Bilietų dar nesiryžtama branginti Pereiti į pagrindinį turinį

Bilietų dar nesiryžtama branginti

2004-10-30 00:00

Didėjančios kuro kainos kol kas slegia tik vežėjus, kurie grasina ir bankrotais

Didėjančios kuro kainos kol kas slegia tik vežėjus, kurie grasina ir bankrotais

Pastaruoju metu tik didėjančios degalų kainos verčia raukytis lengvųjų automobilių vairuotojus. Visuomeninio transporto bendrovės jau prabilo apie milijoninius nuostolius ir ragina Vyriausybę ieškoti išeities. Vežėjai kalba net apie bankrotus.

“Kautra” patiria nuostolių

Keleivinio transporto AB “Kautra” generalinis direktorius Linas Skardžiukas teigė, kad dabartinė situacija jau skaudžiai smogė įmonei.

“Šiemet vien dėl kuro pabrangimo papildomai išleidome 1,5 milijono litų. Kol kas nesiryžtame didinti bilietų kainų, tačiau, ko gero, teks tai daryti. Manau, kad važiavimas pabrangtų ne daugiau kaip 5 proc., todėl keleiviai to nelabai pajustų”, - sakė jis. K.Skardžiukas pažymėjo, kad leidžiamos ribos - 15 centų už kilometrą - kol kas bilietų kainos nepasiekė.

Anot direktoriaus, kol kas visa kuro pabrangimo našta gula ant vežėjų pečių. “Kažkas, matyt, galvoja, kad pasaulinė krizė Lietuvos nepasieks. Manau, jog Vyriausybė turi imti tam tikrų veiksmų, kad sušvelnintų grėsmingą situaciją”, - sakė L.Skardžiukas.

Bilietų kaina nesikeičia jau seniai

UAB “Kauno autobusai” generalinis direktorius Mindaugas Grigelis sakė, kad įmonė stumiama į tragišką situaciją. “Dabartiniai tarifai buvo patvirtinti 1996 metais, kai litras kuro nekainavo nė lito. Dabar už kurą mokame po 2,60 lito, bet tarifai tie patys. Patys kainų negalime kelti, todėl jau ne pirmą kartą kreipėmės į savininką - Savivaldybę. Maršrutų skaičiaus negalima mažinti, nes, didėjant kuro kainoms, daugėja keleivių ir visuomeniniame transporte. Esame priversti dirbti vis labiau nuostolingai”, - sakė M.Grigelis.

Savivaldybė šiemet “Kauno autobusams” yra numačiusi skirti 7 milijonus litų subsidijų ir dar 4 milijonus kompensacijoms už lengvatinius bilietus. “Nedidinant bilietų kainų, esame priversti prašyti padidinti subsidijas. Šiemet, palyginti su praėjusiais metais, per mėnesį kurui išleidžiame apie 100 tūkstančių litų daugiau.

Suprantu, kad vien Savivaldybė problemos neišspręs. Reikia valstybės įsikišimo. Būtina kažką daryti, kad keleivinio transporto kompanijų nuostoliai mažėtų”, - sakė M.Grigelis.

Vežėjai kalba apie blogiausia

Lietuvos vežėjų paslaugų kainos dėl pastaruoju metu sparčiai augančių mažmeninių benzino, dyzelino ir suskystintų dujų kainų turėtų didėti ne mažiau kaip 10 proc., prognozuoja nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija “Linava”.

Pasak “Linavos”, nuo metų pradžios degalų kainos padidėjo apie 40 proc. ir dabar kai kuriose vežėjų įmonėse kuro sąnaudos bendrose išlaidose jau sudaro apie 40-50 procentų.

“Linavos” duomenimis, nuo 2001 metų vežėjų vidutinės pajamos už 1 kilometrą padidėjo tik 1 proc., tuo tarpu išlaidos kurui išaugo 25 proc. Nepaisant to, kol kas Lietuvos vežėjai paslaugų kainų didinti nesiryžta, nes tai gali paskatinti įmonių bankrotus.

Prancūzijos ir Belgijos valdžios pareigūnai jau svarsto galimybę kompensuoti akcizo mokestį degalams, o Lietuvos valdininkai šio mokesčio mažinti neketina.

Taksistai reaguoja į pokyčius

Kauno bendrovės “Greitasis taksi” direktorius Alfonsas Stankunavičius sakė, kad jau penkeri metai nekeičia įkainių. Įsėdimas kainuoja 1 litą, o už 1 km tiek dieną, tiek naktį imama po 1,20 lito.

“Kuro kainų didėjimas mums visada skaudus, tačiau kol kas susilaikome nuo tarifų didinimo. Tik šiemet suteikta teisė savarankiškai didinti tarifus, kai kurios bendrovės tuo pasinaudojo. Galbūt todėl pas mus dabar klientų padaugėjo, todėl ir apyvarta didesnė”, - sakė direktorius.

Kauno miesto savivaldybės Transporto skyriaus specialistas Eimantas Babelis teigė, kad masinio tarifų didinimo neužfiksuota. Kelios bendrovės juos pakėlė rugsėjį ir spalį. “Kaune taksistai už kilometrą dienos metu prašo po 1,1-1,5 lito, naktį - iki 1,8 lito. Vilniuje kainos padidintos, nes jos buvo nesuvokiamai žemos”, - sakė E.Babelis.

Beje, Kaune sumažėjo taksistų. Dar prieš keletą metų jų buvo apie 1200, dabar 890. Anot E.Babelio, nelegaliai dirba vienetai.

Vilniuje taksi firmos sukėlė įtarimų

Kai dalis sostinės taksi bendrovių beveik vienu metu padidino įkainius, Konkurencijos taryba pradėjo tyrimą, ar jos nepažeidė Konkurencijos įstatymo nuostatų. Taksi bendrovių vadovai aiškino žinoję, kad kartu negalima didinti taksi paslaugų tarifų, tačiau kartu ir nedidino.

“Martono taksi” nuo spalio 1-osios mokestį už nuvažiuotą kilometrą padidino nuo 1 lito iki 1,30 lito, o įsėdimo mokestį - nuo 1,30 iki 2 litų. “Kobla” mokestį už nuvažiuotą kilometrą padidino nuo 0,64 iki 1 lito, “Info ratas” bei “Taksolitas” - nuo 0,77 iki 1 lito. Minėtos bendrovės taip pat padidino įsėdimo mokestį nuo 1,30 iki 2 litų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų