Po skaudžios avarijos – keleivių rūpestis dėl „Bolt“ pavežėjų: kas kompensuos žalą? | Diena.lt

PO SKAUDŽIOS AVARIJOS – KELEIVIŲ RŪPESTIS DĖL „BOLT“ PAVEŽĖJŲ: KAS KOMPENSUOS ŽALĄ?

Dienraščio „Kauno diena“ rašinys

"Bolt" paslaugomis pasinaudojantys klientai tikina, kad nesijaučia saugūs, nes nelaimės atveju neaišku, kas kompensuos žalą. Kauniečiai pasakojo, kad po avarijos turėjo mokėti vairuotojas.

Dirba nelegaliai?

Kaunietis Martynas pasidalijo situacija, į kurią buvo patekusi jo draugė. Mergina keliavo su "Bolt" pavežėju ir pateko į avariją, kurios metu buvo stipriai sužalota. Pradėjus aiškintis dėl žalos kompensavimo, paaiškėjo, kad, nors automobilis draustas,  draudimas negalioja, nes vairuotojas iki galo nesusitvarkęs dokumentų, leidžiančių vežti keleivius.

"Po avarijos gydantis ir aiškinantis draudiminius formalumus, kompensacijas, paaiškėjo, kad "Bolt" vairuotojas neturėjo specialaus automobilio draudimo, kurio reikalaujama dirbant šį darbą. Taip pat dar sužinojome, kad ir sugriežtinta automobilio techninė apžiūra yra negaliojanti, todėl norint išsireikalauti nuostolius, tektų teistis su pačiu vairuotoju, nes draudimas nieko nekompensuoja", – pasakojo nukentėjusios merginos draugas.

Pasak Martyno, susisiekus su pačiu pavežėju, jis apgailestavo dėl avarijos ir bekalbant prasitarė, kad pernai įsigaliojo nauja tvarka, tad pavežėjams finansiškai neapsimoka turėti visų reikiamų dokumentų. Pasak vairuotojo, dauguma "Bolt" pavežėjų iki galo nesusitvarkę dokumentų, todėl veždami keleivius labai rizikuoja. Į redakciją parašęs vyras stebėjosi, kad tokioje didelėje kompanijoje vairuotojai netikrinami.

"Paklausus, kodėl "Bolt" administracija to nekontroliuoja, jis tik pasakė, kad kiekvienas vairuotojas yra atsakingas tik už save ir jokios kontrolės nėra. Taip išeina, kad dauguma vairuotojų nėra legaliai dirbantys ir tokio dydžio kompanija visa atsakomybę numeta vairuotojams. Kodėl nėra kontrolės iš "Bolt" pusės?" – stebėjosi kaunietis.

Jis nurodė, kad dėl avarijos kaltam "Bolt" vairuotojui teks atlyginti ir žalą, padarytą kitoms transporto priemonėms. Vyras tikino, kad tiek jam, tiek draugei pagailo pavežėjo, todėl jie nereikalaus atlyginti medicinos išlaidų.

"Į teismą nesikreipsime, kompensuoti nuostolių iš vairuotojo nereikalausime. Juk jam teks kompensuoti ir nuostolius, kurių pridarė kitiems automobiliams. Draudimas atsisakė mokėti pinigus, nes, kaip minėjau, tiek speciali techninė apžiūra, tiek automobilio draudimas pavežėjams nuo 2020 m. sugriežtinti. Turint paprastą draudimą ir techninę apžiūrą, įvykus avarijai jie negalioja", – teigė Martynas.

Ne visi "Bolt" vairuotojai turi reikiamus draudimo dokumentus, tad įvykus nelaimei, jiems tektų žalą atlyginti iš savo kišenės. (Justinos Lasauskaitės nuotr.)

Draudikų pozicija

Draudikai aiškino, kad pavežėjai, vežantys keleivius, turi didesnę riziką, tad apie tai turi būti informuotos ir draudimo kompanijos.

"Asmenys, vykdantys pavežėjo veiklą, turi informuoti apie tai draudimo bendrovę, drausdamiesi įprastu transporto priemonės valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu. Transporto priemonės naudojimas tokiai veiklai dėl nuolatinio jos eksploatavimo ir dalyvavimo eisme yra eismo įvykio riziką didinantis veiksnys, todėl draudimo bendrovė turi tai įvertinti, suteikdama draudimo paslaugą. Atskiro draudimo produkto, skirto pavežėjams, mūsų žiniomis, nėra", – aiškino Lietuvos draudikų asociacijos projektų vadovė Ieva Naraškevičiūtė-Kubilė.

Ji nurodė, kad detalesnį komentarą galėtų pateikti Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuras. Jo specialistai "Kauno dienai" aiškino, kad nukentėjusiems asmenims žala beveik visada yra atlyginama, tačiau paskui draudimas ją išsireikalauja iš avarijos kaltininko. Tad, pasak specialistų, "Bolt" pavežėjo sukeltos avarijos metu nukentėjusiai keleivei turėjo būti atlyginta, o vėliau ta suma išreikalauta iš transporto priemonę vairavusio vairuotojo.

Norint išsireikalauti nuostolius, tektų teistis su pačiu vairuotoju.

"Vadovaujantis transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo nuostatomis, tiek draudimo įmonės, tiek Biuras (jei kaltininkas nebuvo apsidraudęs) praktiškai visuomet atlygina nuostolius nukentėjusiesiems. O tolimesni draudimo įmonės santykiai su atsakingu vairuotoju priklauso nuo sutartinių sąlygų. Biuras, išmokėjęs draudimo išmoką, šią sumą regreso tvarka išieško visuomet", – komentavo Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuro direktoriaus pavaduotojas, Plėtros departamento direktorius Tomas Rudzkis.

"Bolt" paaiškinimas

Bendrovės "Bolt" vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius "Kauno dienai" aiškino, kad nuo 2020 m. sausio 1 d. įsigaliojo nauja tvarka, pagal kurią visi vairuotojai-pavežėjai privalo turėti leidimą pavežėjimo veiklai vykdyti.

Nuo 2020 m. liepos 1 d. pavežėjams leidimą už atlygį lengvaisiais automobiliais vežti keleivius išduoda Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA), iki tol juos išduodavo šalies savivaldybės. Tam, kad jį gautų, vairuotojas turi atitikti įvairius reikalavimus, susijusius su reputacija, automobilio valdymo teisėtumu, technine apžiūra ir kt.

"Pavežėjimo paslaugos keleiviui teikėjas yra vairuotojas, todėl jis pats rūpinasi, kad atitiktų LTSA nustatytus reikalavimus. Atsiradus naujam reikalavimui visiems pavėžėjams turėti LTSA išduodamą leidimą, "Bolt" iškart apie tai informavo visus pavežėjus ir užtikrino, kad nuo 2020 m. sausio 1 d. šią veiklą vykdytų tik juos turintieji. "Bolt" taip pat reguliariai tikrina ir kontroliuoja, kad visi vairuotojai vykdytų veiklą turėdami galiojantį LTSA išduotą leidimą", – apie tai, kad vairuotojai yra kontroliuojami, komentavo "Bolt" vadovas Lietuvoje.

Pasak A.Pacevičiaus, siekiant užtikrinti, kad pavežėjas tikrai atitiktų visus reikalavimus, registracijos metu, "Bolt" administracija be LTSA pažymos, tikrina ir papildomus dokumentus: vairuotojo pažymėjimo kopiją, individualios veiklos pažymą, administracinių teisės pažeidimų išrašą, o jei registruojamasi su nuosavu automobiliu, tikrinama ir transporto priemonės registracijos liudijimo (tech. paso), techninės apžiūros pažymos ir draudimo poliso kopijos.

"Vairuotojo paskyra aktyvuojama tik tada, kai asmuo pateikia visus šiuos dokumentus. Visus vairuotojus skatiname laikytis nurodytų reikalavimų ir turėti visus privalomus dokumentus. Informaciją apie dokumentus vairuotojai gali rasti mūsų tinklaraščio įrašuose, taip pat priminimus gauna e.paštu. Nutikus nelaimingam įvykiui, nuostolių atlyginimu rūpinasi vairuotojas ir jo draudimo įmonė", – tvarką dėstė A.Pacevičius.

GALERIJA

  • Situacija: ne visi „Bolt“ vairuotojai turi reikiamus draudimo dokumentus, tad įvykus nelaimei, jiems tektų žalą atlyginti iš savo kišenės.
Rašyti komentarą
Komentarai (18)

Arunas

O kiek buvo šnekėta... Išlindo yla iš maišo. O platformos, kurios gauna liūto dalį pelno už nieką neatsaako!!! Ir klausimas kaip mokesčius moka. Platformos turi būti griežtai licencijuojamos!!! O tai dabar kas netingi tas ir pasileidžia programėlę ir apgaudinėja keleivius

Ups

O Pacevičius yra "ZERO" kaip futbolistas neturėdamas net vairuotojo pažymėjimo vadovauja įmonei kuri susijusi su transportu. Juokingai atrodo, Klaunas ;)

Ups

Reikia branginti paslauga, tada vairuotojas turės už ką pirkti komercinių draudimą, geros kokybiškos padangas, automobilis bus švarus ir nuplautas. Aš laukiu to momento, kada priims įstatymą , kad kol nebus privalomojo komercinio draudimo tai paskyra nebus aktyvuota, tada Bolt praras ~70% vairuotoju, o Užimtumo tarnyba pasipildys naujais klientais :) Bus proga rasti kita darba. Vairuotojai patys kalti, rizikuodami veža vaikus be kėdutes, veža su nauju arba brangiu automobiliu Bolt ekonomą už kapeikas, klientai pripranta prie ekonomą ir neužsakyneja brangesne kategorija, kam jeigu atvažiuos tas pats automobilis, apgaudinėjami patys save, o Bolt šudžiai to naudojasi, nes jiems paj..bat.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS