Savivaldybės administracija klaidino politikus Pereiti į pagrindinį turinį

Savivaldybės administracija klaidino politikus

2003-05-28 00:00

Dauguma Kauno vežėjų tvirtina sutinką ir toliau keleivius vežti už litą, o Keleivinio transporto skyrių apkaltino manipuliacijomis

Dauguma Kauno vežėjų tvirtina sutinką ir toliau keleivius vežti už litą, o Keleivinio transporto skyrių apkaltino manipuliacijomis 

Miesto politikų ketinimai pabranginti maršrutinių mikroautobusų bilietus atsimušė į sieną. Neseniai paaiškėjo, kad Kaune šias paslaugas teikia 76 vežėjų įmonės. Net 54 atstovai pareiškė, sutinkantys kauniečius ir toliau vežioti už litą. Prieš keletą mėnesių miesto Tarybos nariams buvo pateikta klaidinga informacija. Jos iniciatoriai tikino, kad dauguma vežėjų norėtų, jog bilietų kainos būtų padidintos iki 1,5 lito. Šiuo metu šis sprendimas yra sustabdytas, nes vežėjai kreipėsi į teismą.  

Sulaukė kritikos  

Pasak Kauno vicemero Kazimiero Starkevičiaus, iki šiol Keleivinio transporto skyrius neturėjo tikslios informacijos apie mieste dirbančias maršrutinių mikroautobusų firmas. “Manau, kad skyriaus vedėjas sulaukė teisingos kritikos. Jis nerado kontakto su smulkiojo verslo atstovais. Nebuvo įvertinti visi niuansai”, - teigė vicemeras.

Kur kas kategoriškesnė buvo Kauno regiono smulkiųjų ir vidutinių verslininkų asociacijos pirmininkė Laima Mogenienė. “Keleivinio transporto skyrius pasielgė labai negražiai. Mes taip ir neišgirdome motyvacijos, kodėl reikia branginti bilietus. Blogiausia, kad prie šį sprendimą palaikančių firmų buvo priskirtos ir mūsų asociacijos narės. Tai jau savotiška manipuliacija. Keistai skamba skyriaus vedėjo Antano Šlepiko paaiškinimai, kad labai daug įvairių asociacijų, todėl sunku susigaudyti”, - teigė L.Mogenienė.  

Kreipėsi į merą  

Pasak Kauno regiono smulkiųjų ir vidutinių verslininkų asociacijos pirmininkės, pastaruoju metu Keleivinio transporto skyriaus atstovai teigė, kad brangesnių paslaugų pageidauja 19 firmų, turinčių 400 mikroautobusų, atstovai. Anksčiau šis skaičius buvo dar didesnis.

Tačiau Savivaldybės administracijai buvo pateiktas fiktyvus sąrašas. “Kai kurios “besikreipiančios” įmonės net nevykdo su maršrutiniais taksi susijusios veiklos. Geriausias pavyzdys - R.Boguševičiaus įmonė. Jos savininkai jau trejus metus gyvena JAV, o visus savo įgaliojimus perdavė N.Vaitkūno įmonei. Jos atstovai niekada nesikreipė, kad būtų pabranginti bilietai. Keleivinio transporto skyrius apie tai žinojo”, - teigė L.Mogenienė.

“Kauno diena” gavo dar 7 įmonių savininkų patikslinimus. Juose teigiama, kad nuo 1999-ųjų metų šios įmonės nepriklauso Kauno maršrutinių taksi asociacijai, todėl jos prezidentas neteisėtai manipuliuoja šių įmonių vardu.

Apie tai buvo informuotas ir Kauno meras Arvydas Garbaravičius.  

Nenori būti sekliais  

Keleivinio transporto skyriaus vedėjas A.Šlepikas nenoriai komentavo susidariusią situaciją. “Ar verta ką nors dabar komentuoti? Sprendimas juk atidėtas. Gal net iki rudens? Sulaukėme oficialių raštų, kuriuose nurodyta, kad kai kurios įmonės priklauso abiem asociacijoms. Nesame sekliai, todėl negalėjome patikslinti informacijos. L.Mogenienės pasirašytą raštą gavome neseniai. Turime tikėti, ką ji parašė”, - teisinosi A.Šlepikas.

Artimiausiu metu Savivaldybė gali netekti dar vieno kozirio. Iki šiol buvo teigiama, kad Transporto kodeksas reikalauja, kad vežėjams būtų nustatytas fiksuotas tarifas. Anksčiau politikai tvirtindavo aukščiausią bilietų kainos ribą. “Mes jau kreipėmės į Seimą, kad būtų priimtos atitinkamos kodekso pataisos. Vežėjų verslui turi būti taikomi laisvosios rinkos dėsniai. Dabar susidaro absurdiška situacija. Savivaldybė nustato tikslią kainą”, - sakė L.Mogenienė.  

Vicemeras linkęs neskubėti  

K.Starkevičius neslėpė, kad į jį kreipėsi 25 Kauno rajono vežėjai, kurių maršrutai nusidriekia ir miesto gatvėmis. “Su rajono atstovais negalime pradėti derybų. Ten dar lieka nemažai neaiškumų dėl valdžios. Neaišku, kas po savaitės ar dviejų bus meras. Kol kas negalime sėsti prie derybų stalo”, - teigė vicemeras.

Kalbinti Savivaldybės tarnautojai nesiryžo prognozuoti, kada bus pakartotinai svarstomas šis klausimas. Specialistų teigimu, negalima branginti vien mikroautobusų bilietų. Šią problemą derėtų spręsti kompleksiškai, svarstant ir autobusų bei troleibusų bilietų kainas.

“Sutinku, kad sprendimas buvo priimtas neįvertinus visų niuansų. Dabar matome, kad ir patys nebuvome pasirengę pabranginti bilietus. Iki šiol man nepateikta informacija apie nuostolingus autobusų maršrutus. Būtina įvertinti viso miesto transporto sistemą, o paskui nuspręsti, kaip toliau elgtis”, - teigė K.Starkevičius.

“Kauno dienos” žiniomis, Savivaldybės kontrolieriaus tarnyba artimiausiu metu rengiasi patikrinti Keleivinio transporto skyriaus veiklą. Savivaldybės užkulisiuose kalbama, kad per šį patikrinimą turėtų paaiškėti “įdomių dalykų”, kaip buvo skirstomos dotacijos troleibusų ir autobusų bendrovėms.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų