-
„Kino pavasario“ programoje – filmai, apie kuriuos šiandien kalba visas pasaulis
Pasak festivalio programos ir pirkimų vadovės Dovilės Grigaliūnaitės, kino meistrai labai atidžiai stebi šiuolaikinį pasaulį ir, pasitelkę meistrystę, jiems būdingą kino kalbą, taikliai ir jautriai atskleidžia tai, ko daugelis nepastebime arba nenorime pamatyti. „Žmogiškumo, atjautos kitam, kitokiam, pagarbos, moralės ir kitos temos vienaip ar kitaip persipina daugelyje programos filmų, – sako ji. – O jų reikalingumą rodo ne tik daugelio pasaulio šalių žiūrovų susidomėjimas, bet ir tai, kad šiandien apie šiuos filmus kalba visas pasaulis, įvertindamas juos svarbiausiais apdovanojimais.“
Filmo „Blogis (ne)egzistuoja“ kadras.
Šiais metais programoje „Meistrai“ žiūrovai išvys 11 filmų, tarp kurių – jau ne kartą minėti ir rekomenduoti kūriniai: retai, bet preciziškai kuriančio Jonathano Glazerio „Kino pavasarį“ atidarysianti, Kanuose Didžiuoju prizu apdovanota ir 5 „Oskarams“ nominuota drama „Interesų zona“ (The Zone of Interest), milžinišką ažiotažą Lenkijoje sukėlęs kino meistrės Agnieszkos Holland filmas „Žalia siena“ (Green Border), Ryûsuke Hamaguchi drama „Blogis (ne)egzistuoja“ (Evil Does Not Exist), Hirokazu Kore-eda „Monstras“ (Monster) ir Justine Triet „Kryčio anatomija“ (Anatomy of a Fall).
„Neieškok prasmės“ – sako režisieriaus Hong Sang-soo herojus dramoje „Mūsų dienos“ (In Our Day), – savo įspūdžiais apie vieną filmų dalijasi ilgamečio festivalio ir „Meistrų“ programos partnerio „Vilniaus pergalė“ marketingo vadovas Justas Razmus. – Mano manymu, tai ir yra tikrasis meistriškumas – kalbėti apie prasmę, sudėti tam tikrus akcentus, žadinti vaizduotę, padėti atrasti įvairius kino poskonius, kelti savęs pažinimo, žmogiškumo klausimus, kurie šiandienos kontekstuose yra ypač svarbūs“.
Filmo „Kalėjimo prižiūrėtoja“ kadras.
Moralę kvestionuoja ir nerimą auginantis Gustavo Möllerio psichologinis trileris „Kalėjimo prižiūrėtoja“ (Sons), kuriame pagrindinės herojės Evos siekis įvykdyti teisingumą ima kelti pavojų jos ateičiai. 7 „Cezariams“ nominuota Cédric’o Kahn’o istorinė teismo drama „Goldmano byla“ (The Goldman Case) meistriškai iškelia šių dienų rasizmo ir politinio susiskaldymo problemas. O italų kino grando Marco Bellocchio „Šventasis pagrobimas“ (Kidnapped) XIX a. įvykiais paremta istorija pasakoja apie popiežiaus kareivių pagrobtą žydų vaiką.
Dar vienas programos „Meistrai“ filmas – „Oskarui“ nominuota, Venecijos kino festivalyje „Sidabriniu liūtu“ apdovanota M. Garrone drama „Aš čia kapitonas“ (Io Capitano) – pasakojo dviejų Senegalo paauglių homerišką odisėją iš Dakaro į Italiją. Tuo tarpu du „Auksinius gaublius“ pelniusi ir penkiems „Oskarams“ nominuota A. Payne nuotykių komedija „Svajonių atostogos“ visus nukelia į žmogiško ryšio ir šilumos kupinus nuotykius.
Daugiau apie didžiausių kino meistrų filmus rasite čia: https://kinopavasaris.lt/lt/programa?p=1050.
-
Solidžiausioje „Kino pavasario“ programoje – naujienos iš Berlyno
Šiemet joje – net keturiems „Oskarams“ nominuota režisieriaus Lucos Guadagnino drama „Vadink mane savo vardu“, Lavo Diazo, Kim Ki-duko, Michelio Hazanaviciaus, Malgorzatos Szumowskos, Amos Gitai ir kitų kino meistrų naujausi filmai. Šį solidų rinkinį paįvairina jau pristatytos retrospektyvos „Viva Vigo“ ir „XX a. vaikai“ bei karščiausios naujienos iš šiuo metu vykstančio Berlyno kino festivalio programos.
Pristatymo vakarą buvo parodyta vieną stipriausių balsų šiuolaikiniame kine turinčios prancūzų režisierės Claire Denis romantinė drama „Izabelė ir jos vyrai“ („Let the Sunshine In“). Išsiskyrusią ir tikros meilės ieškančią menininkę vaidina įstabioji Juliette Binoche. Šių dviejų unikalių moterų duetas perteikia gaivų feministinį žvilgsnį į meilę ir aistrą.
„Jau ketvirtus metus pristatome šią solidžią, ilgametes tradicijas turinčią „Kino pavasario“ programą. Esame įsitikinę, kad ir šiemet ji sulauks daugybės žiūrovų dėmesio. Pagalvojome ir apie tuos kino gerbėjus, kurie neturi galimybės atvykti į kino teatrą, tad drauge su „Kino pavasariu“ siūlome alternatyvą – ištisus metus festivalio filmus žiūrėti namuose, „Telia“ televizijos videonuomoje. Čia galima rasti net 72 „Kino pavasario“ filmus. Festivalio metu videonuoma bus atnaujinta 7 naujausiomis „Kino pavasario“ juostomis, kurias bus galima žiūrėti tuo pat metu, kai vyks festivalis. Taigi kviečiame į festivalį jūsų namuose“, – sakė „Telia“ vadovas Kęstutis Šliužas.
Aistringa meilė skirtingais laikmečiais
Šių metų „Meistrų“ programos filmų temos išskirtinai sukasi apie meilę. Ji yra ir minėtos dramos „Vadink mane savo vardu“ („Call Me by Your Name“, rež. Luca Guadagnino) naratyvo ašis. Filmas nukelia į aistringą 1983-ųjų vasarą Šiaurės Italijoje. Kino kritikas Edvinas Pukša išduoda, kad šis filmas negrįžtamai pakeis žiūrovų nuomonę apie persikus.
Nostalgiškoji juosta „Likimas – mano meilė“ („Mektoub, My Love: Canto Uno“, rež. Abdellatif Kechiche) panardina į aistringą paprasto gyvenimo ritmą, kuomet meilę jaunam scenaristui Aminui gali dovanoti tik likimas.
Didžiųjų humanistų, brolių Vittorio ir Paolo Taviani filmo „Intymi afera“ („Rainbow – A Private Affair“) centre – jaunas italų partizanas, kurio mintys ir jausmai blaškosi tarp rezistencinio judėjimo ir meilės jaunai moteriai Antrojo pasaulinio karo metais.
Ko gero, viena laukiamiausių naujienų – lietuviškų šaknų turinčio, „Kino pavasaryje“ 2015 m. viešėjusio režisieriaus Michelio Hazanaviciaus naujausias biografinis filmas „Manasis Godard‘as“ („Redoutable“). Šioje juostoje M. Hazanavicius daro tai, kas jam geriausiai sekasi – kuria dar vieną odę klasikiniam kinui ir šįkart žvelgia į intymų kino genijaus, Jeano Luco Godard‘o asmeninį gyvenimą, kuriame – kino aikštelėje užsimezgusi meilė jaunesnei aktorei Anne Wiazemsky.
Meistriška dokumentika
Vienų kaltinamas tėvynės šmeižtu, antrų – konformizmu, trečių – gerbiamas už nuoseklų ir kritišką žvilgsnį į Izraelį ir jo visuomenę režisierius Amos Gitai į „Kino pavasarį“ atvyksta su filmu „Į Vakarus nuo Jordano upės“ („West of the Jordan Rivers“). Tai savotiškas 1982 m. dokumentinio jo filmo „Karo lauko dienoraštis“ tęsinys, kuriame kalbama apie Izraelio ir Palestinos gyventojų pastangas gyventi jaučiant užsitęsusios okupacijos pasekmes. Laukia įdomūs susitikimai ir diskusijos su svečiu iš Izraelio.
Tuo tarpu garsus kinų menininkas ir aktyvistas Ai Weiwei filme „Migruojantys žmonės“ („Human Flow“) tyrinėja šokiruojančią pabėgėlių krizę ir jos neišvengiamą poveikį žmonijai. Per vienerius metus jis savo kamera užfiksavo galybę sukrečiančių istorijų 23-jose pasaulio šalyse ir pateikė gąsdinantį realybės portretą, kurio ilgai nepamiršite.
Naujienos iš Berlyno kino festivalio
Programoje „Meistrai“ – ir šviežutėliai filmai iš ką tik prasidėjusio Berlyno kino festivalio konkursinės programos. Atskiro paminėjimo vertas meistro Kim Ki-duk siaubo trileris „Žmogus, erdvė, laikas ir žmogus“ („Human, Space, Time and Human“), kuriame jis vaizdingai ir brutaliai prabyla apie atsakomybę už savo neapgalvotus poelgius. Tai ekstremalus filmas, skirtas stiprių nervų žiūrovams, kuriame, kaip sako pats režisierius, siekia susitvarkyti su asmenine neapykanta žmonėms.
Kritiškai, bet su juodo humoro doze Lenkijos visuomenę, jos prietarus ir konservatyvumą pristato režisierė Malgorzata Szumowska komiškoje dramoje „Veidas“ („Mug“). Festivalio programos sudarytojai Santai Lingevičiūtei šis filmas sukėlė baltą pavydą, kad mūsų kaimynams pasisekė taip profesionaliai ir nebanaliai šaržuoti pačius save.
Bene trumpiausiame Filipinų režisieriaus Lavo Diazo istoriniame epe „Šėtono laikas“ („The Season of the Devil“) realių žmonių patyrimais pagrįsti veikėjai dainuoja. Režisierius toliau tyrinėja siaubingas savo šalies traumas ir ieško naujų kino formų, kad dar labiau sudomintų žiūrovus. Šioje išskirtinėje roko operoje žodžius 33 dainoms parašė pats Lavas Diazas.
Kitose „Kino pavasario“ programose bus galima išvysti taip pat Berlyno kino festivalyje rodomus filmus: „Vienintelis vaikas“ („Last Child“, rež. Shin Dong-seok), „Dovlatovas“ („Dovlatov“, rež. Aleksey German Jr.), „Bokštas. Šviesi diena“ („Tower. A Bright Day“, rež. Jagoda Szelc) ir „Paveldėtojos“ („The Heiresses“, rež. Marcelo Martinessi).
Visus programos „Meistrai“ filmus rasite čia.
23-iasis Vilniaus tarptautinis kino festivalis „Kino pavasaris“ vyks 2018 m. kovo 15–29 d. Praėjusiais metais „Kino pavasaris“ pritraukė 114 250 žiūrovų, tad yra didžiausias kino renginys Lietuvoje ir vienas ryškiausių kino festivalių Rytų Europoje.