-
Išankstinė pacientų registracijos sistema: kaip pas gydytoją užregistruoti savo artimąjį? 2
„Susiduriame su situacijomis, kai ne visi asmenys turi elektroninę bankininkystę ar e. parašą, ne visi turi gebėjimų naudotis e. paslaugomis. Todėl, siekdami didinti sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą kiekvienam gyventojui, manome, kad atvejais, kai kyla sunkumų naudotis internetinėmis platformomis, pacientams pagelbėti gali kiti artimi, patikimi pacientui asmenys“, – sakė SAM Sveikatos sistemos informacinių išteklių vystymo skyriaus patarėja Simona Gricienė.
Kaip E. sveikatos platformoje paskirti atstovavimą kitam asmeniui?
Pacientas, kuris nori būti atstovaujamas, gali suteikti atstovavimo teises bet kuriam artimam žmogui, kuriuo pasitiki, pavyzdžiui, sutuoktiniui, dukrai, sūnui, broliui, seseriai ar šeimos draugui. Tam reikalingi atstovavimo teises įgaunančio žmogaus asmens tapatybės duomenys: vardas, pavardė, asmens kodas.
Vienas paprasčiausių būdų – pacientui paprašyti šeimos gydytojo, kad jis sukurtų atstovavimą kitam asmeniui. Tai taip pat gali padaryti ir pats pacientas, prisijungęs prie savo E. sistemos paskyros.
Dar viena galimybė – pateikti prašymą artimiausiame VĮ Registrų centro klientų aptarnavimo padalinyje arba internetu. Norintiems pateikti prašymą neišeinant iš namų, jį reikės pasirašyti elektroniniu parašu ir išsiųsti el. paštu e.sveikata@registrucentras.lt
Kokius veiksmus galės atlikti pacientui atstovaujantis asmuo?
Atstovavimo teises kitam asmeniui suteikiantis pacientas gali pasirinkti, kokius veiksmus bus leidžiama atlikti įgaliotam asmeniui. Pavyzdžiui, užregistruoti pacientą pas gydytoją, peržiūrėti duomenis, įsigyti receptus, matyti atstovaujamo asmens ligos istoriją. Taip pat galima nurodyti laikotarpį, kuriam suteikiama atstovavimo pacientui galimybė.
Svarbu, kad įgaliotas žmogus būtų bent vieną kartą praeityje prisijungęs prie E. sveikatos sistemos ir jo duomenys būtų aktyvuoti. Tai leis sklandžiai patvirtinti gautą įgaliojimą atstovavimui E. sveikatos platformoje.
Tais atvejais, kai pacientas neturi galimybės užregistruoti artimąjį internetu IPR informacinėje sistemoje, išlieka prieinami įprasti registracijos būdai – telefoninis skambutis į gydymo įstaigą ar gyva registracija sveikatos priežiūros įstaigoje.
Pacientams – patogumas ir greitis
Antakalnio poliklinikos komunikacijos koordinatorės Rūtos Vanagienės teigimu, poliklinika diegia daug skaitmeninių sprendimų, kurie palengvina gydymo įstaigos darbo organizavimą ir aktyviai naudojasi Išankstine pacientų registravimo sistema, kurioje pacientai greitai ir patogiai gali užsiregistruoti specialisto konsultacijai bet kurioje įstaigoje.
„Diegdami ir naudodami įvairius skaitmeninius sprendimus, stengiamės, kad vyresnio amžiaus žmonės neliktų užmiršti. Dėl šios priežasties džiaugiamės, kad artimuosius IPR sistemoje gali užregistruoti jų šeimos nariai. Taip ne tik taupomas laikas, lengviau valdomas skambučių poliklinikoje srautas, bet ir šeimos nariai labiau įsitraukia į artimojo sveikimo procesą“, – sakė R. Vanagienė.
Naudotis IPR informacine sistema gyventojai gali prisijungę prie savo paskyros E. sveikatos portale www.esveikata.lt ir paspaudę nuorodą „Išankstinė pacientų registracija“.
SAM primena, kad IPR platforma sujungia visas sveikatos priežiūros įstaigas, kurios deklaruoja laisvus vizitų pas gydytojus laikus ir įgalina tiek sveikatos priežiūros įstaigas užregistruoti pacientus vizitams, tiek patiems pacientams užsiregistruoti, neskambinant ir nelaukiant registratūrose.
-
SAM: pacientų registracija internetu pernai buvo rekordinė
2022 m. registracijų per IPR skaičius viršijo 3,6 mln. ribą. Pas šeimos gydytojus registruotasi beveik milijoną kartų, o specialistus – kiek per 2,65 mln. kartų. Aktyviausiai registruotasi gruodį, kai bendras registracijų skaičius – pas šeimos gydytoją ir įvairių specializacijų gydytojus – sudarė beveik 600 tūkst.
Sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys mini, kad pacientai Lietuvoje dar ganėtinai konservatyvūs, nes dažniausiai renkasi kitas nei internetinę registracijos formas, tačiau įpročiai keičiasi. Prie to itin prisideda aktyvus darbas su gydymo įstaigomis, kad jos atvertų konsultacijų laikus visiems pacientams.
„Gydymo įstaigos privalo užtikrinti pacientams patogiausią registracijos būdą – gyvai, telefonu ar internetu. Nors populiariausias registracijos būdas lieka telefonu, tačiau paskutiniu metu daugėja gyventojų, kurie renkasi registraciją internetu. Prie pokyčio prisideda aktyvus darbas su gydymo įstaigomis, kad jos atvertų kuo daugiau konsultacijų laikų pacientams internetu. Tai prisideda prie eilių pas gydytojus mažinimo, nes gyventojai turi daugiau galimybių rinktis ir planuoti savo vizitų laikus“, – sako A. Dulkys.
Tendencijos rodo, kad šiemet IPR rezultatai gali būti dar geresni. Per pirmus du šių metų mėnesius šeimos gydytojų konsultacijoms per IPR sistemą pacientai buvo užregistruoti 391 tūkst. kartų, gydytojų specialistų konsultacijoms – 931 tūkst. kartų. Per tą patį laikotarpį pernai buvo atlikta vos 114 tūkst. registracijų pas šeimos gydytojus ir 385 tūkst. registracijų pas gydytojus specialistus.
„Vieninga elektroninė registracijos sistema yra naudinga tiek gyventojams, tiek gydymo įstaigoms. Pacientai gali greitai ir patogiai registruotis pas gydytojus, rinkdamiesi jiems patogų laiką ir vietą, kur norėtų gauti paslaugą. Matydamas realų gydytojų užimtumą, pacientas gali rinktis tą gydymo įstaigą, kurioje pas gydytoją galima patekti greičiau. Gydymo įstaigoms registracijos sistema leidžia stebėti ir valdyti pacientų srautus, tinkamai organizuoti gydytojų darbą. Tai yra labai svarbu mažinant eiles ir didinant paslaugų prieinamumą“, – teigia Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos sistemos informacinių išteklių vystymo skyriaus vedėja Vilma Telyčėnienė.
Išankstinę pacientų registravimo sistemą galima rasti adresu https://ipr.esveikata.lt.
Naudotis IPR informacine sistema gyventojai gali prisijungę prie savo paskyros e. sveikatos portale www.esveikata.lt ir paspaudę nuorodą „Išankstinė pacientų registracija“. Tai padarius, sistema parodys paciento šeimos gydytoją ir galimus registracijos laikus. Jeigu reikalinga gydytojo specialisto konsultacija, sistema pagal pasirinktus kriterijus pateiks visą sąrašą įstaigų ir specialistų, pas kuriuos galima registruotis su šeimos gydytojo siuntimu ar be jo, ligonių kasų ar paties paciento apmokamai paslaugai.
Šiuo metu prie IPR informacinės sistemos yra prisijungusios 493 sveikatos priežiūros įstaigos, kuriose pacientai gali registruotis pas 1469 šeimos gydytojus ir 4675 gydytojus specialistus. Pacientai sistemoje mato vizitų laikus, kuriuos skelbia gydymo įstaigos, gali rezervuoti arba atšaukti priėmimo laiką, stebėti visų savo planuojamų bei įvykusių apsilankymų istoriją.
-
Registrų centras priims tik iš anksto vizitui užsiregistravusius klientus 1
„Šiandien prašome visų savo klientų būti sąmoningais ir vizitą į Registrų centrą rinktis tik esant neatidėliotinai būtinybei. Didžiąją dalį savo paslaugų raginame užsisakyti ir gauti internetu, pasinaudojant savitarnos sistema. Tais atvejais, kai paslauga nėra teikiama nuotoliniu būdu, prašome klientų įvertinti, ar tikrai ji yra būtina šiuo metu ir ar negalėtų palaukti, kol pandemija šalyje atslūgs ir fizinis kontaktas nekels tiek grėsmės. Siekdami pasirūpinti savo klientų ir darbuotojų saugumu ir laikydamiesi visų saugumo reikalavimų, nuo šiol klientus fiziškai aptarnausime tik iš anksto užsiregistravus vizitui“, – sako Registrų centro Klientų aptarnavimo direktorė Daiva Karaliūnienė.
Iš anksto internetu užsiregistruoti galima per Registrų centro interneto svetainę. Čia klientai gali pasirinkti norimą paslaugą, vieną iš Registrų centro padalinių bei pasirinkti jiems patogų laiką. Registracija taip pat galima bendru Konsultacijų centro telefonu (8 5) 268 8262, tačiau dėl išaugusių skambučių konsultantai ne visuomet gali operatyviai atsiliepti.
„Šiuo metu stebime išaugusius klientų srautus didžiuosiuose miestuose, todėl kai kur vizito gali tekti palaukti kelias dienas. Labai prašome visų klientų sąmoningumo, todėl raginame atsakingai rezervuoti laiką vizitui, o pasikeitus planams atšaukti savo rezervaciją, kad atsilaisvinusį laiką galėtume pasiūlyti kitiems klientams. Įvesti saugumo reikalavimai riboja vienu metu patalpose galinčių būti klientų skaičių, tad klientai į patalpą įleidžiami tik rezervuotu laiku, kad netektų laukti. Prašome klientų atvykti laiku, kad netektų laukti“, – ragina D. Karaliūnienė.
Klientų prašoma į padalinius atvykti laikantis visų rekomendacijų dėl COVID-19 viruso prevencijos: atvykti vieniems, dėvėti apsauginę kaukę, atsiskaitymams nenaudoti grynųjų pinigų. Vadovaujantis visais saugumo reikalavimais, Registrų centro klientų aptarnavimo padalinių patalpos visoje Lietuvoje yra reguliariai valomos, tarp klientų ir darbuotojų išlaikomas atstumas, patalpose įrengtos rankų dezinfekavimo priemonės.
Registrų centro savitarna – saugus pasirinkimas
Siekiant apriboti kontaktų ir nereikalingų išvykų skaičių Registrų centro klientai raginami naudotis savitarnos sistema. Čia galima ne tik užsisakyti įvairiuose registruose ar informacinėse sistemose esančių duomenų išrašus, tačiau ir, pavyzdžiui, įregistruoti naują įmonę ar organizaciją, registruoti juridinių asmenų duomenų pasikeitimus, sudaryti elektroninį įgaliojimą ar užsisakyti viešiesiems pirkimams reikalingą jungtinę pažymą.
Be to, pasinaudodami neatlygintinomis paslaugomis gyventojai gali pasitikrinti savo nekilnojamojo turto mokestinę ar vidutinę rinkos vertę, E. sveikatos sistemoje, prisijungę prie savo paskyros, gali sužinoti informaciją apie atliktą COVID-19 tyrimą ar kitą sistemoje esančią savo sveikatos informaciją.
Klientai taip pat raginami pasinaudoti interaktyvia Registrų centro konsultacijos sistema info.registrucentras.lt, kur galima rasti atsakymus į daugelį rūpimų klausimų, taip pat užduoti savo klausimą. Siekiant išvengti vizito į padalinį, klientai savo prašymus taip pat gali pateikti įprastu paštu (adresu Lvovo g. 25-101, 09320 Vilnius) arba el. paštu (info@registrucentras.lt).