-
Ekspertai: kodėl Lietuvos mokyklose verta mokytis pagal tarptautines programas? 1
Tarptautinė programa – jau nuo 6-os klasės
Praėjusiais metais Klaipėdos licėjus išleido pirmąją tarptautinio bakalaureato diplomo (angl. International Baccalaureate – IB DP) programos abiturientų laidą, kuri pagal šią programą mokėsi nuo 11 iki 12 klasės.
Antrus metus Klaipėdos licėjuje pagal kitą tarptautinio bakalaureato programą IB MYP (angl. IB Middle Years Programme) galimybę mokytis turi jau ir 6–10 klasių mokiniai. Pasak ekspertų, visuomenėje yra susidariusi klaidinga nuomonė, kad investuoti į vaikų žinias reikia tik prieš brandos egzaminus, t. y. 11–12 klasėse. Klaipėdos licėjaus direktorės dr. Reginos Kontautienės teigimu, didžiausias dėmesys ugdymui kaip tik turėtų būti skiriamas jaunesniems, besimokant žemesnėse klasėse – taip padedamas tinkamas pagrindas.
Naująją 5 metų trukmės IB MYP programą 6–10 klasėse sudaro aštuonios mokomųjų dalykų grupės: kalba ir literatūra, užsienio kalbos, socialiniai mokslai (istorija, geografija ir t. t.), gamtos ir taikomieji mokslai (biologija, chemija, fizika ir t. t.), matematika, menai, technologijos ir kūno kultūra.
Šią tarptautinę ugdymo programą jau taiko 1358 mokyklos 108 pasaulio šalyse. Klaipėdos licėjus yra vienintelė ugdymo įstaiga, kuri šią ugdymo programą plačiai vykdo Vakarų Lietuvoje.
Regina Kontautienė. Klaipėdos licėjaus nuotr.
Didesnis dėmesys kritiniam mąstymui ir savivaldžiam mokymuisi
Klaipėdos licėjaus IB MYP programos koordinatorės Aušros Kažukauskienės teigimu, nacionalinės ir tarptautinio bakalaureato ugdymo programos skiriasi savo ugdymo filosofija, metodika ir mokinių pasiekimų vertinimo sistema bei tam tikrais reikalavimais dėl programų įgyvendinimo. Pasak pedagogės, tarptautinio bakalaureato programoje itin didelis dėmesys yra skiriamas mokinių įgytų žinių pritaikymui realiame gyvenime ir jų savarankiškumo, kūrybiškumo, kritinio mąstymo ir kitų asmeninių savybių lavinimui.
„Tarptautinio bakalaureato programos tikslas – skatinti mokinių savarankiškumą, smalsumą, įsitraukimą į mokymosi procesą, ugdant savivaldaus mokymosi įgūdžius. Nacionalinėje programoje šie reikalavimai yra išreikšti minimaliai. IB MYP programoje mokiniai ne tik mokomi įvairių disciplinų turinio, bet ir jo pritaikymo kitose mokslo ir/ar kasdienio gyvenimo srityse. Pavyzdžiui, IB MYP programoje mokiniai grupėse ir atskirai atlieka įvairius mokslinius ir socialinius projektus ir rengia jų viešus pristatymus, kurių tikslas – ugdyti informacijos atsirinkimo, viešo kalbėjimo įgūdžius, socialinio bendravimo kritinio mąstymo ir kitas asmenines kompetencijas“, – teigia ugdymo ekspertė.
Klaipėdos licėjaus nuotr.
Vertinami už įgytų žinių praktinį ir mokslinį pritaikymą
Pasak A. Kažukauskienės, tarptautinio bakalaureato programos vertinimo sistema leidžia aiškiau stebėti vaiko mokymosi rezultatų, kompetencijų ir asmenybės psichologinę bei socialinę raidą.
„Tarptautinio bakalaureato programoje vaikai yra atskirai vertinami ne tik už testų ar kontrolinių darbų rezultatus, tačiau ir už įgytų žinių praktinį ir mokslinį pritaikymą, jų reflektavimą mokymosi procese bei įvairioje projektinėje veikloje. Taip pat mokiniai yra vertinami ir už įvairią aktyvią socialinę-bendruomeninę veiklą (angl. Service as Action), kurioje taip pat privalo pritaikyti ugdymo procese įgytas žinias. Tai suteikia platesnes galimybes tėvams, pedagogams ir pačiam mokiniui aiškiau pamatyti stipriąsias ir silpnąsias savo puses bei labiau skatina įvairiapusę mokinio asmenybės raidą“, – teigia A. Kažukauskienė.
Ugdymo ekspertės teigimu, nuo pat pirmųjų metų tarptautinio bakalaureato IB MYP programoje yra itin skatinamas ir tarpdisciplininis bei dvikalbis ugdymas lietuvių-anglų kalbomis. Pereinant vis į aukštesnę klasę mokiniai palengva pradeda mokytis sudėtingesnių mokslinių terminų anglų kalba, plečia kalbos žodyną ir taip nuosekliai pasirengia mokymuisi 11–12 klasėse pagal IB DP programą, kurioje mokymas vyksta vien tik anglų kalba.
„Didelis dėmesys tarpdisciplininiam mokymui padeda ugdyti mokinių holistinį požiūrį, suvokiant įvairius mokslinius objektus ir reiškinius, vertinti jų kontekstus ir pan., kuomet mokiniai įgytas žinias, pavyzdžiui, matematikoje yra skatinami pritaikyti geografijos, dailės ir kitos disciplinos projektuose“, – teigia A. Kažukauskienė.
Išvykus į užsienį mokymasis nenutrūksta
Klaipėdos licėjaus direktorės pavaduotojos ugdymui ir tarptautinėms programoms Ramunės Petrauskienės teigimu, mokymasis pagal tarptautinio bakalaureato IB MYP programą suteikia vaikams ir galimybę išlaikyti mokymosi tęstinumą tais atvejais, kai tenka ilgesniam laikui išvykti į užsienio šalį.
„Ši programa yra standartizuota ir pagal vienodus kriterijus vykdoma visame pasaulyje. Todėl, jei mokiniui reikia keisti gyvenamą vietą ir dėl tam tikrų priežasčių ilgesniam laikui išvykti gyventi į užsienio šalį, jis gali lengviau tęsti mokslus svetur, nepriklausomai nuo tos šalies nacionalinės programos ypatumų“, – teigia R. Petrauskienė.
Pasak ugdymo specialistės, tarptautinio bakalaureato programa yra itin palankiai vertinama geriausių Lietuvos ir užsienio aukštųjų mokyklų, todėl šios programos diplomas mokiniams atveria platesnes ateities perspektyvas.
„Šiandien stojant į geriausias užsienio aukštąsias mokyklas neužtenka vien turėti gerus egzaminų balus. Šios įstaigos ieško įdomių ir įvairiapusiškų asmenybių. Tarptautinio bakalaureato programa visų pirma skatina mokinio kaip savarankiškos, smalsios ir kritiškos asmenybės raidą. Dėl šios priežasties į šios programos diplomus palankiau žiūri ir geriausios pasaulio aukštojo mokslo įstaigos, tokios kaip Oksfordo, Kembridžo universitetai – turime ten besimokančiųjų savo mokinių“, – teigia R. Petrauskienė.
Klaipėdos licėjaus nuotr.
Tarptautinių ekspertų įvertinimas
Galimybes taikyti IB MYP programą Klaipėdos licėjuje šiemet vertino pasaulinės tarptautinio bakalaureato organizacijos deleguoti programos ekspertai-vertintojai iš Olandijos ir Graikijos.
Akreditacijos vertinimo metu ekspertai itin palankiai įvertino Klaipėdos licėjaus veiklą, įgyvendinant IB programas. Kaip teigiama ekspertų vertinimuose, Klaipėdos licėjus atitinka visus IB programai keliamus reikalavimus, o tam tikrose kategorijose netgi lenkia kai kurias ilgesnį laiką šią programą taikančias kitų šalių mokyklas.
Sklandų tarptautinio bakalaureato programos įgyvendinimą ugdymo įstaigoje rodo ir Klaipėdos licėjaus pirmosios IB DP abiturientų laidos egzaminų rezultatai, kurie šiemet buvo aukštesni už visų pasaulio IB mokyklų vidurkį.
Itin aukštai įvertintos mokinių anglų kalbos žinios
Kaip teigia Klaipėdos licėjaus vadovė dr. R. Kontautienė, tokie tarptautinių ekspertų vertinimai skatina dar labiau tobulėti tarptautinio ugdymo srityje.
„Itin džiugu, kad sulaukėme tokių palankių ekspertų vertinimo. Ypatingai palankiai ekspertai įvertino mūsų pedagogų veiklą, taikant IB MYP mokinių pasiekimų vertinimo reikalavimus. Taip pat vertintojams itin imponavo licėjaus psichologų komandos veikla ir mokinių tėvų bendruomenės įsitraukimas į įvairius mokyklos projektus. Tai parodo, kad einame teisingu keliu ir skatina dar labiau tobulėti visą licėjaus bendruomenę“, – teigia Klaipėdos licėjaus direktorė.
IB programos tarptautiniai ekspertai išskirtinai aukštai įvertino ir licėjaus mokinių anglų kalbos žinias, todėl pateikė rekomendacijas 9–10 klasėse įprastą anglų kalbos discipliną keisti į platesnį anglų kalbos ir literatūros kursą.
Klaipėdos licėjaus pedagogai savo pasirengimą IB MYP programos taikymui pradėjo 2021/22 mokslo metais startuodami su dviem šeštomis ir viena septinta MYP klasėmis. Šiuo metu pagal IB MYP Klaipėdos licėjuje mokosi 6–8 klasių mokiniai. Kitais mokslo metais IB MYP programa Klaipėdos licėjuje bus įgyvendinama jau ir 9–10 gimnazijos klasėse. Naujų mokinių priėmimas į Klaipėdos licėjų bus vykdomas nuo vasario 1 dienos. Plačiau: https://klaipedoslicejus.lt/tarptautinis-bakalaureatas/.
-
Naujoji karta mokyklose ieško tarptautinių programų – anglų kalba mokytis norima jau nuo 5 klasės 6
Tarptautinio bakalaureato nauda: nuolaidos mokslui, studijų kreditai, stipendijos
Kembridžo, Oksfordo universitetai Jungtinėje Karalystėje, Stanfordo universitetas Jungtinėse Amerikos Valstijose arba Aarhus universitetas Danijoje – tai tik keletas geriausių pasaulio universitetų, kuriuose pripažįstamas ir vertinamas IB (International baccalaureate – Tarptautinio bakalaureato) diplomas. Šio diplomo prestižą pripažįsta kone 2000 universitetų pasaulyje. Tarptautinio bakalaureato fondas jau daugiau nei 50 metų vadovaujasi misija, kad mokslas yra įrankis kurti geresnį pasaulį. Šis fondas vienija per 5000 ugdymo įstaigų 156 valstybėse ir padeda abiturientams įstoti į prestižinius pasaulio universitetus. Turintiems IB diplomą atsiveria galimybės gauti dideles nuolaidas mokslui, studijų kreditus, stipendijas ir kitą su stojimu susijusią naudą daugelyje geriausių pasaulio universitetų. Turint IB diplomą, Lietuvoje stojant, pvz., į mediciną – patogesnė balų konversija iš IB diplomo nei laikant nacionalinės programos valstybinius egzaminus, tad baigusieji mokslus pagal IB programą gali lengviau rinktis savo svajonių studijas tiek gimtojoje šalyje, tiek užsienyje.
Klaipėdos licėjaus nuotr.
Dėmesys anglų kalbai ir matematikai
Visame pasaulyje pagal IB programas besimokantiems mokiniams ugdomos socialinės-emocinės kompetencijos, principingumas, atvirumas pasauliui, padedama tapti aktyviais, savarankiškais, visapusiškais, suvokti savo stipriąsias savybes ir trūkumus bei tobulėti. Tokias kryptis skatina ir geriausi pasaulio universitetai, todėl IB diplomas gali atverti prestižinių mokslo įstaigų duris.
„Aukšto lygio anglų kalbos įgūdžiai, gebėjimas šią kalbą naudoti kaip darbinę kalbą, gebėjimas naudotis mokslinės literatūros šaltiniais bei šios programos filosofijos ir mokymo strategijos dėka vaikai išsiugdo platų pasaulio suvokimą, kritinį, kūrybinį mąstymą ir kitus svarbius gebėjimus, kurie yra puikus startas mokantis ir bet kurioje aukštojoje mokykloje ir tolimesnei karjerai“, – įsitikinusi Klaipėdos licėjaus direktorė doc. dr. Regina Kontautienė.
Regina Kontautienė / Klaipėdos licėjaus nuotr.
Ramunė Petrauskienė, Klaipėdos licėjaus direktorės pavaduotoja ir IB programos koordinatorė akcentuoja, kad ne mažiau svarbi disciplina yra matematika: „Besimokantiems pagal IB programą svarbu turėti gerus ne tik anglų kalbos įgūdžius, bet ir matematikos pagrindus, nes visiems mokiniams reikia mokytis matematikos ir baigus programą laikyti matematikos egzaminą“. Lietuvoje diplomo programos baigiamųjų egzaminų įvertinimai palankiai konvertuojami į Lietuvos 100-balę vertinimo sistemą.
Pedagogai trejus metus tobulinosi įvairiose Europos šalyse
Iš viso Lietuvoje yra vos 8 ugdymo įstaigos, akredituotos mokyti pagal IB diplomo programas (III-IV gimnazijos klasės) ir vos dvi – pagal tarptautinio bakalaureato pagrindinio ugdymo (IB MYP) programą 5-10 klasėse. Klaipėdos licėjus – viena iš jų.
Klaipėdos licėjaus nuotr.
Klaipėdos licėjaus direktorė pažymi, kad visi IB programoje pasiruošę dirbti Klaipėdos licėjaus pedagogai dalyvavo net 31 profesinio rengimo kursuose įvairiose Europos šalyse, lankė intensyvius anglų kalbos mokymo kursus Lietuvoje ir užsienyje. Taip pat beveik visi pedagogai dalyvavo stebėsenos vizituose užsienio mokyklose, kuriose ši programa sėkmingai vykdoma. Mokytojai patirties sėmėsi Suomijoje, Anglijoje, Danijoje, Švedijoje, Italijoje, Vokietijoje, Lenkijoje, Prancūzijoje, Belgijoje ir kt. Pasak direktorės, reikėjo įgyti ne tik dalykinių bei metodinių žinių, kaip realizuoti programos ugdymo turinį, bet ir pasirengti kiekvieno dalyko mokymui anglų kalba, modernizuoti mokyklos mokymo aplinką. Pedagogų pasiruošimas dėstyti IB programoje užtruko apie trejus metus, o investicijos siekė apie 68 tūkst. eurų. Į įvairias mokymo kokybės gerinimo priemones Klaipėdos licėjus investavo apie 430 tūkst. eurų, iš jų – apie 160 tūkst. eurų padengta ES lėšomis.
Mokymasis vyksta lietuvių-anglų kalbomis
„Labai svarbu tai, kad IB programose besimokantiems mokiniams taikomas vieningas, aiškiais kriterijais paremtas vertinimas, yra daug savarankiškos kūrybinės bei patyriminės veiklos, o svarbiausia, kad mokytis pagal šią programą mokiniams yra labai įdomu“, – teigia R. Petrauskienė. Nuo penktos klasės mokiniai mokosi pagal parengiamąją IB MYP programą. Kaip ir visoje IB MYP, taip ir parengiamojoje programoje mokymas vyksta lietuvių-anglų kalbomis. Klaipėdos licėjaus absolventai jau sėkmingai siekia savo būsimos karjeros aukštumų studijuodami geriausiai vertinamose Lietuvos aukštosiose mokyklos bei tokio lygio mokslo įstaigose kaip Kembridžo universitetas, King‘s College, Londono ekonomikos mokykloje ir kt.
Ramunė Petrauskienė / Klaipėdos licėjaus nuotr.
Moko planuoti laiką, interpretuoti, analizuoti, eksperimentuoti
Viduriniosios grandies (6-10 klasės) programą (IB MYP) sudaro 8 vienodai svarbios mokomųjų dalykų grupės. Parengiamosios (pre-IB) programos klasėse mokiniai tobulina anglų kalbos įgūdžius, mokosi įvairių mokomųjų dalykų terminų anglų kalba, ugdo mokslinės tiriamosios veiklos ir grupinio darbo įgūdžius. Mokiniai taip pat mokosi atsakomybės ir planuoti laiką: jiems yra skiriamos ilgalaikės savarankiškos užduotys. Nuo 11-os klasės gimnazistai tęsia mokymąsi pagal tarptautinio bakalaureato diplomo (IB DP) programą, kurioje mokymas(is) vyksta tik anglų kalba. 11-12 klasėse mokiniai mokosi po 6 pasirinktus mokomuosius dalykus pagal sudarytą individualų mokymo(si) planą. Pirmaisiais ir antraisiais IB diplomo programos metais laikomi visų 6 dalykų egzaminai. Kadangi IB DP programos klasėse mokymas vyksta anglų kalba, mokytis pagal šią programą atvyksta mokiniai ir iš kitų užsienio šalių.
„Tarptautinio bakalaureato programa turi skirtingus ir detalius kriterijus, pagal kuriuos vertinamos žinios ir supratimas, gebėjimas tyrinėti, komunikacija ir kritinis mąstymas. Mokiniai turi aiškiai formuluoti mintis, argumentuoti, demonstruoti kūrybos žinias. Būtina skaityti, domėtis, remtis ir kitais nei vadovėliai šaltiniais, įvertinant reiškinius visais aspektais. Norint pateikti sėkmingą rašto arba žodinį darbą, reikia analizuoti, komentuoti, palyginti, rasti skirtumus, aptarti, įvertinti, ištirti pasirinktą argumentą, paaiškinti, interpretuoti, ištirti eksperimentuojant, patvirtinti hipotezę, pateikti savo stebėjimo pristatymą – tai galioja visiems dalykams“, – teigia R. Petrauskienė.
Klaipėdos licėjaus nuotr.
Komplektuojamos klasės
2021-2022 mokslo metams komplektuojamos 9-os klasės mokymuisi pagal parengiamąsias pre-IB ir 11-os klasės – pagal IB diplomo programą. „Pageidaujantiems mokytis pagal IB programą, vyksta anglų kalbos ir matematikos žinių patikrinimas. Parengiamosiose (pre-IB) I-II gimnazijos klasėse mokymas vyksta lietuvių-anglų kalbomis, o IB diplomo programos III-IV klasėse visas mokymas vyksta tik anglų kalba. Taip pat komplektuojamos būsimų pirmokų ir penktokų dvikalbio ugdymo (lietuvių-anglų k.) klasės bei formuojama papildoma nauja 6 klasė pagal IB MYP programą (lietuvių-anglų k.).
Dėl priėmimo į tarptautinio bakalaureato ir dvikalbio ugdymo klases Klaipėdos licėjuje kreiptis info@klaipedoslicejus.lt.
Mokinių matematikos ir anglų kalbos žinių patikrinimas vyksta nuotoliniu būdu.
Klaipėdos licėjus – tarptautinė mokykla, įsteigta 1995 metais. Ši mokykla lyderiauja tarp geriausių Lietuvos gimnazijų, ne vienerius metus tvirtai išlaiko aukščiausias pozicijas geriausių Lietuvos mokyklų reitinguose, vienintelė mokykla Vakarų Lietuvoje, kurioje pagal tarptautinio bakalaureato (IB) programas mokytis gali 5-12 klasių mokiniai.
-
Klaipėda telks mėlynosios ekonomikos lyderius
Siekia tapti pažangių idėjų ašimi
Iniciatyvos steigiant „Blue Growth Leaders Academy“ drauge su universitetu ėmėsi Klaipėdos miesto savivaldybės ekonominės plėtros agentūra „Klaipėda ID“ bei Klaipėdos mokslo ir technologijų parko (KMTP) koordinuojamas Jūrinis klasteris.
Europiniame kontekste Mėlynasis augimas (angl. Blue Growth) tampa vis didesnį svorį turinčia sąvoka, kuri sparčiai skverbiasi į daugelį ekonominių ir socialinių mechanizmų. Lietuva nelieka šių procesų nuošalyje, o Klaipėda turi unikalią galimybę Mėlynąjį augimą paversti apčiuopiama nauda, nes daugelis su šia sritimi susijusių industrijų, pavyzdžiui, laivyba ar laivų statyba, turizmas, jau turi gilias tradicijas, kitos gi – sparčiai vystosi.
Trečiadienį programa pristatyta žiniasklaidos, verslo bei kitų organizacijų atstovams. Išsamiau apie programą papasakojo bei į klausimus atsakė Klaipėdos universiteto, Klaipėdos mokslo ir technologijų parko, Klaipėdos miesto savivaldybės bei verslo atstovai. (Organizatorių nuotr.)
KU rektoriaus prof. dr. Artūro Razbadausko teigimu, pandemijos nulemta krizė netapo kliuviniu realizuoti sumanymą. „Atvirkščiai – situacija parodė, kaip svarbu aiškiai identifikuoti sritis, kurios padeda kurti didžiausią pridėtinę vertę. Universitetas pasiruošęs įgyvendinti „Blue Growth Leaders Academy“ programą. Pažangiam Europos aukštųjų mokyklų konsorciumui „EU-CONEXUS“ (angl. European University for Smart Urban Coastal Sustainability) priklausantis mūsų universitetas siekia tapti ašimi, kuri telkia pažangias idėjas, o naujoji programa padės jas dar labiau išgryninti bei nukreipti praktinio pritaikymo kryptimi“, – kalbėjo KU rektorius ir pridūrė, kad jau dvejus metus Klaipėdos universitetas išlaiko pozicijas geriausių jūrinių universitetų 200-tuke.
Išvien su miesto strategija
Miestas savo ekonominės plėtros strategijoje „Klaipėda 2030“ jau deklaravo siekį orientuotis į tvarų jūros išteklių panaudojimą, pažangiai pramonei aktualių kompetencijų stiprinimą, biotechnologijų ir švariųjų technologijų kūrimą bei kitus ambicingus tikslus. Tikimasi, kad ne tik Lietuvoje, bet ir kaimyninėse šalyse analogų neturinti „Blue Growth Leaders Academy“ padės Klaipėdai suburti mėlynosios ekonomikos lyderių kartą, prisidėsiančią prie Klaipėdos suklestėjimo.
Šią programą palaiko Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas ir jo pavaduotojas Arvydas Cesiulis. Anot jų, „Blue Growth Leaders Academy“ – perspektyvus žingsnis ne tik universitetui, bet ir visam Baltijos regionui. „Kartais pasigendame žmonių, kurie gebėtų tinkamai išnaudoti turimas technologijas. Tad tikime, kad ši iniciatyva padės spręsti šią problemą. Siekiame auginti lyderius visose srityse“, – sakė A. Cesiulis.
„Klaipėda ID“ Švietimo projektų vadovė Alina Šoparė pastebi, kad Klaipėda turi ypatingas galimybes ir stiprybes mėlynosios ekonomikos sektoriuje: „Jau šiuo metu mūsų miesto verslai ir aukštojo mokslo institucijos stebina savo pasiekimais šioje srityje. Norėdami tapti lyderiaujančiu tvaraus jūrinio sektoriaus miestu, turime stiprinti studentų ir profesionalų kompetencijas – tam ir sukurta ši unikali programa”.
Kviečia teikti paraiškas. Tarptautinė programa truks 10 mėnesių. „Blue Growth Leaders Academy“ tvarkaraštis bus sudaromas užtikrinant galimybę suderinti dalyvavimą programoje su aktyvia profesine veikla. (Organizatorių nuotr.)
Tikimasi, kad programos dalyvių įgytos žinios sustiprins verslo pozicijas, įtvirtins sklandesnį dialogą su mokslo ar viešojo sektoriaus atstovais, skatins naudingų partnerysčių plėtojimą.
Sulaukta verslo palaikymo
„Jūrinis klasteris siekia užtikrinti prieigą prie žinių, kurios įgalina atverti naujas verslo nišas ir maksimaliai išnaudoti Klaipėdoje turimą potencialą, tad „Blue Growth Leaders Academy“ idėja buvo nuosekliai aptarta ir brandinta su kertinių industrijų Klaipėdoje atstovais. Verslui atstovaujantys Jūrinio klasterio nariai išreiškė palaikymą sumanymui bei patikino, kad pasirinkta kryptis – teisinga, o programos tematikos – aktualios“, – kalbėjo KMTP plėtros vadovas Andrius Sutnikas.
Programos lektoriai – tai specialiai suburta ekspertų komanda, tarptautiniu mastu vertinami mokslininkai bei praktikai iš Vokietijos, Danijos, Švedijos, kurių paskaitų tematinės kryptys apims uostą ir laivybą, mėlynąsias biotechnologija, laivų statybą, akvakultūrą, nuokrantės energetiką, jūros ir pakrančių turizmą.
„Blue Growth Leaders Academy“ suteiks galimybę plėsti savo žinias, papildant jas sustiprintomis kompetencijomis inovacijų vadybos ir pokyčių valdymo srityse. Programos dalyviai gaus svarbiausiomis šiandienos aktualijomis paremtos informacijos, susipažins su europinėmis ir pasaulinėmis tendencijomis įvairiuose Mėlynojo augimo sektoriuose, brėžiančiomis ateities Europos ir pasaulio kontūrus.
Programos dalyvių įgytos žinios sustiprins verslo pozicijas, įtvirtins sklandesnį dialogą su mokslo ar viešojo sektoriaus atstovais, skatins naudingų partnerysčių plėtojimą. (Organizatorių nuotr.)
Kviečia teikti paraiškas
Tapti „Blue Growth Leaders Academy“ dalyviais kviečiami verslo ir kitų organizacijų atstovai iš Klaipėdos ir visos Lietuvos, įvairių sričių specialistai, dirbantys ar ketinantys plėtoti veiklą Mėlynojo augimo sektoriuje. Taip pat gali prisijungti KU baigiamųjų kursų bakalauro studentai, magistrantai, doktorantai, besidomintys šia tema ar vykdantys tyrimus Mėlynojo augimo tematikoje.
2020-2011 metais „Blue Growth Leaders Academy“ priims apie 50 dalyvių.
Tarptautinė neformaliojo ugdymo programa truks 10 mėnesių. „Blue Growth Leaders Academy“ tvarkaraštis bus sudaromas užtikrinant galimybę suderinti dalyvavimą programoje su aktyvia profesine veikla.
Priėmimas vyksta nuotoliniu būdu. Paraiškas jau galima teikti, galutinis jų priėmimo terminas – rugsėjo 11 d. Pretendentų paraiškas vertinsianti komisija dalyvių sąrašą paskelbs iki rugsėjo 18 d.
Išsamiau apie programą – čia.
Paraiškų teikimas – čia.