Europos reikalų komitetas: „Rail Baltica“ projektas – jau nebe prioritetas, o tiesiog būtinybė | Diena.lt

EUROPOS REIKALŲ KOMITETAS: „RAIL BALTICA“ PROJEKTAS – JAU NEBE PRIORITETAS, O TIESIOG BŪTINYBĖ

Rugsėjo 16 dieną Seimo Europos reikalų komitetas susitiko su Europos Komisijos (EK) Šiaurės–Baltijos transporto koridoriaus koordinatore Katerina Trotman ir išklausė Susisiekimo ministerijos informaciją apie projekto „Geležinkelių jungties „Rail Baltica“ plėtra“ įgyvendinimą: atnaujintus projekto finansavimo poreikius, būsimos infrastruktūros valdymą, projekto įgyvendinimo Lietuvos teritorijoje progresą ir svarbiausius tikslus 2022 metams.

Komiteto nariai domėjosi, kaip suderinti skirtingų valstybių, dalyvaujančių projekte, prioritetus, kaip spręsti projekto eigoje kylančius iššūkius ir spėti korektiškai įgyvendinti konkretiems terminams iškeltus tikslus. Taip pat išsakytas pastebėjimas, kad svarbu projekto kontekste nepamiršti išlaikyti glaudų dialogą ir konsultacijas su visuomene.

K. Trotman pabrėžė, kad „Rail Baltica“ projektas ne tik pastebimai išplės susisiekimo galimybes, tačiau taip pat prisidės prie visuotinių klimato sąlygų gerinimo:

„Mes kuriame šį projektą ne administracijos institucijoms, o visuomenei“. EK atstovė pastebėjo, kad projekto reikšmė su laiku ne tik nemažės, bet ir užtikrintai augs: „Tai jau tapo ne regioniniu, o europiniu projektu“. Dėl to patarė dėti visas pastangas laiku investuoti jau priskirtą ES finansavimą. Susitikimo viešnia ragino nenustoti kalbėtis tarpusavyje su Latvija, Estija, Lenkija ir Suomija, kadangi tai – bendras projektas, kuriame reikia laikytis solidarumo: „Tokie bendri projektai kaip „Amber train“ įrodo galimybę suderinti skirtingų valstybių nacionalinius prioritetus ir išsigryninti vieningus bendrus tikslus“.

Susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė informavo apie esamą transporto sektoriaus padėtį, transporto srautų diversifikavimo aktualijas ir 1435 mm geležinkelių tinklo plėtros planus atsižvelgiant į EK pateiktą iš dalies pakeistą 2021 m. gruodžio 14 d. pasiūlymą dėl teisės akto pakeitimo [1] , kuriuo peržiūrimas 2013 m. TEN–T reglamentas.

L. Maskaliovienė informavo apie Lietuvos siūlymą papildyti transporto koridorių keliais, jungiančiais Lenkijos ir Ukrainos pasienio intermodalinius terminalus su Klaipėdos uostu. Susisiekimo ministerijos atstovė taip pat paminėjo pastatytos „Rail Baltica“ linijos svarbą ir panaudojimo galimybes Šiaurės–Pietų transporto ašyje. Pasak susisiekimo viceministrės, „Rail Baltica“ – aiški mūsų posūkio Vakarų link pagrindinė ašis. Apžvelgiant tolimesnį „Rail Baltica“ progresą, paminėta nacionalinių kompetencijų svarba įgyvendinant projektą konkrečios valstybės teritorijoje ir pasidžiaugta Seimo pavasario sesijoje priimtais teisės aktų pakeitimais, leidžiančiais ypatingos valstybinės svarbos projektuose žemės paėmimo ir projektavimo procedūras vykdyti ne nuosekliai, o paraleliai.

Rašyti komentarą
Komentarai (3)

o man atrodo

kad tos railklumpes tai pinigu ismetimas i bala

Anonimas

neiseis turput isisavinti EU pinigu dddd todel ir nedaro ! jug cia DURNIU LAIVAS su narkonanais ir PY da RA sais

Kolkas

butinybe tai Via Baltika,o ne rail. Beje,o kas draudzia salia tiesti ir kelia? Juk sumoje - butu pigiau! O daugelyje ES saliu autostrados ir eina salia gelezinkeliu,aukstos itampos elektros liniju ir kitos infrastrukturos.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS