-
Kauno kolegija – lyderiaujanti aukštoji mokykla 1
Ieškantiems kokybiškų studijų
Remiantis žurnalo „Reitingai“ duomenimis, Kauno kolegija yra tarp lyderių šalyje pagal studentus ir studijas, alumnų kuriamą pridėtinę vertę ir darbdavių vertinimus, akademinį personalą ir studijų bazės gerovę.
Šalies kolegijos buvo vertinamos pagal keturis stambius parametrus: studentai ir studijos, alumnų kuriama pridėtinė vertė ir darbdavių vertinimai, kolegijos akademinis personalas ir studijų bazės gerovė, konkuravimas tarptautinėje studijų erdvėje.
Kauno kolegija antrąją vietą užėmė vertinant studentus ir studijas (iš 35 taškų surinkta 27,5). Čia buvo vertinama, kiek gabiausių abiturientų, tai yra tų, kurie valstybinius brandos egzaminus išlaikė balais nuo 86 iki 100, pasirinko konkrečią kolegiją, taip pat, remiantis Studijų vertinimo centro duomenimis, su kokiu žemiausiu balu į kiekvieną kolegiją buvo priimta studentų tiek per LAMA BPO, tiek per vadinamąjį institucinį priėmimą, kuris vyksta jau pačiose kolegijose.
Kauno kolegijos nuotr.
Vertinant kolegijos akademinį personalą ir studijų bazės gerovę, Kauno kolegija taip pat užėmė antrąją vietą (iš 15 taškų surinkta 8,4). Šiuo atveju buvo vertinami kiekvienos kolegijos vykdytos užsakomosios konsultacinės ir taikomosios mokslo / meno veiklos, išreikštos pinigais, plotis ir gylis; taip pat dėstytojų per pastarąjį dešimtmetį pelnyti reikšmingiausi apdovanojimai. Nagrinėta ir kiek vienam studentui tenka dėstytojų, kiek dėsto jaunų dėstytojų (tokių, kuriems dar nėra sukakę 35-eri), taip pat ir kiek esama mokslo bei meno daktarų.
Pagal alumnų kuriamą pridėtinę vertę ir darbdavių vertinimus Kauno kolegija užėmė trečiąją vietą ir iš galimų 35 taškų surinko 30,7. Šis parametras sudarytas iš dviejų dalių – sociologinės darbdavių apklausos ir Užimtumo tarnybos duomenų, kaip kolegijų alumnams, praėjus 9 mėn. po studijų baigimo, sekėsi įsidarbinti.
Žurnalo „Reitingai“ duomenimis, Kauno kolegija jau ne vienerius metus užima lyderiaujančią poziciją tarp valstybinių kolegijų.
Kauno kolegiją vertino tarptautiniai ekspertai
Paskelbus aukštųjų mokyklų reitingus, tą pačią savaitę Kauno kolegiją lydėjo dar vienas svarbus etapas – išorinis tarptautinis jos veiklos vertinimas. Pasak Kauno kolegijos Valdymo ir kokybės departamento vadovės Ingos Stravinskienės, tai itin svarbus įvykis, įrodantis aukštosios mokyklos veiklos kokybę, sutelkiantis bendruomenę bendrų tikslų siekimui.
„Išorinis vertinimas yra labai reikšmingas ir svarbus bet kuriai aukštajai mokyklai, nes jo metu tarptautiniai ekspertai įvertina, kaip efektyviai ir rezultatyviai dirba aukštoji mokykla, kokia jos veiklos kokybė. Taip pat svarbus ir pats pasiruošimo vertinimui procesas, kuris Kauno kolegijoje truko ilgiau nei metus ir sutelkė visą kolegijos bendruomenę dar kartą atidžiai įsivertinti savo veiklos stiprybes, tobulintinus aspektus, galimybes veiklos plėtrai.
Nors rengdami naująją, 2021–2025 m., veiklos strategiją itin išsamiai ir atsakingai atlikome savo veiklos analizę bei nubrėžėme ateities kryptis, tačiau savianalizės, reikalingos išoriniam vertinimui, rengimo metu dar kartą grįžome penkerius metus atgal, ir visi kartu įsivertinome savo veiklos procesus ir veiklos rezultatus išorinių reikalavimų kontekste. Visas šis susitelkimas – tai vienos iš mūsų kolegijos vertybių – bendruomeniškumo – puoselėjimas. Toks bendruomenės sutelkimas, manau, paskatins mus dar aktyviau siekti tų tikslų, kuriuos esame išsikėlę kolegijos strategijoje. Kaip kitaip, juk mūsų organizacijoje dėmesys kokybės kultūros puoselėjimui yra itin didelis“, – sakė Valdymo ir kokybės departamento vadovė.
Kauno kolegijos nuotr.
I. Stravinskienė taip pat atskleidė, jog išorinis aukštosios mokyklos vertinimas svarbus ne tik esamiems, bet ir būsimiems jos bendruomenės nariams.
„Išorinis aukštosios mokyklos vertinimas parodo tarptautinių ekspertų nuomonę ir įvertinimą dėl to, kaip dirba aukštoji mokykla, ar savo veiklą vykdo kokybiškai, ar tinkamai siekia išsikeltų tikslų, ar tinkamai įgyvendina savo veiklos strategiją. Šio vertinimo rezultatai, kurių nekantriai lauksime, yra labai svarbūs, nes teigiamas įvertinimas yra ir tam tikras kokybės ženklas“, – apie šio vertinimo svarbą, praėjus trijų dienų ekspertų vizitui, sakė Kauno kolegijos Valdymo ir kokybės departamento vadovė I. Stravinskienė.
Pirmosios tarptautinių ekspertų išvados: esate organizacija, kuri vadovaujasi savo vertybėmis
Pasibaigus tris dienas trukusiam tarptautinių ekspertų vizitui, kurio metu vyko pokalbiai su Kauno kolegijos vadovais, darbuotojais, dėstytojais, studentais, absolventais, socialiniais partneriais, buvo vertinama materialinė kolegijos bazė, ekspertai Kauno kolegijos bendruomenei pristatė pirmąsias išvadas. Pristatymo metu Kauno kolegija buvo įvardyta kaip europietiška, proaktyvi aukštoji mokykla.
Jūs esate organizacija, kuri vadovaujasi savo vertybėmis.
„Jūs esate organizacija, kuri vadovaujasi savo vertybėmis. Iš to, ką pamatėme ir girdėjome, įsitikinome, kad esate institucija, kuri siekia bendrų tikslų, nuoseklaus jų įgyvendinimo. Kauno kolegija yra tokia patraukli darbuotojams ir studentams, kad darbuotojai čia dirba ilgą laiką ir neplanuoja išeiti, o absolventai sugrįžta dirbti. Kaip jūsų stiprybę galime įvardyti ir aktyvų siekį gauti grįžtamąjį ryšį, kuris apima tiek bendruomenės narius, tiek išorę. Taip pat išsiskiriate savo įsipareigojimu teikti praktiškas studijas“, – kalbėjo grupės vadovas, nepriklausomas švietimo konsultantas, Derbi universiteto (University of Derby) profesorius emeritas (Jungtinė Karalystė), prof. Colin Raban.
„Kai dirbau Jungtinėje Karalystėje, vienas iš indikatorių, leidžiančių spręsti, ar aukštoji mokykla veiklą vykdo kokybiškai, buvo ekspertų noras joje likti ilgiau. Šias pastarąsias dienas mes tikrai jautėme, kad norėtume likti Kauno kolegijoje. Darbuotojų atsidavimas organizacijai, maža jų kaita, studentų ir absolventų atsakymai į klausimus pokalbių metu paliko išties teigiamą įspūdį. Jūs kuriate pridėtinę vertę ne tik regionui, bet ir visai šaliai“, – pirmosiomis išvadomis dalijosi prof. C. Raban.
Kauno kolegija – Lietuvoje lyderiaujanti aukštoji mokykla, kurioje rengiami technologijų, informatikos, inžinerijos, sveikatos, humanitarinių, socialinių, meno, ugdymo, verslo ir viešosios vadybos, teisės, žemės ūkio mokslų specialistai.
Studijų programos yra sudarytos taip, kad besimokantieji per studijų laikotarpį įgytų tvirtas teorines žinias ir maksimaliai išlavintų praktinius įgūdžius. Praktinis rengimas sudaro mažiausiai trečdalį studijų programos apimties.
Daugiau informacijos apie studijas galite rasti interneto svetainėje www.kaunokolegija.lt.
-
Unikalioje aukštojoje mokykloje Kaune – modernios studijos su krikščioniškų vertybių pagrindu 6
Augimas ir pasitikėjimas
Pagarba asmenybei ir visuomenei. Keturios studijų programos: Socialinio darbo vadyba, Transporto logistika, Ekoturizmas, Vaiko gerovė ir socialinė apsauga, iš kurių dvi – vienintelės Lietuvoje. 1460 absolventų. 150 socialinių partnerių. 60 šalių vienijanti tarptautinė bendruomenė.
Kauno širdyje – Senamiestyje įsikūrusios šios ne valstybinės bendruomeninės aukštosios mokyklos moto: „Jeigu jūs norite geresnės ateities, privalote patys ją susikurti“ (kunigas Adolfas Kolpingas).
Kolegijos bendruomenė prie geresnės visų mūsų ateities aktyviai prisideda pradedant didžiuliu dėmesiu ir pagarba studento asmenybei, bendruomeniškumo puoselėjimu, nuolatine pagalba formuojant krikščioniškąsias moralines nuostatas ir kaupiant vidines galias mūsų šalies socialinės ir ekonominės aplinkos humanizavimui.
Kolegijos veikla grindžiama darnios plėtros principais, apimančiais pagrindines sritis: socialinę gerovę, aplinkos tvarumą ir ekonominę gerovę.
Vienas iš Kolpingo kolegijos įkūrimo tikslų buvo įsteigti švietimo instituciją, ugdančią socialinius lyderius. Kitas tikslas – pagelbėti jaunuoliams suvokti savo asmens orumą ir vertę, įgauti pasitikėjimo vidinėmis jėgomis ir, įgijus tvirtų profesinių žinių, tapti gerais specialistais, gebančiais prisitaikyti sparčiai kintančioje darbo rinkoje.
Kolpingo kolegijos nuotr.
Savipagalbos principas
Kolegijos steigėjas Lietuvos Kolpingo fondas yra katalikiška labdaros ir paramos organizacija, vienijanti socialiai atsakingus žmones, veikiančius savipagalbos principu. Dalininkas – Kolping Bildungswerk Wuerttemberg (Vokietija).
Kolegija įsteigta realizuojant vieną iš prioritetinių fondo veiklos sričių – švietimo veiklą. Kolegiją remia Tarptautinė Kolpingo draugija, vienijanti apie 400 tūkst. narių 60-tyje pasaulio valstybių. Jos įkūrėjas – Palaimintasis Adolfas Kolpingas.
Kunigas A. Kolpingas – vienas žymiausių XIX a. socialinio katalikiškumo vadovų ir puikus socialinis auklėtojas, kurio veikla įgijusi platų tarptautinį mastą toliau tęsiama dabar.
Ugdymas – nesibaigiantis procesas
Kas tai yra Kolpingo kolegija pačių kolpingiečių akimis? „Švietimas yra žmogaus teisė. Jis turi skatinti supratimą, pakantumą ir draugystę, plėtoti taikos palaikymo veiklą. Taip teigiama Visuotinėje žmogaus teisių deklaracijoje. Taigi, švietimas nėra vien tik specializuotų žinių įgijimas. Veikiau juo siekiama suteikti patirties, vertybių ir gyvenimo kelio kryptį. Būtent šią misiją Kolpingo kolegija jau 25 metus vykdo nuosekliai orientuodama savo veiklą į krikščioniškąsias vertybes ir Adolfo Kolpingo gyvenimą bei veiklą. Jau ketvirtį amžiaus Kolpingo kolegijos bendruomenė tęsia tai, ką kadaise pradėjo Adolfas Kolpingas – suteikia jauniems žmonėms perspektyvą ir padeda jiems rasti savo vietą visuomenėje“, – kalbėjo Šveicarijos Hochdorfo Kolpingo šeimos narys, vykdomojo komiteto narys Daniel Unternährer.
Vokietijos Kolpingo švietimo įstaigos „Kolping Bildungswerk Württemberg“ stebėtojų tarybos pirmininkas Dieter Fischer pabrėžė, kad Kolpingo kolegijoje vadovaujamasi Adolfo Kolpingo pavyzdžiu, kuris daugiau nei prieš 150 metų kovojo už švietimą, lygias galimybes ir socialinį teisingumą, ir kuriam ugdymas buvo „dinamiškas, niekada nesibaigiantis procesas, kuriame žmogus, sąveikaudamas su savo socialine aplinka, susidaro pasaulio vaizdą ir taip ugdo savo asmenybę bei tapatybę“.
„A. Kolpingas buvo įsitikinęs, kad švietimas formuoja „egzistencinius gebėjimus ir gyvenimo įgūdžius.“ Kartu jis manė, kad švietimas yra raktas į socialinį vystymąsi. Jis įgalina ir skatina žmogų įsitraukti į visuomeninę veiklą, taip aktyviai išreiškiant meilę artimui ir sprendžiant savo laikmečio problemas“, – teigė D. Fisher.
Kolpingo bendruomenėse pagrindinis dėmesys skiriamas žmogui!
Į dažnai sulaukiamą klausimą, kuo Kolpingo kolegija skiriasi nuo kitų privačių ir valstybinių švietimo įstaigų? Jis atsako labai trumpai: „Kolpingo bendruomenėse pagrindinis dėmesys skiriamas žmogui!“.
Buvęs ilgametis Kolpingo kolegijos akademinės tarybos pirmininkas, buvęs Augsburgo Kolpingo švietimo centrų vienas iš vadovų Sebastian Josef Paul atkreipė dėmesį, kad Kolpingo kolegijoje švietimas suprantamas kaip krikščioniškuoju žmogaus įvaizdžiu pagrįstas mokymas.
„Švietimas neapsiriboja vien tik žiniomis ir kompetencija, kurie vertinami kreditais. Čia sukuriama laisva aplinka kiekvieno asmens vystymuisi, suteikiama prasmė ir orientacija. Toks švietimas skatina savarankišką mąstymą, leidžia tobulėti ir moko išsakyti kritiką. Taip stiprinama atvira ir demokratiška visuomenė, kurios piliečiai pasitiki savimi, todėl geba ir drįsta vadovautis savo protu“, – dėstė S. J. Paul.
Kolpingo kolegijos nuotr.
Studijų kryptys
Kolegijoje rengiami Kauno regiono, šalies ir Europos darbo rinkos poreikius atitinkantys specialistai, gebantys ne tik taikyti studijų metu įgytas žinias ir įgūdžius, bet ir savo veiklas grįsti krikščioniška morale.
Kaip jau minėjome, Kolpingo kolegijoje vyksta socialinio darbo vadybos, transporto logistikos, ekoturizmo, vaiko gerovės ir socialinės apsaugos studijos. Studentai gali rinktis nuolatines (trejų metų) arba ištęstines (ketverių metų) studijas. Jas baigę absolventai įgyja profesinio bakalauro kvalifikacinį laipsnį.
Per savo veiklos laikotarpį kolegijoje susiformavo tokia aukštosios mokyklos kultūra, kuri priima ir apjungia skirtingus požiūrius, nukreipdama juos darbui viena kryptimi, įgalina veikti vidinę inerciją, skatina laikytis mokymosi visą gyvenimą nuostatų ir susitelkti siekiant aiškių ir ambicingų tikslų.
„Vadovaudamiesi Adolfo Kolpingo vizija, siekiame sudaryti žingeidiems žmonėms sąlygas mokytis visą gyvenimą. Norime padėti mažinti individualią ir socialinę neteisybę, užkirsti kelią diskriminacijai ir atstūmimui, ypač silpniausių visuomenės narių atžvilgiu, ir visiems suteikti sąžiningas švietimo galimybes“, – kalbėjo D. Fisher ir pacitavo A. Kolpingą: „Žmogus yra tas, kuo pats tampa“.
Daugiau informacijos apie A. Kolpingą, Kolpingo mokymo(si) principus, Kolpingo kolegiją, stojimo į ją sąlygas ir studijų galimybes rasite www.kolpingokolegija.lt.
Informacija apie studijas ir priėmimą taip pat teikiama tel. +370 620 30636, el. p. studijos@kolpingokolegija.lt ir kolegijoje (Raguvos g. 7, Kaunas) jos darbo valandomis.