Kur Klaipėdos universitetui laikyti laivus? | Diena.lt

KUR KLAIPĖDOS UNIVERSITETUI LAIKYTI LAIVUS?

Klaipėdos universitetas ieško vietos, kur uoste ar miesto dalyje galėtų laikyti savo laivus.

Remontuos krantines

Klaipėdos universitetas naudoja tris laivus – mokomąjį burlaivį „Brabander“, jachtą „Odisėja“ ir mokslinių tyrimų laivą „Mintis“. Šiuo metu ieškoma, kur toliau artimiausius trejus metus būtų galima laikyti laivus „Brabander“ ir „Odisėja“.

Iki šiol šie laivai buvo laikomi Klaipėdos laivų remonto, vėliau Kruizinių laivų terminalo bendrovės iš uosto nuomojamose terminalo vidinės dalies krantinėse.

Dėl laivų laikymo šiose krantinėse iškyla tam tikra problema, nes Uosto direkcija šiais metais rengiasi šias krantines kapitališkai remontuoti.

Jei būtų nuspręsta, kad Klaipėdos universiteto laivai toliau bus laikomi prie terminalo vidinės dalies, vykdant remontą tie laivai bent kuriam laikui turėtų būti perstatomi.

Pageidavimas dėl „Odisėjos“

Šiuo metu Klaipėdos universitetas yra paskelbęs konkursą dėl laivų švartavimo krantinių paieškos.

Numatyta, kad 36 metrų ilgio „Brabander“ 36 mėnesius stovėtų prie nuolatinės krantinės, kur būtų aprūpinimas elektra, vandeniu, iš laivo paimamos šiukšlės. Prie jos turi būti ir kiek gilesnė krantinė, nes „Brabander“ grimzlė – 3 metrai.

Dėl 14 metrų ilgio jachtos „Odisėja“ pageidavimai yra kitokie. Per trejus metus ji 18 mėnesių turi būti iškelta į krantą, 15 mėnesių – vasaromis turi stovėti prie pontoninės krantinės, kad bet kada galėtų plaukti.

Dar tris mėnesius ji gali stovėti prišvartuota antru bortu prie bet kurio kito laivo, galbūt ir prie „Brabander“.

Jachtai iškelti reikalinga ir kranų, laivo transportavimo į laikymo ant kranto vietą paslauga.

Jachta „Odisėja“ yra šiek tiek „kaprizinga“. Jos grimzlė – beveik du metrai, todėl nelabai pageidaujama ją kišti į Pilies uostą.

Niekas nesikeistų

Nors Klaipėdos uostas didelis, realiai jame nėra daug vietų, kur būtų galima priimti ir laikyti Klaipėdos universiteto mokomuosius specifinius laivus, kaip „Brabander“.

Juo labiau kad keliamas ir specifinis reikalavimas – uoste ar miesto dalyje, kur būtų švartuojami universiteto laivai, jų įguloms ir svečiams turi būti suteikta galimybė naudotis dušais ir tualetais.

Tai yra normali praktika šiuolaikinėse marinose ar pramoginių laivų uostuose.

Jachtai „Odisėja“ laikyti, kaip ir daugeliui kitų pramoginių laivų, Klaipėdoje realiai yra viena vieta – Kruizinių laivų terminalo bendrovės nuomojamos teritorijos dalyje.

Dalį teritorijos ši bendrovė nuomoja iš Uosto direkcijos, kitą dalį, kaip koncesininkas, – iš Klaipėdos miesto savivaldybės.

Ateityje Kruizinių laivų terminalo bendrovės nuomojamos teritorijos dalyje gali įvykti žymių pokyčių. Dalį teritorijos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija rengiasi perduoti Klaipėdos miestui.

Kruizinių laivų terminalo bendrovės vadovas Alvydas Butkus teigė, kad dėl krantinių perdavimo pernelyg niekas nesikeistų, nes tuomet jų bendrovė nuomotų krantines iš miesto.

Rašyti komentarą
Komentarai (4)

Burzuazinis nacionalistas

Lietuvisku pavadinimu laivams neatsiranda? Viska reikia nutautinti ir globalizuoti?

>

Smiltynes jachtklubas,"kapitaliskai" uz mums skirtus ES milijonus,"privaciai " suremontuotas pustustis,su visom grimzlem,kranu ,kokiu nori, paslaugas teikia Strele.Manau,"kur laikyti laivus"?, kgbistu ainiu afioros,kaip ispusti Euru burbula?

AFERA

Ar tikrai miestas turi moketi (Achemai) už miesto turto naudojimą ? kažkaip logikos nėra... o gal yra tik nenorima jos matyti ... kaip privatininkui siurbti pinigus iš Lietuvos žmonių ... Butkus jau seniai turejo viską palikti ir drožti į miesto pakrasšti nutraukti veiklą, tačiau vis surandą reikalų, kaip dar labiau achemai užsidirbti pinigo iš Brabanderio ir savivaldybės ... artistai
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS