Dėl turistų Kaunui tenka kautis ne tik plakatais | Diena.lt

DĖL TURISTŲ KAUNUI TENKA KAUTIS NE TIK PLAKATAIS

Nors pandemija dar stabdo dalį keliautojų, Kaunas šiemet bandė pavergti tiek vietinių, tiek užsienio turistų širdis. Įvairiuose miestuose kabojo plakatai, kviečiantys užsukti į Kauną. Ir ne tik.

Reklama užsienyje

„Kaunas IN“ vadovas Tadas Stankevičius apžvelgė reklamas, kuriomis šiemet bandė patraukti turistų dėmesį.

Dėl COVID-19 dalis keliautojų ir šiemet nusprendė pasilikti namuose. Tačiau dėl trokštančių pažinti neatrastas vietas, virė įtempta kova. Nenuostabu, kad ir „Kaunas IN“ komanda turėjo ieškoti įvairių raktų, kaip atrakinti turistų širdis ir juos privilioti į Kauną.

„Šiais metais, be abejonės, reklamos kampanijoms užsienyje stiprios įtakos turėjo COVID-19 situacija visame pasaulyje. Išankstinis reklaminių kampanijų planas tapo mažiau aktualus. Reikėjo greitai reaguoti į besikeičiančius kelionių apribojimus, pasikeitusiais skrydžiais su kai kuriomis tikslinėmis rinkomis, įvertinti kitokius vartotojų kelionių įpročius. Dėl šių priežasčių šiemet didesnis dėmesys Kauno reklamose buvo sutelktas į artimųjų rinkų turistus: Latvijos, Lenkijos, Estijos, Suomijos. Iš šių šalių keliautojai Kauną galėjo patogiai ir saugiai pasiekti keliaudami savarankiškai“, – sakė T.Stankevičius.

Šiemet didesnis dėmesys Kauno reklamose buvo sutelktas į artimąsias rinkas.

„Kaunas IN“ vadovas pažymėjo, kad visuomet buvo stebima besikeičianti situacija, o jai prastėjant, reklamas ir rinkodaros veiksmus vienai ar kitai rinkai sustabdyti arba atidėti.

„Šie metai darbui su atvykstamojo turizmo rinkomis, reikalavo ypač greitos reakcijos ir dinamikos“, – pastebėjo T.Stankevičius.

Visgi pagrindiniu akcentu buvo žinutės, siejamos su kaunastiškomis veiklomis, vasara, savaitgaliais, atradimais ar skoniais. Šaltuoju sezonu akcentuojamas švenčių laukimas, kalėdiškai papuošto miesto lankymas, apsipirkimas, rekomenduojamos veiklos, SPA, restoranai, muziejai.

Šalių skirtumai

Kauno reklamos kūrėjai pasakojo, kad teko atsižvelgti į kiekvienos šalies specifiką, todėl šiek tiek skiriasi ir pati reklamos kampanija ar jos turinys. Naudojami ir skirtingi kanalai bei priemonės, kuriais ieškoma tikslinės auditorijos, norinčios atvykti į Kauną.

„Tam, kad komunikacija kiekvienai rinkai būtų planuojama ir įgyvendinama pasiekiant geriausius rezultatus, darbui su tikslinėmis rinkomis „Kaunas IN“ turime specialius ekspertus, kurie analizuoja savo tikslinę rinką, įvertina ir atsižvelgia į kintančius vartotojų įpročius.

Štai, pvz., Latvijoje – labai populiarus gatvės menas, taigi komunikacijai su šia rinka naudinga akcentuoti, kad Kaune turime ne ką mažiau puikių gatvės meno kūrinių, jiems sukurti specialūs maršrutai, leidžiantys patogiai keliauti ir sužinoti piešinių priešistorę ir idėją. Šioje rinkoje renkamės ir paveikiausius kanalus tikslinei auditorijai pasiekti: išorinę reklamą, žurnalistų vizitus, nuomonės formuotojus, straipsnius populiariuose portaluose, radijo eterio žaidimus“, – pasakojo T.Stankevičius.

Lenkijoje rožinis dramblys kvietė savaitgaliui atvykti į Kauną. („Kaunas IN“ nuotr.)

Keliautojus iš Suomijos domina architektūra, renginiai ir maisto kultūra. Taigi šiems keliautojams buvo akcentuota apie Kauno tarpukario architektūrą ir jos kelią į UNESCO, maisto kultūrą bei asortimentą, kultūrinio gyvenimo pasiūlą mieste. Tikslinei auditorijai pasiekti čia geriausiai veikė tinklaraščiai, straipsniai, orientuota komunikacija socialiniuose tinkluose.

Skirtingos priemonės

„Kaunas IN“ vadovas pasakojo, kad iš tiesų reklama užsienio turistams keliavo įvairiais kanalais, kad būtų pasiekta norima auditorija.

„Štai įgyvendintoje reklamos kampanijoje „Kaunastic summer“ (Kaunastiška vasara – red. past.) buvo integruoti skirtingi rinkodaros kanalai, priklausantys nuo tikslinės auditorijos. Buvo pritaikyta komunikacija socialiniuose tinkluose „Facebook“ ir „Instagram“, per šaukinius ir žaidimus radijo laidose naudojama reklama radijo eteryje, komunikacijai pasitelkta integracija internetinėje televizijoje, užtikrintas efektyvus darbas su žurnalistais, užsakomieji straipsniai spaudoje ir populiariausiuose interneto naujienų portaluose, reklaminėse juostose. Dėmesiui pritraukti buvo pasitelkiama ir išorinė vaizdinė reklama ant viešojo transporto, siunčiami specialiai pritaikyti naujienlaiškiai, organizuojami nuomonės formuotojų ir žurnalistų atvykstamieji vizitai Kaune“, – vardijo T.Stankevičius.

„Komunikacijos formos pasirinktos atsižvelgiant į ankstesnių metų patirtį ir įvertinus, kas pasiteisino bei turėjo geriausią poveikį“, – pridūrė turizmo ekspertas.

Kauno reklama buvo papuošti ir Rygos autobusai. („Kaunas IN“ nuotr.)

Tęstinė kampanija

Pasak „Kaunas IN“ vadovo, jau šešerius metus komunikacijai ir reklamos kampanijoms išlaikoma pagrindinė viena idėja,  naratyvas ir daug kur naudojamas šūkis.

„Šiais metais užsienyje naudojamas reklamos kampanijas galima vadinti tęstine „It’s Kaunastic” komunikacija: kasmet ir priklausomai nuo rinkos atrandame vis kitų miesto spalvų, kurias galime pristatyti per #kaunastic idėją. Viskas, ką pamatysi, patirsi, atrasi, paragausi ar pajusi Kaune, yra „Its Kaunastic” (kaunastiška – red. patst.).

Reklamos kampanijos ir žinutės grindžiamos tuo, kad Kaune viskas fantastiška, keliautojai ir žurnalistai savo patirtis ir praleistą laiką Kaune raginami žymėti grotažyme „kaunastic“, konkursuose ar radijo žaidimuose dovanojame „kaunastic“ dovanas: kitaip tariant, priklausomai nuo rinkos, skiriasi temos, kurias akcentuojame, bei kanalai, kuriais geriausiai galime pasiekti tikslinę auditoriją, tačiau esminė žinutė ir kryptis išlieka ta pati“, – teigė T.Stankevičius.

Ir ateityje šį naratyvą žadama toliau plėtoti. Pati šio prekės ženklo mintis, kad viskas, ką galima rasti, patirti, paragauti, pamatyti ar sutikti Kaune yra „kaunastiška“, sudaro neribotas galimybes komunikacijai.

„Manau, būtent šis prekės ženklo universalumas ir turinys, tiksliau – jo gausa ir plotis, leidžia Kaunui užtikrinti tęstinę, sistemingą, stabilią ir tikslingą komunikaciją per vieną prekės ženklą, todėl nereikia kasmet nuo nulio ieškoti naujos idėjos ir koncepto užsienio komunikacijai“, – pridūrė turizmo specialistas.

Šiemet Tarptautinės turizmo dienos proga kitų miestų gyventojai buvo kviečiami nemokamai pagyventi Kauno viešbučiuose. („Kaunas IN“ nuotr.)

Vietinė rinka

Kadangi šiemet dėl pandemijos išliko neaiški ir nuolat kintanti situacija dėl galimų ribojimų, Kauno turizmo skatinimo komanda nemažai dėmesio skyrė vietinei rinkai ir stengėsi, kad Kauną atrastų kitų Lietuvos miestų gyventojai.

Bene sėkmingiausia ir didžiausio populiarumo sulaukusi reklamos kampanija buvo paremta dovanomis. Būtent mūsų šalies turistams šių metų rugsėjo 15-ąją buvo organizuota akcija „Kaunas dovanoja: 400 #kaunastic naktų“.

„Tądien startavo „Kaunas IN“ ir „Lietuvos pašto“ akcija, kurios metu buvo dovanojama daugiau kaip 400 nakvynių Kaune. Šios akcijos pagrindinė idėja ir tikslas – originaliai paminėti Tarptautinę turizmo dieną ir pasiūlyti naują, iki šiol nemėgintą būdą ją švęsti. Ne kur kitur, o – Kaune.

26-iuose Lietuvos miestuose, paštomatuose buvo paslėptos "dovanojamos nakvynės Kauno viešbučiuose". Šias dovanas gavo tie, kurie greičiausiai pasinaudojo socialiniuose tinkluose išplatintais paštomatų kodais. Akcijos greitis nustebino net ir mus, nes visos dovanos savo šeimininkus surado per greičiau nei tris valandas“, – pasakojo T.Stankevičius.

Akcijos komunikacijai į pagalbą buvo pasitelkti ir Lietuvos nuomonės formuotojai: Agnė Kulitaitė, Aurimas Valujavičius, Indrė Kavaliauskaitė. Jų žinutės apie akciją socialiniame tinkle „Instagram” pasiekė daugiau nei 300 tūkst. vartotojų.

Beje, jei kas nors pagavo laimingąjį paštomato kodą, atsiėmė dovanotas nakvynes, bet dar nespėjo aplankyti Kauno, tai galės padaryti iki kitų metų kovo, nes kuponai galioja pusę metų.


Vilioja ir verslą

„Kaunas IN“ komanda rūpinasi ne tik naujų pojūčių ištroškusių turistų vilionėmis, tačiau nemažą laiko dalį skiria ir verslo turistams bei kaip pritraukti daugiau investicijų į miestą.

„Sprendimas perkelti įmonę arba pasirinkti kitą užsienio šalį savo verslo plėtrai yra kompleksiškas, todėl jo priėmimas užtrunka ne vieną mėnesį. Šiuo atveju miesto, kaip investicijoms patrauklios lokacijos, įvaizdis sėkmingai gali būti sukurtas tik per ilgus darbo metus. Tad didindami Kauno žinomumą verslo auditorijose vadovaujamės taisykle – informuoti, o ne reklamuoti“, – pabrėžė T.Stankevičius.

Pasak jo, labiausiai teigiamą Kauno įvaizdį investuotojų akyse formuojanti komunikacijos priemonė – bendradarbiavimas ir darbas su žurnalistais.

„Nuolat pristatome Kauno investicinį ir verslo potencialą, stipriausius miesto verslo sektorius bei sritis, iš miesto kilusius arba čia savo talentą atskleidusius mokslininkus ar startuolių kūrėjus. Šia informacija dalijamės su Europos ir pasaulio žurnalistais. Tinkamai, tikslingai atskleidus Kauno stiprybes, juntamas tolimesnis didelis ir aktyvus susidomėjimas Kauno verslo aplinka“, – teigė „Kaunas IN“ vadovas.

„Dar viena sritis, kurioje aktyviai veikiame, – duomenų apie Kauną teikimas ir tarptautinių duomenų bazių atnaujinimas. Tai lėmė ir didesnį ekspertų susidomėjimą Kaunu. Miestas jau kelerius metus iš eilės yra atrenkamas į prestižiškiausius tarptautinius verslo reitingus ir juose sėkmingai konkuruoja aukščiausiose pozicijose, kaip investicijoms ar startuoliams palankią ekosistemą turintis miestas“, – pridūrė T.Stankevičius.

Kaip vieną pasiekimų „Kaunas IN“ vadovas įvardijo miestų ir regionų verslo galimybes tarptautiniu mastu vertinanančios „Emerging Europe“ verslo ekspertų komandos paskelbtą reitingą „Miesto verslo aplinkos patrauklumo indeksas 2021“. Šio reitingo geriausiųjų dešimtukuose net kelis kartus atsidūrė Kauno vardas. Mūsų miestas įvertintas už gyvenimo kokybę ir turimą ekonominį potencialą. Tad šis įvertinimas – dar vienas paskatinimas nesustoti ir dar garsiau pasauliui pristatyti Kauną.

GALERIJA

  • Dėl turistų Kaunui tenka kautis ne tik plakatais
  • Dėl turistų Kaunui tenka kautis ne tik plakatais
  • Dėl turistų Kaunui tenka kautis ne tik plakatais
Eitvydo Kinaičio, „Kaunas IN“ nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (2)

re

Ponui , kuris nepažįsta Kauno ir rašo komentarus. Vien architektūrine prasme parodyti įdomiausius Kauno pastatus ar kitus statinius neužtektų ir savaitė s, todėl gidai ir apsiriboja kelių valandų ekskursiją ir rodo tik pačius seniausius pastatus, kurie yra kelių šimtų metų senumo, o kitiems , jeigu tai tik trumpas užsukimas -:nebelieka laiko. Istoriniai pastatai yra ir Kitose miesto dalyse- ne tik senamiestyje

G

Na turistai būna dviejų tipų: 1. Išgeti ir pavalgyti - kadangi senamiestis išgriautas, tai įdomių vietų šiemet nebuvo daug. 2. Tie kurie ieško įvykių, bet kokių renginių. Tokių šiemet Kaune taip pat nebuvo. Taigi lieka tik architektūra, bet jos nelabai daug, tai max 3 valandos ir atgal į Vilnių. Va toks ir turizmas.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS