-
Populiariausi šių metų festivalio „Kino pavasaris“ filmai lieka namų ekranuose
Festivalis „Kino pavasaris“ jau sulaukė 55 tūkstančių filmų peržiūrų. Tad organizatoriai, norėdami atsidėkoti taip smarkiai tas dvi savaites festivalį palaikiusiems žiūrovams, drauge su įspūdžio dovanų platintoju „Gera dovana“ skelbia pratęsimo akciją. Tik balandžio 6 dieną viena peržiūra kainuos 4,99 Eur. Įprasta peržiūros kaina – 6,49 Eur. Žiūrovai galės pasirinkti 1, 3, 5 arba 10 peržiūrų kuponus. Įsigyti kuponai galios per visą festivalio „Kino pavasaris“ pratęsimą.
Plačiau apie akciją – čia.
Pasak festivalio organizatorių, ši akcija – puiki proga padovanoti peržiūrų tiems, kurie šiuo metu negali sau leisti jų įsigyti. Atliktos žiūrovų apklausos rodo, kad kokybiškas kinas leidžia žmonėms turiningiau leisti laiką namuose, suteikia teigiamų emocijų.
„Parazitas“, „Kristaus kūnas“ ir kiti
„Kino pavasario“ organizatoriai atskleidė populiariausių filmų dešimtuką. Jis ir toliau bus prieinamas namų kino platformose. Tai keturis „Oskarus“, Kanų „Auksinę palmės šakelę“ laimėjęs ir jau kultiniu vadinamas „Parazitas“ (rež. Bong Joon-ho), „Kino pavasario“ žiūrovų simpatijų prizą pelnęs lenkų hitas „Kristaus kūnas“ (rež. Jan Komasa), festivalį atidariusi jautri drama „Proksima“ (rež. Alice Winocour) su nuostabiąja Eva Green.
Žiūrovų namuose lauks ir jausmingos meilės istorijos „Vyras ir moteris“ tęsinys „Gražiausi gyvenimo metai“ (rež. Claude Lelouch), tapybiška ir įstabiais vaizdais užburianti romantinė drama „Liepsnojančios moters portretas“ (rež. Céline Sciamma), abejingų nepaliksianti dviejų išskirtų seserų drama „Nematomas gyvenimas“ (rež. Karim Aïnouz).
Į populiariausiųjų dešimtuką pateko ir į pasakišką nuotykį tiek mažuosius, tiek jų tėvus pakvies filmas „Suteik man sparnus“ (rež. Nicolas Vanier). Pasiilgusiesiems prancūziškų komedijų patiks „Tiesiog nuostabu“ (rež. Guillaume Nicloux) su save vaidinančiais prancūzų literatūros provokatoriumi Micheliu Houellebecqu ir kino legenda Gerardu Depardieu.
Į jokius humoro rėmus netelpanti Quentin Dupieux absurdo komedija „Zomša“ (rež. Quentin Dupieux) su prancūzų kino žvaigždėmis Jeanu Dujardinu ir Adele Haenel taip pat lieka žiūrovų namuose drauge su skandinaviško kino gerbėjus įtrauksiančia psichologine islandų drama „Balta balta diena“ (rež. Hlynur Pálmason).
Proga išvysti festivalio konkursinių programų laimėtojus
Festivalio pasididžiavimo – „Europos debiutų konkurso“ ir „Trumpo konkurso“ – laimėtojai sutiko, kad jų filmai ir toliau būtų rodomi Lietuvos žiūrovams. Tad tiems, kurie nespėjo pamatyti, bus galima įvertinti geriausiu Europos debiutu išrinktą poetišką 16 milimetrų juosta nufilmuotą pasakojimą „Paukščių metamorfozė“ (rež. Catarina Vasconcelos).
Bus rodoma ir socialinė drama „Lin + Liusi“, kurios autorius Fyzal Boulifa tapo geriausiu „Kino pavasario“ režisieriumi, o pagrindinius vaidmenis sukūrusios Roxanne Scrimshaw ir Nichola Burley – geriausiomis festivalio aktorėmis.
Į įdomią patirtį ir toliau kvies „Trumpo konkurso“ nugalėtoju išrinktas prancūzės Camille Degeye filmas „Kelionė po kūną“.
Originali dokumentika ir kulinarinės istorijos
Namų kino platformose lieka ir itin daug žiūrovų dėmesio sulaukusi, netikėtų posūkių ir skirtingus žanrus maišanti drama „Bakurau“ (rež. Juliano Dornelles, Kleber Mendonça Filho).
Kulinarių filmų mėgėjus toliau džiugins įspūdingi pasakojimai apie virtuvės genijus: „Šefas Bittoras Arginzonizas: gyvenimas tyloje“ (rež. Iñaki Arteta) ir „Klajojantis šefas“ (rež. Hye-Ryoung Park), taip pat pirmuoju filosofiniu kulinariniu filmu vadinamas „Verdantis grožis“ (rež. Sergio Piera).
Festivalio metu nespėję pamatyti išskirtinės ir originalios dokumentikos tą padaryti galės dabar. Tai ir „Sapnų Kordiljeros“ ( rež. Patricio Guzmán), „Paskutinis patinas Žemėje“ (rež. Floor van der Meulen), „Mano mamos išnykimas“ (rež. Beniamino Barrese), „Andrejus Tarkovskis: kinas kaip malda“ (rež. Andrey Tarkovsky), „Forumas“ (rež. Marcus Vetter), „Užjūris“ (rež. Sung-A Yoon).
Psichologinės dramos ir išskirtiniai filmai
Ieškantiesiems gilių psichologinių dramų taip pat bus, iš ko pasirinkti: filmas iš Irano „Ribos“ (rež. Hamed Tehrani), drama iš Kosovo „Laumė“ (rež. Antoneta Kastrati), vokiškasis „Egzaminas“ (rež. Ina Weisse).
Savo žiūrovo laukia puikių atsiliepimų pelniusi romantiška drama „Rugpjūčio mergelė“ (rež. Jonás Trueba), belgų komedija „Patrikas“ (rež. Tim Mielants), portugališkas epas „Palikimas“ (rež. Tiago Guedes).
Populiariausius festivalio filmus ir toliau bus galima žiūrėti šiose namų kino platformose: naujos kartos televizijos TELIA TV filmų nuomoje, internetinėje namų kino platformoje „ŽMONĖS Cinema“, „TV3 Grupės“ turinio platformoje „Go3“, „Cgates“ SUMANIOS TV „Kino klube“ ir kino platformoje „Kinofondas“.
Festivalio namuose repertuaras – čia.
-
„Kino pavasario“ programos sudarytojų komanda dalijasi asmeniniais metų atradimais
Tokių filmų kino festivaliuose kasmet ieško „Kino pavasario“ programos sudarytojų komanda. Pirmą kartą drauge Mantė Valiūnaitė, Aistė Račaitytė, Gediminas Kukta ir Dovilė Raustytė viešai dalijasi asmeninėmis simpatijomis ir taip pristato kovo 21–balandžio 4 dienomis vyksiančio festivalio programą „Metų atradimai“. Joje šįkart – net 23 ilgametražiai ir 12 trumpametražių filmų.
M. Valiūnaitės atradimai
Kas šiemet labiausiai įsiminė jau ne pirmus metus „Kino pavasario“ filmų programą sudarančiai Mantei Valiūnaitei?
„Visų pirma, tai režisieriaus Phuttiphongo Aroonphengo iš Tailando filmas „Didžioji žuvis“ („Manta Ray“). Jis tikrai patiks garsiausio tailandiečių kino meistro Apichatpongo Weerasethakulo gerbėjams, nes filme itin ryški jo įtaka. Kita vertus, tai savarankiškas, labai nuoširdus ir paslaptingas pasakojimas apie šiuolaikinį Tailandą“, – pasakoja M. Valiūnaitė. Filmas pripažintas geriausiu Venecijos kino festivalio paralelinėje programoje „Horizontai“.
Stop kadras iš „Didžioji žuvis“
M. Valiūnaitei taip pat įsiminė dviejų moterų režisierių iš skirtingų Europos šalių žvilgsnis į vyrų reprezentavimą kine. Tai režisierės iš Estijos Liinos Triškinos-Vanhatalo filmas „Viskas arba nieko“ („Take It Or Leave It“) ir prancūzės Claire Burger drama „Tikra meilė“ (‚Real Love“). Abu filmai kitaip pažvelgia į tėvystės temą ir išryškina pažeidžiamumą bei švelnumą vyrų portretuose.
A. Račaitytės atradimai
Argentina, Švedija, Meksika – tokia geografine linija sujungti šiemetiniai Aistės Račaitytės atradimai. Vienas iš jų yra argentiniečio Juano Veros romantiška drama „Netikėta meilė“ („An Unexpected Love“).
„Buvo labai smalsu pamatyti, apie ką bus J. Veros, jau ne vieną dešimtmetį prodiusuojančio garsių Argentinos autorinio kino režisierių filmus, režisūrinis debiutas. „Netikėta meilė“ – lengvu humoru paskaninti gyvenimiški pamąstymai apie meilę ir santuoką pripažintų Lotynų Amerikos aktorių Mercedes Morán ir Ricardo Daríno lūpomis. Žavus, paprastas, tiesiog geras filmas, kuris turėtų būti artimas kiekvienam“, – žavisi A. Račaitytė.
Stop kadras iš „Netikėta meilė“
Prie nepamirštamų darbų ji priskyrė ir geriausiu šiaurietišku filmu pernai Geteborgo kino festivalyje tituluotą juostą „Mėgėjos“ („Amateurs“). „Filmas tiesiog trykšta jauna šviežia energija ir noru svarbiomis temomis kalbėti su humoru. Gabriela Pichler savo antrajame kūrinyje prabyla ne tik apie Europos demografinę dinamiką, bet ir apie vaizdų galią šiuolaikiniame gyvenime“, – atskleidžia A. Račaitytė.
Trečias jai į atmintį įstrigęs filmas – „Kambarinė“ („The Chambermaid“). Meksikos režisierė Lila Aviles perteikia vieną įtaigiausių moterų portretų. Beveik nieko neatskleisdama apie pagrindinės herojės gyvenimą, tiesiog stebėdama kambarinę kasdienėje rutinoje savotišku Meksikos visuomenės mikrokosmosu tampančiame viešbutyje, režisierė kuria neregėtos įtampos ir sudėtingų jausmų kupiną dramą.
G. Kuktos atradimai
„Kai vieni režisieriai tam, kas jiems rūpi, skiria kelias ekrano valandas, kiti kerta per kelias minutes. Bet dėl to kūriniai netampa mažiau iškalbūs“, – sako Gediminas Kukta, šiemet prisijungęs prie „Kino pavasario“ programos sudarytojų komandos. Tarp jo atradimų – ir du trumpi dokumentiniai filmai.
„Aš pasirašiau peticiją“ („I Signed The Petition“) – paprasta, bet įtaigia forma klausia, ką reiškia būti palestiniečiu šiuolaikiniame pasaulyje, kai net peticijos, raginančios „Radiohead“ nekoncertuoti Tel Avive, pasirašymas gali atsisukti prieš tave. Filmas pateko tarp geriausių Europos trumpametražių filmų nominantų.
Stop kadras iš „Užsiundyti“
Kitas „Metų atradimų“ trumpametražis – „Užsiundyti“ („Swatted“) – vis dar retai kino ekranuose matoma dokumentinė animacija apie mus, lindinčius internete ir nenutuokiančius, kad bet kada galime tapti interneto trolių pavojingų pokštų aukomis.
Tarp ilgo metro filmų G. Kuktos asmeninę simpatiją pelnė rusų režisierių poros Natalijos Merkulovos ir Aleksėjaus Čiupovo kūrinys „Žmogus, kuris visus nustebino“ („The Man Who Surprised Everyone“). Istoriją apie vyrą, kuris stengiasi nepasiduoti, regis, neišvengiamai liūdnai baigčiai, režisieriai paverčia tikslia ir taupia alegorija apie buvimą svetimu, t. y. Kitu, visuomenėje, kuri nepripažįsta jokio kitoniškumo. Beje, tema aktuali ne tik Rusijai.
D. Raustytės atradimai
Itin skirtingo žanro kūrinius šiemet į atradimų lagaminą įsidėjo prie „Kino pavasario“ programos sudarytojų komandos prisijungusi Dovilė Raustytė. Vienas iš jos favoritų – į Himalajų kalnus nukeliantis „Raudonas falas“ („The Red Phallus“).
„Didžiulėse panoramose greta jaunos merginos paliekama vietos drąsiems feministiniams komentarams ir nebylioms budizmo dvasioms. Iš Butano kilęs kino kūrėjas Tashi Gyeltshenas tikina, kad prieš ketverius metus, pradėjęs rašyti scenarijų, net nenutuokė, kad filmas sutaps su #MeToo judėjimu“, – savo įžvalgomis dalijasi D. Raustytė.
Stop kadras iš „Raudonas falas“
Kitas jos atradimas skirtas darboholikams – „Tie, kurie dirba“ („Those Who Work“). Pagrindinis veikėjas – 50-metis Frankas. Jis sėkmingai debiutavusio šveicarų režisieriaus Antoine’o Russbacho filme tampa visuomenės lyg Frankenšteino kuriamo monstro metafora. Pasak D. Raustytės, persidirbimo, radikalaus karjeros siekimo tema šių dienų kine itin aktuali ir atitinka pristabdyti gyvenimo tempą raginančią šių metų festivalio žinutę.
Trečias jos rekomenduotinas filmas yra Kanuose pristatyta Romaino Gavraso komedija „Pasaulis priklauso tau“ („The World is Yours“) su tokiais prancūzų kino aktoriais kaip Vincentas Casselis, Karimas Leklou ir Isabelle Adjani. „Prancūzo braižas atpažįstamas iš jo režisuotų muzikinių klipų tokioms muzikos pasaulio garsenybėms kaip Jamie xx, Justice ar M.I.A. Šiame filme R. Gavrasas kuria kriminalinę istoriją, kurioje susilieja prancūzų populiarioji ir gatvės kultūra. Šis filmas taps mada“, – baigia D. Raustytė.
Visą programą „Metų atradimai“ rasite – čia.