-
Šeštadienį motociklų lenktynėse – ir lietaus, ir šampano purslai 1
Rytas prasidėjo treniruotėmis ir vadinamais „Trackday“ važiavimais, kur dalis ruošėsi varžyboms, o kiti – mokėsi iš geriausių. Netikėtai iškritęs ganėtinai stiprus lietus kiek pakoregavo tvarkaraštį ir planuota pertrauka valandėle paankstėjo: o jos metu egzaminą išlaikę ir licencijas gavę „BMA Championship“ dalyviai ruošėsi kvalifikaciniams važiavimams. Galiausiai, joms praėjus, dar po vienos treniruočių sesijos prasidėjo ir pirmosios sezono kovos dėl podiumo.
Pirmosios kovos užvirė „Street-Street“ ir „Street-Superbike“ varžybose. Šioms klasėms priskiriami „gatviniai“ motociklai ir žargonu „britvos“ vadinama technika. „Street-Street“ įskaitoje pergalės siekė 6 sportininkai, o „Street-Superbike“ – 20 lenktynininkų. Tiesa, vienas jų pasitraukė dar apšilimo rato metu, nesuvaldžius motociklo. Nors sportininkui avarija baigėsi ne stipriomis traumomis, lenktynes teko stebėti internetu. „Street-Street“ klasėje, trečioji vieta ir kalnas „Lesta“, „Vimota Chiptuning“, „Motobay“, „Bikeparts.lt“ bei „Dynami:t“ dovanų teko Andrej Lukaševič, antroji vieta ir visos dovanos – Mantui Radvilai, o pirmoji – svečiui iš Latvijos – Aleksejs Porazenko. Gausioje „Street-Superbike“ klasėje trečioji vieta teko Eimantui Juškauskui iš „Navas Racing Club“, antroji – Feliksui Kairiui, o pirmoji – Gediminui Dušanovui, kaip ir Eimantas, atstovaujančiam „Navas Racing Club“.
Antrosios kovos užvirė tarp pradedančiųjų sportininkų, lenktyniaujančių sportiniais motociklais: pagal motociklų kubatūrą ir galią, klasės skiriamos į „C600“ ir „C1000“. „C600“ trečiąją vietą iškovojo Martynas Vaidila, atstovaujantis ‚Klaipėda Moto Racing team“, antrąją – Tomas Ališauskas, o pirmoji teko Aivarui Zekevičiui iš komandos „Tu tik vairuok“. „C1000“ klasėje ant trečios vietos podiumo laiptelio lipo Tadas Karvaitis, antrąją vietą iškovojo Armandas Narušis („Venoma“ komanda), o pirmoji – Latvijos lenktynininkui Girts Auzins. Kaip ir prieš tai buvusių lenktynių nugalėtojai, apart pergalės ir taurės, dalyviai buvo apipilti ne tik šampano purslais, bet ir dovanomis.
Bene labiausiai visi laukė trečiųjų lenktynių: čia pergalės siekė patyrę sportininkai ir ne vieno titulo savininkai. Paskutiniųjų lenktynių metu, pergalės siekė kovodami „B600“, „B1000“, „Superbike“ ir „Supersport“ klasėse. Čia užvirus kovoms, net ir lynojant, rato įveikimo laikas siekė vos 1 minutę 14 sekundžių, o vidutinis greitis trasoje siekė 160 km/val.
Mums patinka matyti savo darbo rezultatus: ne tik matome augančią bendruomenę, bet ir saugiau, atsakingiau važiuojančius motociklininkus.
„B600“ įskaitoje, vos keliomis sekundės dalimis antrąją vietą užėmusiam Vaidui Stotnai iš komandos „Tu tik vairuok“ nusileido Linas Tarasevičius („Navas Racing Club“ komanda), o pirmąją vietą iškovojo Kęstutis Pribelskis („Venoma“ komanda). „B1000” klasėje, trečiąją vietą laimėjo Giedrius Burnovas, antrą – Marius Blažys, o pirmąją – Vadimas Dementėjus iš „Navas Racing Club“. „Supersport“ klasėje antrąją vietą užėmęs Paulius Lubas, atstovaujantis komandą „Superbaikas“, trimis sekundėmis atsiliko nuo pirmąją vietą užėmusio Manto Urmono, atstovaujančio „Venoma“ komandą. Jo komandos draugas Jaroslav Maleiko „Superbike“ įskaitoje iškovojo trečiąją vietą,, o antrąją – svečias iš kaimynystės Dimitry Kabanov, atstovaujantis Lietuvos komandą „Navas Racing Club“. Pirmąją vietą užtikrintai iškovojo kiekvieną trasos išlinkimą vos ne atmintinai žinantis Vitas Lopinys, atstovaujantis „Adrenalino centras“ komandą. Visas kovas ir lenktynes žiūrovai galėjo stebėti ne tik trasoje, bet ir tiesiogiai portale kauno.diena.lt.
Dienai, kupinai treniruočių, varžybų, pergalės džiaugsmo ir daug adrenalino, bėgant į pabaigą, organizatoriai spėjo pasidžiaugti ne tik motociklų sporto entuziastų skaičiaus augimu, bet diena be didesnių avarijų, nors oras tam buvo itin palankus.
„Mums patinka matyti savo darbo rezultatus: ne tik matome augančią bendruomenę, bet ir saugiau, atsakingiau važiuojančius motociklininkus. Dar smagiau, kai jie tokioms pramogoms renkasi uždarą, saugesnę trasą. Norisi padėkoti visiems, kurie padėjo kartu pradėti „BMA“ čempionato seriją, visiems kurie skatino sportininkus dovanomis, saugojo mus dirbdami savo darbą, kaip kad teisėjų klubas „Startas“, privati greitoji medicinos pagalba „Sidabrilis“, saugumo zonas užtikrinusiems „Bauen“. Ačiū ištikimiesiems savo draugams „ARV-Auto“, „Bikeparts.lt“, „Vimota“ ir „Kauno dienai“, „Dynami:t Energy“ už energiją ir Edgarui Ščiglinskui už gražiai užfiksuotus kadrus. Dar visiems, kurie „gazavo“ ir kurie juos palaikė. Sezonas atidarytas, keliaujame toliau“, – su šypsena, vienas kitą papildydami, sakė organizatoriai Linas Navickas ir Vidas Stankevičius.
Informacija apie būsimus varžybų etapus bei jau įprastą „Gazo terapiją“ – treniruotes ketvirtadieniais – organizatorių internetiniame puslapyje „nrc.lt“. Čia galima rasti visą renginių kalendorių ir dalyvių sąrašus su sukauptais taškais, o paskutines naujienas ir pilnas nuotraukų galerijas – jų socialinio tinklapio „Facebook“ paskyroje.
-
„Nemuno žiede“ griaudės čempionato lyderių motociklai
Sezonui perkopus į antrąją pusę ir artėjant finišo link, ryškėja ir čempionatų lyderiai, siekiantys ne tik užsitikrinti savo užimamą vietą, bet ir surinkti kaip galima daugiau taškų tiek sau, tiek savo atstovaujamam klubui. Šiuo metu „Superbike“ įskaitoje lyderio pozicija džiaugiasi Evaldas Mikutis („Moto20“ klubas“), „B1000“ grupėje – Mantas Živatkauskas, atstovaujantis „Redline Racing Team“ komandą, „B600“ lyderis – Justinas Gadliauskas, atstovaujantis „Navas Racing Club“ komandai.
Šį savaitgalį trasoje ratus suks ir kiek atskirai šį sezoną nuo kitų klasių vykstantis motociklų sporto naujokų – „Pretendent“ – čempionato etapas. Pastarojo C1000 klasėje užtikrintai lyderio poziciją laiko Raimundas Skaisgiris („Roadhogs motors“ komanda), o C600 kol kas laimi jo komandos draugas Arvydas Valaitis.
Vienintelė ir tikroji aistra
„Tu supranti, kad tai bus tavo vienintelė ir tikroji aistra gyvenime – motociklų gausmas, greitis ir adrenalinas“, – sakė motociklininkas Mantas Živatkauskas.
Paklaustas, kodėl pasirinko būtent motociklų sportą, šių metų Lietuvos plento žiedo čempionato „B1000“ klasės lyderis M. Živatkauskas teigia, kad daugelio dalykų žmonės gyvenime nepadaro vien dėl nusistovėjusių stereotipų.
„Per savo gyvenimą darome daug dalykų vien tik iš įpratimo arba nusistovėjusių stereotipinių klišių – nes visi taip daro, nes taip turi būti, nes taip saugu. Tačiau, kai pirmą kartą gyvenime prieini prie įspūdingų galių turinčio plieninio žirgo, kuris tau 7 metų būnant atrodo labai didžiulis, barzdotas dėdė pakelia tave, leidžia pasukti raktelį ir tada pasigirsta motociklo variklio riaumojimas – supranti, kad tai yra tai, ko tu trokšti. Sulaukęs to amžiaus, kai jau galima vairuoti motociklą, išsilaikiau vairuotojo pažymėjimą, nusipirkau motociklą ir gyvenimas įgavo naują ryškių spalvų ir nepatirtų pojūčių paletę. Iki šiol važinėjant motociklu po kūną laksto malonūs jaudulio virpuliukai“, – apie motociklų keliamas emocijas pasakojo sportininkas.
Motociklu sportininkas važinėja nuo 18 metų, o aistra aplankė važinėjant gatvėse. Kaip pripažino pats sportininkas, tai tęsėsi iki tol, kol pabandė važiuoti trasoje. Būtent varžybose M. Živatkauskas oficialiai dalyvauja 4 metus – pradėjęs „Pretendent“ įskaitoje, sportininkas „užaugo“ iki kur kas galingesnės, „B1000“ klasės.
„Progai pasitaikius, stengiuosi jos nepraleisti ir išvažiuoti pasitreniruoti į trasą. Važiavimas yra tikras malonumas, tačiau tam reikia atsakingai pasiruošti. Motociklo priežiūra, padangų keitimas, varžteliai, sraigteliai, kur dar šalmo stikliuko blizginimas – ačiū mano merginai už tai.“ (juokiasi). Šį sezoną stengsiuosi sudalyvauti iki pat sezono pabaigos ir parodyti dar geresnį rezultatą. Kitą sezoną stengsiuosi dar labiau nei visais kitais praėjusiais sezonais. Norėčiau pasitobulinti motociklą, dar daugiau laiko skirti treniruotėms ir pasiekti ne tiks asmeninį rekordą, bet ir parodyti dar geresnius rezultatus“, – apie šio ir būsimo sezono planus pasakojo M. Živatkauskas.
Be motociklų neįsivaizduoja gyvenimo
Paklaustas, kodėl savo laisvalaikio „partneriu“ „Pretendent“ čempionato „C1000“ klasės lyderis Raimundas Skaisgiris pasirinko motociklą, nė kiek nesuabejojęs teigia, kad be motociklo savo gyvenimo nė neįsivaizduoja. Su motociklais besivažinėjantis nuo vaikystės, visų, kuriuos teko išbandyti, jau ir prisiminti sunkiai galėtų, o „Superbike“ tipo motociklą prisipažįsta išbandęs visai neseniai.
„Dėl sveikatos problemų praeitą sezoną teko praleisti, tai šis sezonas dar tik antras. Varžybose dalyvauju tai pat antrą sezoną, o Lietuvos čempionate – pirmą. Šį sezoną skiriu kiek įmanoma daugiau laiko treniruotėms. O jos kol kas tokios, kad stengiuosi sudalyvauti ir nuvažiuoti į kuo daugiau „Track day“ renginių, ten tobulinti savo įgūdžius. Labai padeda „Navas racing club“ rengiami vakarai, per kuriuos taip pat galiu patobulinti tiek teorines žinias, tiek praktines. Nemažai tenka pasimokyti iš vaizdo medžiagos, taip pat padiskutuoti su greičiausiais Lietuvos sportininkais ir bandyti pritaikyti jų patarimus trasoje. Iki šiol teko važiuoti „Bikernieki“ trasoje Latvijoje, „Auto24 ring“ Estijoje, „Silesia ring“ bei „Tor Poznan“ trasose Lenkijoje ir daugiausiai laiko praleidau „Nemuno žiede“. Šiais metais dar planuoju išbandyti Slovakijos ir Vengrijos trasas. Stengiuosi važiuoti greitai, bet tuo pačiu saugiai ir išlaikyti lyderio poziciją iki pat sezono galo. Kitąmet norisi važiuoti vis greičiau ir varžytis „B1000“ klasėje bei siekti kuo aukštesnių rezultatų“, – apie savo patirtį motociklų sporte ir būsimų sezonų siekius pasakojo sportininkas.
Žavi nuo mažų dienų
„Nors mane motociklai žavėjo nuo mažų dienų, vairuoti pradėjau nuo penkiolikos metų. Žinoma, rimtesnį motociklą nusipirkau tik studijų metais, o varžybose dalyvauju dar tik tris metus. Man teko važiuoti visose Baltijos šalių bei Lenkijos trasose, labiausiai patiko „Tor Poznan“ trasa, nes pusė šios trasos yra labai techniška, kurioje net ir galingo motociklo neturintis lenktynininkas gali įgyti didelį pranašumą. Labiausiai džiugina, kad asfalto danga visoje trasoje yra vienoda. Norėčiau pabaigti sezoną be jokių nemalonių incidentų ir pretenduoti į prizines vietas, todėl bent viename iš likusių etapų dalyvauti tikrai planuoju. Kitais metais mano pirmasis – dalyvauti sekančioje Lietuvos čempionato pakopoje ir varžytis su B licencijos sportininkais. Žinoma, jei ištekliai leis, norėtųsi papildomai sudalyvauti viename iš užsienio šalių organizuojamame čempionate“, – sezono planais dalinosi „C600“ klasės sezono lyderis Arvydas Valaitis.
Tiek šio sezono čempionato lyderių, tiek kitų sportininkų kovas dėl taškų bus galima išvysti Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje jau šį šeštadienį. Žiūrovai Lietuvos plento žiedo kovas galės stebėti nemokamai. Visą informaciją apie renginį ir šio sezono lyderius bei pretendentus į podiumą galima rasti organizatorių interneto svetainėje ir socialinio tinklapio „Facebook“ paskyroje.
-
„Nemuno žiedo“ trasoje jėgas išbandė šimtai aistruolių 1
Praktiški patarimai
Nuo pat ryto džiuginęs geras oras į trasą priviliojo ne tik iš anksto užsiregistravusius, bet ir to nepadariusius dalyvius. Pastarieji taip pat puolė registruotis ir, galiausiai, per dieną trasą pravažiavo 240 motociklininkų.
Dalyviai, sugrupuoti ne per didelėse grupėse, klausėsi instruktažų ir galėjo mokytis trajektorijų iš priešais juos važiuojančių instruktorių. Po pirmojo 20 minučių trukusio važiavimo kiekviena grupė turėjo pertrauką ir puikią galimybę ne tik aptarti padarytas klaidas, bet ir išgirsti itin naudingų patarimų, kuriais dalijosi ne tik motociklų plento žiedo profesionalai, bet ir tikrieji „ARV-auto“ vairavimo mokyklos instruktoriai. Nei teorinės informacijos, nei praktinių užduočių dalyviams renginyje netrūko.
Trasoje – ne kiekvienas
Nors norinčių važiuoti sąrašas galėjo pildytis iki pat vakaro, bet į trasą buvo išleisti ne visi dalyviai. Ribojimai atsirado dėl paprastų trijų priežasčių.
„Trasa, kad ir kokia ji būtų, nėra guminė. Tam, kad užtikrintume dalyvių saugumą, negalime leisti visiems važiuoti taip, kaip jie nori ir kada nori. Taip pat specialiai grupavome dalyvius mažesnėmis grupėmis, kad važiuojantys matytų, ką daro instruktorius. Jeigu išleisime iškart visus – jokios naudos nei iš instruktoriaus darbo, nei iš važiavimo apskritai. Buvo norinčių važiuoti apsivilkus džinsus ar dalinėmis apsaugomis – tai trečioji priežastis, kodėl ne visi dalyviai galėjo užtvirtinti žinias trasoje. Tačiau paskaitos niekam nebuvo ribojamos. Girdėjome atsiliepimų, kad dalyviams patiko, turėjo ir ko paklausti, ir su kuo pavyzdžiais pasidalinti. Smagu, kad dalis dalyvių gilinasi ir kreipiasi dėl papildomos medžiagos tolimesniam mokymuisi. Panašu, kad auga bendruomenės savimonė, tai tikrai džiugina“, – sakė „Navas racing club“ vadovas Linas Navickas.
Užklijuotais veidrodėliais
Renginio dalyviai į trasą važiavo tik lipnia juosta užklijuotais veidrodėliais. Norintiems sužinoti, kodėl – atsakymas paprastas: kad vaizdas netrikdytų.
„Ne visi pripratę važiuoti trasoje, o tokiuose renginiuose turime ir naujokų, kurie į „Nemuno žiedą“ išvažiavo pirmąjį kartą. Dalyviai turėtų žiūrėti į priekį, mokytis trajektorijas, o ne baidytis dėl vaizdų veidrodėliuose. Kiekvienas rūpinasi tuo, ką mato prieš save, – tai ir taip didelis darbas. Ypač, kai žinome, jog kiekvienas vairuotojas vienu metu gali užfiksuoti tik labai ribotą skaičių elementų. Taigi, siekiant gauti daugiau naudos iš pamokų, naudojame įvairias priemones“, – pasakojo dėstytojo pareigas renginyje ėjęs buvęs sportininkas ir motociklų sporto federacijos plento žiedo komisijos narys Vidas Stankevičius.
Dar daugiau renginių ir pamokų
Šis nemokamas socialinis renginys, skirtas motociklininkų įgūdžiams gerinti, –jau antrasis šiais metais. Pirmasis įvyko prasidedant sezonui balandžio pabaigoje. Švietėjiška veikla jau keli metai iš eilės užsiimančio „Navas racing club“ atstovai teigia, kad ateityje stengsis tokių renginių organizuoti daugiau.
„Tai ne tik gera, bet, vertinant dalyvavusiųjų nuomones, ir labai vykusi idėja. Kuo daugiau dalyvių trasoje, tuo mažiau lakstančių gatvėse. Didelis renginio populiarumas nuteikia optimistiškai ir patvirtina mintį, kad turime dirbti ir toliau“, – pasakojo L. Navickas.
„Deja, bet anksčiau įvykusi avarija atbaidė ir dalį dalyvių – prieš renginį gavome laišką, kad jie nedalyvaus dėl saugumo. Blogai, taip žala daroma ne mums – renginys juk socialinis. Nesuprantame, kodėl kalbant apie vieną renginį ir konkrečią situaciją iškeliamas mūsų klubo vardas? Siūlome renginio organizatoriams ne mėtytis kaltinimais, o tiesiog priimti skaudžią kritiką ir rūpintis savo dalyvių saugumu. Ne pirštais badyti susirinkome, taip motociklų sportas neauga, o dalyviams važiuoti trasoje saugiau nepasidaro“, – pasipiktinimo neslėpė „Navas racing club“ vadovas.
„Patys sportininkai kreipėsi į Lietuvos motociklų plento žiedo komisiją turėdami nuotraukas, filmuotą medžiagą ir išreikšdami komentarus – nepamirškime, kad būtent jie važiuoja trasoje ir nesvarbu, kas organizuoja renginį. Būtent jiems ir reikia saugumo. Kam tuomet reikalinga federacija, jei ne atstovauti sportininkams ir ginti jų interesus, ypač tuos, kurie siejasi su saugumu?“ – pasipiktinimo neslėpė ir prie renginio organizavimo prisidėjęs plento žiedo komisijos narys V. Stankevičius.
„Navas racing club“ pasivažinėti vėl kviečia jau šį savaitgalį – šeštadienį Kačerginės „Nemuno žiede“ ir sekmadienį Aukštadvaryje. Kitas bendras plento žiedo Lietuvos ir Latvijos čempionato etapas įvyks Kačerginės „Nemuno žiede“ rugpjūčio 19 dieną. Daugiau informacijos apie visus planuojamus renginius ir vykstantį motociklų plento čempionatą galima rasti organizatorių internetiniame puslapyje.