso veiklą. Vairuotojas lygiai taip pat bus įpareigotas prižiūrėti, kad žmonės nepersigrūstų ir talpintųsi tiek keleivių, kiek priklauso transporto priemonėje.

– Ar bus bilietai?

– Nebus, nes paslauga nemokama. Su jutikliais skaičiuosime paslaugos panaudojamumą, tad tik tiek informacijos turėsime apie keleivius.

– Ar turime pavyzdžių iš kitų šalių, kaip toks projektas pasiteisina, veikia?

– Projektas veikia Norvegijos Stavangerio mieste, turime Suomijoje Tamperės universitete nuolatos kursuojantį maršrutą. Dar turime Helsinkyje. Bandymai buvo atlikti Vokietijoje ir kituose Europos miestuose. Paslauga ateinanti ir populiarėjanti, nebūsime išskirtiniai.

– Iš kur autobusas bus perkamas? Kada?

– Šiuo metu vyksta pirkimas. Tikimasi, kad, kai pirkimo procedūros pasibaigs, pirkimo sutartis bus pasirašyta su tiekėju liepos mėnesio gale.

– Kada transportas be vairuotojų Lietuvoje taps įprasta praktika?

– Šiuo metu transportas Lietuvoje gali būti bandymo atvejais. Ruošiama reglamentavimo sistema. Išbandžius šį pilotą pasitikrinsim esamą viešojo transporto infrastruktūrą. Bendrai gatvių infrastruktūrą. Taip pat, ar ši transporto priemonė pasiteisintų Vilniaus mieste.

Įdomu, kaip atrodytų gyvai. Aš manau, kad nuostabi idėja.

Vilniečiai buvo paklausti, ar važiuotų autobusu be vairuotojo.

„Kaip tik vakar tėtis sako: „Tu girdėjai?“. Netoli gyvenam. Išbandytumėm. Skamba įdomiai. Aš iškart galvoju, kad kliūtis ar dar kas nors, tai dėl to nepatikima. Sėdi, o už tave robotas vairuoja. Bendrai – įdomu“, – sakė vilnietis.

„Įdomu, kaip atrodytų gyvai. Aš manau, kad nuostabi idėja. Aš manau, kad išbandysim. Nors mes čia būname ir gyvename, bet aš manau, kad taip. Vaikai tuo labiau išbandytų. Nebaisu, nes viskas apgalvota, apskaičiuota, kad tai – saugu ir šiuolaikiška. Aš visada už judėjimą į priekį“, – kalbėjo vilnietė.

„Elektrinis kaip „Tesla“? Išbandyčiau. Aišku, man nereikia transporto priemonės. Nebūtų baisu, pasitikiu technologijomis“, – antrino ir dar vienas pašnekovas.

Rašyti komentarą
Komentarai (6)

Balsas

Įsivaizduoju kas bus be Prižiūrėtojo, lauke lietus, pilnas autobusas bomžų, visi geria, dainuoja, veidai laimingi laimingi. LT-- Gerovės valstybė.

Patyręs.

Saugokitės! Šitas "Frankenšteinas" gali nežinia kur nuvežti. Orientuosis jis pagal GPS, o tai reiškia, kad valdys jį - UFOnautai (Reptiloidai). Apsisaugot padėtų išverstas maišelis nuo "Čipsų" ir tai, jeigu jis folguotas. Na, dar polietilenas yra geras izoliatorius.

Saugumas garantuotas

Pvz., salone - piktavalių grupelė (ar jei ir tik vienas toks) ir iš mokyklos grįžtantis vaikas, ar mergina įlipa?
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS