Iš parduotuvės – su supelijusiu kokoso riešutu | Diena.lt

IŠ PARDUOTUVĖS – SU SUPELIJUSIU KOKOSO RIEŠUTU

Iš parduotuvės pradėjusį gesti agurką ar pomidorą parsinešusiam pirkėjui, atrodo, nebėra ką daugiau kaltinti, tik save – reikėjo būti atidesniam, juk daržoves pats rinkosi ir dėjosi į maišelį.

Nemaloniai nustebo

Tačiau viena kaunietė, praėjusią savaitę "Rimi" prekybos centre išsirinkusi iš pažiūros niekuo neįtartiną kokoso riešutą, grįžusi namo ir jį praskėlusi labai nustebo. Vietoje balto kokoso riešuto viduje pilkavo pasipūtęs pelėsis. 

Moteris, apie tai pasiguodusi socialiniame tinkle, sulaukė raginimų nešti pirkinį atgal į parduotuvę, net jei ir nebeturi įsigijimo kvito.

Tiesa, kai kurie internautai piktinosi tokiais, jų manymu, įžūliais pasiūlymais ir gynė prekybos centrą. Neva, iš kur pardavėjui žinoti, kad kokoso riešutas viduje yra sugedęs?

Labiau patyrę šių skanėstų mėgėjai nustebo: juk atskirti labai lengva. Jeigu riešutas – labai lengvas, jį papurčius neteliuskuoja skystis, patartina dėti atgal į lentyną. Dar geriau – apie nekokybišką prekę informuoti parduotuvės darbuotojus.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Natalija Jarmulkovič portalui kauno.diena.lt teigė, kad sugedusį maisto produktą vertėtų nešti pardavėjui ir pateikti paraišką produktą pakeisti arba reikalauti grąžinti pinigus. Tačiau tam būtina turėtų prekės įsigijimo kvitą ar kitą dokumentą, įrodantį, kur pirkta prekė. 

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vyriausioji patarėja Jurgita Savickaitė portalui kauno.diena.lt pridūrė: kokoso riešutą grąžinti reikėtų ilgai nedelsiant, jog būtų galima įrodyti, kad jis negalėjo sugesti  jį jau įsigijus. 

"Rimi" viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė portalui kauno.diena.lt tvirtino, kad pirkėjams, norintiems grąžinti nekokybiškas prekes, nekyla jokių problemų. "Pirkėjai gali nekokybiškas prekes, taip pat vaisius ir daržoves, grąžinti su čekiu atgal į parduotuvę", – sakė G. Bielskytė.

Ji atkreipė dėmesį, kad "vaisiai ir daržovės yra labai greitai gendanti prekė, tad yra kruopščiai prižiūrima jų kokybė tik gavus iš tiekėjo, o parduotuvėje darbuotojai visų vaisių ir daržovių, jau esančių lentynose, kokybę prižiūri kiekvieną dieną".

"Kokoso riešutus, esančius lentynoje, mūsų darbuotojai taip pat tikrina kiekviena dieną – sveikame, geros kokybės kokose turi jaustis ir girdėti viduje esantis skystis. Tačiau atsiprašome, jeigu radote nekokybiškų produktų", – sakė G. Bielskytė.

Bendrieji reikalavimai 

J. Savickytės teigimu, bendrieji kokybės reikalavimai taikomi visiems šviežiems vaisiams ir daržovėms.

"Vaisiai ir daržovės turi būti nepažeisti, nesugedę, švarūs, be kenkėjų ar jų nepažeisti, be perteklinės išorinės drėgmės, be pašalinio kvapo ir (arba) skonio, pakankamai subrendę. Kiekvienoje partijoje gali būti 10 proc. produktų (pagal skaičių arba svorį), neatitinkančių būtiniausių kokybės reikalavimų. Tačiau iš jų puvinio pažeisti produktai gali sudaryti ne daugiu kaip 2 proc.", – sakė tarnybos atstovė.

Specialieji kokybės reikalavimai, anot jos, taikomi paruoštiems ir supakuotiems šviežiems vaisiams ir daržovėms (citrusiniams vaisiams, kiviams, persikams ir nektarinams, kriaušėms, obuoliams, braškėms ir žemuogėms, valgomosioms vynuogėms, salotoms, garbanotosioms ir plačialapėms trūkažolėms, saldžiosioms paprikoms, pomidorams, maistinėms bulvėms). Jie turi būti nepažeisti, nesugedę, švarūs, be ligų ir kenkėjų, kenkėjų iš esmės nepažeistų minkštimų, be perteklinės išorinės drėgmės, be pašalinio kvapo ir skonio, pakankamai subrendę.

Vaisiai ir daržovės skirstomi į kokybės klases, joms galioja skirtingi reikalavimai. Pavyzdžiui, ekstra klasės – aukščiausios kokybės – braškės turi turėti atitinkamai veislei būdingas savybes, uogos turi būti be defektų.

I klasės (geros kokybės) braškės turi turėti atitinkamai veislei būdingas savybes, leidžiami nežymus defektai, nežymūs formos defektai, turi būti nežemėtos.

II klasės produktai turi atitikti būtiniausius kokybės reikalavimus. Pavyzdžiui, šiai klasei priskiriamos braškės, kurios neatitinka aukštesnėms klasėms keliamų reikalavimų. Leidžiami formos defektai, nestiprus sausas sumušimas, uogos gali būti šiek tiek žemėtos.

Žemesnės kokybės nei II klasė švieži vaisiai ir daržovės yra skirti tik perdirbimui.

Rašyti komentarą
Komentarai (6)

Anonimas

Uztai reikia tikrinti o ne varnas skaičiuoti

Darpo1

Citata: "Labiau patyrę šių skanėstų mėgėjai nustebo: juk atskirti labai lengva. Jeigu riešutas – labai lengvas, jį papurčius neteliuskuoja skystis, patartina dėti atgal į lentyną." Gal kitas lietuvaitis prisigaus ir bus smagu: )

litchujanijos saragiu [pardavyklu] verslianykai

uzsienyje superka uz centus arba is viso dykai gauna ismetimuj y siukslyna vezamus pasenusius produktus ,juos perfasuoja susaldo ir skubiai gabena y lietuvos parduotuves ,lietuvoj ykala pasvinkusiom visto po kokoso aliejaus injekcijas y visas skyles ir parduoda kaip nauja ,pasvinkus mesa eina y kebabines , valgykleles ,restoranus ,o supelyjes suris su desrigaliais y picerijas .........y sveikata broliai lietuviai....
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS