RRT: 2021 metais krovinių ir keleivių srautas Lietuvoje mažėjo labiau nei Europoje | Diena.lt

RRT: 2021 METAIS KROVINIŲ IR KELEIVIŲ SRAUTAS LIETUVOJE MAŽĖJO LABIAU NEI EUROPOJE

  • 4

Krovinių ir keleivių vežimo apimtys 2021 metais Lietuvoje mažėjo labiau nei Europoje, remdamasi nepriklausomų geležinkelių reguliuotojų grupės IRG-Rail analize pranešė Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT).

Pasak RRT Geležinkelių ir pašto reguliavimo grupės vadovės Ritos Liuokaitytės, krovinių vežimo sumažėjimą Lietuvoje lėmė nuo 2021-ųjų vasario per Klaipėdos uostą nebevežami naftos produktai iš Baltarusijos.

„Todėl 2021 metų krovinių vežimo sektoriaus tendencijos Lietuvoje yra priešingos Europos tendencijoms, kur krovinių vežimo geležinkelių transportu apimtys vis didėja“, – pranešime teigė R. Liuokaitytė.

2019–2021 metais krovinių vežimo apimtis matuojant neto tonų kilometrais Lietuvoje sumažėjo 10 proc. (Europoje – padidėjo 1 proc.), o traukino nuvažiuotas atstumas krovinių vežimo sektoriuje – 7 proc. (Europoje – 0,2 proc.).

Tuo metu keleivių vežimo apimtis matuojant keleivio kilometrais Lietuvoje sumažėjo 31 proc. (Europoje – 41 proc.), o traukinio nuvažiuotas atstumas šiame sektoriuje – 17 proc. (Europoje – 4 proc.).

Tuo metu krovinių vežimo pajamos 2019–2021 metais Lietuvoje sumažėjo 11 proc. (Europoje nesikeitė), keleivių – 3 proc. (Europoje – 17 proc.).

2021 metais vidutinis užmokestis už minimalųjį prieigos paketą vienam traukinio kilometrui Europos šalyse buvo 3,62 euro, Lietuvoje – 10,84 euro.

Pasak R. Liuokaitytės, tokį skirtumą lėmė tai, kad Lietuvoje didžioji šio užmokesčio dalis surenkama iš krovinių vežimu užsiimančių geležinkelio įmonių, o kroviniai vežami ilgais ir sunkiais traukiniais.

„Tikslesnis lyginimas būtų užmokesčių dydis tenkantis vienai pravežtai tonai ir jis savo dydžiu nėra išskirtinis Europoje“, – teigė RRT atstovė.

Pasak analizės, Lietuvoje geležinkelio įmonių nuvažiuotas atstumas traukinio kilometrais 2019–2021 metais sumažėjo 11 proc., tuo metu Europoje tuo pačiu metu jis mažėjo 4 proc.

Rašyti komentarą
Komentarai (4)

Anonimas

Dar MAZES su tokia VALDZIA

kokia

politika valdzios ,toks ir akivaizdus rezultatas ,nereikejo atsiklaupti.

manau

Susidaro toks įspūdis, jog greitu laiku Lietuvai to geležinkelio iš vis nereikės, na nebent trims tankams pervežti iš kur nors į kur nors. Buvo laikai , kai traukiniai per mūsų miestelį važiuodavo kone kas valanda, kol neįpratau negalėdavau užmigti, o dabar traukinį išgirsti karta ar du per dieną, o juk tai vienas iš svarbių ekonominių rodiklių, kažkada gyrėmės , - būsime tranzitine valstybę tarp rytų ir vakarų, ir ką dabar turime? sunaikinome vieną svarbiausių ekonomikos šakų, ir vardan ko? juk tūkstančiai žmonių neteko darbo, emigravo, tipo mes priešinamės rusų rėžimui, - rusams nei šilta , nei šalta , nuo to mūsų "priešinimosi", jie susitvarko ir patys, o mes juntamai kenčiame, - mūsų ekonomika ir žmonės.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS