-
Kelionė su užsieniečiu „Bolt“ vairuotoju priminė košmarą: po konflikto tykojo prie kliento namų 42
Ignoravo navigaciją
Sostinėje gyvenantis Artūras (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi – red. past.) apie nekokią patirtį parašė feisbuko grupėje „NEPATIKIMI ASMENYS“.
Portalui diena.lt susisiekus su nemalonumus patyrusiu vyru, jis sutiko plačiau papasakoti, kas tądien įvyko. Kaip jis teigė, „Bolt“ automobilį jis išsikvietė spalio 4 d. apie 19 val. Vyrui reikėjo, kad vairuotojas jį su žmona ir kelių mėnesių dukryte parvežtų namo iš Šeškinės poliklinikos.
„Kadangi jau po vizito pas gydytojus buvo gan vėlu, šalta ir skubėjome namo, išėję iš poliklinikos nusprendėme išsikviesti „Bolt“ firmos automobilį. Rašė, jog minėtos firmos automobilis atvyks po keleto minučių, tačiau laukimo laikas vis ilgėjo. Kadangi turime mažą vaiką, man buvo aktualu, kada vairuotojas atvyks, kur jo laukti. Aš stebėjau jo kelionę. Mačiau, kad navigacija rodo trumpesnį maršrutą, o jis važiuoja velnias žino kur, suka kažkokius ratus. Vairuotojo vardas nelietuviškas, manau, kad jis buvo iš Bangladešo ar panašios valstybės“, – prisiminė Artūras.
Kai programėlė parodė, kad vairuotojas galiausiai atvyko, jo niekur nebuvo matyti. Pasirodo, vairuotojas atvažiavo ne nurodytu adresu į Šeškinės g. 24, o kitu, esančiu netoli – Šeškinės g. 51.
Vienu metu jis sugriebė mane už rankos, tačiau liepiau jam ją paleisti.
„Tada aš ėjau jo ieškoti. Kai susiradau, pasakiau, kad aš laukiau ten, paklausiau, kodėl jis atvažiavo čia. Pačiam sukilo emocijos – dukrytė kelių mėnesių, o mes esame priversti laukti velnias žino kur. Vairuotojui tokie klausimai nepatiko ir tarp mūsų kilo nedidelis konfliktas. Paaiškinau jam, jog prie poliklinikos laukia žmona su dukryte“, – pasakojo vilnietis.
Tačiau čia kuriozai dar nesibaigė – kelionė namo buvo neįprasta. Vairuotojas vėl ignoravo navigaciją.
„Angliškai jis gan blogai šneka. Kai jį susiradau, sakau: „Suk į dešinę, reikia paimti žmoną“. Jis suka į kairę, visiškai nesupranta. Po to važiuojame, navigacija sako, kad reikia sukti į kairę, o jis važiuoja tiesiai. Nežinau, kažkoks kosmosas. Net pravažiavo įsukimą į mūsų kiemą, bet jam dėl to nieko nesakėme. Buvo akivaizdu, jog vairuotojas užsienietis ir veikiausiai gan karšto būdo, nes tai jau parodė pirmasis pokalbis su juo“, – pabrėžė Artūras.
„Bolt“ nuotr.
Nebaigė kelionės
Pasiekusi kelionės tikslą, šeima galiausiai išlipo iš automobilio ir nužingsniavo namo. Netrukus Artūras sugalvojo nueiti į parduotuvę.
„Išėjęs iš namų pastebėjau, jog prie laiptinės vis dar stovi „Bolt“ firmos automobilis, kuriuo neseniai grįžome namo. Pamatęs mane, vairuotojas išlipo iš mašinos, priėjo ir pasakė, jog jei ne mano žmona, tuomet jis būtų kalbėjęs kitaip. Pakeltu balsu sakė, jog be priežasties jam priekaištavau. Vienu metu jis sugriebė mane už rankos, tačiau liepiau jam ją paleisti. Po akimirkos, kai savo telefone jam rodžiau, jog turiu ekrano nuotraukas, kuriose esu užfiksavęs jo kelionę, jis griebė už telefono, tačiau aš greitai sureagavau, patraukiau ranką. Nemačiau prasmės tęsti šios beprasmės diskusijos, todėl apsisukau ir nuėjau į parduotuvę“, – aiškino vilnietis.
Tokios neįprastos kelionės su „Bolt“ dar neteko turėti.
Nuėjęs apsipirkti, vyras prisiminė, kad iš „Bolt“ negavo jokio pranešimo apie užbaigtą kelionę. Pasiėmęs telefoną, Artūras nusprendė patikrinti kelionės kainą ir liko šokiruotas.
„Pamačiau tai, kuo buvo sunku patikėti. Mano kelionė vis dar nebuvo baigta, vairuotojas, atvežęs mus nurodytu adresu, neužbaigė kelionės, jis tiesiog ir toliau stovėjo prie tos vietos, kur mus išleido, o už kelionę buvo toliau skaičiuojami pinigai. Mėginau pats užbaigti kelionę, tačiau to padaryti nebuvo įmanoma. Galiausiai kelionė buvo užbaigta. Už ją man nuskaičiuota dviguba pinigų suma, nei buvo rodyta kelionės pradžioje“, – sakė jis.
Taip vietoje 3,70 euro vyrui teko susimokėti beveik 6 eurus. Artūras tikino, kad prie namų vairuotojas laukė mažų mažiausiai septynias minutes.
„Tokios neįprastos kelionės su „Bolt“ dar neteko turėti“, – pripažino pašnekovas.
Aiškinasi įvykio aplinkybes
Artūras parašė skundą „Bolt“. „Kelionės kainą jie man gražino. Taip pat pasakė, kad imsis atitinkamų veiksmų, jog kelionės būtų saugios“, – tikino Artūras.
Portalo diena.lt žurnalistai susisiekė ir su „Bolt“ įmonės atstovais. Jos vadovas Andrius Pacevičius patvirtino, kad jam ši istorija žinoma.
„Apgailestaudami dėl tokios keleivio patirties, kompensavome kelionės kainą. Mūsų specialistai dar aiškinasi įvykio aplinkybes su abiem pusėmis, todėl detaliau komentuoti negalime“, – pabrėžė jis.
A. Pacevičius pridūrė, kad vairuotojai nėra „Bolt“ darbuotojai.
„Jie dirba individualiai ir naudojasi mūsų platforma dėl nuolatinio užsakymų srauto ir norėdami papildomai užsidirbti. Nepaisant to, mums rūpi keleivių saugumas ir kelionių kokybė, todėl kiekvieną panašų atvejį nagrinėjame ir priimame atitinkamus sprendimus. Turėdami pakankamai informacijos dėl netinkamo vairuotojo elgesio, blokuojame jo prieigą prie platformos. Primename vartotojams, kad baigus kiekvieną kelionę, ją galima įvertinti, o apie neigiamas patirtis – pranešti per programėlę. Tai pagrindinis įrankis gerinti bendrą kelionių kokybę“, – komentavo vadovas.
-
Klientas įspėja: „Bolt“ nevažiavau, tačiau pinigus už kelionę nuskaičiavo 21
Nuskaičiavo pinigus
Pašnekovas pasakojo, kad susikūręs paskyrą „Bolt“ programėlėje prie jos priskyrė ir banko kortelės duomenis, kad už pavėžėjimo paslaugas būtų patogiau atsiskaityti. „Tačiau prieš keletą dienų nuo mano banko sąskaitos buvo nuskaičiuoti pinigai už kelionę, kurios neturėjau. Gal ir nebūčiau to pastebėjęs, jeigu iš banko negaučiau SMS žinučių apie pinigų nuskaitymą iš mano banko sąskaitos bei nebūčiau nuolat sekęs laukiamo vairuotojo veiksmų mobiliojoje „Bolt“ programėlėje“, – pasakoja vyras.
Anot jo, gruodžio 23 dieną apie 18 val. nuo Vilniuje esančio prekybos centro „Akropolis“ jis norėjo nuvykti namo į Viršuliškių mikrorajoną, tad išsikvietė „Bolt“ automobilį.
Skambinau „Bolt“ vairuotojui, kuris ir turėjo mane vežti, tačiau jis su manimi kalbėti nenorėjo ir į mano skambučius neatsakė. Po trijų minučių ši kelionė buvo baigta ir nuo mano asmeninės banko sąskaitos buvo nuskaičiuoti pinigai už šią kelionę, į kurią nevažiavau.
„Belaukiant iškviesto automobilio pastebėjau, jog „Bolt“ mobiliojoje programėlėje staiga pasikeitė vežimo statusas. Buvo rašoma, jog vykstama į kelionės tikslą, nors man einant link automobilio jis nuvažiavo ir turėjęs pasukti į kairę mano nurodytu adresu pasuko į priešingą pusę“, – D. Dainauskas teigė likęs stovėti prie prekybos centro.
„Tuomet skambinau „Bolt“ vairuotojui, kuris ir turėjo mane vežti, tačiau jis su manimi kalbėti nenorėjo ir į mano skambučius neatsakė. Po trijų minučių ši kelionė buvo baigta ir nuo mano asmeninės banko sąskaitos buvo nuskaičiuoti pinigai už šią kelionę, į kurią nevažiavau. Kelionė kainavo 2,40 euro“, – vilnietis pasakojo, kad tuomet jis į įmonę skambino bendruoju telefono numeriu, tačiau pagalbos nesulaukė.
D. Dainausko nuotr.
„Kai nepavyko pirmas kvietimas, tai norėjau vairuotoją išsikvieti telefonu, tačiau tada reikia atsiskaityti tik grynaisiais, tad vairuotoją dar kartą kviečiau per programėlę“, – šį kartą kelionė pavyko ir vilnietis namo grįžo sėkmingai. Už pavėžėjimo paslaugas jis šįkart sumokėjo 3,80 euro.
D. Dainauskas teigė, kad esmė yra ne keletoje eurų, tačiau ši situacija parodė, kad labai lengva pasisavinti svetimus pinigus iš žmogaus asmeninės banko sąskaitos už paslaugas, kurios nebuvo suteiktos. „Šį kartą suma yra nedidelė, bet kitą kartą gali būti ir 30 ar 50 eurų, o juk aš patikiu savo banko kortelės duomenis šiai įmonei“, – vyras teigė, kad jo pasitikėjimas yra sugriautas.
Aiškino skirtingai
D. Dainauskas rankų nenuleido: kreipėsi ne tik į „Bolt“, bet ir paviešino situaciją socialiniuose tinkluose.
„Dėl šios situacijos „Bolt“ parašiau elektroninį laišką ir penktadienį gavau atsakymą, jog pinigai už šią neįvykusią kelionę bus pervesti į mano banko sąskaitą. Atstovai manęs atsiprašė. Tada jie sakė, kad įvyko sistemos klaida. Šiandien jie kalba kitaip – mandagiai paminėjo, kad vairuotojas paėmė ne tą keleivį. Jie man suteikė ir nuolaidų. Sakė, kad pinigai yra grąžinti, tačiau pirmadienio ryte jų dar nebuvo“, – pasakojo pašnekovas.
Pirmadienio popietę pašnekovas patikslino, kad pinigai į jo banko sąskaitą buvo pervesti.
Vyras teigė, kad klystame visi, tačiau svarbiausia spręsti problemas ir kalbėti, o to jis šioje situacijoje pasigedo. „Tik po šios istorijos paviešinimo į mane dar kartą kreipėsi „Bolt“ ir priėmė mane tenkinantį sprendimą – suteikė nuolaidų kitoms kelionėms. Sprendimą jie priėmė ne tą pačią dieną, kai į juos kreipiausi“, – aiškino vyras.
Vilnietis savo istorija ir nuotraukomis, kuriose užfiksuoti kelionės, į kurią D. Dainauskas nesileido, ir įvykusios kelionės maršrutai, pasidalijo ir viešoje grupėje socialiniuose tinkluose.
Kairėje pusėje užfiksuotas kelionės, į kurią D. Dainauskas nesileido, dešinėje – įvykusios kelionės maršrutas. D. Dainausko nuotr.
Po įrašu nugulė ir daugiau komentarų apie nesusipratimus su „Bolt“. „Man irgi buvo nuskaičiuoti pinigai iš sąskaitos, vairuotojas ne pagal adresą atvažiavo, jo telefono numeris nenaudojamas,pinigai nuskaičiuoti, įmonė žadėjo juos grąžinti, bet negrąžino“, – rašė Galina.
„Būna, kad atsiskaitai, o kitą dieną nori pasinaudoti paslaugomis, o ekrane rodo, kad reikia susimokėti už praėjusią, kol nepaskambini ir nepaaiškini situacijos, tol jie nenori kažko daryt“, – rašė ir Andžej.
Pinigus grąžino po kelių dienų
„Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius portalui teigė, kad ši situacija buvo draugiškai išspręsta.
„Šią situaciją žinome ir su keleiviu ją draugiškai išsprendėme tą pačią dieną, kuomet jis į mus kreipėsi. Labai apgailestaujame, jog klientui teko susidurti su tokiais techniniais nesklandumais, kurie pasitaiko itin retai ir juos spręsti buvo imtasi iškart po įvykio užfiksavimo“, – aiškino A. Pacevičius.
„Gavus kliento kreipimąsi ir išsiaiškinus situaciją, pinigai už neįvykusią kelionę buvo iškart grąžinti. Kadangi elektroniniu paštu buvo kreiptasi penktadienį, gruodžio 27 d., vėlyvą popietę, bankinė operacija galėjo užtrukti dėl objektyvių priežasčių“, – sakė „Bolt“ vadovas Lietuvoje.
Anot jo, klientas šiuo atveju pasielgė teisingai, kreipėsi į „Bolt“, tačiau paaiškino, kad geriausia kreiptis ne bendruoju numeriu, o į klientų aptarnavimo specialistus. Nenorintys skambinti, informaciją gali rasti šiuo adresu.