Internetinių parduotuvių ir jų klientų laukia naujovės | Diena.lt

INTERNETINIŲ PARDUOTUVIŲ IR JŲ KLIENTŲ LAUKIA NAUJOVĖS

Nuo šių metų, perkant internetu, ginti savo teises bus lengviau, LRT RADIJUI sako Lietuvos vartotojų instituto prezidentė dr. Zita Čiponytė. Iki šiol Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos, nagrinėjusios skundus dėl vartotojų teisių pažeidimų ar sukčiavimo atvejų, priimti sprendimai buvo tik rekomendacinio pobūdžio. Internete pirktas nereikalingomis tapusias dovanas dabar galėsite grąžinti dar lengviau, nes, pašnekovės teigimu, sprendimų vykdymas pardavėjams šiemet tapo privalomas.

Pirkti internetu – greičiau ir pigiau

Lietuvos elektroninės komercijos asociacijos valdybos pirmininkas Vytautas Vorobjovas tikina, kad tai, ar internetinė prekyba patogesnė už įprastą, priklauso nuo gyvenamosios vietos. Jei gyvenate nedideliame miestelyje, toli nuo didžiųjų prekybos centrų, pasak pašnekovo, internetu užsakytą prekę gausite ir greičiau, ir pigiau, nei patys važiuodami apsipirkti. Be to, pirkti internetu patogiau ir tiems, kurie dirba nuo ryto iki vakaro, nes prekė gali būti pristatyta ir į darbovietę.

Z. Čiponytė pritaria, kad internetinė prekyba sutaupo laiko, ir priduria, kad taip apsipirkdami turime ir daugiau galimybių rinktis. Pašnekovės teigimu, Lietuvos rinka nedidelė, prekių skaičius ir pasirinkimas ribotas, o internetu vartotojas gali pirkti ne tik Lietuvos, bet ir užsienio šalių parduotuvėse.

Renkantis prekes internete, V. Vorobjovas pataria nepirkti pirmoje pasitaikiusioje elektroninėje parduotuvėje – pirmiausia reikia ja pasidomėti, paskambinti nurodytu telefonu. „Jei rūpinatės, kad atvežta prekė gali jums nepatikti arba prieš pirkdami norite ją apžiūrėti, pasirinkite mokėjimą jau gavus prekę. Visos parduotuvės, kurios rūpinasi, kad pirkėjas būtų patenkintas, tikrai pasiūlys susimokėti prekę gavus. Kai kurie pardavėjai suteikia galimybę susimokėti ir banko kortele“, –  sako pašnekovas.

Jis teigia, kad prastai aptarnauti neapsimoka ir pardavėjui. Jei internetu perkate maisto produktus, V. Vorobjovo tvirtinimu, pardavėjai išrenka pačius geriausius, nes, jeigu juos grąžintumėte, pardavėjui tai būtų nuostolis – prekės nebebūtų galima parduoti.

Z. Čiponytė pastebi ir daugiau prekybos internetu privalumų. „Jei elektroninėje parduotuvėje nupirksime žaislą, o vaikas gaus du vienodus, mes jį galėsime grąžinti. Jei nebrokuotą žaislą nupirksime įprastinėje parduotuvėje, grąžinti negalėsite, nes žaislai įtraukti į nekeičiamų ir negrąžinamų prekių sąrašą“, – sako pašnekovė.

Kaip išvengti internetinių sukčių

Z. Čiponytė sako turėjusi ir neigiamos pirkimo internetu patirties. „Iš pakankamai didelio sąrašo prekių pardavėjas turėjo tik keletą, vėliau kilo problemų dėl atsiskaitymo, sąskaitos išrašo, kurio reikėjo specialiai važiuoti į prekybos centrą“, – prisimena pašnekovė.

Pasak jos, ne visose internetinių parduotuvių svetainėse atnaujintos pasikeitusios prekybos taisyklės. Z. Čiponytės teigimu, net ir žinomi pardavėjai tuo nepasirūpina. Esminis taisyklių pakeitimas, pašnekovės nuomone, tai, kad anksčiau vartotojai galėjo prekes grąžinti per 7 dienas nuo jų pristatymo dienos, o dabar grąžinti leidžiama per 14 dienų.

Neigiamų patirčių V. Vorobjovas nelinkęs sureikšminti: „Ir įprastoje, ir internetinėje prekyboje pasitaiko sukčių. Kadangi neatiduodate pinigų gatvėje sutiktam nepažįstamam žmogui, būkite atsargūs ir internete. Jei radote daug prastų atsiliepimų, nerizikuokite ir iš tokio pardavėjo nepirkite.“

Z. Čiponytė teigia, kad skundai dėl vartotojų teisių pažeidimų ar sukčiavimo atvejų nagrinėjami Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje. Tačiau, pašnekovės tvirtinimu, priimami tik rekomendacinio pobūdžio sprendimai, į kuriuos pardavėjas turį teisę neatsižvelgti. Kadangi sprendimus vengiančių įgyvendinti įmonių skaičius auga, nuo 2016 m. priimtų sprendimų vykdymas bus privalomas, pabrėžia Z. Čiponytė.

Lietuvos vartotojų įpročius V. Vorobjovas įvardija kaip dar nepakankamai susiformavusius – Lietuvos elektroninės komercijos asociacijos vykdyti internetinės prekybos tyrimai parodė, kad vartotojai prisibijo pirkti internetu dėl dviejų priežasčių: įpročių ir baimės. Baimė, anot pašnekovo, dažniausiai kyla nežinant, ar galios internetu pirkto daikto garantija ir ar prekę bus galima grąžinti.

Kur dėti nereikalingą dovaną?

V. Vorobjovo pastebėjimu, po švenčių susiduriame su problema – kur dėti nereikalingas ir nepatikusias dovanas, ir pastebi, kad, nuo dovanos nuimdami kainą, nepridėdami čekio, atimame galimybę grąžinti nepatikusią dovaną į parduotuvę.

Vis dėlto, kalba Z. Čiponytė, nėra objektyvių įrodymų tvirtinti, kad internetinė prekyba vartotojui suteikia daugiau teisių. „Norint prekę grąžinti, reikia eiti į paštą, prekę pakuoti, mokėti už siuntimą“, – sako ji.

Svarbiausia prekės grąžinimo sąlyga – nepakitusi prekinė išvaizda. Nes, pabrėžia pašnekovė, kitas žmogus, nusipirkęs jau grąžintą prekę, neturi nukentėti.

Rašyti komentarą
Komentarai (3)

Kęstas Br.

Internetinė prekyba žymiai padidina aplinkos taršą: Kad suvilioti žmones nepačiupinėtų daiktų pirkimui, internetinės parduotuvės dažnai sumoka už nepatikusių prekių grąžinimą atgal parduotuvei. Todėl internete pirkti daiktai yra grąžinami beveik dukart dažniau (15 proc. pirkinių grąžinama), negu paprastose parduotuvėse (8 proc pirkinių grąžinama). Ypač dažnai grąžinamos yra elektroninės prekės. Jei žmogui reikia bent 15 minučių susigaudymui, kaip ta prekė dirba, tai tikimybė, kad prekė bus grąžinta pardavėjui, yra labai didelė. Grąžintas prekes dažnai nebeapsimoka vėl pardavinėti ir jos išmetamos į šiukšlyną. Daugiau apie tai: guglinant žodžius: mokslas-studijos-ekonomika.

Ona komentatoriui o taip

Visiško idioto klausimas.Kurjeris ar pašto darbuotojas prekės neduoda į rankas,kol nesumoki pinigų.Jei nesumokėsi pinigų,tai ir prekės negausi.

o taip

o jei gavęs prekę užsimanys nemokėt, kaip tada pardavėjui savo pinigus atgaut? kada ims ir verslininkus gint nuo nesąžiningų pirkėjų?????

SUSIJUSIOS NAUJIENOS