Benamiams prireikė limuzino?

Benamiams prireikė limuzino?

2008-08-12 09:00

Prabangus limuzinas "Lincoln" kainuoja 100 tūkst. litų. Vilniaus nakvynės namai nori įsigyti automobilį už 150 tūkst. litų. Kam? Benamiams vežioti.

Mintis apie naują prabangų automobilį Vilniaus savivaldybės ir jai priklausančių nakvynės namų vadovams šmėstelėjo svarstant socialinių darbuotojų patruliavimo grafiką. Vienbalsiai nuspręsta, kad nakvynės namų darbuotojams patruliuoti tik darbo dienomis aštuonias valandas per parą nepakanka. Būtina socialinių darbuotojų darbo laiką prailginti iki 12 valandų per parą ir pridėti savaitgalius. Esą tam būtina sukurti pusantros darbo vietos ir nupirkti dar vieną naują automobilį.
Preliminariai apskaičiuota, kad naujas autobusiukas, kuriame tilptų keturi penki benamiai, Vilniaus savivaldybei gali kainuoti 150 tūkst. litų. Jo dezinfekcijai ir kitokiai priežiūrai kasmet reikėtų po daugiau kaip 31 tūkst. litų.
Posėdyje dalyvavęs savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Gintaras Tamošiūnas paaiškino, kad nakvynės namams vienos transporto priemonės neužtenka. Esą apie 2000 m. gamybos automobilis "Peugeot" dažnai genda, tenka jį remontuoti, o pakeisti nėra kuo.

"Jis turi dar vieną didelį trūkumą – yra nedidelis. Liaudiškai tariant "kablukas", kuriame telpa du benamiai. O reikėtų, kad tilptų bent penki. Įsivaizduokite, dabar iš Pilies gatvės darbuotojai paima vieną elgetą, veža į Naująją Vilnią. Kelionė pirmyn ir atgal į Pilies gatvę trunka apie keturias valandas. Per šį laiką visi kiti ramiai gali sau elgetauti, nors ši veikla draudžiama", – priežastis vardijo G.Tamošiūnas.

Ypatinga įranga – brezentas

"Vilniaus diena" iš arčiau apžiūrėjo ypatingąją transporto priemonę, kuria dabar vežiojami sostinės benamiai. Paaiškėjo, kad į ekonominės klasės lengvąjį automobilį, be vairuotojo ir policijos pareigūno, lengvai telpa dar trys keturi keleiviai: du trys ant užpakalinės sėdynės ir dar vienas pačiame gale įrengtoje "kameroje", nuo salono atitvertoje grotomis.
Automobilio sėdynės niekuo neišsiskiria, paprastos, veliūrinės, reikalui esant užklojamos brezentu. O "kameroje" įtaisyta plastikinė kėdutė su atlošu.
"Automobilis neišskirtinis, – atverdamas transporto priemonės dureles aiškino nakvynės namų socialinis darbuotojas Jonas Česnulevičius. – Keisti reikia? Nežinau, jis dėvisi, reikia ir kaladėles, ir sankabą pakeisti. Kartais paremontuojame. Nauju bus smagiau važinėti. O kas naujo nenori? Geras ir šitas, bet naujas yra naujas."

Brangesnis už mersedesą

Kadangi nakvynės namai priklauso Vilniaus savivaldybei, pastaroji greičiausiai ir mokės tiek už naujus darbuotojus, tiek už naują automobilį elgetoms vežioti. Išgirdęs, kad kalba sukasi iš viso apie 256 tūkst. litų, iš kurių 150 tūkst. litų – vienam automobiliui, savivaldybės administracijos direktorius Gintautas Paluckas apstulbo.
"Ar jie (nakvynės namai – red. past.) turi finansų papildomam etatui ir automobiliui įsigyti? Aišku, kad neturi. Iš kur jie gaus?150 tūkst. litų? Viešpatie, tai gi čia... Man atrodo, kad net mersedesas pigiau kainuotų. Matyt, kaip visąlaik. Nusimatė sau sumą, kurią maksimaliai gali suėsti, o paskui skelbs konkursą ir vykdys pirkimą", – spėjo G.Paluckas.
Būdamas antru žmogumi po Vilniaus mero G.Paluckas vairuoja 2003 m. gamybos (kaip ir nakvynės namų "Peugeot") automobilį "Renault", už jį prieš pusantrų metų sumokėjo 24 tūkst. litų.
Administracijos direktorius pabrėžė, kad savivaldybė žiemą tvirtindama šių metų biudžetą nakvynės namams papildomų išlaidų automobiliui ir naujoms darbo vietoms nebuvo numačiusi. Jeigu nakvynės namų vadovybė sugebės sostinės valdžiai įrodyti, kad jiems reikia automobilio ir papildomų darbuotojų, lėšos šiems poreikiams nebent galėtų būti atriektos rugsėjo pabaigoje peržiūrint biudžetą.

Edvardas Jablonskis, Vilniaus nakvynės namų direktorius

– Kodėl jūsų vadovaujamiems nakvynės namams reikia naujo automobilio?
– Mums kol kas nereikia. Jūs neiškreipkite to, kas yra. Aš nežinau... Kas prašo naujo automobilio? Tai buvo tik pokalbis, kad jeigu reikėtų kažką daryti, tai ką reikėtų daryti.
– Tai jums automobilio nereikia?
– Kaip jūs nesuprantate? Apie tokius dalykus galime kalbėtis, jeigu tik Vilniaus tarybos sprendimas yra.
– Bet tam, kad projektą patvirtintų taryba, jį turi kažkas parengti.
– Ir parengs kas nors. Aš savo rankomis nesiruošiu tvarkos mieste palaikyti su socialiniais darbuotojais. Jeigu tarybos sprendimas bus, mes jį privalėsime vykdyti. Kaip nesuprantate, manęs savivaldybė tik paklausė, kiek galėtų tas autobusiukas kainuoti ir kiek darbuotojų reikia. Aš skaičiavimus ir padaviau.
– Gal galėtumėte tuos skaičiavimus pagrįsti?
– 150 tūkst. litų kainą paėmiau iš "Volkswagen" interneto svetainės. Tiek kainuoja naujas mikroautobusas, pavyzdžiui, keturių penkių vietų "Volkswagen" arba "Mercedes-Benz". Aš net nelabai žiūrėjau. Svarbiausia, kad automobilis būtų pritaikytas pervežti. Sėdynės turi būti iš natūralios arba dirbtinės odos, kad būtų galima normaliai dezinfekuoti, plauti automobilį. O 31 tūkst. litų per metus reikia automobilio draudimui, degalams, salonui valyti.

Valstybės vadovų tarnybiniai automobiliai

Prezidentas Valdas Adamkus
Markė. "Mercedes-Benz S 500"
Kaina. 400 tūkst. litų
Premjeras Gediminas Kirkilas
Markė. "Mercedes-Benz S 500"
Kaina. 250 tūkst. litų.
Seimo pirmininkas Česlovas Juršėnas
Markė. BMW 745
Kaina. 90 tūkst. litų.
Vilniaus miesto meras Juozas Imbrasas
Markė. "Volkswagen Passat"
Kaina. 83 tūkst. litų.
Ketinama pirkti benamiams
Vilniaus miesto nakvynės namai
Markė. "Mercedes-Benz Viano Ambiente"
Kaina.150 tūkst. litų.

Automobilio charakteristika. Iš visų pateiktų "Mercedes-Benz" mini autobusiukų "Silberauto" interneto puslapyje tik du atitiko Vilniaus nakvynės namų pateiktą kainą. Visi kiti buvo gerokai pigesni.
Šio automobilio visos šešios sėdynės, daugiafunkcis vairas, pavarų perjungimo svirtis ir durų apmušalų dalys aptrauktos oda, sėdynės – dviejų spalvų. Prietaisų skydelis, stiklinių laikikliai ir lentynėlė mobiliajam telefonui papuoštos riešutmedžio imitacija. Apšviesti automobilio slenksčiai. Automobilis ypač saugus, nes, be įprastų oro pagalvių, dar turi ir specialias šonines, saugančias keleivių krūtinės lastą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų