Vilniaus valdžia suka galvą, kaip atnaujinti viešąjį transportą | Diena.lt

VILNIAUS VALDŽIA SUKA GALVĄ, KAIP ATNAUJINTI VIEŠĄJĮ TRANSPORTĄ

Vilniui sparčiai plečiantis ir daugėjant gyventojų bei griežtėjant taršos reikalavimams, miesto valdžia analizuos, kaip atnaujinti viešąjį transportą.

Savivaldybė ieškos galimybių studijos rengėjų – jų konkursą planuojama skelbti sausio pabaigoje arba vasario pradžioje.

Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė sako, kad dauguma Europos miestų pasirenka vis ekologiškesnius sprendimus, skatina darnų judumą, kai žmonės keliauja ne tik automobiliais, bet ir dviračiais ar pėsčiomis.

„Vilniaus darnaus judumo plane taip pat numatyti konkretūs veiksmai, jog miestas taptų vis draugiškesnis visiems, nepriklausomai nuo to, kokia transporto priemone jie nuspręs judėti“, – BNS teigė ji.

2017 metais kelionės viešuoju transportu Vilniuje sudarė apie 24 proc. visų kelionių, todėl norima, kad šis rodiklis didėtų. Be to, siekiama mažinti taršaus transporto.

Numatyta  penktadaliu sumažinti įprastu kuru varomų autobusų ir troleibusų.

Savivaldybė yra numačiusi iki 2030 metų iki 30 proc. padidinti kelionių pasiskirstymą – kad keleiviai tolygiau rinktųsi skirtingus kelionių būdus – viešuoju transportu, automobiliais, pėsčiomis ar dviračiais.

Taip pat siekiama vidutinį vienos kelionės greitį padidinti iki 19,9 kilometro per valandą, o vieno kilometro įveikimo trukmę sumažinti viena minute.

Numatyta  penktadaliu sumažinti įprastu kuru varomų autobusų ir troleibusų, o bendrą teršalų emisiją – 54 procentais.

Šiuo metu Vilniaus autobusų kelių ilgis siekia 491 kilometrą, o troleibusų – 66 kilometrus. Iš viso mieste yra 88 autobusų ir 18 troleibusų maršrutų.

Anot savivaldybės, kasdien į gatves išvažiuoja 591 autobusas ir troleibusas, iš jų 358 yra nauji, iki penkerių metų amžiaus. Savivaldybė planuoja parką atnaujinti kasmet.

Vilniuje daug metų svarstyta galimybė įrengti tramvajaus liniją nuo Santariškių iki geležinkelio stoties arba metro tarp Viršuliškių bei miesto centro. Abi idėjos liko neįgyvendintos.

Seimas 2018 metų rudenį priėmė Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą.

Rašyti komentarą
Komentarai (7)

Vairuotojams

Na gal baikite nusisneketi. Jei esate iprate vazineti 25km/h ir dar kelias min pastovet stotelese, tai nereiskia, kas cia norma. visam uzsieny greiciai zymiai didesni ir verkslenimu nera

Atsipeikėkite!

Jus bandode padydinti autobusų greitį vairuotojų sveikatos saskaita! Miesto transportas visų pirma turi būti saugūs! Jie jau dabar laksto po miesta kaip bepročiai!

Primink, miesto „savininke”,

kiek kainavo ta dėžė išskirtinio rūšinio vyno?
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS