-
Naujos detalės: Š. Barto dukrą pražudęs įtariamasis – žinomo politiko sūnus 31
Kartu su M. Daukšiu lemtingą vakarą automobiliu važiavo Visuomenės informavimo specialistė Dovilė Ibianskaitė.
Su K. Daukšiu ir jo sūnumi žurnalistams susisiekti nepavyko, o telefonu atsiliepusi D. Ibianskaitė apie nelaimę kalbėti nepanoro.
„Tikrai nekomentuosiu nieko. Viso gero. – paklausta, kodėl nekomentuos, D. Ibianskaitė pakartojo. – Todėl, kad nenoriu komentuoti, ta prasme. Viso gero.“
Kęstutis Daukšys/Fotobanko nuotr.
Kaip jau sklebta portale, balandžio 7 d. apie 00.25 val. lengvasis automobilis automobilis „Hyundai“ partrenkė ir mirtinai sužalojo dviratininkę.
Žiniasklaidoje buvo pasirodę informacijos, kad atvykę greitosios pagalbos medikai moterį dar kurį laiką gaivino, tačiau vėliau buvo konstatuota jos mirtis.
Policijos departamentas pranešė, kad automobilio vairuotojas (gimęs 1985 m.) buvo neblaivus. Į alkotesterį jis pripūtė 1 prom.
Automobilio ir dviratininkės susidūrimas buvo gana stiprus, automobilis smarkiai apgadintas. Vilniaus policija pradėjo ikiteisminį tyrimą pagal BK 281 str. 6 d. Už tai gresia laisvės atėmimas nuo 3 iki 10 metų
-
Mirtinos avarijos Marijampolėje tyrimas: kas jau žinoma? 1
28 metų kariui dabar yra pareikšti įtarimai dėl avarijos sukėlimo esant neblaiviam, kai žuvo žmonės.
Marijampolės apylinkės prokuratūros prokuroras Kęstutis Jasaitis BNS sakė, kad dėl kvalifikavimo bus sprendžiama apklausus liudytojus, gavus visų ekspertizių išvadas.
„Kai bus surinkti visi duomenys, visos aplinkybės, leidžiančios vienaip ar kitaip matyti patį įvykį, dėl ko jis kilo, tada bus galima spręsti. (..) Kaltininko šiurkštumas turi būti atitinkamas kvalifikavimui kaip nužudymas. Visos aplinkybės turi leisti manyti, kad būtent tokia veika buvo padaryta. Praktika šiose bylose dar besiformuojanti“, – BNS ketvirtadienį sakė prokuroras K. Jasaitis.
Įtariamasis trečiadienį buvo suimtas. Per jo sukeltą avariją susidūrus automobiliams naujųjų metų naktį žuvo sutuoktiniai ir jų šešiolikmetis sūnus.
Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis ketvirtadienį pareiškė, kad tris žmones avarijoje Marijampolėje pražudžiusiam neblaiviam vyrui turi būti pateikti kaltinimai dėl nužudymo.
„Tikiuosi, kad bylą tirianti ikiteisminio tyrimo įstaiga ir tyrimą kontroliuojanti prokuratūra padarys tai, kas buvo mūsų teisinėje praktikoje jau pritaikyta – kada šitas nusikaltimas kvalifikuojamas kaip nužudymas“, – Žinių radijui sakė premjeras.
Vairuotojai pripažinti žudikais
Vilniaus apygardos teismas kaltu dėl tyčinio nužudymo yra pripažinęs Joną Šatkevičių, jis neblaivus sukėlė avariją. Po eismo įvykio viena pėsčioji vėliau mirė ligoninėje. Buvo sužeisti penki žmonės, jie patyrė sunkias traumas, tarp jų du vaikai. Už avariją vairuotojui skirta 10 metų laisvės atėmimo bausmė.
2015 metų gruodžio pabaigoje Lietuvos Aukščiausiojo Teismo Baudžiamųjų bylų skyriaus plenarinė sesija paskelbė, kad tris žmones avarijoje pražudęs neblaivus Utenos rajono gyventojas pagrįstai buvo pripažintas kaltu dėl nužudymo. Mantui Šironui skirta kalėti 14 metų.
Avarija įvyko 2014 metų pavasarį Utenoje. Kovo 29 dienos rytą, apie 7 val. 40 min., aikštelėje prie prekybos centro J. Basanavičiaus gatvėje policijos patrulių ekipažas nutarė sustabdyti įtarimų sukėlusį automobilį „Audi A6 Avant“. Tačiau pastarojo vairuotojas – Utenos rajono gyventojas M. Šironas teisėtiems pareigūnų reikalavimams nepakluso ir padidinęs greitį nuvažiavo.
Uteniškio vairuojamas automobilis artimiausią sankryžą kirto degant raudonam šviesoforo signalui, vėliau nestabdydamas, įvažiavęs iš šalutinės gatvės, kirto judrią J. Basanavičiaus gatvę.
Sprunkančio nuo policijos vairuotojo kelionė baigėsi, kai lėkdamas šalutine A. Baranausko gatve, jis susidūrė su pagrindine Užpalių gatve važiuojančiu automobiliu „Renault Megane“. Šiuo taksi automobiliu 57 metų taksistas G.T. į turgų apsipirkti vežė dvi nuolatines klientes, garbaus amžiaus uteniškes.
Per avariją taksi automobilio vairuotojas ir abi keleivės žuvo vietoje. M. Šironas ir kartu važiavę trys vaikinai bei mergina atsipirko nesunkiais kūno sužalojimais.
Po nelaimės avarijos kaltininkui nustatytas vidutinis girtumo laipsnis. Tyrimo metu paaiškėjo, kad jaunų uteniškių kompanija per visą naktį šventė vieno vaikino gimtadienį, o vėliau neblaivus M. Šironas nežinia ko sumanė važiuoti į Uteną.
Pernai Lietuvos Aukščiausiasis Teismas paskelbė, kad mirtiną avariją sukėlęs kaunietis Arūnas Stiklioraitis pagrįstai nuteistas už nužudymą ir turi kalėti 11 metų.
A. Stiklioraitis iki nuosprendžio įsiteisėjimo buvo paliktas laisvėje, jis nuo bausmės pasislėpė ir kol kas nėra sulaikytas.
A. Stiklioraitis nuteistas dėl 2014 metų metų sausį sukeltos avarijos, kai į kairę sukęs nukentėjusiosios vairuotas „Opel Astra“ automobilis susidūrė su tiesiai dideliu greičiu važiavusiu A. Stiklioraičio vairuotu „Mercedes-Benz E280“.
Eismo įvykio metu žuvo automobilio „Opel Astra“ keleivis ir sužalota automobilio vairuotoja.
Bylos duomenimis, kaltinamasis vairavo neturėdamas tam teisės, kuri atimta 2013 metais ir smarkiai viršijo greitį – jis mieste važiavo 150 kilometrų per valandą greičiu.
Nukentėjusiąja pripažinta „Opel“ vairuotoja yra pasakojusi, kad prieš darydama posūkį ji apsidairė, tačiau automobilio nematė – tik šviesas tolumoje, kurios galėjo būti ir žibintai. Ji neabejojo, kad tokiu greičiu skriejančio automobilio pastebėti negalėjo.
Teismai pripažino, kad nukentėjusioji neturėjo jokios galimybės išvengti eismo nelaimės.
-
Ekspertas pataria: ką daryti, kai avarijos kaltininkas neapsidraudęs?
Patarimas – nesivelti į susitarimus
Lietuvoje drausti transporto priemones yra privalu, tačiau 9 proc. vairuotojų to nepadaro. Kelių transporto priemonių registro duomenimis, kuriuos skelbia Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuras, Lietuvos gatvėmis važinėja net 140 tūkst. nedraustų automobilių. „Compensa Vienna Insurance Group“ klientai per metus patenka į daugiau nei 100 eismo įvykių, kurių kaltininkai būna vairuotojai, neturintys privalomojo draudimo.
Jeigu aplinkybės susiklostė nepalankiai ir avarija įvyko su savo automobilio neapdraudusiu kaltininku, patariama iš karto kviesti policiją. Jeigu įvykio aplinkybės aiškios ir pildoma eismo įvykio deklaracija, vertėtų įsitikinti, kad prie detalių apie automobilį būtų nurodytas jo nedraustumas. Svarbu nepasiduoti galimam neapsidraudusiojo spaudimui „susitarti“ – dažnai kaltininkas bando įtikinti, kad šis apsidraus ir deklaraciją užpildys vėliau. Tokiais atvejais galima nukentėti arba nuo kaltininko, kuris tiesiog apgaus, arba tapti dokumentų klastojimo ir sukčiavimo bendrininku, o už tai gresia baudžiamoji atsakomybė.
Svarbu nepasiduoti galimam neapsidraudusiojo spaudimui „susitarti“.
Jeigu kaltininko automobilis nedraustas ir įvykis užfiksuotas policijos pareigūnų arba deklaracija užpildyta tvarkingai bei teisingai, nukentėjęs asmuo gali kreiptis į savo draudimo kompaniją, kurioje automobilį draudė transporto priemonių vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu. Bendrovė atlygins patirtą žalą, kuri vėliau per Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biurą bus išieškota iš eismo įvykio kaltininko.
Taupyti draudimui – neapsimoka
Dažniausiai privalomuoju draudimu vairuotojai nepasirūpina vildamiesi sutaupyti bei nežinodami galimų pasekmių masto. Kiti, į gatves savo transporto priemone išvažiuojantys vos kelis kartus per metus, tikisi, kad nemalonių situacijų tiesiog nepasitaikys.
Už automobilio be draudimo eksploatavimą keliuose gresia nemenkos baudos. Be to, išlaidos eismo įvykio atveju gali išaugti dešimtimis kartų. „Compensa Vienna Insurance Group“ duomenimis, per avariją patiriama žala vidutiniškai siekia apie 950 eurų. Tačiau dar visai neseniai nukentėjusiam automobilio savininkui atlyginta beveik 7 tūkst. eurų žala – per eismo įvykį automobilis buvo sugadintas nebepataisomai, tad visą sumą savarankiškai padengti turės įvykio kaltininkas vairavęs neapdraustą transporto priemonę.
Gana dažnai į eismo įvykį su nedrausta transporto priemone patenkama ir užsienyje – tokiu atveju suma gali išaugti kone dvigubai. Pavyzdžiui, Vakarų Europoje skiriasi požiūris į žalas ir čia gali tekti atlyginti sveikatos, net moralinę žalą, taip pat avarija gali kainuoti daugiau, nes remonto darbai ir keičiamos dalys – brangesnės. Geriausiu atveju nuostoliai užsienyje gali siekti kelis šimtus eurų, tačiau transporto priemonę itin sumaitojus arba apgadinus brangų automobilį, neapsidraudusiam vairuotojui gali tekti sumokėti ir iki keliasdešimties tūkstančių eurų. Jeigu avarijoje sužeisti ir žmonės – žala dar labiau išauga.