„Už 29, prieš 20, susilaikė vienas, sprendimo projektui po pateikimo pritarta ir sėkmės administracijai komitetuose svarstant šitą sprendimo projektą“, – paskelbė Vilniaus meras Valdas Benkunskas.
Toliau nauja kainodara bus svarstoma komitetuose ir kitame tarybos posėdyje kovo mėnesį.
Tarybai priėmus galutinį sprendimą, atnaujintos bilietų kainos įsigaliotų nuo šių metų liepos 1-osios.
Kaip skelbta anksčiau, populiariausio vienkartinio 30 minučių galiojančio bilieto kainą siūloma didinti nuo 65 centų iki 1,25 euro, tuo metu 60 minučių bilietas brangtų nuo 90 centų iki 1,75 euro.
Pritarus pokyčiams, iki 7,5 euro augtų vienos dienos bilieto kaina, trijų dienų bilietas kainuotų 13,5 euro, o 12 mėnesių bilietas 80-ies ir vyresniems keleiviams brangų iki 10 eurų. „Statyk ir važiuok“ aikštelės tarifas kiltų iki 1,25 euro.
Tuo metu mėnesinio bilieto kaina išaugų 16 eurų ir jis kainuotų 45 eurus (tik darbo dienomis – 40 eurų). Metinis bilietas kainuotų 480 eurų – kaina išaugtų 170 eurų (tik darbo dienomis – 425 eurus).
Taip pat siūlomi nauji bilietai. Tarp jų – šeimos bilietas, kuris kainuotų 3,5 euro, atsirastų 10–15 bei 16–25 žmonių grupėms skirti bilietai.
Visos lengvatos liktų galioti pagal dabar veikiančią tvarką.
Meras: nemokamas transportas – galimybė nusprendus, kas dengs kaštus
Socialdemokratė tarybos narė Nerija Stasiulien posėdyje klausė, ar bus sudaryta galimybė nemokamai viešuoju transportu naudotis senjorams, neįgaliesiems, studentams.
„Jau mes išskiriame tik tas socialiai pažeidžiamas grupes, prašydami ir klausdami, kad bent jie turėtų nemokamai, nors mes socialdemokratai kalbame apie tai, kad galėtų visi važiuoti nemokamai, ne tai, kad branginti“, – kalbėjo politikė.
„Žiūrėkime į kaimynus Taline, jie važinėja seniai nemokamai ir jų autoūkis yra kur kas geresnis nei mūsų“, – pridūrė ji.
Pasak V. Benkunsko, galima viešąjį transportą padaryti nemokamą visiems vilniečiams, miesto svečiams, jeigu būtų sutarimas, kas dengia kaštus ir kuriai sričiai finansavimą sostinė mažina.
„Tai, ką jūs dabar klausiate, iš tikrųjų gali būti. (...) Tik reikia sutarti, kas tuos kaštus, kurie natūraliai egzistuoja, (…) dengs, o greičiausiai dengsime iš miesto biudžeto. Jeigu tokiu keliu nueitume, jūsų sprendimu, tada reikia sutarti, ko, tuos pinigus skyrę tenais, nedarytume, ir viskas“, – sakė meras.
„Čia yra apsisprendimo reikalas. Įvairūs scenarijai yra įmanomi. Bet nieko nemokamo ant šios žemės, deja, nėra“, – pridūrė V. Benkunskas.
Savivaldybės administracijos Infrastruktūros grupės vadovas Ilja Karužis pažymėjo, kad nenumatoma keisti bilieto kainos pradinukams, o specialus metinis bilietas brangtų nežymiai.
„(...) ir visos kitos nuolaidos pagal Lengvatų įstatymą, iki 80 proc. visiems socialiai remtiniems asmenimis yra įgyvendintos“, – sakė I. Karužis.
Virš 100 žmonių surengė protestą
Dėl šio projekto prie Vilniaus savivaldybės klimato judėjimas „Fridays for Future“ ir Gegužės 1-osios profesinė sąjunga trečiadienį surengė protestą, kuriame dalyvavo per 120 žmonių.
Mitingo dalyviai BNS teigė, kad didėjančios bilietų kainos gali paskatinti mažiau žmonių naudotis viešuoju transportu.
Kainų didinimui nepritaria ir Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjunga. Anot jos, nepaisant infrastruktūros modernizavimo žmonės su regos negalia negali savarankiškai naudotis sostinės viešuoju transportu, jiems sudėtinga orientuotis stotelėse.
Šiuo klausimu tarybos posėdyje I. Karužis politikams teigė, kad pernai atnaujinta transporto balso programėlė „Android“ operacinėje sistemoje, sudėtos aktyvios žymos visų vežėjų transporto priemonėse, gruodį transporto balsas taip pat įdiegtas stotelėse.
„Gedimų pasitaiko, bet važiuojame iš paskos ir taisome“, – nurodė Infrastruktūros grupės vadovas.
Kalbėdamas apie judėjimo negalią turinčius žmones, jis pažymėjo, kad „sunkioji infrastruktūra yra užkoduota viešojo transporto priemonių sąlygose“, kurias savivaldybė kelia įsigydama transportą.
Savivaldybės skaičiavimu, padidinus kainas per metus papildomai būtų surenkama apie 20 mln. eurų. Šiomis lėšomis ketinama dalinai dengti investicijas į viešojo transporto paslaugų kokybę ir plėtrą.
Miesto duomenimis, praėjusiais metais iš bilietų „Susisiekimo paslaugos“ surinko apie 34 mln. eurų, tuo metu dotacijos iš miesto biudžeto siekė 84 mln. eurų.
Viešojo transporto bilietų kainos Vilniuje nebuvo keistos nuo 2013 metų.
(be temos)