-
Nacionaliniame KET egzamine – ir vaikų klausimai vairuotojams
Rugsėjo 25 d., penktadienį, 12 val. Lietuvoje vyks šeštasis nacionalinis Kelių eismo taisyklių (KET) egzaminas. Jo iniciatorė, didžiausia Lietuvos ne gyvybės draudimo bendrovė „Lietuvos draudimas“, žada, kad šiemet dalyviai gaus spręsti dažnai pasitaikančias eismo situacijas, o keletą klausimų egzamino dalyviams pateiks ir vaikai.
„Šiemet nacionalinį KET egzaminą nusprendėme perkelti į rudenį, kada vyksta ir kita mūsų socialinė iniciatyva – vaikų saugumo keliuose akcija „Apsaugok mane“. Rugsėjį, kai moksleiviai pradeda savarankiškas keliones į ugdymo įstaigas, kai prasideda tamsusis bei avaringiausias metų periodas, itin svarbu atidžiai paisyti KET reikalavimų. Tikiu, kad šis savanoriškas egzaminas paskatins eismo dalyvius pasikartoti saugaus elgesio keliuose taisykles ir jų laikytis“, – sako egzaminą rengiančio „Lietuvos draudimo“ Gyventojų turto draudimo vadovas Andrius Gimbickas.
Anot jo, tai, kad daugeliui vairuotojų reikėtų iš naujo susipažinti su KET, rodo ir pastarųjų egzaminų statistika. Pernai nacionalinio KET egzamino dalyviai, atsakydami į 20 pateiktų klausimų, vidutiniškai padarė po 10 klaidų, o nė sykio nesuklydo tik keturi iš maždaug 2 tūkst. egzamino dalyvių. Tiesa, užpernai rezultatai buvo dar prastesni – dalyviai klydo vidutiniškai po 13 kartų, nė vienam nepavyko egzamino išspręsti be klaidų.
„Lietuvos draudimo“ atliktos vairuotojų apklausos duomenimis, daugiau nei pusė vairuotojų KET skaito tik kartą – prieš laikydami tikrąjį vairavimo egzaminą. „Mes siekiame, kad eismo dalyviai tą darytų dažniau, bent sykį per metus, juolab, kad atsiranda naujų KET reikalavimų. Tradiciškai šiemetiniame egzamine patikrinsime, kaip gerai dalyviai žino paskutines KET naujoves, bei daugiau dėmesio skirsime ne teorijai, o praktikai – situacijoms, kurios daugeliui bus pažįstamos iš realaus gyvenimo“, – aiškino A. Gimbickas.
Visi nacionalinio KET egzamino nugalėtojai bus viešai paskelbti per dvi savaites po egzamino internete.
2014 metais nacionalinį KET egzaminą laikė daugiau nei 2 tūkst. žmonių, o po egzamino savo žinias pasitikrino dar 7 tūkst. gyventojų. Spręsdami 20 egzamino klausimų jie užtruko vidutiniškai 25 minutes.
Pernai vairuotojai dažniausiai klydo spręsdami praktinius klausimus, kai reguliuojamoje sankryžoje yra papildoma žalia sekcija arba žalia rodyklė. Rezultatai parodė, kad vairuotojai ydingai mano, jog net ir reguliuojamosiose sankryžose turi vadovautis dešinės rankos taisykle. Egzamino dalyviams lengviausias klausimas buvo apie važiavimo žiedu tvarką – vairuotojai ją žino, nors realybėje dažnai nepaiso.
Šiemet Nacionalinis KET egzaminas pirmą kartą bus laikomas tik internetu, nes tokį laikymo būdą renkasi absoliuti dauguma dalyvių. Dalyviai turės per 30 minučių atsakyti į 20 egzamino klausimų. Trys iš šių klausimų, kurie susiję su vaikų saugumu eisme, bus pateikti video formatu, o juos užduos patys moksleiviai. Vieną iš klausimų dalyviams išrinko patys vairuotojai, siūlydami jį per „Lietuvos draudimo“ puslapį „Facebook“ socialiniame tinkle. Kitas egzamino užduotis parengė A. Bialo vairavimo mokyklos direktorius – vairavimo mokytojas Aleksandr Bial. Egzamino klausimai sudaryti atsižvelgiant į dažniausiai Lietuvos keliuose pasitaikančias avarines situacijas.
-
Nacionaliniame KET egzamine dalyviai klydo kas antrame klausime 1
Šiemet spręsdami Nacionalinio kelių eismo taisyklių (KET) egzaminą dalyviai klydo kas antrame klausime, vidutiniškai padarydami po 10 klaidų. Iš daugiau nei 2 tūkst. egzamino dalyvių tik keturi asmenys sugebėjo teisingai išspręsti visus 20 klausimų.
Vis tik, tai – geresnis rezultatas nei pernai, kai nebuvo nė vieno nesuklydusio dalyvio, o vidutinis klaidų skaičius siekė net 13, skelbia egzaminą surengusi didžiausia šalies ne gyvybės draudimo bendrovė „Lietuvos draudimas“, šiandien apdovanojusi 20 geriausiai užduotis sprendusių egzamino dalyvių.
„Šiemet KET egzamino dalyviai klydo rečiau, bet laikydami egzaminą užtruko beveik dukart ilgiau – tam įtakos turėjo ir pirmą kartą egzamine vaizdo įrašo formatu pateikti klausimai. Nors atrinkome nesudėtingas situacijas keliuose, peržiūrėti ir atsakyti į šiuos klausimus dalyviams prireikė daugiau laiko, kad galėtų įvertinti ženklus, kitus eismo dalyvius, kintančią eismo aplinką. Keturis iš penkių vaizdo klausimų dalyviai įveikė nesudėtingai, tačiau viename jų suklydo absoliuti dauguma (88 proc.) dalyvių. Dažnas dalyvis neteisinga sprendė ir kitą praktinę situaciją reguliuojamoje sankryžoje, kurioje įrengtas šviesoforas su papildoma žalia rodykle. Tai išryškino dažną klaidą keliuose, kai vairuotojai net ir reguliuojamosiose sankryžose mano, jog turi vadovautis dešinės rankos taisykle“, – sako egzamino iniciatoriaus, „Lietuvos draudimo“ Gyventojų draudimo vadovas Andrius Gimbickas. Jis pridūrė, kad šiemet dalyviams atsakyti į klausimus vidutiniškai prireikė 25 minučių, praėjusiais metais jie užtruko kone dvigubai trumpiau – 13 minučių.
Pasak A. Gimbicko, dalyviai taip pat dažnai klupo ties klausimu, ką žymi horizontaliojo ženklinimo plati ištisinė linija. Į šį klausimą teisingai ir pilnai atsakė vos 15 proc. egzamino dalyvių.
Geriausiai egzamine dalyviams sekėsi atsakyti į klausimą apie tai, iš kurios eismo juostos leidžiama išsukti važiuojant žiedinėje sankryžoje. Į jį teisingai atsakė net 89 proc. egzamino dalyvių. Retai klydo dalyviai ir klausime apie vairavimo kultūrą – dauguma jų žino, kad vienoje iš eismo juostų dėl vykdomų kelio darbų ar kitų priežasčių ribojant eismą, pagrindiniu keliu riedantis automobilis privalo leisti vienai transporto priemonei persirikiuoti į jo užimamą eismo juostą. Šią situaciją teisingai išsprendė net 75 proc. egzamino dalyvių.
Mažiausiai klaidų padariusius egzamino dalyvius – iš viso 20 šalies gyventojų – „Lietuvos draudimas“ šiandien apdovanojo nemokamu vairuotojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu. Šį prizą gavo į visus 20 klausimų teisingai atsakiusi Klaipėdos miesto savivaldybėje Nacionalinį kelių eismo taisyklių egzaminą laikiusi Rima Stončaitytė bei trys internetu laikę dalyviai. Tai Agnė Brukštutė, Kristupas Miežys ir Birutė Pavlovienė. Pastaroji ne tik nepadarė nė vienos klaidos, bet ir greičiausiai iš visų laimėtojų išsprendė egzaminą – per 19 minučių 41 sekundę.
Šiemet po vieną klaidą, spręsdami Nacionalinio kelių eismo taisyklių egzaminą, padarė septyni dalyviai: Natalija Pancireva, Nerijus Kestenis, Tomas Kolendo, Edmundas Pajarskas, Valdas Krivičius, Artūras Gailius ir Šarūnas Aleksandravičius. Dvi klaidas padarė Klaipėdos miesto savivaldybėje laikiusi Aušra Lukaitė.
Du dalyviai padarė po tris klaidas: Egidijus Jasnauskas ir Tomas Dobrovolskis. Po keturias klaidas šių metų egzamine padarė Alvyda Kupčinskienė, Mindaugas Stankevičius, Andrius Zubkus, Justinas Bartasevičius. Šiauliuose geriausiai egzaminą išlaikė Arūnas Bukis ir Arnas Šukutis, padarę po 6 klaidas.
Šiemet penkiuose didžiuosiuose miestuose gyvai laikyti egzaminą atėjo apie 150 dalyvių, o internete per egzaminui skirtą pusvalandį savo žinias pasitikrino beveik 2000 gyventojų. Po egzamino naujienų portale „Delfi“ savo žinias pasitikrino ir nacionalinio KET egzamino užduotis išsprendė dar beveik 7 tūkst. gyventojų. Teisingus klausimų atsakymus egzaminą laikę dalyviai gali sužinoti „Lietuvos draudimo“ interneto tinklapyje ir profilyje „Facebook“. Nugalėtojų sąrašas.