-
Viešasis transportas Vilniuje po karantino: ką svarbu žinoti keleiviams?
Pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimus ir miesto taikomas papildomas apsaugos priemones, viešajame transporte sostinėje galioja šios taisyklės:
– Autobusuose ir troleibusuose dėvėkite veido kaukes ar kitas priemones. Taisyklė galioja visiems vyresniems nei 6 metų amžiaus keleiviams.
– Dezinfekuokite rankas. Dezinfekcinio skysčio rasite kiekviename sostinės autobuse ir troleibuse.
– Vežėjai tęs viešojo transporto dezinfekciją ir valymą. Kiekviena transporto priemonė dezinfekuojama ne rečiau nei 2 kartus per dieną.
– Rekomenduojama neprekiauti bilietais viešajame transporte ir taip apriboti kontaktą su keleiviais, todėl vairuotojai popierinių bilietų neparduoda.
– Kai transporto priemonėje neprekiaujama bilietais, vairuotojai gali būti be kaukės.
– Vairuotojų darbo vietas nuo salono atitveriančios juostos transporto priemonėse bus pašalintos, taip suteikiant daugiau erdvės ir vietų keleiviams.
„Susisiekimo paslaugų“ nuotr.
Gyvenimui grįžtant į įprastą ritmą ir mažėjant ribojimų, keleivių srautai viešajame transporte reguliariai auga. Lyginant vidutinį kelionių skaičių per darbo dieną šį balandį ir birželį, kelionių padaugėjo apie 23 proc.
Kadangi dauguma įmonių Vilniuje ir toliau bent dalį laiko tęsia nuotolinio ar lankstesnio darbo tvarką, vilniečiai raginami planuoti keliones viešuoju transportu ir pasirinkti mažiau užpildytus maršrutų reisus, kelionių laikus.
Bilietų pirkimui – skirtingi būdai
Viešojo transporto bilietus pirkite programėlėse „m.Ticket“, „Trafi“ ar pildykite Vilniečio kortelę savitarnoje judu.lt. Taip pat Vilniečio kortelę įsigykite ir papildykite plačiame fizinių bilietų platinimo vietų tinkle visame mieste, jų žemėlapį rasite čia.
Skaičiuojama, kad apie 80 proc. viešojo transporto keleivių Vilniuje, kurie iki karantino rinkosi bilietus iš vairuotojo, šiuo metu jau naudojasi kitais bilietais – juos įsigyja mobiliosiose programėlėse arba pildo Vilniečio korteles.
Populiariausi maršrutai kursuos ilgiau, autobusai toliau veš į „Litexpo“
Miestiečiai ir toliau kviečiami patogiai vykti į vakcinacijos centrą „Litexpo“ 100 ir 200 autobusų maršrutais, kurių tvarkaraščiai derinami su centro darbo valandomis.
Specialūs „COVID herojų“ maršrutai 91, 92, 93, 94 medikams ir sveikatos specialistams kursuos iki liepos 5 d. (imtinai). Per pirmąjį ir antrąjį karantiną šiais maršrutais sveikatos specialistai keliavo virš 81 tūkst. kartų. Keičiantis aplinkybėms ir esant poreikiui, šių maršrutų kursavimas vėl bus svarstomas.
Tam, kad vilniečiai galėtų patogiai grįžti namo mieste užsibuvę ilgiau, įmonė „Susisiekimo paslaugos“ reguliariai stebi populiarius viešojo transporto maršrutus, greituosius autobusus, kurių tiek kursavimo laiką, tiek talpą atitinkamai pritaiko. Tai reiškia, kad tie maršrutai, kuriuose keleivių vakare daugiausia tiek pagal ankstesnių metų tendencijas, tiek remiantis būtent šios vasaros situacija, esant poreikiui kursuos ilgiau.
Dėl naktinių autobusų sugrįžimo termino bus sprendžiama stebint srautus bei epidemiologinę situaciją. Šiuo metu matoma, kad nuo ~ 20 val. keleivių sumažėja, taip pat ir savaitgaliais. Palyginimui – keleivių savaitgalių vakarais apie 50 proc. mažiau nei piko valandomis darbo dieną. Įprastai naktiniai maršrutai populiariausi rudenį, atėjus naujiems mokslo metams, taip pat vėlyvesnių renginių mieste metu.
Viešojo transporto tvarkaraščiai ir kitos judumo mieste naujienos skelbiamos judu.lt.
-
Gaivios naujienos sostinėje: vanduo stotelėse ir dar daugiau kondicionuojamo viešojo transporto
„Kaip ir kasmet, karštomis dienomis viešojo transporto kontrolieriai Vilniuje keleivius vėsina geriamuoju vandeniu. Šįkart dėl didesnio saugumo jį įteikiame stotelėse, kad čia keleiviai ir atsigaivintų, nes pačiuose autobusuose bei troleibusuose tebegalioja reikalavimas dėvėti apsaugines veido kaukes. Be to, kartu su vežėjais stengiamės užtikrinti patogias ir kiek įmanoma gaivesnes keliones, tačiau tokiomis karštomis dienomis iššūkių kartais kyla. Judėti naujomis ir šiuolaikiškomis transporto priemonėmis, kurių parke jau virš 370, keleiviams natūraliai komfortiškiau, tačiau vežėjų tikslas užtikrinti, kad kondicionieriai veiktų ne tik naujausiuose autobusuose ar troleibusuose. Tai, kad virš 90 proc. šią vasarą Vilniuje kursuojančių autobusų ir troleibusų turi kondicionavimo sistemas, yra didelis kokybinis šuolis – pernai vasarą šis skaičius siekė 76 proc., o 2018 m. kondicionuojama buvo apie 40 proc. viešojo transporto“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Viešojo transporto organizavimo skyriaus vadovė Loreta Levulytė.
Stotelių švieslentėse, „m.Ticket“ programėlėje ir stops.lt keleiviai matys snaigės ikoną – ji žymi, kurie autobusai, troleibusai turi kondicionavimo sistemas, o keleiviai iš anksto gali susiplanuoti kelionę vėsesniu viešuoju transportu. Tokia galimybė stebėti kondicionierius turinčias transporto priemones itin aktuali tiems keleiviams, kuriuos karštis dėl sveikatos būklės galėtų paveikti jautriau. Be to, rekomenduojama keliones planuoti pasirenkant mažiau užpildytus maršrutų reisus bei judėjimo laikus.
Atsižvelgiant į keleivių srautus ir vasaros sezoną, nuo birželio 26 d. Vilniuje įsigalios nauji viešojo transporto tvarkaraščiai. Jie skelbiami judu.lt ir stop.lt, o viešojo transporto stotelėse planuojama atnaujinti iki liepos 2 d. Taip pat nuo birželio 26 d., siekiant užtikrinti punktualų 2, 12, 16, 19, 58, 61, 82, 88 maršrutų autobusų judėjimą Liepkalnio-Žirnių g. sankryžoje keisis jų tvarkaraščiai.
Kondicionavimas viešajame transporte: ką svarbu žinoti keleiviams?
Nors kondicionavimo sistemas jau turi daugelis viešojo transporto priemonių mieste, užtikrinti vėsią temperatūrą itin karštomis dienomis yra sudėtinga dėl kelių priežasčių. Pirma, viešojo transporto stotelėse nuolat atidaromos transporto priemonių durys, o įlipant bei išlipant keleiviams karštas oras patenka į saloną, taip natūraliai pakeldamas bendrą vidaus temperatūrą. Dėl to net ir įjungus kondicionierius, lauke esant aukštai oro temperatūrai, vėsus oras ne visada išlaikomas. Tokia yra bendra viso viešojo transporto kondicionavimo specifika, o senesnėse transporto priemonėse dėl mažesnio kondicionierių darbinio efektyvumo vėsinti orą itin karštomis dienomis dar sudėtingiau.
Be to, dalyje senesnių viešojo transporto priemonių – ypač troleibusų – vėdinimas vyksta per stoglangius ar orlaides. Juose esant aukštai lauko oro temperatūra ne visada pavyksta išlaikyti vėsią temperatūrą autobuso ar troleibuso viduje.
„Keleiviams primenama, kad viešajame transporte veikiant kondicionieriams nereikia atverti langų ir stoglangių, o pastebėjus juos atvertus – prašome uždaryti. Jei visgi važiuojate autobusu ar troleibusu, kuriame kondicionieriaus nėra, stoglangį ar langus atidaryti galima“, – rašoma savivaldybės pranešime.