Danguje – kariškių paslaptys: virš laivo „Meridianas“ švytėjo milžiniška širdis | Diena.lt

DANGUJE – KARIŠKIŲ PASLAPTYS: VIRŠ LAIVO „MERIDIANAS“ ŠVYTĖJO MILŽINIŠKA ŠIRDIS

Virš Klaipėdos mįslingai ratus sukęs kariškių lėktuvas ne pirmą kartą sukelia klausimų miestiečiams. Šį kartą karinio orlaivio viražai kėlė šypsenas – gyventojai fotografavo Jungtinių Valstijų oro pajėgose naudojamo lėktuvo „išpieštą“ širdelę virš laivo „Meridianas“. Nors patys kariškiai itin slėpė, kokiais tikslais kelias dienas virš pajūrio skraidė karinis lėktuvas, pasirodo, jo skrydžius sekė visi, kas tik netingėjo.

Padangėje „išpiešė“ širdį

Karinių lėktuvų skrydžiai klaipėdiečiams klausimų sukelia ne pirmą kartą. Sausio viduryje visa Klaipėdos apskritis fiksavo karinio orlaivio maršrutą.

Tą kartą orlaivis ratais suko nuo Rusijos sienos ir, apsisukdamas virš Ventės rago, skrido uostamiesčio link.

Čia, ties uosto vartais, karinis orlaivis apsisukdavo ir taip daugybę kartų suko atgal iki Ventės.

Šį kartą karinis orlaivis klaipėdiečiams pirmiausia užkliuvo trečiadienį. Jis fiksuotas ir penktadienį.

Kilpos: NATO žvalgybinį lėktuvą susekę klaipėdiečiai kelias dienas ne tik fotografavo orlaivio paliktas kilpas, bet ir stebėjo jo skrydį internete. (Skaitytojų nuotr.)

Lėktuvo paliktas žymes danguje žmonės fotografavo įvairiose vietose.

Orlaivio palikta garų žymė matyta Palangoje, Klaipėdoje, Gargžduose ir daugybėje kitų pajūrio vietų.

Internautai netrukus socialiniuose tinkluose ėmė skelbti įvairiausias nuotraukas klausinėdami, kas čia skrodžia pajūrio dangų?

Klaipėdietis fotografas Gediminas Juška užfiksavo itin įdomų kadrą – virš laivo „Meridianas“ danguje buvo matyti reaktyvinių orlaivio variklių paliktų garų žymė, kuri priminė širdelę.

Civiliai virš miesto neskraidė

Išgirdęs klausimą apie orlaivio pieštą širdelę, klaipėdietis Seimo narys, buvęs kariuomenės vadas Arvydas Pocius nepasimetė.

Gal širdelės danguje dėl to, kad Valentino diena artėja?

„Gal širdelės danguje dėl to, kad Valentino diena artėja? Ir aš mačiau tą nuotrauką feisbuke, bet nekreipiau dėmesio. Maniau, kad dabar yra karantinas, ir daugybė žmonių nori kažkaip save išreikšti. O būdų yra visokių“, – juokavo buvęs kariuomenės vadas.

A.Pocius tikino neturintis žinių, koks orlaivis nuolat suka ratu virš pajūrio.

„Pratybų būna įvairių ir jos nuolat vyksta. Sunku pasakyti, kokie mokymai šiuo metu gali vykti. Tačiau jei kas nors piešia širdutes, čia gal civilinis orlaivis? Gal koks privatus pilietis sugalvojo taip palinksminti klaipėdiečius. Nenorėčiau velti savo komentaro šia tema, į klausimus turėtų atsakyti Lietuvos kariuomenė. Nenorėčiau tikėti, kad kuris nors karinio orlaivio pilotas leistų sau taip piešti širdutes“, – tikino A.Pocius.

Arvydas Pocius / Redakcijos archyvo nuotr.

Jis taip pat teigė, kad lėktuvo variklių paliekama dujų žymė nebūtinai gali susidaryti tik itin dideliame aukštyje.

„Šaltoje erdvėje garai gali būti labai gerai matomi ir žemesniame aukštyje“, – sakė A.Pocius.

Valstybės įmonės „Oro navigacija“ komunikacijos vadovė Lina Nuobarienė patvirtino, kad fotografijose fiksuotas tikrai ne civilinio lėktuvo, o kariškių orlaivio skridimo takas.

„Beje, lėktuvas pakilo iš Šiaulių“, – patikino L.Nuobarienė.

Apsisukinėjo kariškiai

Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų aviacijos bazės vadas Antanas Matutis teigė, kad miestiečiai, tikėtina, matė karinio orlaivio skrydį.

Tačiau paklaustas apie širdeles, pieštas karinio lėktuvo, nesistebėjo.

„Nieko tokio“, – juokėsi aviacijos bazės vadas A.Matutis.

Internautai viešai prieinamuose interneto portaluose išskaitė, kad virš uostamiesčio ir Klaipėdos rajono ratus galėjo sukti „Beech RC-12P Huron“ orlaivis.

„Yra toks orlaivis, tačiau širdelių jis nepiešia. Jis arba per žemai skrenda, arba per aukštai. Jo išmetamos dujos taip stipriai nesikondensuoja, kad būtų galima matyti. Orlaivis tikrai pakilo iš Šiaulių, bet širdeles ne jis piešė“, – aiškino A.Matutis.

Vadas patikino, kad ties uostamiesčiu matyta orlaivio viražo figūra galėjo būti matoma ir Gargžduose, net Palangoje.

„Jis galėtų skristi nuo šešių kilometrų aukščio ir dar aukščiau. Tai veikiausiai yra natūralus reiškinys. Ore buvo drėgmės, buvo šalta, o viražo metu, matyt, kažkokios oro masės kilpos viršuje suformavo įdubą. Gal dėl to vaizdas panašus į širdelę? Juk dideliame aukštyje taip pat gali būti stiprus vėjas. Variklio išmetamų garų juosta nestovi vietoje, ji juda. Taip, oro srovės galėjo suformuoti tokį vaizdą, panašų į širdelę“, – savo paaiškinimą pateikė A.Matutis.

Maršrutas: besidomintys šalies gynybos reikalais, mikliai išsiaiškino, koks karinis lėktuvas buvo virš Klaipėdos – paaiškėjo, kad šalies oro erdvę skrodė amerikiečių orlaivis. (flightradar24.com nuotr.)

Sekė maršrutą

Tinklalapio „flightradar24.com“ duomenimis, trečiadienį apie 8 val. iš Šiaulių karinės aviacijos bazės pakilęs „Beech RC-12P Huron“ iš karto patraukė Gargždų link.

Nepasiekęs Klaipėdos rajono centro, ties greitkeliu į Kauną lėktuvas apsisuko ir nuskrido Raseinių link.

Taip karinis lėktuvas suko kelis ratus, kartais sukdamasis ties Veiviržėnais, kartais ties Dovilais, vieną sykį orlaivis apsisuko prie pat uostamiesčio, už Rimkų viaduko, arčiau miesto ribos.

Apie 13.30 val. orlaivis grįžo į Šiaulius.

„Galiu pasakyti tik tiek, kad orlaivis vykdė karinę užduotį“, – neslėpė Karinių oro pajėgų aviacijos bazės vadas A.Matutis.

Virš Lietuvos – NATO pajėgos

Nors aviacijos bazės vadas neatskleidė, koks karinis lėktuvas skraidė virš Lietuvos, internete sėkmingai galima buvo rasti visą šio orlaivio skrydžio planą ir aprašymą, kam jis skirtas.

„Beech RC-12P Huron“ – amerikiečių karinis, dviejų variklių lėktuvas yra naudojamas Jungtinių Amerikos Valstijų karinėse oro, sausumos pajėgose, jį naudoja ir karinis laivynas.

Šio tipo lėktuvai naudojami nuo 1974 m. įvairiose misijose – keleivių, krovinių pervežimui, evakuacijai. Kartais modifikuojami ir aprūpinami įranga žvalgybinėms operacijoms.

Tinklalapio duomenimis, tas pats karinis NATO pajėgoms priklausantis orlaivis penktadienį vėl suko ratus virš Klaipėdos rajono.

Pakilęs iš Šiaulių, orlaivis suko ratais tarp Tauragės apskrities ribos ir Klaipėdos rajono.

Arčiausiai uostamiesčio orlaivis šį kartą ratą suko ties Ketvergiais.

Kitais kartais lėktuvas apsisukinėdavo ties Veiviržėnais ar Grobštais.

Sausio 15-ąją analogiški orlaivio viražai taip pat buvo stebimi klaipėdiečių. Žmonės lėktuvą fiksavo Ventėje, Drevernoje, Gargžduose ir Melnragėje.

Tą kartą Karinių oro pajėgų vyr. leitenantė Milda Gudaitytė tepaaiškino, kad virš pajūrio skraidė NATO karinis orlaivis pagal skrydžius reglamentuojančius dokumentus ir nustatytą skrydžio planą.

Lietuvos kariuomenės Strateginės komunikacijos departamento karinių ryšių skyrius į dienraščio „Klaipėda“ užklausą atsakė dviem sakiniais.

„Atsakant į Jūsų užklausą, NATO sąjungininkai vasario 3 d. vykdė skrydžius pagal planą ir reglamentą. Nuotraukose matomi linkiai, kurie natūraliai susidaro apsisukant orlaiviui. Širdelės ir kitokie ornamentai, mūsų spėjimu, – fotomontažai“, – dėstoma atsakyme.

Rašyti komentarą
Komentarai (12)

Aha

Nu tik nebesvaikit Beech RC-12P Huron propelerinis dvimotoris lektuvas ir net nebunant aviacijos ekspertu aisku jog toks lektuvas tokiu garu sleifu nepaliks kokius palieka reaktyviniai lektuvai negi manot flight radaras pateiks realius duomenis apie karini zvalgybini lektuva tai imontavo is lempos belekoki transportavyka kad liaudziai maziau klausimu butu ir tiek. O realiai tai buvo reaktyvinis dvieju varikliu lektuvas kaskiek pagal savo konturus panasus i keleivini embraeri ir greiciausiai skraide 5-6 km aukstyje fotkindamas regiona nes matom ji tik kai idealus oras kai bent kiek daugiau debesuota nelabai kaskotais tos kilpos matomos va tajp va :p

nato okupantai

nato okupantai lauk is Lietuvos!

to anonimas

Dar pasigydyk.O jau norėjo daktarai išleisti...
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS