Savivaldybės įmonės teigimu, po šio plėtros etapo visame mieste bus apie 800 specialių stovėjimo vietų, pritaikytų elektriniams paspirtukams ir dviračiams statyti.
„Šios iniciatyvos tikslas – didinti tvarką viešosiose erdvėse, užtikrinti eismo dalyvių saugumą ir skatinti atsakingą naudojimąsi mikrojudumo priemonėmis. Palikti elektrinį paspirtuką bet kur – tas pats, kas numesti banano žievę vidury šaligatvio: ir netvarkinga, ir pavojinga kitiems. Paspirtukams bei dviračiams tikrosios „poilsio zonos“ yra specialios stovėjimo vietos, kur netrukdomas niekieno kelias“, – sakė „Judu“ judumo transformacijos vadovas Jonas Damidavičius.
Elektrinių paspirtukų ir dviračių statymo vietos paženklintos specialiu stačiakampio formos žymėjimu, o jo viduryje – paspirtuko ir „P“ raidės simboliai.
Paspirtukus prašoma palikti tvarkingai – statyti vertikaliai su lyg stovėjimo zona, kuo arčiau krašto arba šalia esančios elektrinės transporto priemonės.
„Judu“ duomenimis, pastaraisiais metais ženkliai išaugo dviračių ir elektrinių paspirtukų naudojimas Vilniuje, tačiau kartu padaugėjo ir su šiomis priemonėmis susijusių eismo įvykių.
Statistika rodo, kad 2020–2023 metų laikotarpiu apie 24 proc. visų įskaitinių eismo įvykių buvo susiję su dviračių ir paspirtukų vairuotojais. Šiltuoju metų laiku – balandžio–rugsėjo mėnesiais – šis rodiklis siekė net apie 33 procentus.
Remiantis policijos registruotais eismo įvykių duomenimis, 2024 metais eismo įvykiuose buvo sužeista 180 paspirtukų vairuotojų ir keleivių, 59 iš 180 sužeistųjų – 12–17 metų amžiaus paaugliai, kurie elektrines mikrojudumo priemones naudoja tiek kasdieniam keliavimui, tiek pramogoms, teigiama pranešime.
Pagal Kelių eismo taisykles elektrine mikrojudumo priemone, pavyzdžiui, elektriniu paspirtuku, leidžiama važiuoti dviračių takais, juostomis, kelkraščiu, važiuojamąja dalimi ir gyvenamojoje zonoje asmenims nuo 16 metų. Asmenys nuo 14 metų tai gali daryti tik baigę Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nustatytą kursą ir turėdami mokyklos pažymėjimą.
Remiantis 2024 metų duomenimis, sostinėje mikrojudumo transporto priemonių dalijimosi paslaugas teikė dvi įmonės: „Bolt“ siūlė elektrinius paspirtukus ir dviračius, o „Ride“ – elektrinius dviračius.
Pasak „Judu“, iš viso Vilniaus gatvėse važinėjo apie 4,5 tūkst. šių transporto priemonių, o bendras jų naudotojų įveiktas atstumas 2024 metais siekė beveik 3 mln. kilometrų.
Naujausi komentarai