-
„What’s Next?“ 2020: kas taps svarbiausia rytojaus keliautojui?
Besikeičiantis turizmo sektorius
Turizmo tema yra įtraukta į visų pasaulinių ateities tendencijų tyrimų agentūrų akiratį. Besikeičiančios visuomenės ir naujos kartos vertybės ir įpročiai pradeda reikalauti iš kelionių naujų dalykų.
Pasak pažangiausių kelionių agentūrų – vien tik gero maisto, patrauklaus viešbučio dizaino ir aukščiausio lygio aptarnavimo norint įtikti ateities keliautojui tikrai nebeužteks.
Prasmės poreikis tampa vis svarbesnis, o į tai reaguojant, daugelis turizmo kompanijų, sekdamos naujas tendencijas, imasi pačių įvairiausių pasaulio gerinimo misijų. Tokių pavyzdžių turizmo sektoriuje apstu jau dabar – nuo šiukšlių rinkimo paplūdimiuose iki tik žalios energijos naudojimo visame viešbučių komplekse ar viešų masinių medžių sodinimo akcijų.
Kuo toliau, tuo svarbiau žmonijai tampa opūs šių laikų diskusijų objektai – klimato kaita, turistų perteklius, rasinė nelygybė bei skrydžių keliama aplinkos tarša. Naujas keliautojas trokšta kitokių patirčių, vietinių įspūdžių. Norint pirmauti, būtina suprasti, kokios vertybės bus svarbios ateities keliautojams ir kokiais veiksmais turizmo sektoriaus įmonės juos išties gali sujaudinti.
Per „What’s Next?“ savo įžvalgomis apie besikeičiančią kelionių industriją dalinsis turizmo sektoriaus ekspertai, atsakysiantys į esminius klausimus: kaip įtikti keliautojui, kuris ieško prasmės bei kaip išnaudoti visą vietinio turizmo potencialą?
Kuo toliau, tuo svarbiau žmonijai tampa opūs šių laikų diskusijų objektai – klimato kaita, turistų perteklius, rasinė nelygybė bei skrydžių keliama aplinkos tarša.
Prasmės ieškantis keliautojas
Serdar Kutucu, „Design Hotels“ grupės generalinis administracijos vadovas – transformuojančių, ribas plečiančių kelionių patirčių ekspertas.
Nuo 2008-ųjų vyras užėmė lemiamą vaidmenį formuojant „Design Hotels“ unikalių, išskirtiniu dizainu pasižyminčių prabangių boutique viešbučių kolekciją net 60-yje pasaulio šalių.
Nuo balandžio jis taps „Slow“, lėtų ir išskirtinių kelionių bei patirčių organizavimo įmonės vadovu.
„Būtent šiuo metu keičiasi nusistovėjusios prabangos kelionių taisyklės, todėl viena iš sėkmės paslapčių yra skatinti tai, kas netobula, keista, čiabuviška. Ir užsibrėžti bent trumpam, bent per klientų atostogas šiuo masinio skubėjimo laiku pakeisti jų gyvenimo, darbo ir bendravimo įpročius“, – apie tai, kas masins vartotoją netolimoje ateityje užsimena S.Kutucu.
Kelionių industrijos guru tvirtina, kad rinkoje iki pat 2030-ųjų karaliaus prasmės ieškantis keliautojas. „Jis tiki, kad keliavimas turi būti iniciatyvus, prasmingas, ir svarbiausia, suteikiantis galimybę asmeniniam tobulėjimui. Kuo jis skiriasi nuo prieš tai vyravusios tikslinės kelionių pirkėjų grupės? Kokios svarbiausios jį motyvuojančios vertybės ir ką jam pasiūlyti?“, – atsakymus į visus šiuos klausimus S.Kutucu pažada pateikti jau kiek greičiau nei už mėnesio, kovo 19-20 dienomis per kūrybingumo odisėją „What’s Next?“.
Vietos kelionių sektorius – aukso gysla
Dešimtis tūkstančių peržiūrų „Youtube“ kas savaitę generuojantis, virtualiu Londono gidu tapęs aktorius ir režisierius Julian McDonnell pastebi, kad vietos turizmo sektorius įgauna milžinišką pagreitį. Su juo sutinka ir daugelis kelionių organizatorių tikindami, kad parduoti tingias „viskas įskaičiuota“ keliones į Turkiją ar Ispaniją tampa vis sudėtingiau. Vietoj to žmonės vis dažniau atsigręžia į savo šalyje esančias dar nepažintas turistines vertybes.
Julianas McDonnelis yra įvairius apdovanojimus pelnęs kino kūrėjas, aktorius, tikras londonietis, laisvalaikiu, kartu su kalbinamais vietiniais gyventojais, aistringai atskleidžiantis Londono netikėčiausius kampus savo sukurtame „Youtube“ Joolz Guides kanale.
„Esu sukūręs nemažai filmukų apie dar nenuvalkiotus, kitų neatrastus Londono kampelius. Matau, kaip auga vietinio turizmo poreikis. Žmonės nori patirčių ir kitokių istorijų. Akivaizdu, kad vietinio turizmo poreikis auga, tačiau dar toli gražu nėra išsemtas. Iš peržiūrų ir komentarų nusipiešiau aiškų šiuolaikinio keliautojo portretą. Apie jį bei apie tai, kaip tūkstančius žmonių sudominti savuoju miestu jums ir papasakosiu. Savo sukauptą patirtį pritaikysiu ir Vilniuje“, – sako J.Mcdonnell, planuojantis kartu su „GoVinius“ sukurti ir trumpą dokumentinį filmą apie Vilnių, kurį vėliau internete galės išvysti kiekvienas. Tuo tarpu „GoVilnius“ visus konferencijos pranešėjus pakvies pažinti sostinę leidžiantis į turus kartu su vietiniais gidais.
Kaip Vilniui tapti geidžiamiausia stotele Europoje?
Kūrybingumo odisėjos „What’s Next?“ metu vyks ir diskusijos apie aktualiausias ateities tendencijas, į kurias galės įsitraukti kiekvienas. „Vienas svarbiausių „What’s Next?“ aspektų – tai, kad dalyviai po dviejų kartu praleistų dienų išeitų ir su naujomis pažintimis, ir su naujomis žiniomis, ir su aiškiais būdais, kaip jas praktiškai pritaikyti. Vienas geriausių metodų – diskusijos su savo srities profesionalais. Diskusijų forma nagrinėsime naujausias tendencijas turizmo, ekologijos, gyvenimo būdo, vaikų kultūros, tinklalaidžių ir kitų dalykų ateitį“, – pasakojo ateities tendencijų žemėlapio „What’s Next?“ idėjinė vadovė, kultūrinių renginių koordinatorė Živilė Diawara.
Kokie naujojo keliavimo būdai ir kokia Vilniaus, kaip turistinio objekto, ateitis? – vieną įdomiausių „What’s Next?“ diskusijų moderuos keliautojas, radijo laidų vedėjas Richardas Jonaitis, o savo mintimis ir įžvalgomis dalinsis visas būrys vienaip ar kitaip su kelionėmis susijusių profesionalų – „Atomic Garden Vilnius“ kūrybos direktorius, peruvietis Antonio Bechtle, kuris pristatys ir naująją „GoVilnius“ įvaizdinę kampaniją – „Vilnius: Amazing wherever you think it is“, sakartvelietis, Kanų liūto savininkas Giorgi Avaliani, komunikacijos agentūros „KesselsKrammer“ įkūrėjas Erikas Kesselis ir jau anksčiau minėti Julien McDonnellis bei Serdar Kutucu.
Ekspertų įvairovė turėtų padovanoti įdomiausiomis įžvalgomis praturtiną valandą, o galbūt ir jau realių naujų idėjų Vilniui. Daugiau informacijos rasite čia.
-
„What’s next?“ konferencijoje – sėkmingo ateities žmogaus vizija
Įdėmus žvilgsnis į rytojų
Dvi dienos. Dešimtys savo srities asų – kūrybininkai įkurtas agentūras pavertę sėkmės matu, strategai, kurių darbai pakeitė reklamos sampratą, neurologai, žinantys, ko reikia smegenims, norint savo kūrybiškumą paversti rezultatais, ir daugelis kitų dalinsis žiniomis kas toliau ir kaip tuo sėkmingai pasinaudoti. Šiemet „What’s next?“ kalbėtojų geografija – labai plati.
Iškiliausi savo sričių profesionalai į Vilnių dalintis įžvalgomis atvyks iš Jungtinės Karalystės, JAV, Bulgarijos, Argentinos, Gruzijos, Ispanijos, Prancūzijos ir kitur. Pranešimus taip pat rengia užsienio pripažinimą pelnę išeivijos lietuviai bei iškiliausi vietos ekspertai.
Tarp dalyvių – ilgamečiai žiuri nariai Kanų festivaliuose ar nuolatiniai šio konkurso prizininkai, sėkmingų IT verslų vystytojai ir savininkai bei mokslininkai tyrinėjantys, kokių sąlygų reikia šiuolaikiniam, veikliam žmogui, norinčiam išnaudoti visą turimą potencialą. Daugiau informacijos apie pranešėjus – jau netrukus.
Kas juos vienija? Pasak šio renginio iniciatorės, įvairių meninių projektų koordinatorės Živilės Diawaros – daugiau nei 30 „What’s next?“ kalbėsiančių ekspertų sėkmę atnešė įdėmus žvilgsnis į ateitį. „Jei suvoki, kas toliau žymiai anksčiau nei kiti, turi milžinišką pranašumą. Gali pradėti kurti sėkmingą verslą, gali plėtoti naują idėją, gali kitaip pažvelgti į gyvenimą apskritai ir tvariau perdėlioti prioritetus bei laisvalaikį. Ar galite įsivaizduoti, kiek galima nuveikti praskleidus ateities šydą? Kai apie tai susimąstai, nori nenori suvoki, kad nieko brangiau pasaulyje už žinias paprasčiausiai nėra“.
Ateities žmogus
Visos tendencijos, kurias apžvelgs „What’s next?“ konferencijos profesionalai suteka į vieną – Futura Sapiens, kūrybiško ateities žmogaus idėją. Daugiau nei 30 pranešėjų, kiekvienas iš savosios patirties ir kompetencijų pusės, pasakos, ką būtina žinoti į rytojų orientuotam profesionalui.
Koks yra ateities vartotojas, žmogus, keliautojas? Kokie verslai augs? Kokios šiuolaikinės technologijos jau įtakoja ir įtakos mūsų gyvenimą? Kaip šiandieninį marketingą pakeitė augmentuotos realybės atveriamos galimybės ir kas laukia toliau? Kaip savo protą priversti būti kūrybiškesniu? Kur keliausime rytoj? Kodėl ir kaip populiarėja vietinis turizmas? Tai tik keletas klausimų, į kuriuos bus atsakyta konferencijos „What’s Next?“ metu, jau kovo 19–20 dienomis. „Vienas iš reikalavimų, kuriuos keliame tiems, kurie dalinsis savo žiniomis – tai, kad jų įžvalgas namo galėtų pasiimti kiekvienas. Todėl kiekvieno pranešimo dalis turės ir praktinius pritaikymo būdus. Juk ne „Youtube“ susirenkame pažiūrėti. Sausas žinias kiekvienas galime susirinkti ir namuose. „What’s Next?“ informacija – ne tik įdomi, tačiau naudinga bei lengvai pritaikoma“.
Skraidins į kosmosą
Ir šiemet konferencija „What’s Next?“ skraidins į kosmosą. Na, bent jau trumpam. Kaip ir kodėl? „ Kosmosas – nebėra nepasiekiama stotelė ar tik mokslininkams įdomi realybė. Kelionės į erdvę – svarbi ateities dalis, kurioje bus plėtojamas ir turizmas, ir įvairūs meno projektai. Kosmoso temą plačiai lietėme ir pernai.Savo įžvalgomis dalinosi Nelly Ben Hayon. Ji – vienintelė prancūzė, pagal kurią sukurtas lėlės barbės modelis. Taip pat ji – vienintelė pasaulyje orkestro kosmose direktorė. Pernai jos pranešimas apie kūrybingumo naudą kasdieniniame gyvenime ant kojų sukėlė visą salę. Įvertinę susidomėjimą šiais metais ruošiame panašių staigmenų. Tikrai žinau, kad vieno pranešimo metu visi atėję galės pajusti ką reiškia turizmas kosmose. Kviesime apsilankyti Marse“.
Šiais metais prie „What’s next?“ konferencijos organizatorių prisijungė didelę laiko dalį Gruzijoje bei tarptautinėje rinkoje dirbanti prodiuserė Ringailė Leščinskienė. Pernai ji pilnai salei žiūrovų papasakojo, kaip Lietuvai laimėti Kanų liūtus ir kokiu būdu svečioje šalyje jai pavyko tapti viena iš geidžiamiausių vietos prodiuserių, laimėti sidabrinį ir tris bronzinius Kanų liūtus, sidabrinį Kanų delfiną, bei eilę kitų prestižinių apdovanojimų tokių kaip „Golden Drum“ Londonas, „Golden Hammer“ Ryga, ADC*E Barselona.
„Tai ne konferencija. Tai patirtis, kurią išsineši kartu su savimi ir kuri nepaliauja duoti naudos iki šiol. Renginys man paliko tokį didelį įspūdį, kad gavusi kvietimą prisijungti prie komandos negalėjau atsisakyti, nes kas kitas jei ne mes visi esame – „WHAT’S NEX’T“?. Kadangi pastaruosius metus aktyviai dalyvavau daugybėje tarptautinių konferencijų ir festivalių, ten sutikau daug įdomių žmonių ir gavau neįkainojamos patirties, kuria ir noriu pasidalinti. Kartu su Živile Diawara sudarydamos programą labai atsižvelgiame, kas galėtų ne tik įkvėpti, bet ir paskatintų veikti. Padedu įkalbėti į Vilnių atvykti užsienio ekspertus, kurie susirinkusiems turėtų gerai nunešti stogą. Pažadu, šiemet bus labai daug įdomių išeivių Lietuvių kurie padės atverti akiratį daug plačiau. Svarbiausia prisiminti – ne apdovanojimai svarbiausia, o žinios, kuriomis turime galimybę apsikeisti“.
Prie projekto komandos taip pat prisijungė jau šeštus metus Pietų Afrikos respublikoje gyvenanti lietuvė Elžbieta Ryško. Ji kuruoja „What’s Next?“ digital strategijų ir jų įgyvendinimo dalį. Elžbieta niekada netaria „Ne“ naujiems iššūkiams, ir į komandą įnešė stipraus entuziazmo pliūpsnį.
„Projekto galia, neribojama geografinių atstumų, tiesiogiai atspindi vieną pagrindinių „What’s next?“ idėjų – bendradarbiavimas globaliu mastu leidžia pasiekti geriausių rezultatų bei atrasti tai, kas įdomu visam pasauliui. Mūsų komanda tokia – stiprios, nepriklausomos moterys, išsibarsčiusios po visą pasaulį ir sujungusios įvairialypes gyvenimiškas ir profesines patirtis susitinka tam, kad sukurtų tai, kas smarkiai pralenktų visas drąsiausias dabarties vizijas“.
„What's Next?“ po savo stogu sutalpina ne tik įkvepiančius pranešėjus, bet ir karštas diskusijas ar kitas įtraukiančias bendravimo formas. Pasak kasmet vykstančios kūrybingumo odisėjos organizatorių – taip užtvirtinama nauja informacija ir atsiranda galimybė pasidalinti savo mintimis bei susipažinti su kitais, panašia veikla užsiiminėjančiais profesionalais.
Kūrybiškos bendruomenės kūrimas – vienas iš svarbiausių šio renginio aspektų. „What’s Next?“ metu taip pat vyks įvairūs workshopai, bendravimo pusryčiai, vakarienė bei visą, dviejų dienų kūrybingumo odisėją vainikuosiantis uždarymo vakarėlis.
Bilietai prekyboje jau nuo vasario 12d. Daugiau informacijos rasite čia.