Judrioje Kauno sankryžoje klysta dažnas: vairuotojai priversti nepaisyti KET? | Diena.lt

JUDRIOJE KAUNO SANKRYŽOJE KLYSTA DAŽNAS: VAIRUOTOJAI PRIVERSTI NEPAISYTI KET?

Pastebima, kad Savanorių, Šiaurės ir Pramonės prospektų sankryžoje vairuotojai važiuoja nepaisydami Kelių eismo taisyklių (KET). Dėl to dalis jų negali užbaigti posūkio manevro ir priversti stovėti sankryžos viduryje.

Iškilo problema

Vairuotojas Romas "Kauno dienai" išdėstė eismo problemą, kuri nuolat iškyla vadinamojoje Muravos sankryžoje. Anot kauniečio, kai būna didelis automobilių srautas, iš Šiaurės prospekto sudėtinga pasukti į kairę ir važiuoti magistralinio kelio link.

Piko metu kone kasdien jis mato situaciją, kai iš Šiaurės prospekto sudėtinga pasukti į kairę. Pasak kauniečio, dalis vairuotojų įvažiuoja į sankryžą, tačiau pasukti nebegali, nes paleidžiamas automobilių srautas iš Savanorių prospekto, tad tenka laukti, kol visi pravažiuos.

"Pagal KET, vairuotojai, sukantys į kairę, turi praleisti visus, kurie važiuoja priešpriešine puse. Tačiau Muravos sankryžoje reikia praleisti ir kitus. Kai nuo Šiaurės prospekto per piką bandai pasukti kairėn, dažnai lieki stovėti viduryje gatvės. Dėl didelio srauto, važiuojančio nuo Pramonės prospekto, vairuotojai nespėja pasukti. Tada žalia šviesa užsidega tiems, kurie važiuoja iš Savanorių prospekto. Išeina taip, kad esi priverstas stovėti viduryje sankryžos, nes nespėjai pasukti", – dėstė Romas.

Jis aiškino, kad šviesoforas turėtų būti sureguliuotas taip, kad vairuotojai galėtų spėti padaryti kairiojo posūkio manevrą ir neliktų stovėti viduryje sankryžos.

Važiuoja ne pagal KET

Vairuotojas priminė, kad net KET yra numatyta, jei automobilis įvažiavo į sankryžą tuomet, kai jam degė žalia šviesa, bet nespėjo iki galo atlikti manevro, kiti vairuotojai turi palaukti, kol išsivalys sankryža, ir tik tada judėti.

Kai nuo Šiaurės prospekto per piką bandai pasukti kairėn, dažnai lieki stovėti viduryje gatvės.

"Taip išeina, kad dauguma vairuotojų klysta šioje sankryžoje. Jei vadovausimės KET, pirmumą turėtų turėti tie, kurie važiavo nuo Šiaurės prospekto ir jie pirmi turėtų užbaigti posūkį į kairę. Tačiau Muravos sankryžoje tarsi galioja kitos taisyklės, nes visas automobilių srautas, atvykstantis nuo Savanorių prospekto, niekada nepraleidžia nespėjusiųjų pasukti. Vos tik jiems užsidega žalia, srautas pradeda judėti.

Suprantu, kad Muravos sankryža yra netipinė, joje yra papildomai vietos stovėti automobiliams. Mažesnėje sankryžoje jie trukdytų kitiems vairuotojams ir šie privalėtų jiems leisti pasukti, nes kitu atveju patys nepravažiuotų. Tačiau tokia pat logika turėtų galioti ir šioje sankryžoje, nes jai nėra taikomos skirtingos taisyklės. Deja, visi vairuotojai tarsi nepaiso KET ir neleidžia užbaigti posūkio tiems, kas atvažiavo nuo Šiaurės prospekto", – toliau situaciją aiškino kaunietis.

Eismas: šviesoforas turėtų būti sureguliuotas, kad kiti vairuotojai spėtų užbaigti posūkio manevrą. Laimio Steponavičiaus nuotr.

Jis pastebėjo, kai seniau minėtoje sankryžoje buvo antras šviesoforas, eismo srautai buvo juo reguliuojami. Tie vairuotojai, kurie įvažiuodavo į sankryžą, viduryje turėjo laukti, kol užsidegs antras šviesoforas. O dabar, kai antras šviesoforas panaikintas, čia turėtų galioti KET 161 ir 162 punktai, kurie ir nurodo, kad turi būti leista užbaigti posūkio manevrą.

"Įsijungus leidžiamajam šviesoforo signalui, vairuotojas privalo duoti kelią transporto priemonėms, išvažiuojančioms iš sankryžos važiuojamųjų dalių sankirtos numatyta kryptimi (jeigu manevras pradėtas, kai jų krypties signalas buvo leidžiamasis), ir praleisti baigiančius pereiti važiuojamąją dalį pėsčiuosius", – taip skamba KET 161-asis punktas.

Važiuojantiesiems iš Šiaurės prospekto ir norintiesiems sukti į kairę, reikia praleisti automobilių srautą, atvažiuojantį nuo Pramonės prospekto.

"Vairuotojui, įvažiavusiam į važiuojamųjų dalių sankirtą pagal leidžiamąjį šviesoforo signalą, leidžiama važiuoti numatyta kryptimi, kad ir koks būtų šviesoforo signalas išvažiuojant iš sankryžos. Tačiau jeigu sankryžoje prieš pakeliui esančius šviesoforus yra kelio ženklas "Stop" linija" ir (ar) "Stop" linija, vairuotojas turi paisyti kiekvieno šviesoforo signalo", – taip nurodoma KET 162-ajame.

Romas pridūrė, kad Muravos sankryžoje, atvažiuojant nuo Šiaurės prospekto, nėra jokio "Stop" ženklo, tad pagal taisykles jie neprivalo praleisti Savanorių prospektu atvažiuojančio srauto ir pirmieji turėtų pervažiuoti sankryžą. Tačiau vairuotojai nerizikuoja ir nevažiuoja stačia galva. Todėl laukia sankryžos viduryje tol, kol atsilaisvins kelias. Beje, jiems reikia ir spėlioti, kada vėl nuo Šiaurės prospekto užsidega žalias šviesoforo signalas ir tada taikyti pasukti į kairę.

Stovi: vairuotojai priversti stovėti sankryžos viduryje, nes jų nepraleidžia Savanorių prospektu važiuojantys automobiliai. Laimio Steponavičiaus nuotr.

Šviesoforo fazės

Kauno miesto savivaldybės eismo specialistai pripažįsta, kad vairuotojai Muravos sankryžoje turėtų vadovautis KET 161-uoju ir 162-uoju punktu. Jie taip pat pažymėjo, kad šviesoforas sureguliuotas taip, kad vairuotojai turėtų laiko užbaigti posūkio manevrą.

"Važiuojantiesiems iš Šiaurės prospekto ir norintiesiems sukti į kairę, reikia praleisti automobilių srautą, atvažiuojantį nuo Pramonės prospekto. Fazės pabaigoje automobilių srautas nuo Pramonės prospekto yra sustabdomas ir paliekama 10 sekundžių saugiam kairiam posūkiui nuo Šiaurės prospekto atvažiavusiems automobiliams. Tik po šio laiko, skirto automobiliams išvažiuoti į kairę, uždegamas žalias signalas nuo Savanorių prospekto judančiam transportui", – "Kauno dienai" aiškino Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Jis nurodė, kad miestui ši problema yra žinoma, todėl minėtoje vietoje buvo subraižyti vadinamieji koriai. Tačiau vairuotojai pastebi, kad problema vis dar egzistuoja, todėl svarsto, ar nevertėtų peržiūrėti šviesoforo fazių laiko ir padaryti taip, kad automobiliai tikrai spėtų išvažiuoti iš sankryžos.

GALERIJA

  • Judrioje Kauno sankryžoje klysta dažnas: vairuotojai priversti nepaisyti KET?
  • Judrioje Kauno sankryžoje klysta dažnas: vairuotojai priversti nepaisyti KET?
  • Judrioje Kauno sankryžoje klysta dažnas: vairuotojai priversti nepaisyti KET?
  • Judrioje Kauno sankryžoje klysta dažnas: vairuotojai priversti nepaisyti KET?
  • Judrioje Kauno sankryžoje klysta dažnas: vairuotojai priversti nepaisyti KET?
  • Judrioje Kauno sankryžoje klysta dažnas: vairuotojai priversti nepaisyti KET?
Laimio Steponavičiaus nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (29)

Sankrižos klaida

transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius. išeikit į sankryžą su dronu ir pasižiūrėkit ,kokios tavo padarytos klaidos.IŠ AUKŠTAI PAMATYSI ,KODĖL TAMSTO TRUKDAI EISMUI

Jonas

vilniuje prie spaudos rumu šia problema išsprendė

Geriausias pasiūlymas

Aš uždirbu gerą atlyginimą iš namų 5394 - 7285 doleriai per savaitę, kas yra neįtikėtina, mažiau nei priieš metus buvau bedarbis siaubingoje ekonomikoje. Kiekvieną dieną dėkoju Dievui, kad turėjau palaiminimą gauti šias instrukcijas, ir dabar mano pareiga yra sumokėti už jas ir pasidalyti su visais. tiesiog sekite šią svetainę ... .......................>>>>>>>>>>>>>> w­w­w.C­a­s­­h­­F­l­o­w­7­7.C­o­m
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS