Bendrovę Kauno autobusai kamuoja skolų našta, tačiau miesto vadovai neigia kalbas apie galimą jos bankrotą
Kitą savaitę turėtų paaiškėti, ar miesto Taryba bendrovei Kauno autobusai skirs papildomą 1,8 milijono litų dotaciją. Neseniai Savivaldybės kontrolieriaus tarnyba analizavo šios bendrovės finansinę padėtį. Specialistų teigimu, dėl lėšų stygiaus gali sutrikti bendrovės veikla. Savivaldybė Kauno autobusams už praėjusius metus skolinga daugiau kaip 1,5 milijono litų. Kai kurių miesto politikų nuomone, ši bendrovė dirbtinai alinama, nes suinteresuotos grupės norėtų ją privatizuoti.
Įtarimus sukėlė per maža dotacija
Kauno meras Arvydas Garbaravičius kategoriškai neigė, kad svarstoma galimybė privatizuoti bendrovę Kauno autobusai. Nėra net tokių užuominų, - teigė miesto vadovas. Tačiau jis pripažino, kad šių metų biudžete šiai įmonei buvo numatyta per maža dotacija.
Dabar sunku pasakyti, kodėl taip nutiko. Jau tvirtindami biudžetą žinojome, kad jį teks perskirstyti. Tai normalus procesas, leidžiantis efektyviai panaudoti lėšas. Taip pat reikia nepamiršti, kad pirmą kartą biudžetas buvo formuojamas programiniu principu. Neatmetu galimybės, kad Finansų departamentas padarė klaidą, numatydamas Kauno autobusams skirti tokią mažą sumą, - sakė A.Garbaravičius.
Savivaldybės kontrolieriaus tarnybos atstovų teigimu, antrajame 2003-iųjų metų ketvirtyje šiai transporto bendrovei visai nenumatyta skirti dotacijų. Šiems metams skirta 1,7 milijono litų dotacija yra tik 146 tūkstančiai litų didesnė už praėjusių metų Savivaldybės skolą šiai įmonei, - tvirtino Savivaldybės kontrolieriaus pavaduotoja Gražina Tamulionienė.
Areštuotas pastatas?
Prieš trejus metus dėl skolų Valstybinei mokesčių inspekcijai buvo areštuotas bendrovės administracinis pastatas. Kauno autobusų vadovai kol kas neturi žinių, ar areštas yra panaikintas. Pasak Savivaldybės kontrolieriaus tarnybos atstovų, Valstybinės mokesčių inspekcijos pareigūnai atsiuntė oficialų raštą, jog areštas bus panaikintas.
Specialistų teigimu, šiuo metu bendrovės finansinė padėtis yra gana sudėtinga. Šiemet Kauno autobusai turėtų išmokėti daugiau nei 3,1 milijono litų skolų. Tačiau situacija pasikeistų, jeigu Savivaldybė padengtų savo įsiskolinimus bendrovei, - teigė Savivaldybės kontrolieriaus tarnybos atstovai.
Kauno miesto taryba šiemet leido bendrovei sudaryti su Vilniaus banku naują 2 milijonų litų faktoringo sutartį. Tačiau, kontrolierių teigimu, tai tik dar labiau padidino bendrovės išlaidas. Vien pernai buvo sumokėta apie 20 tūkstančių litų palūkanų ir kitų mokesčių bankui. Pagal ankstesnę faktoringo sutartį Kauno autobusai bankui liko skolingi daugiau nei pusę milijono litų.
Anksčiau trūko kontrolės
Buvęs miesto Tarybos Finansų ir biudžeto komiteto pirmininkas Karolis Bruderis nonsensu pavadino kalbas apie galimą bendrovės Kauno autobusai bankrotą. Palyginti su 2000-aisiais metais, dotacijų skiriama daugiau. Iki tol transporto bendrovių niekas nedotavo, tačiau jos išgyveno, - teigė politikas. Jį stebina kalbos, kad faktoringo sutartis nėra naudinga bendrovei. Visame pasaulyje yra įprasta imti paskolas. Jeigu taip vertintume situaciją, tai Vilniaus autobusų parkui jau seniai būtų paskelbtas bankrotas. Tačiau ten niekas nekelia jokių problemų, - tvirtino K.Bruderis.
A.Garbaravičiaus teigimu, transporto bendrovės gerokai prailgino savo maršrutus. Šis klausimas nebuvo derintas miesto Taryboje. Kai kurių politikų teigimu, maršrutai prailginti neatsitiktinai, nes dotacija mokama pagal kilometražą.
Finansų departamento direktoriaus Lino Baltrėno nuomone, anksčiau niekas nekontroliavo šių maršrutų efektyvumo, todėl ir susidarė įsiskolinimai. Kol kas per anksti tvirtinti, kad šiemet Kauno autobusams skirsime mažiau dotacijų. Metai dar nesibaigė, - sakė L.Baltrėnas. Tačiau direktorius pripažino, kad šiuo metu finansinė situacija yra sudėtinga. Teismo sprendimas, į valstybės biudžetą sugrąžinti 16 milijonų litų, smarkiai koreguoja mūsų planus. Vien šiemet turėsime sumokėti 5,2 milijono litų, - teigė Finansų departamento vadovas.
Nauji autobusai tarsi miražas
Kauno meras neseniai buvo susitikęs su Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko atstovais. Jie yra vieni potencialiausių naujų autobusų pirkimo konkurso rengėjų. Kol kas negalėčiau patvirtinti, kad konkursą rengs būtent šis bankas. Ieškome optimaliausio varianto, - teigė A.Garbaravičius.
Priminsime, kad prieš keletą mėnesių galutinai žlugo Savivaldybės rengtas konkursas. Politikai pripažino, kad jis neįvyko, nes pritrūko kompetencijos. Tai dar labiau paskatino kalbas apie dirbtinį bendrovės stūmimą į bankrotą. Šiuo metu Kauno autobusams sunku konkuruoti su kitais vežėjais. Savivaldybės bendrovės autobusai yra pasenę ir jų remontas brangiai kainuoja.
Kol kas netyla ginčai ir dėl naujų tarifų. Buvęs Finansų ir biudžeto komiteto pirmininkas K.Bruderis įsitikinęs, kad Kauno autobusai pajėgūs išgyventi ir su dabartinėmis bilietų kainomis. Tuo tarpu Savivaldybės Finansų departamento direktorius Linas Baltrėnas teigė, jeigu kainos nebus pakeltos, gali pritrūkti lėšų net bendrovės darbuotojų atlyginimams.
Naujausi komentarai