Į senamiestį – tik už pinigus

Į senamiestį – tik už pinigus

2009-05-13 09:00
Tikslas: tikimasi, kad apmokestinus įvažiavimą į senamiestį sumažės automobilių srautas šioje miesto dalyje.
Tikslas: tikimasi, kad apmokestinus įvažiavimą į senamiestį sumažės automobilių srautas šioje miesto dalyje. / Gedimino Bartuškos nuotr.

Per dieną į Vilniaus senamiestį įrieda daugiau nei 43 tūkst. automobilių. Norėdama apriboti milžinišką srautą sostinės valdžia nuo kitų metų ketina apmokestinti įvažiavimą į šią miesto dalį.

Užkardai ties 8 gatvėmis

Nuo 2010-ųjų sausio ties visais keliais į Vilniaus senamiestį išdygs užkardai. Juos ketinama pastatyti ties Trakų, Bazilijonų, Subačiaus, Latako, Universiteto, L.Stuokos-Gucevičiaus, Totorių, ir Islandijos gatvėmis. Eismo ribojimo tikslas – sumažinti automobilių srautą senamiestyje.

Mat Vilniaus valdžios duomenimis, per dieną į jautriausią miesto zoną įvažiuoja daugiau nei 43 tūkst. automobilių. Pusė jų – tik kerta senamiestį.

"Daugelyje šalių taikomas toks metodas. Užkardai stovi ir ties Rygos, Talino senamiesčiais. Pagrindinis projekto tikslas: sumažinti aplinkos užterštumą, triukšmą ir pagerinti senamiesčio gyventojų kokybę. Dabar automobiliai suka ratus po rajoną, kelia triukšmą, muzika paleista... Su senamiesčio bendruomene jau susitarta, jų palaikymas dėl apmokestinimo šimtaprocentis", – tikino Vilniaus miesto meras Vilius Navickas.

Vietos gyventojai – išimtis

Nemokamai į senamiestį galės įvažiuoti tik šio rajono gyventojai, specialiosios tarnybos ir viešasis transportas, taip pat vilniečiai dviratėmis, triratėmis ir motorinėmis transporto priemonėmis, be to, vairuotojai, turintys negalią. Šiose transporto priemonėse ketinama įdiegti nuotolinio atpažinimo sistemą, dėl kurios užtvaras, priartėjus automobiliui, būtų automatiškai pakeliamas.

Įrangos kaina siekia apie 50 litų. Šias išlaidas privalės padengti patys transporto priemonės turėtojai.

Likusiems mokestis bus skirtingas. Brangiausiai teks mokėti tiems vairuotojams, kurie norės kirsti senamiestį. Jiems kaina preliminariai sieks apie 10 litų. Perpus pigiau mokės nuolatinių kortelių turėtojai. Korteles bus galima įsigyti iš anksto visuose spaudos kioskuose.

"Kortelės labiau aktualios tai daliai vilniečių, kurie dažnai lankosi arba dirba senamiestyje. Jiems kaina įvažiuoti sieks 5 litus. Tačiau kaip kompensaciją sumažinsime senamiesčio automobilių aikštelių kainas. Dabar valanda kainuoja 3 litus, o nuo kitų metų ji sieks 2 litus už valandą", – teigė Vilniaus vicemeras Romas Adomavičius.

"Kartu populiarinsime ir viešąjį transportą, pagerinsime eismą ir turistų autobusams, nes dabar ekskursijos užstringa trims valandoms", – jam pritarė miesto meras V.Navickas.

Eismo ribojimo projektas Vilniaus miesto valdžiai preliminariai atsieis 2,5 mln. litų, tačiau valdžia tikisi, kad paskelbus koncesijos konkursą, reali kaina turėtų šiek tiek kristi. Iš eismo ribojimo senamiestyje tikimasi miesto biudžetą kasmet papildyti 8 mln. litų. Šias lėšas ketinama investuoti į senamiesčio pastatų fasadų remontą, aplinkos tvarkymą.

Greta statys naujas aikšteles

Vykdant eismo ribojimo projektą neišvengiamai teks parūpinti naujų automobilių aikštelių aplink senamiestį. Mat gyventojams privalu sudaryti alternatyvą: asmenys, nenorintys mokėti 10 litų už įvažiavimą, galės palikti automobilius senamiesčio prieigose.

Artimiausiu metu ketinama pradėti statyti požeminę automobilių stovėjimo aikštelę prie Nacionalinio operos ir baleto teatro. Jau yra parengtas aikštelės techninis projektas, per artimiausius porą mėnesių miesto valdžia ketina skelbti aikštelės statytojo konkursą.

Per artimiausius keturis penkis mėnesius bus paskelbti konkursai ir dėl likusių šešių aikštelių statybos darbų. Jas ketinama įrengti po Lukiškių aikšte, prie Tauro kalno, kitose vietose.

V.Martikonis negailėjo kritikos

Į eismo ribojimo projektą skeptiškai žvelgia Vilniaus miesto vicemeras Vidmantas Martikonis. Šis pamena kilusį chaosą, kai senamiestyje prieš devynerius metus buvo ribojamas automobilių eismas.

"Apmokestinti įvažiavimą į senamiestį ir nepraktiška, ir neefektyvu. Visame pasaulyje dabar taikomas kitoks būdas – keliami automobilių stovėjimo aikštelių įkainiai. Jūs pagalvokite, kaip atrodys senamiestyje tie plastikiniai daiktai? Kokios eilės susidarys prie užkardų! O dar automobilių aikštelių problema. Tada turėsiu palikti automobilį Trakų gatvėje ir eiti pėsčias į senamiestį? Nesąmonė", – idėją kritikavo V.Martikonis.

Vis dėlto meras įsitikinęs, kad negalima lyginti situacijos, kuri buvo prieš kone dešimtmetį, ir dabarties sąlygų.

"Prieš devynerius metus nebuvo technikos, prie užkardų stovėdavo žmonės, kurie rinkdavo pinigus. Dalis jų nukrisdavo ne į biudžetą, o į privačias kišenes. Dabar viskas kitaip, technika tobulėja. Eilių nebus, nes prie užkardų stovės ne žmonės, o bus įdiegtos elektroninės kasos, kortelių sistema. Viskas daug paprasčiau", – tikino V.Navickas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų