Klaipėdiečius vairuoti moko pervargę instruktoriai | Diena.lt

KLAIPĖDIEČIUS VAIRUOTI MOKO PERVARGĘ INSTRUKTORIAI

Klaipėdiečiai pastebi, kad praktinius užsiėmimus vedantys vairavimo instruktoriai miesto gatvėmis su mokiniais rieda nuo šeštos valandos ryto iki sutemų. Ar nekelia pavojaus sau ir aplinkiniams po 16 valandų per parą dirbantys vairavimo mokytojai? Gal mokomuosiuose automobiliuose vertėtų įvesti privalomą tachografų naudojimą?

Klaipėdiečiai pastebi, kad praktinius užsiėmimus vedantys vairavimo instruktoriai miesto gatvėmis su mokiniais rieda nuo šeštos valandos ryto iki sutemų. Ar nekelia pavojaus sau ir aplinkiniams po 16 valandų per parą dirbantys vairavimo mokytojai? Gal mokomuosiuose automobiliuose vertėtų įvesti privalomą tachografų naudojimą?

Dirba šešias dienas

Pajūryje įsikūrusios vairavimo mokyklos vadovas Valdas tikino, kad gerų instruktorių su žiburiu tenka ieškoti, o ir ne kiekvienas norintis mokyti vairuoti gali gauti tokį darbą.

„Gerų specialistų labai trūksta. Todėl kad psichologiškai ne visi ištveria tokį darbą. Būtina turėti gerus bendravimo įgūdžius. Juk reikia mokėti paaiškinti, kaip vairuoti. O ir specialius kursus tenka baigti“, – aiškino klaipėdietis.

Šioje mokymo įstaigoje dirba 9 vairavimo instruktoriai.
Puikias klientų rekomendacijas turintys instruktoriai yra tiek užimti, kad praktinio vairavimo pamokos klaipėdiečiai turi laukti net dvi savaites.

„Aš dirbu šešias dienas per savaitę ir iki pusės dešimtos vakaro. Tačiau jei pasitaiko prastesnis instruktorius, jis mokinį gali priimti jau kitą dieną“, – pastebėjo klaipėdietis.

Norėtų moterų

Ir pats instruktoriumi dirbantis Valdas pastebėjo, kad gerus bendravimo įgūdžius turinčios moterys nesirenka tokios profesijos.

„Klaipėdoje tik viena moteris dirbo, tačiau ji jau pakeitė profesiją. Vilniuje ir Kaune yra po vieną moterį instruktorę. Aš tikrai priimčiau į darbą. Moterys nėra blogos vairuotojos. Gal daugiau vaikinų ateitų mokytis vairuoti“, – svarstė mokyklos vadovas.

Paklaustas, ar vertėtų mokomuosiuose automobiliuose įrengti tachografus, vairavimo mokyklos vadovas tikino, kad tai tik žlugdytų jo darbą.

„Tokį krūvį turi tik vienas kitas. Kiti instruktoriai dirba tik iki 17 valandos. Tachografais situacijos nepakeisime. Per dieną juk instruktorius keičia kelis mokinius. Po kiekvieno susidaro po 15 minučių pertraukėlės“, – pasakojo įmonės vadovas.

Uostamiestyje vairavimo instruktoriui už akademinę valandą mokama 12 litų. Per mėnesį galima uždirbti 2,7–2,8 tūkst. litų.

Bėdas sureguliuotų rinka

Valstybinės įmonės „Regitra“ Klaipėdos padalinio vadovas Saulius Budinas pripažino, kad pervargęs vairavimo instruktorius gali kelti grėsmę ne tik sau, bet ir kitiems eismo dalyviams.

„Jei susidaro situacija, kad instruktoriai pervargsta, gal ir logiška būtų, kad atsirastų tachografai mokomuosiuose automobiliuose. Tačiau aš nežinau, kiek ši problema yra aktuali. Situaciją išspręstų rinka. Kitose pasaulio šalyse ir instruktoriai, ne tik mokyklos, gali įsigyti patentus ir turi teisę mokyti. Taip šioje srityje atsiranda tikroji rinka, kuri ir sureguliuoja visas problemas. O priemonių joms spręsti yra, net, jei reikia, ir tachografais“, – pastebėjo S.Budinas.

Pasak Valstybinės kelių transporto inspekcijos viršininko
pavaduotojo Romano Vilčinsko, inspekcija niekada nėra užfiksavusi tokio atvejo, kad instruktorius būtų gerokai viršijęs darbo valandų skaičių.

„Juk yra dokumentacija, žurnalai, vairavimo lapai, mums neteko užfiksuoti tokio atvejo. Tačiau jei žmogus dirba tiek valandų, tai iš tiesų pavojinga jo sveikatai ar eismo dalyviams. Tai gal yra daugiau Darbo inspekcijos kuruojamas klausimas“, – aiškino R.Vilčinskas.

Pažeidimų neranda

Pasak R.Vilčinsko, įstatyme lengviesiems automobiliams yra numatyta išimtis.

„Nenumatyta, kad juose gali būti įrengti tachografai. Nebent tai susiję su keleivių gabenimu. Mes negalime nustatyti kitokios apskaitos, nei ji yra nustatyta įstatymu. Niekas instruktoriaus neprirakina grandine prie automobilio sėdynės. Tai vyksta jo valia“, – aiškino inspekcijos viršininko pavaduotojas.

R.Vilčinsko teigimu, inspekcija per metus tik pagal tam tikrą atrankos metodą pasirenka tam tikrą skaičių vairavimo mokyklų, kurios sulaukia inspekcijos patikrinimų.

"Niekur nėra parašyta, kad kas nors skaičiuotų, kiek instruktoriai nuvažiuoja kilometrų. Nemanau, kad totali kontrolė padėtų viską išspręsti. Gal kas nors, būdamas geros širdies, moko dieną naktį, kad tik pagelbėtų miestiečiams. Labai greitai galima sukurti kalėjimo principus visoms gyvenimo sritims", – nuomonę išsakė R.Vilčinskas.

GALERIJA

  • Saulius Budinas.
Rašyti komentarą
Komentarai (3)

keleivis

o kai miesto autobusų vairuotojai dirba po 16 val niekam galvos neskauda?

tacho

pakenktu ju verslui ?? oho , koks KIETAS argumentas , o saugumas dzin ? na taip , JUK NIEKUR NERA PARASYTAgal ir pamiega toj pacioj masinoj gale susirietes , kad tik daugiau ISMOKYTU....

tacho

pakenktu ju verslui ?? oho , koks KIETAS argumentas , o saugumas dzin ? na taip , JUK NIEKUR NERA PARASYTAgal ir pamiega toj pacioj masinoj gale susirietes , kad tik daugiau ISMOKYTU....

SUSIJUSIOS NAUJIENOS