Kauno rajono kelių ir gatvių remonto darbų sąraše rikiuojasi pliusai | Diena.lt

KAUNO RAJONO KELIŲ IR GATVIŲ REMONTO DARBŲ SĄRAŠE RIKIUOJASI PLIUSAI

Gerindama kelių ir gatvių būklę Kauno rajono savivaldybė susiduria su įvairiais iššūkiais, o pagrindiniai – finansavimas, tinkamo valstybinės žemės pločio keliams ir gatvėms trūkumas, nepakankamas lietaus nuotekų infrastruktūros išvystymas. Vis dėlto šiemet suplanuoti darbai arba jau užbaigti, arba sparčiai juda link finišo.

Didžiausi 2021 m. objektai yra J.Janonio ir J.Zikaro gatvių Kačerginėje bei Akacijų alėjos ir V.Augustausko gatvės Kulautuvoje rekonstrukcija.

Dėmesys kurortinėms teritorijoms

Pasak Kauno rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėjos Gitos Kaminskienės, Kačerginėje iš viso numatyta rekonstruoti 2,17 km ilgio gatvių. Visi darbai suskirstyti į tris etapus. Per pirmąjį etapą 1,27 km ilgio ruože jau atlikti gatvės rekonstrukcijos paruošiamieji darbai: nužymėtas kelias, išfrezuotas ir išardytas asfaltbetonis ir pan.

Finansavimas biudžeto lėšomis kol kas išlieka nepakitęs, bet tikėtina, kad metų pabaigoje bus padidintas.

Jau atlikti ir žemės darbai: iškastas gruntas, susklęsti sankasos paviršiai ir įrengiami gatvės pagrindai – apsauginis šalčiui atsparaus pagrindo sluoksnis, taip pat lietaus vandens surinkimo tinklai ir kiti darbai – kabelių apsauginių vamzdžių įrengimas ir pan. "Iki šių metų pabaigos planuojama atlikti 50 proc. visų darbų, o projektą baigti 2022 m.", – pasakojo G.Kaminskienė.

Saugesnės: Ringauduose šiemet sutvarkytos Margirio ir Pilėnų gatvės. / Vilmanto Raupelio nuotr.

Kulautuvoje suplanuota rekonstruoti 2,1 km ilgio gatvių. "Darbai vykdomi pagal grafiką, šiuo metu visame ruože suformuota sankasa, įrengtas šalčiui atsparus sluoksnis, rengiamasi užpilti skaldos sluoksnį", – vardijo Kelių ir transporto skyriaus vedėja. Darbų atlikimo terminai Kulautuvoje tokie patys kaip ir Kačerginėje.

Kelių priežiūros ir plėtros programoje (KPPP) metų pradžioje minėtoms gatvėms kurortinės teritorijos statusą turinčiuose miesteliuose skirta po 390 tūkst. eurų.

Gatvės – šiuolaikiškos ir saugesnės

Didžioji dalis KPPP lėšų – 2,5 mln. eurų – šiemet skirta seniūnijų kelių (gatvių) remonto ir priežiūros darbams pagal seniūnaičių nustatytą eiliškumą. Šiame sąraše – net 43 objektai.

Kauno rajono savivaldybė yra viena iš nedaugelio, kuri keliams ir gatvėms tiesti, rekonstruoti ir taisyti lėšų skiria iš savo biudžeto.

"Seniūnaičiai pagal savo prioritetus paskirsto lėšas, kurias skiriame seniūnijai. Savivaldybė nekvestionuoja jų pasirinkimo, tiki, kad seniūnaičiai atsakingai parenka objektus ir skirsto gaunamus pinigus. Mes tik patikriname, ar gatvės tikrai atitinka reikalavimus, yra inventorizuotos, ar pasirengta investicijoms", – teigė Kauno rajono savivaldybės mero pavaduotojas Antanas Nesteckis.

Mastas: Kačerginėje iš viso numatyta rekonstruoti 2,17 km ilgio gatvių. / Vilmanto Raupelio nuotr.

Kelių ir gatvių remonto darbų sąraše rikiuojasi pliusai. Pasak Kelių ir transporto skyriaus vedėjos, didžioji dalis kelių ir gatvių remonto darbų jau atlikti, tačiau yra ir tokių, kurie kol kas dar neįvykdyti. "Neveronių ir Užliedžių seniūnijose laukiama, kol bus paklotos komunikacijos. Planuojame, kad darbai šiose seniūnijose bus atlikti per spalio mėnesį", – sakė G.Kaminskienė.

Mažiau nei pernai

Metų pradžioje pakaunės gatvėms ir keliams tiesti, rekonstruoti ir taisyti buvo numatyta 6,6 mln. eurų. Iš jų 3,8 mln. eurų yra KPPP, o likusios – Kauno rajono savivaldybės biudžeto lėšos. Per metus KPPP lėšos padidintos 601,7 tūkst. eurų ir šiuo metu sudaro 4,44 mln. eurų. "Finansavimas biudžeto lėšomis kol kas išlieka nepakitęs, bet tikėtina, kad metų pabaigoje bus padidintas, atsižvelgiant į vykdomus ir atliktus kelių remonto darbus", – teigė G.Kaminskienė.

"Kauno rajono savivaldybė yra viena iš nedaugelio, kuri keliams ir gatvėms tiesti, rekonstruoti ir taisyti lėšų skiria iš savo biudžeto", – pabrėžė A.Nesteckis.

Vis dėlto prognozuojama, kad pasiekti pernykštį finansavimo lygį šiemet greičiausiai nepavyks. 2020 m. kelių remontui buvo skirta 12,4 mln. eurų (3,4 mln. biudžeto lėšų, 5 mln. eurų KPPP ir 4 mln. ekonomikos skatinimo dėl COVID-19 lėšų. Kauno rajono savivaldybės žiniomis, šiemet daugiau papildomų lėšų savivaldybių kelių remontui nebus skiriama.

Kauno rajonas yra iš tų, kuriuose kelių ir gatvių bendras ilgis gerokai viršija šalies vidurkį. Vien regioninių kelių pakaunėje yra 1,8 tūkst. km. Norint juos visus atnaujinti, reikėtų apie 50 mln. eurų.

"Lėšų suma nepakankama, kad galėtume palaikyti turimą lygį. Be to, pakaunėje plėtra yra milžiniška, naujose gyvenvietėse besikuriantys žmonės taip pat nori važinėti į jas asfaltuotais keliais. Naivu tikėtis, kad lėšų trūkumo problema bus išspręsta artimiausiu laiku", – konstatavo vicemeras.

GALERIJA

  • Kauno rajono kelių ir gatvių remonto darbų sąraše rikiuojasi pliusai
  • Kauno rajono kelių ir gatvių remonto darbų sąraše rikiuojasi pliusai
  • Kauno rajono kelių ir gatvių remonto darbų sąraše rikiuojasi pliusai
  • Kauno rajono kelių ir gatvių remonto darbų sąraše rikiuojasi pliusai
  • Kauno rajono kelių ir gatvių remonto darbų sąraše rikiuojasi pliusai
Rašyti komentarą
Komentarai (11)

Pilietis

Raudondvaryje pėstieji vaikai eina į gimnaziją S.Neries gatve, suka į Atgimimo gatvę,kuriose mašinų srautai didžiuliai , nesaugu , gyvenamiejji namai arti kelio ,dulkės išeiti į gatvę iš kiemo nesaugu , šaligatvių nėra ,brendam per purvą , balas . .Automobiliai lekia ,lenktyniauja, tėvai skuba ,veža vaikus į pradinę mokyklą ir gimnaziją , į IKI .. Kai atsidarė pradinė mokykla, eismas tapo labai intensyvus ....galvokite apie šaligatvius ..,juk 21 amžius,to reikia mūsų vaikams , o ne pustuštes miško gyvenvietes asfaltuokit ....

Bitutė

Jau 50metų nesulaukiam jokios paramos iš rajono valdžios gyvenam Garliavos apyl sen.Molyklos g neturim nei va dentiekio nei kanalizacijos nei išasfaltuoto kelio, čia pat mokykla, vaiku darželiai.Į mokyklą vaikai eina patvoriais mašinų judejimas piko valandomis l didelis.Kelią išsiasfaltavome patys prieš 45 metus l didžiojamės seniūnu p.Raugevičiumi ir rajono klerkais kiek dar lauksime?

Svarstantis

Rajono valdžia jau kam duoda, tai dar ir dribteli. Jei jau daro kelią, tai būtinai prabangiausiom trinkelėm, su išraitymais, mini žiedeliais, nors tai nei saugumo, nei patogumo neprideda. ar patogu kalneliais aukštyn- žemyn eiti, ypač dviračiu važiuoti? Deja, kitiems nieko nelieka, net gatvių pažvyruoti. Dešimtmečiais greideriai stumdo žemes su žvyro priemaišom, o po lietaus randasi tik pliurzė. O žmonėms vaikščioti reikia, apie šaligatvius net nesvajojam.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS