Dalis autobusų liks garažuose

Dalis autobusų liks garažuose

2009-03-04 09:00
Dalis autobusų liks garažuose
Dalis autobusų liks garažuose / Gedimino Bartuškos nuotr. Padariniai: troleibusų ir autobusų maršrutų mažinimas skaudžiausiai atsilieps atokesnių Vilniaus rajonų gyventojams.

Vilniaus valdžiai paskelbus taupymo programą, po mėnesio bus mažinamas miesto troleibusų ir autobusų maršrutų skaičius. Skaudžiausiai tai atsilieps Vilniaus rajono gyventojams.

Sutaupys 10 milijonų

Sostinės savivaldybei pavaldžios bendrovės "Vilniaus autobusai" ir "Vilniaus troleibusai" pateikė siūlymą, kaip būtų galima per krizę bendrai sutaupyti apie 10 mln. litų. Siūloma atsisakyti dalies neatsiperkančių maršrutų į Vilniaus rajoną ir pačioje sostinėje.

"Yra keletas maršrutų, kurie neatsiperka. Vaizdžiai tariant, būtų lengviau nusamdyti tiems keleiviams, kiek jų ten važiuoja, taksi, negu kad siųsti autobusus. Tokie maršrutai yra į Vilniaus rajoną, jų yra ir pačiame Vilniaus mieste", – tvirtino Vilniaus vicemeras Romas Adomavičius.

Taip pat bus mažinama naktiniai autobusų maršrutų ir peržiūrimas išeiginėmis dienomis vykdomų reisų grafikas. Mažėjant maršrutų skaičiui neišvengiamai bus atleidžiama dalis bendrovių darbuotojų.

Kurių tiksliai maršrutų bus atsisakoma, kol kas dar nežinia. Anot R.Adomavičiaus, bus atliekama detalesnė esamų analizė. Taip pat rengiamasi pradėti derybas su Vilniaus rajono savivaldybe dėl dalies maršrutų į jos valdomą teritoriją finansavimo.

Trumpins darbo laiką

Dar 2 mln. litų tikimasi sutaupyti trumpinant abiejų bendrovių darbo valandas. Dabar viešasis transportas į gatves išrieda 4.30 val. ryto, po mėnesio tiek autobusai, tiek troleibusai darbą pradės valanda vėliau ir kursuos iki 24 val.

Taip pat siekiama apkarpyti pačių įmonių išlaidas, susijusias su darbuotojų atlyginimais. Esą įmonių kolektyvinėse sutartyse numatytos sąlygos, kokių, pasak R.Adomavičiaus, Lietuvoje niekas negali tikėtis.

"Viena tokių sąlygų, numatytų kolektyvinėje sutartyje, – darbuotojų atlyginimų didinimas, neatsižvelgiant į nieką. Nėra numatyta priešingos tendencijos, kai viskas pinga", – problemą įvardijo Vilniaus vicemeras.

Artimiausiu metus savivaldybė ketina pradėti derybas su bendrovių profesinėmis sąjungomis, kad šios geranoriškai, užgulus krizei, sutiktų susimažinti atlyginimus. Prieš mėnesį buvo 15–20 proc. nukirpti visų Vilniaus savivaldybės bendrovių vadovų atlyginimai. Kitų darbuotojų atlygį gina kolektyvinė sutartis.

Galvoja sujungti bendroves

Vilniaus valdžią taupyti verčia skylėtas šių metų biudžetas. Iš jo "Vilniaus autobusams" ir "Vilniaus troleibusams" savivaldybė šiemet tegali atriekti vos 100 mln. litų. Abiejų bendrovių lėšų poreikis yra 30 mln. litų didesnis.

"Reikia siekti, kad autobusai ir troleibusai nekonkuruotų tarpusavyje, kas vysta dabar. Sieksime, kad nebūtų nereikalingų maršrutų, bet šie darbai reikalauja daugiau laiko. Čia pateikti pasiūlymai – greitoji pagalba. Ateityje bus atliekami įmonių veiklos auditai. Mes vertinsime visus procesus, motyvacijas iš esmės. Tai bus ilgo laikotarpio darbai, galintys trukti 3–4 mėnesius. Tada gal atsiras papildomų galimybių efektyvinti tų bendrovių veiklą", – vylėsi Vilniaus meras Vilius Navickas.

Vienas tokių ilgalaikių taupymo planų – ateityje sujungti tris keleivių vežimą kuruojančias bendroves: "Vilniaus autobusus", "Vilniaus troleibusus" ir "Susisiekimo paslaugas", į vieną įmonę.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų