-
Pagalba per karantiną: emocinės paramos linijos laukia žmonių skambučių
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija primena, kad Lietuvoje veikia ne viena pagalbos linija, kurioje savanoriai ir savo sričių profesionalai pasirengę suteikti pagalbą, išklausyti, patarti ar tiesiog pasikalbėti.
Pandemijos metu šalies gyventojai gali skambinti į nemokamą nacionalinę vieningą emocinės paramos telefonu liniją. Paskambinę numeriu 1809 gyventojai gali gauti emocinę pagalbą, kurią suteikia ne tik savanoriai, bet ir profesionalūs psichologai.
Paskambinę telefonu 1809 gyventojai gali pasirinkti, su kurios emocinės pagalbos linijos – „Vilties linijos“ suaugusiems, „Pagalbos moterims linijos“, „Jaunimo linijos“, „Vaikų linijos“ ar „Sidabrinės linijos“ senjorams – savanoriais norėtų pasikonsultuoti ir bus sujungti su jais.
Jei jaučiate emocinius sunkumus ar reikia paramos žodžio – drąsiai skambinkite. Pagalba nieko nekainuoja, o daugeliu atveju gali būti naudinga: padėti atrasti ramybę ar neatidėliotiną pagalbą, jei tokios reikia.
Pagalbos linija senjorams
Draugystės ir pokalbių linija „Sidabrinė linija“ siūlo vyresnio amžiaus žmonėms galimybę turėti „telefoninį“ draugą, su kuriuo galima reguliariai kalbėtis įvairiausiomis temomis, aptarti aktualijas ar tiesiog pasišnekučiuoti. Norite pasiguosti, išsikalbėti, jaučiatės vienišas nedvejokite ir pasikalbėkite su žmogumi, kuriam rūpi, kaip jaučiatės šiandien. Nieko nelaukę skambinkite 8 800 800 20.
Pagalbos linija vaikams ir jaunimui
Karantino laikotarpis sudėtingas ne tik suaugusiems, bet ir vaikams. Nuotolinis mokymasis, į elektroninę erdvę persikėlusios patyčios ir dėl to patiriama nuolatinė įtampa ir nerimas. „Vaikų linija“, „Pagalbos vaikams linija“ ar „Jaunimo linija“ – vietos, kur tėvai gali rasti naudingos informacijos apie vaikams kylančius sunkumus, o vaikai ir paaugliai gali kreiptis emocinės paramos.
Norintieji su konsultantais pabendrauti gyvai gali skambinti šiais numeriais: „Jaunimo linija“ – 8 800 28888, „Vaikų linija“ ir „Pagalbos vaikams linija“ – 116 111. „Vaikų linija“ ir „Jaunimo linija“ emocinę pagalbą taip pat teikia ir tiesioginio susirašinėjimo su konsultantu metu (angl. „chat“).
Jei paaugliams ir jaunimui savo išgyvenimais dalintis paprasčiau rusų kalba, galima pasikalbėti su „Linija doverija“ savanoriais – 8 800 77277.
Pagalbos linija suaugusiems
„Vilties linija“ – nemokama, anonimiška emocinė parama suaugusiems ne tik telefonu, elektroniniais laiškais, bet ir tiesioginio susirašinėjimo su konsultantu metu. Jaučiatės neužtikrintai dėl ateities ar patiriate stresą dėl pasikėtusių gyvenimo sąlygų, apie šiuos ir kitus dalykus su „Vilties linijos“ konsultantais galite pasikalbėti telefonu – 116 123 arba tiesioginio susirašinėjimo su konsultantu metu.
Pagalbos linija moterims
Kiekviena sunkumus patirianti moteris gali kreiptis paramos į „Pagalbos moterims liniją“. Jei reikia supratimo ir palaikymo, jaučiate beprasmybę ar tiesiog trūksta gyvenimo džiaugsmo, galite skambinti telefonu 8 800 66366. Čia jums pagalbą suteiks profesionalai arba savanoriai. Sunkią akimirką nelikite viena – išdrįskite kreiptis pagalbos, kuri kartais yra arčiau, nei galite įsivaizduoti. Jei kalbėtis telefonu neturite galimybių ar nenorite, būsite išgirsta ir tiesioginio susirašinėjimo su konsultantu metu. Žmogiškas ryšys padės išsikalbėti.
Pagalbos linija vyrams
Vyrai, kaip ir moterys, kenčia nuo prastos emocinės sveikatos, tačiau kur kas rečiau kreipiasi pagalbos. Įvertinus emocinės pagalbos poreikį vyrams nuo pernai Lietuvoje veikia ir dvi emocinės paramos linijos vyrams – „Nelik vienas“ bei „Vyrų linija“ – kur kompleksinę pagalbą teikia savanoriai, psichologai, psichoterapeutai, teisininkai.
Aktualią ir patikimą informaciją apie emocinę sveikatą bei šalyje prieinamą psichologinę pagalbą rasite www.pagalbasau.lt.
-
Skubi medicinos pagalba: dar kalbatės su dispečere, o gydytojai jau pakeliui pas jus 5
Neretai streso apimti žmonės, nerimaujantys dėl sunegalavusiųjų būklės, pyksta, kad nepakanka pasakyti adreso, kur reikia medikų, o sulaukiama daugybės klausimų, kurie, atrodytų, yra panašūs arba prašoma informacija buvo išpyškinta pirmu sakiniu, bet dispečeris dėl klausia.
„Kam gaišti laiką su tais klausimais? Tegul greičiau važiuoja!“ – panašių priekaištų sulaukia greitosios medicinos pagalbos teikimo dispečerinės.
Tam, kad tokio pasipiktinimo būtų kuo mažiau, o kuo daugiau susikaupimo ir tikslių atsakymų į dispečerių klausimus, Kauno miesto greitosios medicinos pagalbos (GMP) stoties atstovai pabandė nusakyti, kaip viskas vyksta paskambinus GMP iki medikų atvykimo pas pacientą.
„GMP pagalbą kviečiančio žmogaus skambutis „įkrenta“ GMP dispečeriui. Šiam telefonu užduodant esminius su įvykiu susijusius klausimus, GMP brigada jau yra aktyvuojama. Ką reiškia aktyvuojama? Dispečeriui dar nebaigus pokalbio, GMP brigados vadovas jau gauna pranešimą į raciją, kad gautas kvietimas“, – nurodoma Kauno GMP stoties feisbuko paskyroje.
Kam gaišti laiką su tais klausimais? Tegul greičiau važiuoja!
Stoties atstovai akcentuoja, kad GMP brigada pasiruošimui išvykti laiko neturi. „Pasiruošimui laiko nebūna.. GMP brigada iš stoties ar laikinojo apsistojimo vietos išvyksta per 3 minutes. O tada... raudoni šviesoforo signalai, rytinės ir vakarinės eismo spūstys, neretai įjungti GMP automobilio švyturėliai ir garsinės sirenos“, – rašė stoties atstovai.
Anot jų, „toks „kelias“ atrodo ilgas, bet iš tikrųjų tai vis dar tos pačios 10-15 min. nuo to, kai GMP dispečeris aktyvavo GMP brigadą“.
Medikų tikslas – atvykti kuo greičiau. Tačiau skubėjimas kelyje neretai baigiasi dar viena nelaime. „Pas mus per daug metų nusistovėjo vienas stipriausių palinkėjimų išvykstantiems GMP medikams – skubėkite saugiai“, – teigė GMP atstovai.
Kaip elgtis, jei esantis šalia žmogus susmunka, praranda sąmonę ir atrodo, kad patiria klinikinę mirtį? Kaip jam padėti rasite straipsnyje „Sugrąžinti gyvybę padeda ir „Ant kalno mūrai“ melodija“.