Pateikė išvadą: bunų statybai Nemune naudojamas dolomitas | Diena.lt

PATEIKĖ IŠVADĄ: BUNŲ STATYBAI NEMUNE NAUDOJAMAS DOLOMITAS

  • 1

Atsižvelgiant į viešojoje erdvėje pateiktą informaciją apie tai, kad bunų statyboms bendrovė „Tilsta“ naudoja medžiagas, neatitinkančias nurodytas pirkimo dokumentus, Susisiekimo ministerijos ir Centrinės projektų valdymo agentūros paskirti atstovai paėmė medžiagų pavyzdžius nuo statomų bunų, kurie buvo pristatyti į KTU Statybinių medžiagų ir konstrukcijų tyrimų centrą, nustatyti, kokia medžiaga naudojama bunų statybai. Atlikus analizę nustatyta, kad uolienos yra sudarytos iš dolomito akmens, praneša Vidaus vandens kelių direkcija.

Kaip teigiama, iš viso buvo atlikti trys medžiagų pavyzdžių tyrimai skirtingose laboratorijose: Lietuvos geologijos tarnybos ir KTU Statybinių medžiagų ir konstrukcijų tyrimų centro. Mėginiuose nustatyta uoliena – dolomitas.

„Pažymėtina, kad pirkimo dokumentuose buvo nurodytos šios medžiagos: viršutiniam bunos tvirtinimo sluoksniui – „natūralus gludintas ir /ar skaldytas vandens netirpdomas akmuo“. Dėl šio punkto diskusijų nėra, statybai naudojamas tik granito akmuo. Dėl viduriniojo bunos sluoksnio įrengimo – pirkimo dokumentuose nurodytas „gargždo (natūralaus akmens) mišinys“. Būtent šiam sluoksniui įrengti bendrovė „Tilsta“ ir naudoja dolomito akmenį, kuris pagal savo granuliometrinę sudėtį (yra gargždas. Taigi – naudojamas dolomito akmuo yra ta medžiaga, kuri atitinka tiek pirkimo dokumentų techninę specifikaciją, tiek ir techniniame projekte nurodytą bunos viduriniam sluoksniui įrengti medžiagos techninę specifikaciją". – sakė Vidaus vandens kelių direkcijos laivybos direktorius, atestuotas statybos inžinierius Aurelijus Rimas.

„Sulaukėme Lietuvos geologijos tarnybos ir Kauno technologijos universiteto tyrimų centro rezultatų, kurie įrodo, jog bunų statyboms yra naudojama būtent ta medžiaga, kuri ir turi būti. Įgyvendinant šį projektą, susitarimo dėl medžiagų pakeitimų nebuvo ir jie neplanuojami, numatytiems sprendiniams pritarta, statybos leidimai gauti. Norime užtikrinti, kad žiniasklaidoje pasirodžiusi informacija apie rangovo naudojamas netinkamas medžiagas objekte „TEN-T tinklo kelio E41 modernizacija“ neatitinka tikrovės“ – tvirtino Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.

Rangovą kontroliuojančios institucijos atstovas, statybos techninis prižiūrėtojas E. Šiuparis taip pat tvirtina: „Bunų statyboms darbams atlikti rangovo bendrovė „Tilsta“ vadovaujasi Techniniu projektu ir darbo projektu.

Rangovas laikosi projekte numatytų sprendinių ir medžiagų reikalavimų, yra pateikęs medžiagų deklaracijas. Tokią poziciją esą patvirtino ir projekto vykdymo priežiūrą atliekančios įmonės „Sweco Lietuva“ atstovas, techninio projekto rengėjas Darius Novikas.

Įgyvendinus „TEN-T kelio E-41 modernizavimas“ projektą bus sudarytos palankios sąlygos vykdyti krovininę, keleivinę ir pramoginę laivybą Nemunu nuo Kauno iki Kuršių marių visu navigacijos laikotarpiu. Tai esminis lūžis gerinant laivybos sąlygas Nemuno upe, įskaitant ir sausmečio laikotarpį.

Didelis darbas jau įvykdytas, rengiant projektą, užtikrinant finansavimą, įvykdant viešojo pirkimo procedūras. Vykdant viešojo pirkimo procedūras buvo laikomasi Viešųjų pirkimų tarnybos rekomendacijų atskirti projektavimo ir rangos darbus. Dėl įvykusio pirkimo pastabų nebuvo.

Primename, kad birželį portale lrt.lt skelbta, jog Nemuno bunoms statyti vietoje viešuosiuose pirkimuose nurodytos medžiagos – gargždo – rangovai naudoja pigesnes uolienas.

Lietuvos geologijos tarnybos (LGT) laboratorijoje po pirminių tyrimų buvo nustatyta, kad kaip pakaitalą įmonė naudoja ne dolomitą, o klintis, be dolomito turinčias įvairių kitų mineralų.

Rašyti komentarą
Komentarai (1)

formulė

kalcio, Magnio karbonatas, CaMg(CO3)2

SUSIJUSIOS NAUJIENOS