Klaipėdietė apstulbino sukčius: ant kabliuko nepasimovė Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdietė apstulbino sukčius: ant kabliuko nepasimovė

2025-06-07 12:00

Milžiniškos iš patiklių žmonių sukčių pasiglemžtos sumos verčia abejoti, ar prevencinės priemonės – veiksmingos. Tačiau garbaus amžiaus klaipėdietės pavyzdys rodo, kad atsispirti melui įmanoma.

Apgavystė: sukčiai apsimeta telekomunikacijų bendrovių, bankų darbuotojais bei policininkais.
Apgavystė: sukčiai apsimeta telekomunikacijų bendrovių, bankų darbuotojais bei policininkais. / Vestos Jašinskaitės fotomontažas

Kreipėsi vardu, bet rusiškai

86-erių klaipėdietė Laima pasakojo pokalbio su apgavikais pradžioje buvo bepatikinti, kad jai paskambino telekomunikacijų bendrovės darbuotojai.

Nors moteris turi du vardus, dažniausiai ją visi vadina antruoju – Laima. Skambinusysis kalbėjo rusiškai ir pirmaisiais žodžiais kreipėsi į ją šiuo vardu.

Jis pasisakė esąs telekomunikacijų bendrovės darbuotojas. Moterį nustebino, kad tokios didelės kompanijos atstovas su ja kalba ne lietuviškai. Ji paklausė, kodėl jis kalba ne valstybine kalba.

Vyras paaiškino esąs operatorius, o jiems esą galima dirbti šį darbą, bet jei ji norėtų, jis galėtų rasti darbuotoją, kalbančią lietuviškai.

Laima patikino, kad supranta rusiškai ir gali bendrauti šia kalba.

Liepė paspausti ikoną

Vyras paaiškino skambinantis turėdamas tikslą patikrinti ryšį. Klausė, ar moteris neturi jokių skundų.

Kitas klausimas buvo, kaip veikia jos „Viber“ programėlės ryšys. Kad įsitikintų, jog viskas gerai, vyras paskambino per šią programėlę.

Tada jis paprašė paspausti telefone ikonėlę, kurioje yra trys taškeliai.

Moteris griežtai pasakė, kad nueis į savo telekomunikacijų bendrovės būstinę ir ten išsiaiškins reikalus, bet savo telefone nieko nespaus, ir baigė pokalbį.

Pagrasino išjungti telefoną

Labai greitai jai iš kito telefono numerio paskambino jau lietuviškai kalbanti moteris, tiesa, ji kalbėjo su ryškiu slavišku akcentu.

„Su jumis susisiekęs operatorius nebaigė kalbėti, prašau paspausti ikoną su trimis taškais, mes jus perjungiame į 5G ryšį, kuris jungiasi prie naujo bokšto. Reikia greitai tai padaryti, priešingu atveju jums bus atjungtas telefonas“, – Laimai aiškino telefonu nepažįstama moteris.

Išgirdusi paskutinę frazę moteris neiškentė ir pareiškė: „Galite išjungti, bet aš turiu veikiančią sutartį.“

Menama operatorė įžūliai išrėžė, kad Laimos sutartis jau pasibaigusi, nors moteris gerai žino – sutartis dar galios visus metus.

Menama operatorė įžūliai išrėžė, kad Laimos sutartis jau pasibaigusi, nors moteris gerai žino – sutartis dar galios visus metus.

Klaipėdietė baigė pokalbį. Po to jos telefonas skambėjo dar keturis kartus, kaskart skambinta vis kitu numeriu. Laima visus juos užblokavo.

Paklausta, iš kur žino apie tokį sukčiavimo būdą, 86 metų klaipėdietė pasakojo apie tai ne kartą skaičiusi spaudoje, tokius straipsnius neretai publikuoja ir dienraštis „Klaipėda“.

Prarado įspūdingą sumą

Šią savaitę Klaipėdos policininkams pranešta apie dviejų moterų nuostolius, kai jos patikėjo tokiomis pačiomis sukčių pasakomis.

69-erių palangiškė patikėjo telefonu jai paskambinusiu žmogumi, kuris ją įtikino, kad yra telekomunikacijų bendrovės darbuotojas. Netrukus su ja kalbėjo „banko“ bei „policijos“ atstovai. Moteris darė, ką liepė sukčiai, o vėliau suprato, kad neteko 30 tūkst. eurų.

Visiškai taip pat buvo apgauta ir 81-erių klaipėdietė. Ji prarado net 39 649 eurus.

Viešoji įstaiga Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centras paskelbė pirmojo šių metų ketvirčio duomenis.

Iš jų aiškėja, kad pavojingiausiu sukčiavimo būdu gyventojams išliko telefoninis sukčiavimas, kuriam būdinga didžiausia vidutinė vieno atvejo žala – apie 6,5 tūkst. eurų.

Tai yra pavojingiausia sukčiavimo forma, nes jos metu sukčiai tiesiogiai manipuliuoja žmogumi, pasitelkdami psichologinį spaudimą ir kurdami skubos įspūdį.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra