-
Helovino proga – siaubo filmai automobilių aikštelėje 2
Praėjusiais metais susilaukus daug dėmesio renginys kartojamas ir šiemet, kino iš automobilio dalyviai ypač pamėgo tapti neatsiejama renginio dalimi, sukuriant bendrą šviesų ir garso šou. Tai jau tapo tradicine kiekvieno kino seanso atidarymo vizitine kortele.
Renginio organizatoriai „Kino zona“ jau ne vienerius metus kuria „drive-in“ kino tradiciją Lietuvoje. Helovino proga išvysite net aštuonis specialiai atrinktus ir daug dėmesio susilaukusius naujausius siaubo filmus. Visi filmai įgarsinti lietuviškai, o garsas transliuojamas FM bangomis. Norint suteikti nepamirštamą reginį kino filmai rodomi ant ypač didelės 12×7 m aliuminio ekrano konstrukcijos.
Ekrane išvysite du „Oskarus“ laimėjusi geriausią 2017 m. animacinį filmą visai šeimai „Koko“, bei 2021 m. visuose apdovanojimuose triumfavusį animacinį filmą „Siela“. Siaubo filmų mėgėjus džiugins ypač solidus ir gerai įvertintas kino filmas „Išvarymas 3: velnias privertė mane tai padaryti“, nenuspėjamai kraupus filmas „Vaiduoklių žemė“ bei netikėto siužeto filmas „Sek paskui mane“, vienas geriausių 2022 m. siaubo filmų „Mirties namai 2“, bei originalus šiurpą keliantis siaubo filmas „Piktybinis“, antroji jau gerai žinomo filmo „Pabėgimo kambarys 2: išėjimo nėra“ dalis.
Norint užtikrinti gerą matomumą, vietų skaičius ribotas, tad organizatoriai pataria bilietą automobiliui įsigyti jau dabar. Bilietus rasite čia: https://kino-zona.lt/kinas.
-
„Scanoramoje“ – išankstinis siaubo filmo seansas ir programa naktinėms būtybėms 1
„Siaubo žanras ne tik stovėjo prie pačių kino ištakų, bet ir aktyviai formavo šio naujai gimusio meno žodyną. Pavyzdžiui, F. W. Murnau filmas „Nosferatu: siaubo simfonija“ (1922) iki šiol laikomas vienu svarbiausių kūrinių kino istorijoje, o Carlo Theodoro Dreyerio „Vampyras“ (1932) tarp daugelio kino kūrėjų inspiravo ir danų provokatorių Larsą von Trierą. Pastaraisiais metais pastebimas ryškus siaubo filmų renesansas. Staiga atsirado visa eilė režisierių, supratusių, kad siaubas – tai ne tik emocinis atrakcionas, bet ir galingas būdas kalbėti apie svarbias metafizines bei socialines problemas“, – teigia „Scanoramos“ programos koordinatorius, semiotikas Dmitrijus Gluščevskis.
Ekskursija po sąmonės užkaborius
Debiutinė R. Glass juosta „Šventoji Mod“, Londono kino festivalyje įvertinta specialiuoju žiuri paminėjimu, puikiai iliustruoja grįžimą prie metafizinių ir socialinių temų kine. Filmo pagrindinė veikėja yra slaugė, po ją šokiravusios patirties darbe atsigręžusi į dvasinį pasaulį ir aistringai pamilusi Dievą. Metusi darbą ligoninėje, ji gyvena asketiškame bute ir prižiūri mirtinai sergančius pacientus. Jos nauja darbdavė – ekscentriška vėžiu serganti šokėja Amanda, kuriai Mod dievobaimingumas kelia tik ironišką šypseną. Tačiau Mod nusiteikusi labai rimtai ir bet kokia kaina nori išgelbėti Amandos sielą. „Švientoji Mod“ kviečia į ekskursiją po pakrikusią pagrindinės veikėjos sąmonę, kurioje riba tarp dieviškumo ir velniškumo yra plonesnė, nei gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio.
Filmo „Šventoji Mod“ stop kadras
Europietiško siaubo kino panoptikumas
Šių metų programos „Naktinės būtybės“ filmai atvers pastarojo dešimtmečio europietiško siaubo žanro skerspjūvį, aprėpiantį anglakalbių ir prancūzakalbių režisierių interpretacijas meta-kino tema. Britų Peterio Stricklando „Berberian garso įrašų studija“ (2012), įvertinta Jaunimo žiuri specialiuoju paminėjimu Lokarno kino festivalyje, Prono Bailey-Bond „Cenzorė“ (2021), pristatyta Berlyno ir Sandanso kino festivaliuose, ir belgų Hélène Cattet ir Bruno Forzani „Kartumas“ (2009), pelnęs Sidžeso kino festivalio „Naujų vizijų“ apdovanijimą“, pakvies į išskirtinės estetikos ir žanrinių žaidimų siautulį, svaiginantį vizualiais sprendimais ir kino istorijos parafrazėmis.
Britų nepriklausomo kino apdovanojimais už geriausią režisūrą ir geriausią aktoriaus Toby Jones’o darbą įvertintas P. Stricklando „Berberian garso įrašų studija“ pakvies susipažinti su naiviuoju garso režisieriumi Gilderojumi. Vyras įsidarbina italų siaubo filmų studijoje ir greitai netenka ryšio su tikrove. Nuolatiniai aktorių klyksmai ir daržoves kapojančių mačečių garsai priverčia jį stoti į akistatą su savo vidiniais demonais. Ši meta-giallo juosta, kviečianti į siaubo kino kūrimo užkulisius – tai meilės laiškas italų siaubo kinui ir sumani studija, atskleidžianti neretai paviršutinišku laikomo žanro gelmes.
Filmo „Šventoji Mod“ stop kadras
Žanrinio arthauzinio kino žvaigždžių H. Cattet ir B. Forzani „Kartumas“ yra žvilgsnių, šviesų, šešėlių ir gestų kompozicija, kviečianti susipažinti su Ana, kurios gyvenimas visada pakibęs tarp tikrovės ir vaizduotės šėlsmo. Ekspresionistinių Mario Bavos ir Dario Argento šedevrų įkvėpta juosta yra įdėmi giallo žanro vizualiųjų tropų studija ir pribloškianti kinematografinės ekspresijos puota, kurioje formalių itališkojo žanrinio kino sprendimų kaleidoskopas tampa ir forma, ir turiniu. „Scanoramos“ žiūrovai turėjo galimybę pamatyti kol kas naujausią šių režisierių filmą „Tegu įdega lavonai“ (2017).
Prono Bailey-Bond „Cenzorė“ pasakoja apie filmų cenzorę Enidą. Moteris kiekvieną dieną peržiūrinėja smurto filmus ir rekomenduoja iškirpti nepriimtinas jų vietas. Įprastai ji nepriekaištingai ir šaltakraujiškai atlieka savo darbą, bet vienas naujas siaubo filmas jai sukelia sunkumų. Jo siužetas atgaivina prisiminimus apie daug metų dingusią jaunesniąją seserį. Įtikėjusi, kad filmas yra raktas, atversiantis sesers dingimo paslaptį, Enida leidžiasi į košmarišką detektyvą, kuriame ištirpsta tikrovės ir vaizduotės ribos. Režisierė gilinasi į mažo biudžeto siaubo filmų estetiką, vaizdo kasečių peržiūros patirtį ir filmų cenzūravimo praktiką išradingai siedama su atminties procesais.
Bilietus į filmo „Šventoji Mod“ peržiūrą galima įsigyti čia.
Šiais metais Europos šalių kino forumas „Scanorama“ vyks lapkričio 4–14 dienomis, Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose.
-
„M&M‘s Siaubo maratonas“ grįžta su Lietuvoje nerodytais siaubo filmais 6
„Šįkart norėjome renginį padaryti visai kitokį. Nesirišame prie premjerinio filmo. Norime pristatyti filmus, kurie visame pasaulyje buvo puikiai įvertinti tiek kritikų, tiek žiūrovų, tačiau taip ir nepasiekė Lietuvos. Tai bus tikrai įdomu, nes net du iš trijų filmų yra pasirodę būtent šiais metais“, – pasakojo renginio organizatorius Vainius Eiva.
Renginyje siaubo gerbėjai galės išvysti net tris siaubo filmus. Pirmasis – prieš kelis metus pasirodžiusi „Megė“ (angl. „Maggie“) su Arnoldu Schwarzeneggeriu. Iškart po jo seks šiais metais pasirodžiusi kraują stingdanti siaubo komedija su Nicolasu Cage‘u ir Selma Blair „Mama ir tėtis“ (angl. „Mom and Dad“). Vakaro pabaiga kiekvienam siaubo gerbėjui bus kaip tikra vyšnaitė ant torto. Bus rodomas tik ką pasaulio kino teatrus pasiekęs, be galo kraupus, kruvinas ir geriausiu Nicolaso Cage‘o karjeros darbu laikomas „Mendė“ (angl. „Mandy“), kuris „Rotten Tomatoes“ puslapyje yra vertinamas net 95%.
„Džiaugiamės organizatorių pasiūlymu žiūrovams pristatyti tokią filmų įvairovę ir kviečiame visus Vilniaus ir Kauno siaubo žanro mėgėjus pajusti šiurpuliukų begalybę. Juolab, kad žiūrovai, žiūrėdami tris siaubo filmus iš eilės, galės juos ir palyginti, pasverti, ko praktiškai nepadarytum paprastą dieną, nes tiesiog vienu metu nėra rodoma tiek siaubo filmų. Tad – linkime šiurpiausių įspūdžių visiems Siaubo maratono dalyviams“, – teigė „Forum Cinemas“ rinkodaros vadovas Dainius Beržinis.
Renginio metu visi susirinkusieji galės mėgautis saldžiomis staigmenomis iš pagrindinio renginio partnerio „M&M‘s“, o taip pat ir laimėti prizų, kuriuos įsteigė tradiciniai „Buvau kine“ renginių draugai „Hero Lab“.
Renginio programa:
„Forum Cinemas Vingis“, 1 salė
17:00 – Atidaromos durys
17:30 – 19:10 „Megė“
19:10 – 19:40 Pertrauka
19:40 – 21:10 „Mama ir tėtis“
21:10 – 21:40 Pertrauka
21:40 – 21:50 Prizų dalybos
21:50 – 23:50 „Mendė“
23:50 – Renginio pabaiga
„Forum Cinemas Kaune“, 5 salė
17:00 – Atidaromos durys
17:30 – 19:10 „Megė“
19:10 – 19:40 Pertrauka
19:40 – 21:10 „Mama ir tėtis“
21:10 – 21:40 Pertrauka
21:40 – 21:50 Prizų dalybos
21:50 – 23:50 „Mendė“
23:50 – Renginio pabaiga