Vilniaus viešajame transporte – privatus vežėjas | Diena.lt

VILNIAUS VIEŠAJAME TRANSPORTE – PRIVATUS VEŽĖJAS

  • 2

Patogus ir greitas viešasis transportas – Vilniaus miesto prioritetas. Tokių tikslų siekianti Vilniaus miesto savivaldybė šiandien skelbia atvirą tarptautinį konkursą privačiam vežėjui parinkti. Jau kitąmet sostinės gatvėmis riedės beveik 100 naujų:  43 didelių triašių ir 52 vidutinės talpos, iki 60 vietų, autobusų. Vilniaus gatvėse atsiras beveik 100 naujų privataus vežėjo autobusų, kas sudaro apie trečdalį dabartinio viešojo transporto autobusų parko.

Konkursas skelbiamas dviem maršrutų grupėms: pagrindinių maršrutų, aptarnaujamų didelės talpos sudvejintais autobusais ir privežamųjų maršrutų, aptarnaujamų vidutinės talpos autobusais, dažniau važinėsiantiems miesto pakraščiuose.

Privačių vežėjų konkursas skelbiamas ridai - iki 7 mln. arba šeštadalio nuvažiuojamų Vilniaus viešojo transporto kilometrų per metus. Vilniaus viešasis transportas per metus iš viso nuvažiuoja virš 37 mln. kilometrų. Privatūs vežėjai dirbs bendroje bilietų sistemoje ir turės užtikrinti vykdomų maršrutų reguliarumą.

„Mūsų tikslas – išsirinkti geriausią kainą ir kokybę siūlančius privačius vežėjus. Tai leis atsisakyti pačių neefektyviausių, seniausių transporto priemonių ir atnaujinti parką. Privataus vežėjo Vilniuje atsiradimas padės viešajam transportui tapti modernesniam, ekologiškesniam ir patogesniam” – sako Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Vienas iš svarbiausių reikalavimų – viešojo transporto patogumas, tvarkingi ir laiku važiuojantys autobusai. Transporto priemonės negalės būti senesnės nei vienerių metų, juose turės būti kondicionieriai, keleivių skaičiavimo sistemos, vaizdo stebėjimo kameros, ekologiški, kurių variklių taršos norma ne mažesnė nei nustato „Euro 6“ reikalavimai.

Didžioji dalis privežamųjų maršrutų bus užpildyta vidutinės talpos autobusais, kurių šiuo metu miestui labiausiai ir trūksta. Planuojama, kad šie autobusai kursuos miesto pakraščiuose esančiuose maršrutuose. Naujais žemagrindžiais (triašiais, t.y. dvigubais) autobusais bus užpildyti ir keletas didžiųjų, pagrindinių maršrutų, kursuojančių Vilniaus miesto ribose. Planuojama, kad privačių vežėjų autobusai, važiuos tais maršrutais, kuriuose ypač dideli keleivių srautai ir kuriuose trūksta triašių, talpių autobusų.

Privačių vežėjų autobusai važiuos pagal iš anksto jau sudarytus eismo tvarkaraščius. Viešojo transporto tvarkaraščiai bus reguliariai peržiūrimi ir koreguojami atsižvelgiant į eismo sąlygas, keleivių srautus ir  vežėjų pasiūlymus. SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atliks privačių vežėjų darbo kontrolę ir stebės, kaip jų vairuotojai laikosi tvarkaraščių.

„Privačių vežėjų atėjimas neturės įtakos bilietų kainai. Galios tos pačios bilietų rūšys, tame tarpe ir lengvatinių bilietų bei atsiskaitymo būdai už keliones elektronine vilniečio kortele, ir mobiliąja programėle m.Ticket. Privačių vežėjų autobusuose išliks galimybė įsigyti vienkartinius popierinius bilietus iš vairuotojų“, – tvirtino bendrovės „Susisiekimo paslaugos“ vadovė Modesta Gusarovienė.

Pasibaigus konkursui ir pasirašius sutartį, ne vėliau kaip per 7 mėn. nuo sutarties pasirašymo dienos privatus vežėjas turės pradėti vežti keleivius numatytais maršrutais. Su konkurso nugalėtojais bus pasirašoma ilgalaikė sutartis – septyneriems metams, su galimybe ją pratęsti dar trims metams.

Galimybe teikti viešojo transporto paslaugas Vilniuje  domisi ne tik Lietuvos, bet ir lenkų, čekų, olandų, latvių ir Didžiosios Britanijos bendrovės.

Rašyti komentarą
Komentarai (2)

Gerutis

O kur troleibusai? Negi ekologiškas transportas bus tiesiog sunaikintas? Elektrinių autobusų ateitis labai miglota dėl akumuliatorių pildymo nelankstumo ir brangumo. Ei, savivaldybe, kur jūs ten? Atsiliepkit

juokinga is naivuolio

juodarys simasius

SUSIJUSIOS NAUJIENOS