-
Naujame „Happyendless“ albume – tai, apie ką dabar galvoja visi
Prieš dvi savaites turėjusį įvykti albumo pristatymą dėl įprastą gyvenimą sustabdžiusio karantino grupei teko atšaukti dar kovą. Tačiau pasaulį sukaustęs koronaviruso protrūkis nesujaukė planų išleisti albumą numatytu laiku.
Be to, albume nagrinėjama utopijos tema dėl to netikėtai tapo gerokai aktualesne „Happyendless“ nariai tikisi, jog jų muzika klausytojams ne tik praskaidrins nerimo išvargintą kasdienybę, bet ir suteiks vilties dėl ateities.
Jau nuo šiandien albumą galima rasti „Spotify“ ir kitose muzikos platformose, o gegužės pabaigoje šalies melomanai turės galimybę įsigyti ir vinilinę plokštelę, kurioje bus aštuoni pagrindiniai šio albumo kūriniai.
Prieš pasirodant plokštelei, grupės gerbėjai turės progą išgirsti naujuosius kūrinius gyvai. Gegužės 15 dieną „Happyendless“ surengs išskirtinį „Utopia“ pristatymo koncertą Paluknio aerodromo teritorijoje. Tai bus vienas iš „Drive In Live“ serijos koncertų, į kuriuos melomanai kviečiami atvykti automobiliais ir muzikos klausytis saugiai sėdint juose.
Prie to, jog albumas išvystų dienos šviesą ir jo pasirodymo nesutrukdytų ir nenukeltų visų gyvenimo tempą sulėtinusi pandemija, itin prisidėjo LATGA ir AGATA asociacijos. Jų skirta parama užtikrino galimybę grupei vykdyti savo darbus ir įgyvendinti užsibrėžtą viziją.
Albume – ateities spėlionės
Pernai vasarą radijo stočių eterį ir internetą pasiekė pirmasis „Utopia“ kūrinys – „Ritmas algoritmas“. Jame spėliojama, kas žmonijos laukia ateityje. Tai – visus naujojo albumo kūrinius vienijanti tema. Tačiau ją dueto nariai nusprendė nagrinėti ne dviese, o kartu su kitais Lietuvos muzikos scenos atstovais.
Tęsdami 2018 metais išleisto albumo „Kinetika“ tradiciją, „Happyendless“ ketvirtajam savo leidiniui taip pat susikvietė būrį žinomų Lietuvos vokalistų. „Utopia“ kūriniuose klausytojai išgirs Algirdo Kaušpėdo, Sauliaus Urbonavičiaus-Samo, Jurgos Šeduikytės, Daivos Starinskaitės, Mykolo Katkaus ir Eglės Vakarinaitės-Zilnienės balsus bei mintis.
Skaitmeninėje versijoje autoriai paliko ir kelias papildomas dovanėles savo gerbėjams. Viena jų – paskutinis albumo kūrinys, kurio tekstą atliko vienas žinomiausių visų laikų Lietuvos televizijos vedėjų – Algimantas Čekuolis.
Apie tikėjimą ir viltį
Vieni žinomiausių Lietuvos elektroninės muzikos atstovų prie naujojo albumo dirbo kiek daugiau nei pusantrų metų. Plėtoti naujų kūrinių idėjas jie pradėjo vos išleidę 2018 metų pavasarį pasirodžiusią „Kinetiką“.
Pasak vieno iš dueto narių Andriaus Kauklio, titulinis plokštelės kūrinys „Utopia“ – tai muzikinis epas iš septynių dalių, tarsi įžanga visoms kitoms utopijoms. Jo teigimu, šiame albume bus drąsesnių ir ryškesnių sprendimų nei ankstesniame grupės leidinyje.
„Kurdami „Utopia“ mes tarsi statėme pasaulį, kuriame susipina troškimai, siekiamybės, aistra ir nepasiekiamumo jausmo atstumo matavimas“, – pasakojo jis. – Turėjome idėją sukurti ilgesnes kompozicijas, papasakoti viską nuosekliau. Be to, tai – labiau naktinis ir šokinis skambesys nei tas, kurį įkūnijo „Kinetika““.
Pasak kitos dueto pusės, Mariaus Narbučio, šis albumas – apie viltį, tikėjimą ir lūkesčius, kurių likimas nepriklauso nuo žmonių.
„Mes norime žmonėms suteikti viltį, kad viskas, ką mes, žmonės, darome turi prasmę. Tačiau to negalime žinoti kaip fakto, todėl galime tik tikėti, – apie „Utopia“ kalbėjo muzikos kūrėjas. – Titulinė daina puikiai atspindi visą albumą, joje yra visko – nuo beprasmybės jausmo iki euforijos, nuo liūdesio iki vilties. Tikimės, kad tiems, kas klausys šiuos kūrinius sunkiomis akimirkomis, suteiksime viltį ir norą nepasiduoti.“
Pirmasis dirbtinis žmogus
Kartu su „Happyendless“ kompozicijomis viename iš albumo kūrinių „Adomas“ klausytojai išgirs legendinės „Anties“ lyderio, dabar – grupės „KAnDIs“ vokalisto A. Kaušpėdo balsą.
Jis džiaugėsi galėdamas sudalyvauti įdomiame projekte ir papasakoti savo nuomonę apie tai, kas mūsų laukia ateityje. Pasak žinomo dainų kūrėjo ir atlikėjo, „Adomas“ – tai pasakojimas apie ateities žmogų, gimusį iš dabartinių tendencijų, pirmąjį ateities individą, kuriame žmogiškumo bus mažai.
„Tai ironiška ateities utopija, kurioje žmogui nebereikės žmonių dėl savojo „aš“ sureikšminimo ir begalinio išdidinimo, – apie dainos idėją pasakojo žinomas atlikėjas. – Kartu tai ir įspėjimas, kad filosofija „aš vienintelis, aš pirma visų“ veda į aklavietę, idiotizmą ir tikrojo žmogaus mirtį.“
Savąją ateities viziją šiame kūrinyje pristačiusio A. Kaušpėdo manymu žmonės visada gali rinktis, bet tam tikri jų sprendimai veda prie savęs sunaikinimo.
„Žmogus žavus tuo, kad gali klysti ir pasitaisyti, gali ieškoti ir nerasti, gali tikėti arba ne, – savo mintis dėstė dainininkas. – Skelbiama, kad šiuolaikinis žmogus turės konkuruoti su dirbtiniu intelektu ir šią kovą pralaimės. Jei taip galų gale nutiks – turėsime tik vieną „naująjį žmogų“ – Adomą. Ir taškas. Kaip nuobodu…“
Išgirsti „Utopia“ ir įsigyti skaitmeninę albumo versiją galite čia.
-
M.A.M.A 2018: ką ruošia Beatrich ir „Happyendless“? 2
M.A.M.A 2018 statulėlių gimimo procesas trunka du mėnesius, gamyba vyksta keturiais etapais. Darbiniuose cechuose žiedai su M.A.M.A. raidėmis pereina ugnį ir vandenį, kol galiausiai patenka į akylai saugomas dėžes, vėliau pasiekia areną. Ceremonijos metu baltomis pirštinėmis apdovanojimai perduodami teikėjams, o šie rampų šviesoje įteikia prestižines statulėles metų geriausiems.
M.A.M.A statulėlės padengtos auksu, todėl ceremonijos organizatoriai, sakydami, kad tai yra brangus prizas, turi omeny ne tik moralinę satisfakciją.
Apdovanojimo gimimo procesą galite pamatyti čia.
Dvi tokias M.A.M.A statulėles savo trofėjų kolekcijoje jau turi atlikėja Beatrich: M.A.M.A 2017 apdovanojimuose jas pelnė už metų kūrinį „Superstar“ ir metų proveržį, kuris buvo išties efektingas.
Praėjusiais metais susidomėjimą charizmatiška ir talentinga lietuve parodė pasaulio muzikos industrijos žaidėjai, Beatrich daug laiko praleido legendinėse muzikos studijose Londone, šis miestas netrukus kuriam laikui taps jos namais.
Kelis mėnesius Beatrich praleido Los Andžele. „Vasario 1-ąją pristatysiu naujausią savo dainą ir LA nufilmuotą jos vaizdo klipą, – atskleidžia atlikėja. – Gyvenimas 2018-aisiais buvo labai greitas, daug visko įvyko. O štai vėl artėja M.A.M.A apdovanojimai. Net nežinau – ar labiau laukiu jų, ar dėl jų jaudinuosi, nes ant scenos šį kartą pasirodysiu su 40 šokėjų.
Vilniečiai „Happyendless“ šiemet pretenduoja į dvi statulėles: geriausio albumo ir geriausios elektroninės muzikos kategorijose. „Jausmas neblogas. Šiaip dar laisvai galėjome pretenduoti į Metų proveržio nominaciją, kaip trečią kartą debiutuojanti grupė“, – juokiasi „Happyendless“ narys Andrius Kauklys.
Debiutantais vadinti muzikos prodiuserius, kurie yra sukūrę kone pusę Lietuvos pramogų verslo, būtų keista. Tačiau jų dueto sugrįžimas į sceną 2018-aisiais išties buvo intriguojantis. „Happyendless“ parodė, kad yra viena koja priekyje, – tiek jų muzika, tiek vizualiniai sprendimai yra rytojus, patrauklus ir jaunajai kartai, ir seniems, dabar jau kostiumuotiems ir pasiturintiems reiveriams.
„Tai buvo mūsų albumo „Kinetika“ metai. Vinilai jau praktiškai išparduoti, pasilikome mažytį komplektą. Sugrįžome į sceną, daug koncertavome, švietėme visur. Žiūrėsime, ar tai baigsis įvertinimu M.A.M.A apdovanojimuose. Gerai, kad yra toks renginys. Visų pirma todėl, kad jis parodo šių dienų muziką ir grupes per televiziją, nes didžioji dalis Lietuvos tik tokiu būdu ir sužino, kas vyksta šalies muzikiniame gyvenime. Smagu, kad ir mūsų muzika iškeliaus toliau.“
„Happyendless“ jau parengė šou, kuris be abejonių bus maloni staigmena M.A.M.A žiūrovams. „Naudosime tūrines projekcijas, ant scenos sukursime paralelinę elektroninę visatą. O kartu su mumis pasirodys Kastetas, Giedrė ir Kamilė Gudmonaitė iš „Kamanių šilelio“, – pasakoja „Happyendless“ narys, ne tik kuriantis muziką, bet ir pritaikantis grupės pasirodymui įspūdingus virtualius piešinius.
M.A.M.A 2018 ceremonijos muzikinėje dalyje taip pat pasirodys Jazzu, kuri pristatys savo pasaulinę premjerą, šių dienų jaunimo dievukai „8 kambarys“. Stiprius pasirodymus ruošia „Golden Parazyth“, OG Version su „Flying Saucer Gang“, Vidas Bareikis ir daugelis kitų.
M.A.M.A visada solidžiai pagerbia praeitį, švenčia su šių dienų žvaigždėmis ir transliuoja tai, kas Lietuvos muzikos scenoje skambės artimoje ateityje. Apdovanojimai M.A.M.A 2018 įvyks sausio 25 dieną.
-
Garsūs muzikantai apie „Happyendless“: tai yra tikroji kūryba
Per beveik dvidešimt veiklos metų jie subūrė didelę klausytojų armiją, kurioje rikiuojasi ir nemažai žymių Lietuvos muzikantų.
Šiandien „Happyendless“ kolegos, draugai ir bendražygiai dalinasi savo atsiminimais, istorijomis ir įspūdžiais apie šiuos Lietuvos elektroninės muzikos veteranus, rašoma pranešime spaudai.
Giedrė Kilčiauskienė, dainininkė:
„Su Mariumi ir Andriumi esame geri bičiuliai, labai džiaugiuosi, kad pakvietė mane dainuoti kartu savo naujausiame albume. Ir dar – didžiąją dalį dainų! Jaučiuosi būdama jų komandos dalimi. Su vaikinais dirbti išties paprasta, mes pasitikime vieni kitais. Išgirdusi galutinius dainų variantus buvau labai maloniai nustebinta – jų skambesys yra itin originalus ir neturi panašumų su jokia kita grupe. O tai aš vadinu tikrąja kūryba.“
Kastytis Sarnickas-Kastetas, „G&G Sindikatas“:
„Mes ir „Happyendless“ esame vienos muzikinės kartos, tad nenuostabu, kad mūsų keliai dažnai susikirsdavo. Tačiau niekada neįsivaizdavau, kad kada kartu dirbsime prie bendro kūrinio – juk atstovaujame visiškai skirtingus stilius. Buvo labai smagu išbandyti save dirbant su kitokio pobūdžio muzika. Turiu prisipažinti, jog pradžioje šiek tiek dvejojau, ar sugebėsime rasti kokių sąlyčio taškų. Tačiau „Happyendless“ man visada buvo įdomūs savo konceptualumu, todėl dvejones greitai atmečiau. Įdomiausia, jog pas juos į studiją atėjau įrašyti tik kelias eilutes, tačiau netikėtai gavosi visas „repo gabalas“.“
Justinas Jarutis, „Freaks On Floor“:
„Pirmą kartą „Happyendless“ išgirdau dar 2006 metais, tik atvykęs gyventi į Vilnių. Tai buvo dar prieš visą „Power Forever“ erą, tačiau jau tada man jie atrodė kažkuo išskirtiniai. Iki šiol man žiauriai gerus jausmus sukelia ir jų antrasis albumas „Cinema“. Dar dabar bandau suprasti, kaip įmanoma taip gerai sujungti roko ir šokių muziką.“
Dovilė Filmanavičiūtė, „Miss Sheep“:
„Man gyvenime labai pasisekė – su „Happyendless“ muzika aš augau, jų prodiusuojami albumai buvo mano šokių aikštelės hitai. Tuomet nutiko stebuklas – dabar Andrius su Mariumi man nėra tik iš toli stebimos žvaigždės, jiedu yra mano kūrybiniai partneriai. Jų branda, patirtis, palaikymas ir šiluma yra tai, kas verčia tikėti savimi ir mylėti sceną beprotiška meile. Šeštadienį prie scenos trypsiu ir šūkausiu tol, kol nukrisiu. Myliu jus, senukai jūs mano!“
Atlikėjai siūlo paklausyti naujausio „Happyendless“ albumo „Kinetika“.