Tiltas per Jiesią bandomas 120 tonų sveriančiomis mašinomis | Diena.lt

TILTAS PER JIESIĄ BANDOMAS 120 TONŲ SVERIANČIOMIS MAŠINOMIS

Tiltu per Jiesios upę judanti sunkiasvorė technika išduoda, kad po šių bandymų Vakarinio aplinkkelio ruožas ir vėl bus atviras automobilių eismui.

Šiemet gegužę kapitaliniam remontui uždarytas tiltas jau praktiškai parengtas eksploatacijai. Tačiau žalią šviesą šiuo tiltu riedėti automobiliams gali uždegti tik Kelių ir transporto tyrimo institutas, įvertinęs specialistų atliktus bandymus.

Šiandien ant tilto buvo išrikiuota sunkiasvorė technika. Šeši automobiliai po 20 tonų. Ant tilto šios mašinos užvažiavo palaipsniui viena po  kitos.

„Suskaičiuojamos apkrovos, pagal projektą parenkami pavojingiausi pjūviai. Skaičiuojamos įrąžos, įlinkiai, leistina maksimali apkrova, kad būtų tamprūs įtempimai“, – aiškino Kelių ir transporto tyrimo instituto Tiltų tyrimų skyriaus viršininkas Laimonas Krašauskas.

1965 metais pastatytas tiltas per Jiesios upę Marijampolės plente, Rokuose, nebuvo rekonstruotas. Visi ženklai rodė, kad šiam tiltui būtina skirti dėmesio.

„Atlikti tyrimai parodė, kad tiltas yra avarinės būklės ir būtina atlikti rekonstravimo darbus“, – teigė Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.

Pasak A. Pakalniškio, šis valstybinės reikšmės kelias reikalingas „Rail Balticos“ geležinkelio plėtros projekto įgyvendinimui. Darbams reikalinga sunkiasvorė technika šiuo tiltu būtų negalėjusi važiuoti.

Atlikti tyrimai parodė, kad tiltas yra avarinės būklės ir būtina atlikti rekonstravimo darbus.

A.Pakalniškis neslėpė, kad darbai nesiėjo kaip iš pypkės. Darbų eigoje atsirado papildomų klausimų, kuriuos skubiai reikėjo spręsti. Nerimą kėlė gruntiniai vandenys ir pasislinkusios  atraminės konstrukcijos.

„Buvo tam tikrų projektinių sprendinių, laukėme, kol vyko grunto tyrimai, matuotos įvairios deformacijos. Įrengti drenažai, šlaitai nukloti specialia tekstile. Kai kur nebuvo galimybės prieiti su technika. Taip gavosi, kad užtrukome, todėl tiltas nebuvo atidarytas kaip planuota gruodžio 15 dieną“, – aiškino A.Pakalniškis.

Ir penktadienį atlikti bandymai dar nereiškia, kad tiltas tuoj pat bus pradėtas eksploatuoti. Dar prireiks kokių penkių dienų visiems būtiniems skaičiavimams atlikti.  Juolab kad atliekami itin svarbūs dinaminiai bandymai.

„Bandymai vykdomi pagal nustatytus reglamentus, nuo kurių rodiklių negalima nukrypti“, – paaiškino Tiltų tyrimų skyriaus viršininkas L.Krašauskas.

Po tilto rekonstrukcijos bus panaikinti iki šiol buvę apribojimai. Juo galės judėti ir pilni krovinių vilkikai. Tilto rekonstrukcijos darbai atsiėjo apie 1,5 mln. eurų.

A.Pakalniškis nuramino, kad bus suremontuota ir tilto dalis per geležinkelį, nors ta dalis pagal teritorinį pasiskirstymą jau yra Kauno rajono teritorijoje.

GALERIJA

  • Tilto bandymai
  • Tilto bandymai
  • Tilto bandymai
  • Tilto bandymai
  • Tilto bandymai
  • Tilto bandymai
  • Tilto bandymai
  • Tilto bandymai
  • Tilto bandymai
  • Tilto bandymai
  • Tilto bandymai
  • Tilto bandymai
  • Tilto bandymai
  • Tilto bandymai
  • Tilto bandymai
  • Tilto bandymai
  • Tilto bandymai
  • Tilto bandymai
  • Tilto bandymai
  • Tilto bandymai
  • Tilto bandymai
  • Tilto bandymai
  • Tilto bandymai
Elijaus Kniežausko nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (1)

Aaa

Kauno rajonas tilta per gelezinkeli suremontuotu tik per koki desimtmeti nes Garliavoj Aglinskio gatve uzdare 2 metams

SUSIJUSIOS NAUJIENOS