-
„Cyclocity Vilnius“ reaguoja į dviračių mylėtojų poreikius 1
Šiemet sistemą administruojanti lauko reklamos kompanija „JCDecaux Lietuva“ dviračių sezoną paankstino beveik mėnesiu, kad sostinės gyventojai turėtų saugią alternatyvą, kaip judėti mieste karantino metu. Nors ankstyvas dviračių sezonas nebuvo intensyvus, tačiau žvelgiant į gegužės mėnesio statistiką pastebima, kad žmonės grįžo į kasdieninį ritmą ir dviračiais ne tik keliauja į darbus, bet ir renkasi aktyvias laisvalaikio keliones mieste.
„Suprasdami vartotojų poreikius ir pasikeitusias finansines galimybes šiemet nusprendėme gerokai sumažinti paslaugos užstatą, kad dviračių nuomos sistema būtų draugiškesnė ir prieinamesnė kuo platesnei auditorijai. Nuo šiol norintiems įsigyti 3 dienų kelionės bilietą terminale bus užšaldomas 30-ies eurų užstatas, o bilietą perkant internetu užstatas nėra taikomas. Tradiciškai šį sezoną galima įsigyti ilgalaikes bei verslo narystes. Visoms narystėms ir bilietams galioja ta pati taisyklė – pirmos 30-imt kiekvienos kelionės minučių yra nemokamos, o kelionių skaičius neribojamas“, – teigia „JCDecaux Lietuva“ vadovė Žaneta Fomova.
Visoms narystėms ir bilietams galioja ta pati taisyklė – pirmos 30-imt kiekvienos kelionės minučių yra nemokamos, o kelionių skaičius neribojamas.
„Cyclocity Vilnius“ komanda kartą per dieną dezinfekuoja dviračių rankenas ir terminalus, tačiau taip pat labai prašo vartotojų atsakingai rūpintis savo bei kitų sveikata, naudoti vienkartines pirštines, dezinfekcinius skysčius ir po kelionės neliesti veido bei plauti rankas. Vartotojams rekomenduojamas greičiausias ir patogiausias būdas atrakinti dviratį – tiesiog priglausti savo narystės kortelę prie norimo stovo.
Norint po sostinę riedėti dviračiu tereikia atlikti kelis žingsnius: svetainėje cyclocity.lt įsigyti trijų dienų bilietą (galima įsigyti ir terminale) arba sezono narystę. Pastarąją būtina susieti su narystės kortele („Cyclocity“, „Vilniečio kortelę“ ir kt.). Turint bet kurią narystę arba bilietą, per jų galiojimo laikotarpį, dviračius iš punkto galima pasiimti neribotą kiekį kartų. Nusipirkus sezono narystę ar bilietą – kiekvienos kelionės pirmas pusvalandis yra nemokamas, o kiekvienas sekantis kelionės pusvalandis apmokestinamas pagal nustatytą tarifą.
Planuojama, kad ryškieji dviračiai Vilniaus gatvėmis važinės iki vėlyvo spalio. Taip pat dar šiemet „Cyclocity Vilnius“ komanda ruošiasi sistemos atnaujinimo darbams, kad vartotojams būtų patogiau ir galėtų dviratį atrakinti tiesiog savo telefonu. Šiuo metu sostinėje dviračiais galima dalintis 37-iuose nuomos punktuose. Daugiau informacijos apie dviračių dalijimosi paslaugą Vilniaus miesto gyventojai ir svečiai gali rasti cyclocity.lt svetainėje.
-
Svarbiausi patarimai, kaip išsirinkti dviratį 1
Kalnų dviratis – sudėtingesnei kelio dangai
Dėl savo išskirtinio stiliaus ir plataus spalvų pasirinkimo Lietuvoje itin populiarūs kalnų dviračiai.
„Kalnų dviratis dažnai pasirenkamas dėl patrauklaus dizaino ir tvirtumo. Tokio dviračio padangos storesnės, rėmas stipresnis, o mechanizmai patvaresni. Tad juo be vargo pravažiuosite miško takelius, uolėtas ir kalnuotas vietoves“, – sako prekybos tinklo „Senukai“ laisvalaikio prekių specialistas Lukas Kandratavičius.
Jo teigimu, pasitaiko, jog kalnų dviračiais riedama ir mieste. Tačiau ant asfaltuotos dangos šio tipo dviračiai gali prarasti savo privalumus ir tapti nerangūs. Todėl planuojantiems įsigyti pirmąjį dviratį, specialistas siūlo pirmiausia nuspręsti, kur ketinama su dvirate transporto priemone važinėti ir kaip dažnai.
Kitas kalnų dviračio išskirtinumas – ant jo važiuojama pasilenkus, tad renkantis transporto priemonės tipą būtina atkreipti dėmesį ir į stuburui tenkančią apkrovą bei kelionės atstumą“, – pasakoja ekspertas.
Kalnų dviratis – bene geriausias sprendimas aktyvų sportą mėgstantiems ar užmiestyje gyvenantiems žmonėms. Tačiau jei dviratis jums reikalingas kasdienėms kelionėms mieste, L. Kandratavičius rekomenduoja rinktis kitokio tipo dviračius.
Miesto dviratis – komfortiškam susisiekimui
Anot specialisto, priešingai nei kalnų, miesto dviratis yra puikus sprendimas kasdien važinėjant į darbą. Tokie dviračiai yra greiti ir manevringi. Dėl plonų, lygių padangų juos minti yra lengviau nei kitų rūšių dviračius.
„Miesto dviratis – puikus sprendimas tuomet, kai žmogus jį nori naudoti išskirtinai kaip susisiekimo priemonę. Miesto dviračiu važiuoti asfaltuotu keliu yra tikras malonumas. Jis lengvai įsibėgėja, lygios padangos sukuria mažiau pasipriešinimo minant, o rėmas sukonstruotas taip, kad jūsų nugara visuomet būtų tiesi“, – sako L. Kandratavičius.
Specialistas atkreipia dėmesį, kad tokie dviračiai nėra pritaikyti važinėti nelygia danga ir bekelėmis – didesni nelygumai gali pažeisti mechanizmus ir padangas, tad kelionės gamtoje metu miesto dviračio naudoti nerekomenduojama.
Hibridinis dviratis – du viename
Jeigu dviratį naudojate važinėti miesto gatvėmis, tačiau norite juo retkarčiais pasivažinėti ir nelygia danga, specialistas kaip bene geriausią sprendimą siūlo hibridinį dviratį.
„Tai – tarpinis variantas tarp kalnų ir miesto dviračio. Vidutinio storumo padangos suteikia daugiau greičio ir reikalauja mažiau energijos nei minant kalnų dviratį, tačiau taip pat yra pakankamai patvarios ir nebijo kelio nelygumų.“, – privalumus vardija specialistas.
Jo teigimu, jei siekiate komforto ir patvarumo, hibridinis dviratis gali išspręsti didžiausius transporto priemonės pasirinkimo iššūkius.
„Antra vertus, puikus sprendimas turėti du dviračius: vieną važinėjimui mieste, kitą – aktyviam sportui leidžiantis nuo kalnų ar važinėjant sudėtingesniais keliais. Tačiau kokybiškas universalus dviratis sujungia visas geriausias kalnų ir miesto dviračių savybes. Todėl jei dviratis jums yra ne tik hobis, bet ir susisiekimo priemonė, toks pasirinkimas – bene optimaliausias“, – atskleidžia L. Kandratavičius.
-
Sostinė septintojo dviračių sezono pradžią pasitinka su naujove
Pirmieji „Aviva“ dviračiai sostinėje esančius punktus pasiekė pirmadienio rytą. Šiemet naudotis dviračių dalijimosi paslauga tapo itin paprasta.
„Džiaugiamės, kad septintą dviračių sezoną pasitinkame būdami organiška Vilniaus miesto dalimi. Šiuos metus sutinkame su naujove – dar patogesniu būdu naudotis paslauga. Turint aktyvuotą ilgalaikę narystę, pasiimti dviratį galite tiesiog palietus kortele dviračio stovelį“, – pasakoja „JCDecaux Lietuva“ vadovė Žaneta Fomova.
Norint dviračiu riedėti po sostinę tereikia atlikti 3 žingsnius: susikurti paskyrą svetainėje www.cyclocity.lt, išsirinkti ir apmokėti tinkamiausią narystę ir vieną kartą priregistruoti savo „Cyclocity“ arba Vilniečio kortelę terminale. Po to - jokių PIN kodų ar laukimo eilėje prie terminalo. Kadangi kiekvienos kelionės pirmasis pusvalandis yra nemokamas, visam sezono riedėjimui Vilniaus mieste gali užtekti 19,99 Euro – būtent tiek kainuoja sezoninė narystė.
Turint aktyvuotą ilgalaikę narystę, pasiimti dviratį galite tiesiog palietus kortele dviračio stovelį.
Sostinės gyventojai „Aviva“ dviračiais numynė jau daugiau kaip 1.5 milijono kilometrų, kurie įrodo, kad miestas ir gamta buvo apsaugoti nuo dešimčių tūkstančių litrų išmetamojo kuro medžiagų. Kiekvienas dviratis Vilniuje „prasuko“ po daugiau nei 5 tūkstančius kilometrų.
„Cyclocity“ paslauga yra žinoma 99 proc. Vilniaus gyventojų. Šie skaičiai puikiai įrodo, kad dviračiai tapo neatsiejama sostinės dalimi. Šią dalijimosi paslaugą sudaro: dviračių priežiūra, srautų tarp terminalų valdymas bei saugumo jausmo ir komforto užtikrinimas visiems klientams. Ryškieji dviračiai Vilniaus gatvėmis riedės nuo balandžio 1 iki vėlyvo spalio.
Kaip ir pernai, šiemet sostinės gatvėse bus 300 „Aviva" dviračių, kuriais galima kursuoti tarp 37-ių dviračių nuomos punktų (žemėlapį galima pamatyti www.cyclocity.lt).
Laikinai neveiks 2 nuomos punktai: Nr. 5 „Filharmonijos“ ir Nr. 24 „Forum palace“ – dėl aplink vykdomų statybos darbų. Tikimasi, kad artimiausiomis savaitėmis jais jau bus galima naudotis.
Paslaugos kaina vartotojams išliks tokia pati, kaip ir ankstesniais metais. Paslaugos vartotojai galės įsigyti metinę sezono narystę (kaina - 19,90 EUR, jaunimui nuo 14 iki 26 metų - 13,90 EUR), 30 dienų narystę (3,90 EUR) arba trijų dienų kelionės bilietą (2,90 EUR). Pirmąjį kiekvienos kelionės pusvalandį „Aviva“ dviračiu važiuoti galima nemokamai. Po pirmųjų 30 minučių važiavimas apmokestinamas pagal nustatytą tarifą: antras pusvalandis kainuoja 0,39 EUR, trečias - 1,39 EUR, ketvirtas ir vėlesni - 3,39 EUR.
Įsigyti ar atnaujinti narystę 2019 metų sezonui Vilniaus miesto gyventojai ir svečiai gali www.cyclocity.lt svetainėje.
-
Į sostinės gatves išrieda miesto dviračiai
Dviračių sistemą „Cyclocity Vilnius“ įdiegusi ir administruojanti lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ kviečia visus dviračių mylėtojus sugrįžti į gatves ir kuo daugiau laiko praleisti lauke. Trečius metus iš eilės dviračių sistemos partnere tapo gyvybės draudimo ir pensijų bendrovė „Aviva Lietuva“.
Pasak „JCDecaux Lietuva“ vadovės Žanetos Fomovos, gerokai užtrukęs įšalas šiemet pakoregavo starto planus ir privertė pavėlinti terminalų montavimą bei sistemos paleidimą dviem savaitėmis. Tikimasi, kad šį sezoną dviračių dalinimosi paslauga bus dar populiaresnė : „Tendencijos rodo, kad dviračiai tampa svarbia pasaulio miestų gyvenimo dalimi. Ir mes kasmet jaučiame didėjantį susidomėjimą dviračių kelionėmis Vilniuje. Šiemet visus gyventojus ir svečius sezono šūkiu „Dalintis gera“ skatiname kuo daugiau dalintis mūsų dviračiais. Visi žinome, kad judėjimas sveika - todėl stengsimės tai nuolat priminti bei prisidėti prie dviračių kultūros puoselėjimo mieste,“ - kalbėjo Ž. Fomova.
Vilnius miestas intensyviai plečia ir atnaujina dviračiams skirtą infrastruktūrą: tiesiami nauji dviračių takai ir kuriama patogesnė susisiekimo sistema.
Pasak Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus, Vilnius toliau kryptingai investuoja į dviračių infrastruktūrą, kad ši susisiekimo priemonė taptų patogia judėjimo alternatyva mieste: „Pernai sostinėje įrengta ir atnaujinta daugiau kaip 12 km dviračių takų, o šių metų planai dar ambicingesni - numatyta nutiesti daugiau kaip 30 km infrastruktūros visame mieste. Asmeniniams dviračiams įrengsime virš 1500 dviračių stovų, o „Cyclocity“ dviračiai, kaip ir kasmet, puikiai įsilies į patogaus susisiekimo centrinėje dalyje planus.„
Pernai dviračių Vilniečiai ir miesto svečiai „Aviva“ dviračiais įveikė daugiau nei pusę milijono kilometrų. Iš viso per 2017 m. buvo nuvažiuota 221.747 kelionių. Pagal vienu dviračiu atliekamų kelionių skaičių Vilnius yra tarp trijų aktyviausių pasaulio miestų iš maždaug 70-ties, kuriuose veikia „Cyclocity” paslauga.
Paslaugos kaina vartotojams išliks tokia pati, kaip ir ankstesniais metais. Paslaugos naudotojai galės įsigyti metinę sezono narystę (kaina - 19,90 EUR, jaunimui nuo 14 iki 26 metų - 13,90 EUR), 30 dienų narystę (3,90 EUR) arba trijų dienų kelionės bilietą (2,90 EUR). Pirmąjį kiekvienos kelionės pusvalandį „Aviva” dviračiu važiuoti galima nemokamai. Po pirmųjų 30 minučių važiavimas apmokestinamas pagal nustatytą tarifą: antras pusvalandis kainuoja 0,39 EUR, trečias - 1,39 EUR, ketvirtas ir vėlesni - 3,39 EUR.
Įsigyti ar atnaujinti narystę 2018 metų sezonui Vilniaus miesto gyventojai ir svečiai gali www.cyclocity.lt svetainėje. Dviračių paslaugos narystės kortele gali tapti ir Vilniaus miesto gyventojo turima „Vilniečio kortelė”, taip pat ISIC pažymėjimas su integruotu transporto bilietu, Lietuvos studento pažymėjimas ar elektroninis moksleivio pažymėjimas. Vartotojams taip pat suteikiama galimybė padovanoti pasirinkto tipo ilgalaikę „Cyclocity Vilnius” narystę (sezono, sezono jaunimo ar 30 dienų narystes) savo artimajam, draugui ar kolegai.
-
Vilniuje apdovanota milijoninė kelionė miesto dviračiu
Milijonine tapo vilniečio Andriaus Milinavičiaus gegužės 27 d. atlikta 7 minučių trukmės kelionė iš Vašingtono aikštės į Jogailos dviračių nuomos punktą.
Dviračių sistemą „Cyclocity Vilnius“ įdiegusi ir administruojanti lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ milijoninės kelionės autoriui įteikė unikalią narystę “Cyclocity Forever”. A. Milinavičius visą sistemos veikimo laiką Vilniuje galės nemokamai naudotis šiais miesto dviračiais.
“Cyclocity” atsiradimas Vilniuje man buvo geriausias šiam miestui nutikęs dalykas. Ir šiandien prisimenu pirmąją pravažiuotą distanciją: specialiai susidėliojau susitikimus taip, kad tektų riedėti miesto dviračiais. Visur nukeliauju per kelias minutes ir visiškai nesuku galvos nei dėl parkavimo, nei dėl įrangos saugumo” – džiaugėsi milijoninės kelionės autorius. A. Milinavičius sako, kad automobilio atsisakė prieš dvejus metus, nes jo poreikius puikiai patenkina moderniam miestui būtini dalinimosi ekonomikos pasiūlymai.
“JCDecaux Lietuva“ skaičiavimais, kiekvieną sezoną dviračiais pasinaudoja daugiau nei 5000 nuolatinių klientų nuo 14 iki 75-erių metų amžiaus. “Kiekvienas iš 300 dviračių jau numynė įspūdingą 6500 km maršrutą - toks atstumas būtų nuo Vilniaus iki Pekino. Akivaizdu, kad dviračių sistema yra labai svarbi ir naudinga: vilniečiai sportuoja, taupo laiką - kelionės dviračiu miesto centre dažnai greitesnės nei automobiliu, mažiau automobilių - mažiau kamščių ir oro taršos", - vardija Žaneta Fomova.
Vidutiniškai per dieną vienu dviračiu pasinaudoja iki 8 žmonių – pagal šį rodiklį Vilniaus sistema yra viena pirmaujančių tarp visų 70-yje miestų veikiančių “JCDecaux” sistemų ir nusileidžia tik Slovėnijos sostinei Liublianai.
„Dviračių punktų tinklas Vilniuje yra suplanuotas taip, kad numinti net tarp labiausiai nutolusių vietų neprireikia 30 minučių. Tą matome ir iš statistikos, vartotojams pilnai pakanka nemokamo pusvalandžio nuvykti iš vieno taško į kitą - vidutinė kelionės trukmė yra 12 minučių", - aiškina Ž. Fomova. Sezoną pradėjus šūkiu „Dalintis gera“ šiemet skatinama kuo daugiau dalintis „Aviva“ dviračiais, kad jie mažiau stovėtų, daugiau važiuotų.
Sostinės gatvėse keleivių laukia 300 „Aviva" dviračių, kuriais galima kursuoti tarp 37-ių dviračių nuomos punktų. Kaip ir ankstesniais metais, populiariausi išlieka trys savitarnos punktai: V. Kudirkos aikštė, M. Mažvydo biblioteka, Lukiškių aikštė.
Dviračiai jau tapo neatsiejama Vilniaus viešojo transporto sistemos dalimi - maždaug 30 proc. paslaugos naudotojų dviratį renkasi kelionėms į/iš darbo, dar 27 proc. persėda ant jo darbo metu tvarkyti verslo reikalus, o 28 proc. - renkasi miesto dviratį laisvalaikiui.
Dviračių sistema prisideda ir prie sveiko gyvenimo būdo: viena pusvalandžio trukmės kelionė sudegina nuo 150 iki 300 kcal (priklausomai nuo minimo tempo). Taigi, per dieną vilniečiams dviračiai padeda sudeginti iki 720,000 kcal. Apie narystes daugiau informacijos rasite interneto svetainėje www.cyclocity.lt
-
Penktame dviračių sezone Vilniuje laukiama milijoninės kelionės
„Pavasarį į gatves sugrįžta vilniečių pamėgtas transportas – miesto dviračiai. Šį sezoną pasitinkame sutvarkę 120 probleminių vietų takuose, atnaujinę 6 km takų dangą, įrengę draugiškas dviračiams Islandijos ir Universiteto gatves, praplėtę dviračių taką Gedimino prospekte bei suplanavę naujų dviračių takų plėtrą visame mieste. Šiemet numatome sutvarkyti dvigubai daugiau probleminių vietų, o svarbiausia – iš esmės atnaujinti dviračių takus dažnai vilniečių važiuojamuose maršrutuose: palei Laisvės prospektą, Saulėtekio alėjoje, taip pat nauju taku palei Neries krantinę Žvėryno tiltą sujungti su Vingio parku, o Šilo tiltą – su taku netoli Antakalnio žiedo“, – sakė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Pasak „JCDecaux Lietuva“ vadovės Žanetos Fomovos, šiemet dviračių sezonas pradedamas dviem savaitėmis ankščiau: „Jaučiame miestiečių nekantravimą ir suprantame norą greičiau sėsti ant dviračių, todėl pasistengėme, kad sezonas prasidėtų ankščiau nei buvo numatyta. Šiemet visus gyventojus ir svečius sezono šūkiu „Dalintis gera“ skatiname kuo daugiau dalintis „Aviva“ dviračiais ir kartu laukiame milijoninės kelionės.“
Šiemet numatome sutvarkyti dvigubai daugiau probleminių vietų, o svarbiausia – iš esmės atnaujinti dviračių takus dažnai vilniečių važiuojamuose maršrutuose: palei Laisvės prospektą, Saulėtekio alėjoje, taip pat nauju taku palei Neries krantinę Žvėryno tiltą sujungti su Vingio parku, o Šilo tiltą – su taku netoli Antakalnio žiedo.
Antrus metus iš eilės dviračių sistemos partnere tapo gyvybės draudimo ir pensijų bendrovė „Aviva Lietuva“. Kaip ir pernai, šiemet sostinės gatvėse bus 300 „Aviva" dviračių, kuriais galima kursuoti tarp 37-ių dviračių nuomos punktų (žemėlapį galima pamatyti www.cyclocity.lt ). Laikinai neveiks nuomos punktas. Nr. 20 TRAKŲ (Pylimo g.) dėl Modernaus Meno Centro statybų darbų.
Dviračiai jau tapo neatsiejama Vilniaus viešojo transporto sistemos dalimi - maždaug 30 proc. paslaugos naudotojų dviratį renkasi kelionėms į/iš darbo, dar 27 proc. persėda ant jo darbo metu tvarkyti verslo reikalus, o 28 proc. - renkasi miesto dviratį laisvalaikiui. Vartotojai renkasi dviratį vietoje automobilio, nes tai ne tik sveikesnė, bet ir neretai greitesnė transporto priemonė, ypač miesto centre ir transporto spūsčių metu. Be to, ji prisideda prie miesto užterštumo mažinimo - skaičiuojama, kad pasirinkę dviratį vietoje automobilio per 2016 metus „Cyclocity Vilnius" paslaugos naudotojai apsaugojo miestą nuo 80 tūkst. kg CO2 teršalų.
„Dviračių punktų tinklas Vilniuje yra suplanuotas taip, kad numinti net tarp labiausiai nutolusių vietų neprireikia 30 minučių. Tą matome ir iš statistikos, vartotojams pilnai pakanka nemokamo pusvalandžio nuvykti iš vieno taško į kitą - vidutinė kelionės trukmė pernai buvo 12 minučių", - aiškina Ž. Fomova.
Pernai dviračių dalinimosi paslauga pasinaudojo 8,5 tūkst. vilniečių ir miesto svečių, kurie kartu įveikė daugiau nei pusę milijono kilometrų. Vidutiniškai per dieną miesto dviračiais atlikta per 1,2 tūkst. kelionių - pagal vienu dviračiu atliekamų kelionių skaičių Vilnius yra tarp trijų aktyviausių pasaulio miestų iš maždaug 70-ties, kuriuose veikia „Cyclocity" paslauga. Populiariausias punktas, kuriame kasdien išsinuomojama ar paliekama daugiausia dviračių 2016 metais buvo Vinco Kudirkos aikštė, o dažniausi klientų maršrutai Vilniuje driekėsi Gedimino prospektu - nuo Martyno Mažvydo bibliotekos iki V. Kudirkos aikštės ir atvirkščiai, bei iš Lukiškių aikštės į V.Kudirkos aikštę.
Paslaugos kaina vartotojams išliks tokia pati, kaip ir ankstesniais metais. Paslaugos naudotojai galės įsigyti metinę sezono narystę (kaina - 19,90 EUR, jaunimui nuo 14 iki 26 metų - 13,90 EUR), 30 dienų narystę (3,90 EUR) arba trijų dienų kelionės bilietą (2,90 EUR). Pirmąjį kiekvienos kelionės pusvalandį „Aviva" dviračiu važiuoti galima nemokamai. Po pirmųjų 30 minučių važiavimas apmokestinamas pagal nustatytą tarifą: antras pusvalandis kainuoja 0,39 EUR, trečias - 1,39 EUR, ketvirtas ir vėlesni - 3,39 EUR.
Įsigyti ar atnaujinti narystę 2017 metų sezonui Vilniaus miesto gyventojai ir svečiai gali www.cyclocity.lt svetainėje. Įsigytą ilgalaikę „Cyclocity Vilnius" narystę reikia aktyvuoti narystės kortelėje, kurią vartotojai gali atsiimti turizmo informacijos centruose, PC „Europa" arba Susisiekimo paslaugų klientų aptarnavimo centre prie V. Kudirkos aikštės. Dviračių paslaugos narystės kortele gali tapti ir Vilniaus miesto gyventojo turima „Vilniečio kortelė", taip pat ISIC pažymėjimas su integruotu transporto bilietu, Lietuvos studento pažymėjimas ar elektroninis moksleivio pažymėjimas.
Šiemet vartotojams suteikiama nauja galimybė padovanoti pasirinkto tipo ilgalaikę “Cyclocity Vilnius” narystę (sezono, sezono jaunimo ar 30 dienų narystes) savo artimajam, draugui ar kolegai.
Vilniaus savivaldybė toliau planuoja didesnę dviračių takų plėtrą – šiemet bus baigtas projektuoti daugiau kaip 5 km. kokybiškas dviračių takas palei T. Narbuto gatvę, sujungsiantis Pilaitę su Konstitucijos prospektu, taip pat projektuojama Ukmergės gatvėje esančio tako rekonstrukcija bei keliasdešimt kilometrų skirtingų trūkstamų dviračių infrastruktūros atkarpų: Verkiuose, Žvėryne, Balsiuose, Lazdynuose ties Oslo gatve, Trakų kryptimi. ES lėšų parama bus panaudota takų įrengimui Naujamiestyje, Šnipiškėse, Žirmūnuose – šie projektai bus pradėti įgyvendinti kitąmet. Be to, šiemet prie kiekvienos mokyklos planuojama įrengti dviračių stovus – šiuo metu jų nėra beveik prie trečdalio sostinės ugdymo įstaigų.
Vilnius yra pirmasis miestas visoje Rytų Europoje, kuriame 2013 m. vasarą įdiegta bendrovės „JCDecaux Lietuva" sukurta dviračių savitarnos sistema. Visame pasaulyje ši sistema veikia jau daugiau nei 70 miestų, tarp jų tokiuose didmiesčiuose kaip Paryžius, Briuselis, Dublinas, Viena, Liuksemburgas bei kiti.
-
Pavasariški orai paankstino miesto dviračių sezono pradžią 1
Administruojanti lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ skelbia, kad daugiau nei dviem savaitėmis paankstins dviračių sezono pradžią. Naujos partnerės – Lietuvos gyvybės draudimo rinkos lyderės „Aviva“ – sulaukę miesto dviračiai į gatves išriedės jau šį penktadienį, balandžio 1-ąją.
„Tai bus jau ketvirtasis sezonas ir galime pasidžiaugti, kad kasmet miesto dviračiais vilniečiai ir miesto svečiai nurieda vis didesnį atstumą. Įvertinę optimistines sinoptikų prognozes, nusprendėme 18 dienų paankstinti sezono pradžią ir nuo pat balandžio pradžios kartu su „Aviva Lietuva“ suteikti galimybę vilniečiams rinktis kelionės būdą“, – pasakoja lauko reklamos bendrovės „JCDecaux Lietuva“ vadovė Žaneta Fomova.
Geresnės vilniečių savijautos rėmėja nuo šio sezono tampa gyvybės draudimo ir pensijų bendrovė „Aviva Lietuva“.
„Galimybė paskatinti sostinės aplinkai draugišką keliavimo būdą ir sveiką gyvenseną leidžia mums dar labiau įprasminti savo tikslą – rūpintis žmogumi ir jo visaverčiu gyvenimu. Esame lyderiai gyvybės draudimo rinkoje, norime tokiais būti ir skatinant sveiką gyvenseną. Tikimės, kad geltona „Aviva“ spalva dar labiau nušvies Vilniaus miesto gatves, o „Aviva“ dviratis kasdienėse kelionėse taps puikia alternatyva automobiliui, paskatins aktyvesnę fizinę veiklą ir net leis sutaupyti“, – sako „Aviva Lietuva“ generalinė direktorė Asta Grabinskė.
Ž. Fomova pastebi, kad dviračiai jau tapo neatsiejama Vilniaus viešojo transporto sistemos dalimi – maždaug 30 proc. paslaugos naudotojų dviratį renkasi kelionėms į/iš darbo, dar 27 proc. persėda ant jo darbo metu tvarkyti verslo reikalus, o 28 proc. – renkasi miesto dviratį laisvalaikiui. Vartotojai renkasi dviratį vietoje automobilio, nes tai ne tik sveikesnė, bet ir neretai greitesnė transporto priemonė, ypač miesto centre ir transporto spūsčių metu. Be to, ji prisideda prie miesto užterštumo mažinimo – skaičiuojama, kad pasirinkę dviratį vietoje automobilio per 2015 metus „Cyclocity Vilnius“ paslaugos naudotojai apsaugojo miestą nuo 80 tūkst. kg CO2 teršalų.
Pernai dviračių dalinimosi paslauga pasinaudojo 8,5 tūkst. vilniečių ir miesto svečių, kurie kartu įveikė daugiau nei pusę milijono kilometrų. Vidutiniškai per dieną miesto dviračiais atlikta per 1,2 tūkst. kelionių – pagal vienu dviračiu atliekamų kelionių skaičių Vilnius yra tarp trijų aktyviausių pasaulio miestų iš maždaug 70-ties, kuriuose veikia „Cyclocity“ paslauga. Populiariausias punktas, kuriame kasdien išsinuomojama ar paliekama daugiausia dviračių 2015 metais buvo Vinco Kudirkos aikštė, o dažniausi klientų maršrutai Vilniuje driekėsi Gedimino prospektu – nuo Martyno Mažvydo bibliotekos iki V. Kudirkos aikštės ir atvirkščiai, bei iš Lukiškių aikštės į V.Kudirkos aikštę.
Kaip ir pernai, šiemet sostinės gatvėse bus 300 „Aviva“ dviračių, kuriais galima kursuoti tarp 37-ių dviračių nuomos punktų (žemėlapį galima pamatyti čia).
Paslaugos kaina vartotojams išliks tokia pati, kaip ir ankstesniais metais. Paslaugos naudotojai galės įsigyti metinę sezono narystę (kaina – 19,90 EUR, jaunimui nuo 14 iki 26 metų – 13,90 EUR), 30 dienų narystę (3,90 EUR) arba trijų dienų kelionės bilietą (2,90 EUR). Pirmąjį kiekvienos kelionės pusvalandį „Aviva“ dviračiu važiuoti galima nemokamai. Po pirmųjų 30 minučių važiavimas apmokestinamas pagal nustatytą tarifą: antras pusvalandis kainuoja 0,39 EUR, trečias – 1,39 EUR, ketvirtas ir vėlesni – 3,39 EUR.
„Dviračių punktų tinklas Vilniuje yra suplanuotas taip, kad numinti net tarp labiausiai nutolusių vietų neprireikia 30 minučių. Tą matome ir iš statistikos, vartotojams pilnai pakanka nemokamo pusvalandžio nuvykti iš vieno taško į kitą – vidutinė kelionės trukmė pernai buvo 12 minučių“, – aiškina Ž. Fomova.
Įsigyti ar atnaujinti narystę 2016 metų sezonui Vilniaus miesto gyventojai ir svečiai gali www.cyclocity.lt svetainėje. Įsigytą ilgalaikę „Cyclocity Vilnius” narystę reikia aktyvuoti narystės kortelėje, kurią vartotojai gali atsiimti turizmo informacijos centruose, PC „Europa“ arba Susisiekimo paslaugų klientų aptarnavimo centre prie V. Kudirkos aikštės. Dviračių paslaugos narystės kortele gali tapti ir Vilniaus miesto gyventojo turima „Vilniečio kortelė“, taip pat ISIC pažymėjimas su integruotu transporto bilietu, Lietuvos studento pažymėjimas ar elektroninis moksleivio pažymėjimas.
Vilnius yra pirmasis miestas visoje Rytų Europoje, kuriame 2013 m. vasarą įdiegta bendrovės „JCDecaux“ sukurta dviračių savitarnos sistema. Visame pasaulyje ši sistema veikia jau daugiau nei 70 miestų, tarp jų tokiuose didmiesčiuose kaip Paryžius, Briuselis, Dublinas, Viena, Liuksemburgas bei kiti.