Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė | Diena.lt

SOSTINĘ PALIEKANTYS ŪKININKAI: PASIRODO, ESAME BENDRA VISUOMENĖ

  • 7

Po protestų ir keturias dienas Vilniuje vykusios viešnagės ūkininkai šiandien nuo pat ryto traukia namo. Tiesa, tai padaryti ne taip jau paprasta. Mat judėti sunkiasvore technika sudėtinga. Trukdomas eismas, esą išauga ir avarijų tikimybė. Dėl to, išvykstant iš Vilniaus žemdirbiai reikalauja policijos palydos.

Žemdirbius išlydėjęs LNK žurnalistas pakomentavo tai, kas vyksta sostinėje, ir pakalbino išvykstančius žemdirbius.

Kelios minutės prieš vidurdienį prie Lietuvos Respublikos Seimo, kur ir išsirikiavo didžiausia žemės ūkio technika per šią savaitę vykstantį ūkininkų protestą, – pilna traktorių. Jau galima matyti, kaip ūkininkai palieka sostinę.

Ūkinės technikos kolonos yra formuojamos po keliasdešimt traktorių – maždaug nuo 30 iki 50 traktorių vienoje kolonoje. Su policijos palyda ūkininkai keliauja iki miesto ribos ir toliau valstybinės reikšmės keliais paliks sostinę ir keliaus į savo namus. Policijos departamentas informavo, kad ūkininkai negalės keliauti magistraliniais keliais, nes tai daryti draudžia Lietuvos Respublikos įstatymai, o policija nesutiko duoti ūkininkams palydos.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

Ūkininkai dar šią savaitę kalbėjo apie tai, kad kuras atvykti į sostinę kainavo labai brangiai, todėl keliauti automagistralėmis būtų pigiau.

Apie ūkininkus Vilniuje po šiandienos turbūt primins tik vienkartinis arbatos puodelis, kuriuo vaišino kitus ir patys šildėsi susirinkę žemdirbiai. Maždaug valanda kita ir ūkininkų Vilniaus gatvėse nebeliks.

Pasidalijo ūkininkai ir savo šio protesto įžvalgomis.

„Vakar žadėjome dar likti, bet premjerė pripažino savo klaidas, kurias padarė, ir pažadėjo jas ištaisyti. Tai – mūsų pasiekimai, bet mes nesakome, kad nesugrįšime, jei negirdės mūsų, nebandys išklausyti, nes 3,5 metų mūsų negirdėjo, nėjo susikalbėti, jie viską žinojo, jie viską darė, o mes, žemdirbiai ir visuomenė, buvome nuošaly“, – sakė ūkininkas. Jei pažadai nebus ištesėti – žada dar didesnį protestą: „Kitas protestas, jūs patys, manau, suprantate, bus žymiai gausesnis. Bet aš premjerės žodžiu tikiu, ji vis dėlto yra premjerė.“

Buvo ir ne taip viltingai nusiteikusių ūkininkų: „Taip, esu nusivylęs susitikimu. Aš labai didžiuojuosi Vilniaus gyventojais, Vilniaus policija, visa šia tvarka. Viskas labai gražiai, sklandžiai vyko, bet esu nusivylęs gerbiamu Prezidentu Nausėda. Aš su viena senuke susitikau ir pasakiau – Prezidentas Nausėda, tai, sako, čia ne Nausėda, čia nuosėda! Man taip keistoka. Aš neįžeidžiant jo... Bet pasirinkti Radviliškį susitikti su 100 gyventojų, kai čia 4 tūkst. tų pačių ūkininkų kaip Radvilišky, bet jis prasirinko Radviliškį... Tikrai mes būtume priėmę jo nuomonę, gal nebūtume nušvilpę. Ar jis išsigando, ar pabūgo tautos ir pabėgo?..“ – nusivylimo neslėpė ūkininkas.

Man taip keistoka. Aš neįžeidžiant jo... Bet pasirinkti Radviliškį susitikti su 100 gyventojų, kai čia 4 tūkst. tų pačių ūkininkų kaip Radvilišky, bet jis prasirinko Radviliškį...

Ne tik kuro kainos, tačiau ir oro sąlygos kelionėje namo kėlė nerimą ūkininkams: „Na, aišku, važiuojant aplinkkeliais darosi ilgesnis kilometražas, dėl ko labai prašėme, kad bent jau grįžti leistų (automagistrale). Matėme prognozes, kad formuosis plikledis. Akivaizdu, kad magistralės geriau prižiūrėtos negu regioniniai keliai. Tik tiek, kad sužinojau, kiek daug bažnyčiose buvo laikoma mišių už žemdirbių saugų grįžimą ir, matomai, Dievas truputį atitolino tą plikledį ir, tikiuosi, grįšime saugiai“, – pasakojo vyriškis. Tačiau po protesto pakalbintasis jaučia daugiau bendrystės: „Atvažiuodami žinojome, kad yra dvi Lietuvos – yra Vilnius ir yra kita Lietuva. Išvažiuodami mes žinome, kad, na, pasirodo, esame bendra visuomenė.“

GALERIJA

  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
  • Sostinę paliekantys ūkininkai: pasirodo, esame bendra visuomenė
L. Balandžio / BNS nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (7)

Obana

"Kaimas - Lietuvos ateitis" buvo parašyta plakate ant vieno traktoriaus. Jeigu Lietuvos ateitis - kaimas, tada "Pirmyn į praeitį", anot Roberto Zemeckio. Deja, Lietuvos ateitis yra miestas. Kaimas yra praeitis. Žinoma, dar kažkas mėgins sėti, akėti, melžti, sodinti, rauti, bet ne dabartinė darželinukų karta. Jie nesutiks savo gyvenimą praleisti prie mėšlinos karvės subinės. Gyvenimas per daug trumpas, kad taptum sėsliu purvinu valstiečiu. Ką valgysime po 50 metų? Labai gaila, bet ne Lietuvos laukuose užaugintą produkciją

toks pamastymas

Pamatysit kas darysis kuomet šie "jaunieji ūkininkai" sulauks pensijinio amžiaus, o pasirodys, kad pensija tik minimali, o traktoriai jau supuvę. Mokesčių nulis, sodrai nulis, dirvožemis nualintas.Teks klaupsis ant kelių prie vyriausybė rūmų ir maldaus išmaldos. Štai ir visas šiuolaikinių "ūkininkų" biznis.

Joo

Liūdna, kad užtenka verslui pareketuoti politikus ir jie nusileidžia, nors viešasis interesas ir pažeidžiamas.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS