Kauno investicinių projektų sąrašas Tarybos opozicijai sukėlė įtarimų
Šiandien miesto Taryba turėtų patvirtinti penkių investicinių projektų sąrašą. Jame įrašyti projektai, pasak vietos politikų, turėtų būti finansuojami iš ES struktūrinių fondų. Valdančiosios daugumos atstovai, tvirtino, kad rengiant šį sąrašą, buvo atsižvelgta į anksčiau išsakytus priekaištus, jog Kaunas neva nesugeba parengti projektų. Tuo tarpu miesto socialdemokratams kilo įtarimų, kad miesto valdžia dirbtinai stabdo kai kurias investicijas ir kuria naujas biurokratines kliūtis.
Įvertino savo galimybes
Pasak Strateginio planavimo ir investicinių projektų koordinavimo komisijos pirmininko Ramūno Garbaravičiaus, patvirtintas projektų sąrašas turėtų būti pateiktas Susisiekimo ministerijai. Visiems Lietuvos miestams numatyta išdalyti mažiau nei 100 milijonų litų.
Rinkdami projektus, siekėme, kad jie nekonkuruotų vieni su kitais. Taip pat atsižvelgėme ir į tai, kad lėšų nėra itin daug. Pateikėme tuos projektus, kurie gali realiai sulaukti finansavimo. Pastaruosius metus tik ir girdėjome priekaištus, kad Kaunas nepateikė projektų. Vėliau teigta, kad jie blogai parengti. Paskutinis priekaištais - projektų per daug ir visi jie brangūs. Dabar viską padarėme pagal taisykles. Belieka laukti rezultatų, - teigė R.Garbaravičius.
Politikas užsiminė, kad pagal optimistines prognozes miestas gali sulaukti apie 20 milijonų litų, pagal pesimistines - dvigubai mažesnės sumos.
Nuo dviračių iki troleibusų kelių
Parengtame miesto Tarybos sprendimo projekte nurodyti 5 projektai, kurie galėtų būti finansuojami iš ES struktūrinių fondų: dalis M.K.Čiurlionio transporto mazgo, Kauno miesto eismo sauga, troleibusų linija į Šilainius, Marvelės gatvės rekonstrukcija bei dviračių takų plėtra.
Tai aktualūs miestui projektai. Jau dabar reikia parengti eismo saugos studiją. Tada galėtume išvengti transporto kamščių ir kitų problemų. Miestas plečia dviračių takų tinklą, tačiau dabar galime pasinaudoti struktūrinių fondų parama, - teigė R.Garbaravičius.
Politikas užsiminė, kad M.K.Čiurlionio transporto mazgo projekto vertė - apie 150 milijonų litų. Dėl to jį suskaidėme į smulkesnes dalis. Vieni darbai finansuojami iš skolintų lėšų, kitiems žadame taikyti koncesijos principą. Taip pat ieškome ir ES lėšų, - sakė Strateginio planavimo ir investicinių projektų koordinavimo komisijos pirmininkas.
Ankstesnius sprendimus ignoruoja
Miesto Tarybos Socialdemokratų frakcijos seniūnas Gintautas Labanauskas teigė, kad šiandien per posėdį bus bandoma išsiaiškinti, kodėl valdančioji dauguma nevykdo anksčiau priimtų sprendimų.
Mums užkliuvo troleibusų linijos į Šilainius projektas. Praėjusiais metais miesto Taryba priėmė sprendimą, kad reikia skolintis 3 milijonus litų. Tačiau iki šiol tai nepadaryta. Susidaro įspūdis, kad valdančioji dauguma stabdo šią investiciją. Bijau, kad mėtydamiesi nuo vieno finansavimo šaltinio prie kito - nieko gero nepasieksime, - teigė politikas.
Seimo narį Kęstutį Kriščiūną stebina, kad miesto valdžia iki šiol nesugebėjo įgyvendinti šio projekto. Jau seniai gautas pažadas iš Vyriausybės, kad miestas į troleibusų liniją investuoja 3 milijonus litų, o dar 15 milijonų gauna iš sostinės, - sakė jis.
Tuo tarpu R.Garbaravičius socialdemokratų priekaištus vadina nepagrįstais. Jau tampa tradicija, kad jie iki galo neperskaito dokumentų, tačiau puola kritikuoti. Mes norime teikti paraišką, kad struktūriniai fondai kompensuotų dalį skolintų pinigų. Turime pasinaudoti šia galimybę tačiau neketiname atsisakyti ir Vyriausybės paramos, - tvirtino politikas.
Artimiausiu metu miesto Tarybai turėtų būti pateiktas dar vienas projektų sąrašas. Jį ketinama teikti Vyriausybės investicijų programai. Taip pat jau ieškoma būdų, kaip gauti lėšų iš sanglaudos fondų.
Naujausi komentarai