„Euro NCAP“ griežtėja, gamintojai tobulėja Pereiti į pagrindinį turinį

„Euro NCAP“ griežtėja, gamintojai tobulėja

2025-05-18 23:00
„Kauno diena“, velocita.lt inf.

Nėra kitos transporto sektoriaus organizacijos, kuri nuosekliai ir kryptingai diktuotų saugumo standartus, kaip tai daro „Euro NCAP“. Jos nuolat evoliucionuojanti Europos naujų automobilių vertinimo programa – varomoji jėga, verčianti gamintojus tobulėti.

Testai: miesto visureigis „CUPRA Terramar“ neseniai pelnė penkias „Euro NCAP“ žvaigždutes.
Testai: miesto visureigis „CUPRA Terramar“ neseniai pelnė penkias „Euro NCAP“ žvaigždutes. / Gamintojo ir euroncap.com nuotr.

Motyvuojantis orientyras

Siekiamybė – penkios žvaigždutės – tampa realybe tik tiems prekių ženklams, kurie savo automobiliuose harmoningai suderina efektyviai veikiančias pasyviojo ir aktyviojo saugumo sistemas.

Šis vartotojams skirtas orientyras lieka nepajudinamas vykstant elektrifikacijai ir rinkai pildantis naujais žaidėjais.

Griežtėjant ir gausėjant saugumo reikalavimams, pelnyti maksimalų įvertinimą netgi vienam modeliui – jau geras pasiekimas, tačiau yra gamintojų, demonstruojančių nepriekaištingus visos gamos rezultatus. Pavyzdžiui, šį statusą toliau išlaiko bendrovė CUPRA, nes naujasis jos miesto visureigis „Terramar“ neseniai nurėškė penkias žvaigždutes.

Maksimalų saugumo reitingą anksčiau jau yra pelnę kiti ispaniškojo prekių ženklo modeliai – „Tavascan“, „Born“, „Formentor“ ir „Leon“.

Kompaniją šioje išskirtinėje draugijoje palaiko „Volvo“ ir „Škoda“.

Verta pasidomėti

Prisitaikyti prie besikeičiančių „Euro NCAP“ reikalavimų pavyksta ne visiems.

Žvelgiant į šiais ir praėjusiais metais atliktus itin populiaraus tarp europiečių vidutinio dydžio miesto visureigių segmento saugumo testus, greta „CUPRA Terramar“ galima išskirti labai gerus „Porsche Macan“ ir „Toyota C-HR“ rezultatus.

Modeliams „Honda CR-V“ ir „Renault Captur“ pavyko gauti tik keturias žvaigždutes. Didžiausia jų problema – nepakankamas bazinės komplektacijos modelių pagalbinių sistemų efektyvumas.

Automobilių apžvalgininkas Justas Lengvinas pažymėjo, kad kol gamintojai džiaugiasi penkių žvaigždučių saugumo įvertinimais, labai naudinga papildomai pasidomėti išsamesne „Euro NCAP“ tinklalapyje pateikiama informacija ir sužinoti, ką jie reiškia.

„Penkios žvaigždutės – ilgą laiką naudojamas ir vartotojams lengvai suprantamas rodiklis. Vis dėlto metams bėgant išsiplėtė vertinamų kategorijų skaičius ir kito jų įtaka galutinį rezultatą lemiantiems koeficientams, tad šis įvertinimas jau nebėra toks vienalytis. Dabar tapo prasminga jį išskaidyti ir peržvelgti skirtingų kategorijų rezultatus“, – komentavo žinovas.

Pavyzdžiui, galima atkreipti dėmesį į ypač aukštus „CUPRA Terramar“ suaugusių keleivių (89 proc.) ir vaikų (87 proc.) saugumo vertinimus. Šiais pasyviojo saugumo rodikliais SUV aplenkė tokius modelius kaip „Lexus LBX“ (82 ir 83 proc.) arba „Volvo EX30“ (88 ir 85 proc.).

Kiek netikėtai šiame segmente geriausiai įvertintas kinų „Zeekr X“ modelis: jis surinko 91 ir 90 proc. pasyviojo saugumo balų ir nežymiai pranoko sportiškąjį „Porsche Macan“ (90 ir 90 proc.).

Ryškios kinų pastangos

Anot J. Lengvino, „Euro NCAP“ dabar įtraukia ir pagalbinių sistemų efektyvumo vertinimus, kurie leidžia greta pasyviojo saugumo gana objektyviai įvertinti ir aktyvųjį.

Penkios žvaigždutės suteikia daugiau pasitikėjimo nepažįstamu gamintoju.

Pasak apžvalgininko, kiekvienam vartotojui tapo lengvai prieinama informacija ne tik apie apsaugą įvykus eismo įvykiams, bet ir galimybes jų išvengti.

Pernai vidutinio dydžio SUV segmente geriausiai buvo įvertintas „Zeekr X“ (83 proc.) ir „Volvo EX30“ (80 proc.) pagalbinių sistemų veikimas. Į pirmą penketą taip pat pateko „Toyota CH-R“ (79 proc.) ir „CUPRA Tavascan“ (79 proc.). Galimas ir santykinis „Honda CR-V“ įtraukimas į lyderių grupę, tačiau šis modelis tą patį 79 proc. pagalbinių sistemų efektyvumą pasiekė tik su papildomos saugumo įrangos paketu.

„Euro NCAP“ testų rezultatai, J. Lengvino teigimu, itin naudingi žvalgantis į Europoje debiutuojančius Kinijos prekių ženklų automobilius arba naujus ekonominės klasės modelius.

„Penkios žvaigždutės tokiais atvejais suteikia daugiau pasitikėjimo nepažįstamu gamintoju ar kilometrų išbandymo dar nelaikiusiu modeliu. Prastas saugumo įvertinimas turi priešingą efektą“, – paaiškino apžvalgininkas.

Pažymėtina, kad kinų gamintojai į Europą ateina vis geriau pasiruošę.

Šių metų „Euro NCAP“ bandymuose šeimos automobilių kategorijoje, apimančioje C segmento hečbekus, vidutinio dydžio sedanus, universalus, miesto visureigius ir vienatūrius, tarp saugumo lyderių atsirado ir naujų rinkos dalyvių. Šalia „Polestar 3“ ir „Audi A6 e-tron“ aukščiausią įvertinimą pelnė elektriniai miesto visureigiai „Geely EX5“ ir „BYD Sealion 7“. Į šią grupę taip pat pateko įkraunamasis hibridas „CUPRA Terramar“.

Metodika adaptuojama

„Euro NCAP“ toliau griežtina saugumo reikalavimus.

2025 m. dar tiksliau apibrėžtos keleivių judesių ribinės vertės, įvestos privalomos gelbėjimo tarnyboms skirtos techninės diagramos visomis ES kalbomis ir netgi atliekami panardinimo bandymai, per kuriuos nustatoma, ar nustatytą laiką užtikrintai veiks atitinkamos elektros sistemos ir galės išlipti keleiviai. Pokyčių atsirado ir kitose kategorijose: per naujus pėsčiųjų apsaugos bandymus realistiškiau įvertinami smūgiai kojoms.

Per pastaruosius penkerius metus saugumo bandymų metodiką „Euro NCAP“ papildė privalomomis automatinio pagalbos iškvietimo sistemų veikimo, akumuliatorių ir aukštos įtampos sistemų atjungimo, įvykus avarijai patikromis, o plintant autonominio vairavimo funkcijoms imta stebėti vairuotojų įsitraukimą į automobilio valdymą.

Siekiant kuo nuodugniau patikrinti automatines avarinio stabdymo sistemas, įtraukta naujų situacijų įveikiant sankryžas ir atpažįstant dviratininkus. Įrangai tobulėjant atsirado ir dar sudėtingesnių scenarijų: įvertinama, ar ji reaguoja į vaikus, išbėgančius iš už kliūties, patikrinama, kaip sistemos veikia blogo matomumo sąlygomis.

Nustatyti ir nauji reikalavimai pasyviojo saugumo priemonėms. Pavyzdžiui, pradėta tikrinti gale sėdintiems keleiviams galvomis susidaužti neleidžianti centrinė oro pagalvė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra