-
Atominėmis bombomis švaistėsi jaunuolis, kuriam dėl amžiaus dar negalima vartoti alkoholio? 6
Kaip jau rašyta, minėtą sekmadienį – 11.24 val. Bendrajam pagalbos centrui iš pradžių buvo pranešta apie atominę bombą Vilniaus autobusų stotyje. Tačiau šio pranešimo pabaigoje jo autorius, prisistatęs vardu ir pavarde, tačiau, anot pareigūnų, ne Tadu Blinda ar kaip nors panašiai skambiai, pasitaisė, kad kalba apie Kauno autobusų stotį.
Policija evakavo žmones ir ieškojo sprogmens abiejose stotyse ir jų prieigose esančiose šiukšliadėžėse. Galiausiai konstatuota, kad paliktų įtartinų krepšių ar dėžių nerasta.
V. Skaraičio / BNS nuotr.
Tačiau nustatyta, kad skambinta iš Klaipėdos – mobiliuoju telefonu.
Portalas kauno.diena.lt išsiaiškino, kad tądien Klaipėdos policija jau buvo sulaukusi vieno panašaus pranešimo keliolika minučių anksčiau už minėtus, sutrikdžiusius Kauno bei Vilniaus autobusų stočių darbą.
Tą pačią liepos 3-ąją – tik 11.13 val. buvo pranešta apie galimai padėtą sprogmenį Palangoje, tačiau ne jos autobusų stotyje, o viename Sodų gatvės objekte. Ir policija gana operatyviai – per nepilną valandą nustatė ir sulaikė šio pranešimo autorių.
Tepasakyta, kad jis buvo sulaikytas 12.10 val. vienoje Klaipėdos gatvėje. Tačiau ir to užtenka padaryti išvadą, kad iki sulaikymo jis dar turėjau užtektinai laiko „užminuoti“ ir Vilniaus bei Kauno autobusų stotis.
Šiam 2003 m. gimusiam jaunuoliui, apie kurį Klaipėdos policijos atstovė negalėjo nieko daugiau pasakyti – ar jis vietinis, ar buvo žinomas policijai iki tol, buvo nustatytas beveik sunkus – 2,48 prom. girtumas. Ir surašyti protokolai pagal du Administracinių nusižengimų kodekso straipsnius – už Bendrojo pagalbos centro trukdymą, žinant, kad pagalba nereikalinga, ir melagingą priešgaisrinės apsaugos, policijos bei greitosios medicinos pagalbos iškvietimą bei dėl alkoholio vartojimo neturint 20-ies metų.
Beje, šis jaunuolis įkliuvo šiemet neblaivus jau pakartotinai, dėl ko jam gresia bauda nuo 14 iki 30 eurų. Už pirmą kartą ji būtų nuo 10 iki 14 eurų.
Kur kas labiau jam teks pakratyti piniginę dėl jau minėto Bendrojo pagalbos centro trukdymo be priežasties, už ką numatyta bauda nuo 90 iki 200 eurų, bei melagingo specialiųjų tarnybų iškvietimo, už ką jau gresia bauda nuo 200 iki 2 tūkst. eurų.
Portalo kauno.diena.lt duomenimis, panaši atsakomybė šiam jaunuoliui gresia ir dėl sukeltos sumaišties Kauno bei Vilniaus autobusų stotyse.
-
Sukirto rankomis su R. Šimašiumi: Vilniaus autobusų stotis nebus iškelta 6
Prieš dvejus metus R. Šimašius buvo užsiminęs apie galimybę netoli miesto centro esančią stotį iškelti į Pilaitę, jei akcininkai nesiims jos atnaujinimo, o per šį laiką savivaldybė su „Lietuvos geležinkeliais“ sutarė plėtoti geležinkelio ir autobusų stočių teritoriją, siekiant ją paversti modernia ir patogia transporto jungtimi, taip pat verslo ir laisvalaikio centru.
„Tiesiog patvirtinome savo pasirengimą vystyti autobusų stotį ir savo teritoriją kartu su geležinkeliais. Tame projekte dalyvausime. Galutinių sprendimų dar nėra, dar kalbėti anksti, tik apsitarėme, kad jie nebekilnoja autobusų stoties po miestą, ji lieka tame sklype. Geležinkelis lieka savo dalyje, aš – savo, bet žiūrime bendrai į visą tą projektą“, – BNS po susitikimo su R. Šimašiumi sakė A. Paleičikas.
Anot jo,dėl projekto vyksta susitikimai ir su „Lietuvos geležinkeliais“.
„Ko mums reikėtų, bus matyti, kai dėliosis miesto infrastruktūra, kaip sprendžiami privažiavimai, parkavimas. Yra tų klausimų, minėjome juos. Bet šiandien sprendimai yra dėl autobusų stoties vietos“, – tvirtino A. Paleičikas.
Savivaldybė susitikimo nekomentuoja, R. Šimašius BNS žadėjo šia tema pasisakyti kitą savaitę.
Galutinių sprendimų dar nėra, dar kalbėti anksti, tik apsitarėme, kad jie nebekilnoja autobusų stoties po miestą, ji lieka tame sklype.
Vilniaus savivaldybė ir „Lietuvos geležinkeliai“ prieš daugiau nei metus pasirašė ketinimų protokolą, pagal jį pokyčiai numatomi daugiau kaip 20 hektarų ploto teritorijoje tarp Geležinkelio ir Pelesos gatvių.
Čia planuojama statyti naują modernią autobusų stotį, o stotys būtų sujungtos požemine pėsčiųjų perėja. Naujame centre planuojama įrengti biurus, juose įsikurtų „Lietuvos geležinkelių“ centrinė būstinė, galbūt ir savivaldybės administracija.
„Vilnius Connect“ pavadintas daugiafunkcis verslo ir susisiekimo centras apims modernių biurų, prekybos, paslaugų ir pramogų parką, kuriame bus kviečiamas įsikurti verslas ir kitos organizacijos, ketinama išplėsti pėsčiųjų ir žaliąsias erdves, užtikrinti greitą ir patogų mobilumą visomis transporto rūšimis.
Prieš kelias savaites geležinkeliai ir Lietuvos architektų sąjunga surengė kūrybines dirbtuves, kuriose architektūros, urbanistikos ekspertai pateikė savo idėjas, tarėsi su bendruomenių atstovais, teritorijų valdytojais ir kitomis pusėmis.
Pasak Vilniaus savivaldybės vyriausiojo architekto Mindaugo Pakalnio, kitąmet bus atrenkamos trys geriausios idėjos.
„Dabar analizuojame architektų idėjas, formuojami keletas scenarijų, kuriuos toliau vertinsime per strateginį pasekmių aplinkai vertinimą. Pradėsime šiemet, matyt, nepabaigsime ir galutinis scenarijus bus pasirinktas kitų metų pradžioje. Yra šeši pasiūlymai, mes iš jų norime pasidaryti tris variantus“, – BNS ketvirtadienį teigė M. Pakalnis.
Autobusų stotį valdančiam A. Paleičikui, jo tėvui Ivanui Paleičikui ir kitiems šeimos nariams priklauso bendrovė „Vaizga“, valdanti biodyzelino gamybos įmonę „Rapsoila“ ir beveik 60 proc. degalinių tinklo „Viada“ akcijų. „Vaizga“ taip pat valdo 47,89 proc. bendrovės „Okseta“, 23,91 proc. biokuro gamyklos „Kurana“ bei 28,26 proc. „Pasvalio agrochemija“ akcijų.